Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jes!! -10 kg! Vihdoinkin onnistuin pääsemään alkuun!

Vierailija
09.05.2013 |

Tavoitteena on siis vielä n. 10-15 kg laihduttaa, jotta tuntisin itseni "terveeksi". 

Olen koko ikäni ollut ylipainoinen, juurikin tuon 20-25 kg, ja ikää on 26. 

Lähtömittani ovat 164cm/ 89,7 kg. Tänään vaaka siis näytti 79,4! Olen kyllä ylpeä! 

Olen ollut vähähiilarisella ruokavaliolla 3 kk ajan.  

Aamulla syön ihan normaalisti hiilareita, olen joko syönyt puuroa ja yhden/ kaksi leipää tai kaksi leipää ja kaksi paistettua kananmunaa leivän päällä, ja tietysti kahvia.   Aamupalan jälkeen jätän hiilarit pois.
Välipalaa syön, jos muistan/ kerkeän ennen lounasta esim. mandariinin ja kourallinen viinirypäleitä. 
Lounaaksi syön vaihdellen joko sosekeittoa ( ilman perunaa) tai sitten lihaisaa salaattia. Majoneesit olen jättänyt pois salaateista.

välipalaksi lounaan ja päivällisen välillä juon isom mukin kahvia, ja vaihdellen joko hedelmiä tai pähkinöitä. ja paljon vettä litkin pitkin päivää, n. 3 L yhteensä. 

Päivälliseksi  syön kasvisten kanssa vaihdellen joko kalaa/kanaa/lihaa, mikä tuntuu maistuvan juuri sillä hetkellä. Kastiketta syön ruoan kanssa silloin tällöin mutta harvemmin, jos jaksan tehdä. 

Jos illalla on vielä nälkä, syön joko hedelmiä tai luonnonjogurttia, johon sen kitkerän maun vuoksi sekoitan hieman valion marjakeittoa mukaan. Harvoin enää syön iltaisin mitään, muuta kun juon pari kuppia vihreää teetä aineenvaihdunnan nopeuttamiseksi. 

Syy miksi halusin luoda tämän keskustelun oli motivoida itseäni vielä enemmän, jotta en repsahtaisi missään vaiheessa. Olen suuri herkkusuu, ja houkutuksia on sattunut matkan varrelle hyvin paljon. Kerran viikossa sallin itselleni herkkupäivänm useimmiten se on jäätelöä tai suklaata ( paljon )  :)) 

Enkä halua  miettiä ruokavalion muutosta vain pelkkänä laihduttamisena, vaan myös koko elämäntapamuutoksena, ja kyllä tuntuu siltä, että tätä voisi jatkaa koko elämän! :) Olo on ollut viime kuukausina mitä mahtavin!! Suosittelen kaikille, jotka eivät ole saaneet itseään niskasta kiinni, minä en saanut sitä tehtyä koskaan ennen! 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaau! tosi hyvältä vaikuttaa! :) Kunhan pidät saman linjan! Itse laihdutin 15 kg viime vuonna, monessa vaiheessa meinasi usko, tahto ja tuloksien odottaminen loppua. Teki mieli jatkuvasti kaikkea hyväskää, mutta sitten kun otin jälleen niskasta kiinni ja söin juurikin tuota valion mehukeittoa makeannälkään tai pikkunälkään :) Nyt olo minullakin on erittäin hyvä, minäkin asennoiduin elämäntapamuutokseen, enkä pelkkään laihdutukseen. Oletko liikkunut tai lenkkeillyt, vai ihan vain ruokavaliomuutoksella kaikki saanut aikaan? :) Mutta onnea hurjasti! Ja muista jaksaa vain uskoa itseesi! Olet alkuun jo päässyt, siitä on hyvä jatkaa!

Vierailija
2/8 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu. Kokeile pitää paino tässä. Naapuri laihdutti, mutta takasin tuli. Joten totuttele jo nyt elämään ikuisesti terveellisemmin. Onnittelut! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 23:24"]

Vaau! tosi hyvältä vaikuttaa! :) Kunhan pidät saman linjan! Itse laihdutin 15 kg viime vuonna, monessa vaiheessa meinasi usko, tahto ja tuloksien odottaminen loppua. Teki mieli jatkuvasti kaikkea hyväskää, mutta sitten kun otin jälleen niskasta kiinni ja söin juurikin tuota valion mehukeittoa makeannälkään tai pikkunälkään :) Nyt olo minullakin on erittäin hyvä, minäkin asennoiduin elämäntapamuutokseen, enkä pelkkään laihdutukseen. Oletko liikkunut tai lenkkeillyt, vai ihan vain ruokavaliomuutoksella kaikki saanut aikaan? :) Mutta onnea hurjasti! Ja muista jaksaa vain uskoa itseesi! Olet alkuun jo päässyt, siitä on hyvä jatkaa!

[/quote]

Kiitos paljon! :)) Ainiin tosiaan, unohdin mainita, että kyllä olen lenkkeillyt useammin ja kahvakuulaillut ihan kotosalla n. 2-3 x viikossa riippuen ajasta ja jaksamisesta :) 

Usko on meinannut minullakin loppua, kun ensimmäiseen 2 kk nähnyt mitään fyysistä muutosta, mutta nyt 3 kk jälkeen olen niitä huomannut! :) Asiasta keskustelemalla muiden kanssa pitää motivaatiota ylhäällä hurjasti ja tosiaan se hurja hyvä olo, mikä tästä tulee :)

Vierailija
4/8 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Hieno saavutus!

Vierailija
5/8 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 23:26"]

Hieno juttu. Kokeile pitää paino tässä. Naapuri laihdutti, mutta takasin tuli. Joten totuttele jo nyt elämään ikuisesti terveellisemmin. Onnittelut! 

[/quote]

Kiitos paljon! :) auts.. toivottavasti minulle ei niin käy ... :) Tässä viimeisinä kahtena viikkona olen "höllännyt" enkä ole niin dramaattinen jokaisesta suupalasta, ja silti paino oli tippunut. Joskus kyllä tekisi mielä hakea suklaalevy ja mutustaa samantien, mutta kumminkin jaksan aina odottaa sitä tiettyä herkkupäivää :) Silloin tuntuu oikeutetulta syödä hyväskää :)  

Vierailija
6/8 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 23:27"]

Onnea! Hieno saavutus!

[/quote]

Kiitos! Tästä on hyvä jatkaa! :) ap

Vierailija
7/8 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti onnea!! :) Ja tiedän sen kamalan tunteen, kun usko ja motivaatio alkaa laskea! Tsemppiä eteenpäin, pystyt kyllä siihen, jos kerran olet jo pystynyt aloittamaan!  t. aikoinaan 20 kg laihduttanut, ja siinä pysynyt :) 

Vierailija
8/8 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 23:36"]

Hurjasti onnea!! :) Ja tiedän sen kamalan tunteen, kun usko ja motivaatio alkaa laskea! Tsemppiä eteenpäin, pystyt kyllä siihen, jos kerran olet jo pystynyt aloittamaan!  t. aikoinaan 20 kg laihduttanut, ja siinä pysynyt :) 

[/quote]

Voi kiitos kannustuksesta ja onnea itsellesikin hyvästä saavutukestasi! :)