Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelija: muista NÖYRYYS asiakkaan edessä

Vierailija
10.07.2020 |

Nöyryys kaunistaa sinua. Asiakas se sinun palkkasi maksaa. Kohtele siis kuin kuningasta.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en oo ketään nöyristelly.

Enkä nöyristele.

Vetäköön käteen, jos ei kelpaa.

Vierailija
42/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvis nöyrtyä mutta kyllä mun mielestä asiakaspalvelijalla pitää olla käytöstavat kunnossa. Se on asiakaspalvelijan/kassan myyjän tehtävä tervehtiä asiakasta kun hän saapuu kassalle. Nykyään on useissa paikoissa aivan ala-arvoinen palvelu, vaikka olen itse juuri sellainen asiakas että hoidan vaan omat asiani rauhassa ja poistun. Olen itse aikanaan ollut aspahommissa ja kyllä silloin minun mielestäni työnkuvaan automaattisesti kuului se, että minä olen se ns. vähän ylikohtelias ja palveluhaluinen. En voisi kuvitellakaan tilannetta, etten olisi esimerkiksi tervehtinyt asiakasta saati sitten alkanut hänelle aukomaan päätäni, jos itsepalvelukassa menee jumiin.. Taso kyllä laskenut noissa ammatinharjoittajissa huimasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanani Aspassa annoin asiakkaille asiallista ja ystävällistä kohtelua, mutta nöyristely ei kuulunut koskaan työkalupakkiini.

Toki jos itse tekee mokan niin silloin on tehtävä kaikkensa sen ratkaisemiseksi, mutta siinäkään nöyryydellä ei ole mitään tekemistä vaan kyse on työstä.

Kyllähän siinä tiskin takana kävi ties minkälaista kukkoilijaa, akkailijaa ja pätijää. Osa luuli voivansa pelotella ja uhkailla mm. potkuilla itselleen jotain etuja, mutta eipä tuo tehnyt vaikutusta. Jos halusivat valittaa sanoin, että se on oikeutenne ja esimiehen nimi on xx. Heti asioinnin päätyttyä kerroin esimiehelleni tilanteen omasta näkökulmastani joten hänellä oli tiedossa myös toinen puolisko, kun valitus tuli. Yleensä nämä asiakkaiden kertomukset olivat saaneet mitä jännittävämpiä vivahteita.

Valmistuttuani suuntasin muihin töihin, mutta oli noissa aspan hommissa omat mukavat juttunsa ja yhteishenki työpaikalla oli tosi hyvä. Toistemme puolta pidettiin.

Vierailija
44/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen aspana ulkoistetussa palvelukeskuksessa. Minun palkkani maksaa työnantajani kautta palvelun toimeksiantaja, ei soittava tai muiden kanavien kautta viestivä asiakas.

Minä toimin toimeksiantajan ohjeiden mukaisesti ja niistä en jousta, vaikka kuinka asiakas niin yrittää. Jos alat riehua tai haukkua, niin saat luurin korvaan.

Vierailija
45/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa enemmän! Tämä palkka ei vielä kumaraan vedä.

Vierailija
46/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhuu otsikossa nöyryydessä ja sitten itse aloituksessa nöyristelystä... Niin, että kumpaakos tässä sitten tarkoitettiinkaan??

Vierailija
47/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein valituksen hä hää, olen kiva kivoille

Vierailija
48/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asiakas on aina oikeassa.

Vierailija
49/73 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas maksaa minun palkkani? Buahah! Kyllä se on työnantajani joka sen palkan maksaa. Jos luulet saavasi kuninkaan kohtelua silloin kun haet elämälle tärkeän kaljalaatikkosi niin väärin luulit. Jollei palvelu kelpaa niin asioi muualla. Tarpeen vaatiessa ystävällinen vartija tai poliisi kantaa kyllä korvasta pihalle.

50/73 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni asiakkailtakin pitäisi edellyttää edes jonkinlaisia käytöstapoja.

Vierailija
51/73 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonnii😂

Vierailija
52/73 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon viisaampaa on valita asiakkaat, joita sitten aidosti haluaa palvella. Kaverini on remppa-alan yrittäjä ja valitsee asiakkaansa hyvin tarkkaan. Jos potentiaalinen asiakas haiskahtaa hiemankin ylimieliseltä muklulta, niin sanoo, että on kiirettä. Hyville asiakkaille sitten tekee työn aivan viimeisen päälle priimana.

Tällä taktiikalla on saanut erittäin hyvän maineen ja pystyy aidosti valitsemaan asiakkaansa. Mukluille oikeasti ei kannata myydä mitään, sillä ei pitkällä aikavälille tee edes rahaa.

Vierailija
53/73 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei palvelu ole nöyrää, valitan pomolle. Mitenkäs suu silloin laitetaan? Heh, heh.

ap

Valita ihmeessä. Pomo kertoo sinulle täsmälleen samat asiat kuin minäkin (eikä varmasti nöyristele edessäsi) ja saamme vielä kaiken kukkuraksi hyvät naurut kustannuksellasi kahvitauolla.

