Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yleispäteviä vinkkejä, kuinka alkaa hankkimaan sosiaalisia suhteita ns. tyhjästä

Vierailija
09.05.2013 |

Mistä sinä aloittaisit jos sinulla ei olisi ainuttakaan sellaista kaveria tai tuttua, jolle voisit soittaa tai jota voisit tavata?

Hankkivatko ihmiset oikeasti netistä ihan sellaisia oikeita kavereita, joita tavata ja joiden kanssa mennä johonkin? Entä onko joku oikeasti löytänyt uuden kaverin jostakin kahvilasta tmv. julkiselta paikalta?

Itsestäni kun tuntuu siltä, ettei sellaisia "normaaleja" kaverinhakutapoja ole kuin jo olemassa olevien tuttavien kautta ja sitten harrasteporukan tai työ-/opiskelupaikan kautta.

Antakaapas vinkkejä, meille kaikille.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toimin vastaavassa tilanteessa niin, että hankin netistä sen "ekan" kaverin yhdeltä keskustelupalstalta, jossa muutenvaan kysyin kiinnostaisiko ketään lähteä mun kanssa yhteen tapahtumaan.

Sit kun oli edes joku kaveri, oli paljon helpompi löytää niitä lisää ihan arkisissa tilanteissakin joissa oli kaverin kanssa liikkeellä, kun ei ollut sitä yksinäisen ihmisen stigmaa. Jos on edes yksi kaveri, on myös paljon helpompi mennä moniin semmoisiin sosiaalisiin tilanteisiin, joihin yksin meneminen olisi vaivaannuttavaa tai ainakin tylsää, kun kaikki muut ovat siellä kavereidensa kanssa, esim. erilaiset tapahtumat. Jonkun puolitutun bileisiinkin, joista ei tunne oikeastaan ketään, on paljon helpompi mennä jos on joku oma kaveri jonka voi ottaa mukaan. Vaikkei se olisikaan mikään sydänystävä, on edes joku, jonka seuraan voi turvautua.

Missään kahvilassa tms. en ole ikinä yksin tutustunut kehenkään, kaverin kanssa sensijaan paikalle on saattanut sattua kaverin muita kavereita, joihin on tullut tutustuttua edes vähän. Suomessa yksinäiselle harvoin kukaan "uskaltaa" puhua muuten kuin seuranhakumielessä. Baarista olen joskus nuorempana löytänyt todella häröä seuraa, mutten kyllä ketään kovin varteenotettavia kavereita (sellaisia, joita olisi luontevaa nähdä selvinpäinkin) ja nykyään ei kiinnosta juominen enää ollenkaan. Enimmäkseen sieltäkin tuntuvat ihmiset hakevan vähän muunlaista seuraa.

Harrastuksista en ole löytänyt ikinä kavereita, töistä pari kaveria mutta sekin on ihan sattumankauppaa, useimmissa työpaikoissa en ole tutustunut kehenkään niin hyvin että olisi tavattu työajan ulkopuolella ja mulla kuitenkin on työuraa jo aikalailla takana. Järjestötoiminnasta on tullut puolituttuja mutta ei ketään sellaista kelle voisi soittaa tai ketä voisi nähdä muuten.

Netissä ihmisiin tutustuminen on ihan hakuammuntaa eikä läheskään kaikkien kanssa synkkaa, mutta kokemusteni mukaan muuten ystävien löytäminen on vielä vaikeampaa, jos ei ole valmiiksi minkäänlaista sosiaalista verkostoa. Mitä enemmän ihmisiä tuntee, sitä helpompaa on tutustua uusiin ihmisiin.

Vierailija
2/4 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jo vastanneille! Toivottavasti nämä neuvonne tavoittavat niitä tarvitsevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulainen haki ja löysi ystävän lehden senssipalstan kautta. Eli paikallislehden ystävää haetaan -palsta ja ihan tavallinen heteronainen etsi naispuolista kaveria kävelylle ja laihdutuskaveriksi. Ovat nykyään parhaat ystävät :)

Itse olen saanut kivoja kavereita naapureista, asumme rivarissa. Ihan vaan pokkana juttelen ihmisille ja pyrin olemaan avulias ja kiva naapuri. Olen pyytänyt yhtä perhettä grillaamaan ja meitä on kutsuttu myös. Pikku hiljaa on tutustuttu. Syvää ystävyyttä ei ole vielä virinnyt, mutta kuitenkin mukavia sosiaalisia suhteita, joista itse nautin kovasti. lapsetkin tykkää leikkiä keskenään.

Yhteen entiseen työkaveriin olen myös tutustunut - jotenkin helpompaa kun ei olla enää samassa työpaikassa. Käydään kävelyillä, jumpassa, kahvilla jne. 

Yhteen miehen kaverin puolisoon olen myös tutustunut paremmin ja pidän häntä jo ystävänäni. Nähdään siis myös ilman miehiä siinä puskurina.

Muuten kaverini ovat lapsuudenystäviä, mutta nämä tapaukset nyt ihan aikuisiällä, kun itsekin kyllästyin pieniin piireihin ja yksinäisiin viikkoihin, kun kaikki vanhat ystävät asuvat kaukana.

Vierailija
4/4 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole saanut kunnon kavereita netistä, ei ole synkannut kai tarpeeksi tai ovat eri paikkakunnalta. Sen sijaan kanssa suosittelen naapureihin tutustumista, sillä se on helppoa. Näet naapureita kohtuu usein ja heille on helppo olla huomaavainen ja ystävällinen. Lapselliset tutustuvat leikkikentillä ja kerhoissa, lasten kautta. Kannattaa olla ystävällinen lapsille ja tehdä vaikka pikkuisia palveluksia. Harrastusten kautta en ole tutustunut ihmisiin ja aikuisiällä tutustuminen on kaamean vaikeaa, vaikken ole mikään hiljainen hiiri. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä