Asiakaspalvelija: muista NÖYRYYS asiakkaan edessä
Nöyryys kaunistaa sinua. Asiakas se sinun palkkasi maksaa. Kohtele siis kuin kuningasta.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Asiakas maksaa liian pientä palkkaa, sori vaan.
Sillä liksalla ei nöyrrytä.
Se kuuluisa suomalainen ”nöyryys”. 😗
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en oo ketään nöyristelly.
Enkä nöyristele.
Vetäköön käteen, jos ei kelpaa.
Ja sen kyllä huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran tarjoilijana ruokaravintolassa, jossa tällainen asiakas on aina oikeassa -mulkvisti napsutteli sormiaan ja vihelteli tarjoilijoille kuin koirille. Hänen iltansa päättyi siihen, kun hän heitti haarukan jalkohini (ei osunut) ja sanoi, että haarukka on likainen, tuokaa uus. Ravintolapäällikkö näki tilanteen ja pyysi neljän hengen kaveriporukkaa poistumaan. Alkoi hirveä öykkäröinti, jonka päätteeksi järjestyksenvalvoja talutti epämukavan näköisessä käsilukossa pääöykkärin ulos. Kolme kaverusta seurasi kiltisti perässä.
Asiakas oli silti oikeassa. Haarukka oli likainen.
Vierailija kirjoitti:
En. Meidän firma sanelee säännöt. Jos et osaa toimia sääntöjemme mukaan, ole hyvä ja poistu. Meillä kyllä asiakkaita riittää.
Herra ”olen tavallista asiakaspalvelijaa korkeammalla” sanelee itselleen satuja.
Mä menen nyt ASIAKKAAKSI ja työkaverit saa PALVELLA 😂
Vierailija kirjoitti:
Sillä liksalla ei nöyrrytä.
Asiakas ei maksa palkkaasi vaan tuo rahaa taloon josta sinun omistajasi maksaa palkan samalla kun itse läskistyy.
Huono provo mutta tietty tällaisia löytyy aina oikeastikin. Mua ei ainakaan kenenkään tarvitse nöyristellä, ihan sama ihmisarvo kaikilla on. Tällä asenteella muuten saa 99,9% loistavaa palvelua.
Näennäisen nöyyryyden teetteleminen - huoh, ja juu, osataan kaikki. Taidat olla se Hammaslääkäri Rouva Virtanen, joka soittaa maamme toiseksi suurimman kirjakaupan lippulaivaan, Helsingin keskustassa, varatakseen pyyhekumin tietokirjaosastolta?!
Varataan juu, eikä edes naurata. Pätijöitä riittää...
Kivoille asiakkaille sitten taas käännetään maat ja taivaat ympäri, että saadaan toiveet toteutettua.
Näin toteaa erikoisliikkeen myyjä. Jolla ei nyt ole töitä, mutta toivottavasti pian nähdään! 🙂
Tietysti haluan palvella mahdollisimman hyvin asiakkaita. Riippumatta siitä ovatko asiakkaat mulle mukavia tai vähemmän mukavia niin saavat samanlaista ystävällistä palvelua. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä liksalla ei nöyrrytä.Asiakas ei maksa palkkaasi vaan tuo rahaa taloon josta sinun omistajasi maksaa palkan samalla kun itse läskistyy.
Ei minua kukaan omista, ja myyn aikaani ja osaamistani palkkaa vastaan.
Itse asiassa Japanissa on sellainen sanonta, että "Asiakas ei ole kuningas, vaan jumala".
Vierailija kirjoitti:
Tietysti haluan palvella mahdollisimman hyvin asiakkaita. Riippumatta siitä ovatko asiakkaat mulle mukavia tai vähemmän mukavia niin saavat samanlaista ystävällistä palvelua. 😊
Eli palkitset huonosti käyttäytyviä asiakkaita huonosta käytöksestään, ja he ajattelevat sitten, että kannatti käyttäytyä huonosti.
Ja aina määytään että ei nähnyt kunnolla. Vastaan että nyt näit sitten kunnolla kun kuittia luit?