Vierailija
54/73 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei palvelu ole nöyrää, valitan pomolle. Mitenkäs suu silloin laitetaan? Heh, heh.

ap

Mulla on hyvä pomo, puolustaa mua, jos on epäreilu tilanne.

Vierailija
55/73 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvis nöyrtyä mutta kyllä mun mielestä asiakaspalvelijalla pitää olla käytöstavat kunnossa. Se on asiakaspalvelijan/kassan myyjän tehtävä tervehtiä asiakasta kun hän saapuu kassalle. Nykyään on useissa paikoissa aivan ala-arvoinen palvelu, vaikka olen itse juuri sellainen asiakas että hoidan vaan omat asiani rauhassa ja poistun. Olen itse aikanaan ollut aspahommissa ja kyllä silloin minun mielestäni työnkuvaan automaattisesti kuului se, että minä olen se ns. vähän ylikohtelias ja palveluhaluinen. En voisi kuvitellakaan tilannetta, etten olisi esimerkiksi tervehtinyt asiakasta saati sitten alkanut hänelle aukomaan päätäni, jos itsepalvelukassa menee jumiin.. Taso kyllä laskenut noissa ammatinharjoittajissa huimasti.

Mä tervehdin asiakkaita jo pelkästään siksi, että asiakas huomaisi, että nyt palvellaan juuri häntä. Moni on niin uppoutunut laitteisiinsa tai seuralaisiinsa tai mihin lie, ettei edes tajua, että nyt pitäisi toimia.

Vierailija
56/73 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan nöyristeleviä aspoja. Pitää olla reipas, nopea ja nopeaälyinen, ja hoitaa työnsä hyvin. Kohteliaskin  pitää olla, mutta luonnostaan. Ja avulias. Sellaiset opetellut tai pakotetut fraasit tuntuvat vain inhottavilta. Mutta jotkut tykkää lipomisestakin. Ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija
57/73 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas on 90% väärässä.

Vierailija
58/73 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla ajattelumaailmalla kaikki olemme enemmän tai vähemmän asiakaspalvelijoita. Palvelemme aina jotain toisia työllämme. Ihan yhtälailla poliisi palvelee ihmisiä, lääkäri potilaita, opettaja oppilaita, kuin esimerkiksi tarjoilija, kaupankassa asiakkaitaan.

Muista se ap. Jokainen voi arvostaa kanssaihmisiään ja toisten tekemää työtä.

Hyvä asiakaspalvelija kohtelee kaikkia asiakkaita tasapuolisesti. Kuuntelee asiakkaan murheet ja tekee parhaansa asiakassuhteen säilymiseksi. Jokainen asiakas kantaa rahaa sisään ja mitä paremmalla mielellä hän kokee asiakaspalvelun sitä varmemmin hän pysyy asiakkaana.

Ketään ei tarvitse nöyristellä. Useimmat ihmisen näkevät tekokohteliaisuuden falskiuden ja se on kaikkein huonoin tapa, mihin hyvä asiakaspalvelija ei sorru. Asiallinen ja _luontainen_ aito kohteliaisuus takaa työpaikan säilymisen.

Hyvä ja asiakasta kunnioittava palvelu luo kunnioitusta. Luontainen kohteliaisuus luo kohteliaisuutta. Luontainen arvostus luo arvostusta.

Ihminen heijastaa hyvää, kun sellaista kohtaa. Töykeys heijastaa töykeyttä.

Jos ei pysty asialliseen käytökseen, ei kannata hakeutua asiakaspalvelualalle.

Vierailija
59/73 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakas on 90% väärässä.

Näin se kyllä on. Tämä tulee yleensä ilmi kassalla. Ei muisteta muuta, kuin että tuote x oli tarjouksessa tämän päivän lehdessä. Kun sanoo, että meillä ei ole ollut tänään ollenkaan mainosta lehdessä, muistetaankin sen olleen joku toinen päivä. Tarkistetaan mainos, ei, meillä ei ollut sitä tuotetta siinäkään ilmoituksessa. Asiakas on kuitenkin ihan varma, että muistaa oikein. Lopulta käy ilmi, että kyse on kilpailijan mainoksesta, tai on katsottu vanhaa lehteä, tai on mielessä yhdistelty kaksi eri hintaista tuotetta, ja muistetaan sen halvemman hinta.

Myymälässä olevat hintajulisteet ne vasta haastavia ovatkin. Katse käy hintalapussa, josta katsotaan vain hinta, mutta ei sitä, mitä tuotetta siinä mainostetaan. Sitten otetaan joku tuplasti kalliimpi tuote metrien päästä lapusta, ja kassalla huudetaan, kuinka huijattiin taas.

Olette te palveltavat joskus käsittämättömiä.

Vierailija
60/73 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelija myy tuotteen asiakkaalle. Pintapuolisen ystävällisesti, rehellisesti ja kertoo tuotteesta jos tarvis. Asiakaspalvelijalle ei kuulu asiakkaan elämänmurheet ja sairaudet. Murheiden vuoksi asiakas kääntyy terveydenhuollon palvelujen puoleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme