Aloin säästämään rahaa mieheltä salaa
Koska on PAKKO. Nyt on jo useamman kerran käynyt niin että mies tyhjentää minunkin tilini johonkin maksuihin,ja niitä riittää kun yrityksen perusti. Aina sanoo maksavansa takaisin mutta puheeksi on jäänyt..
Olen itse äippärahalla tällä hetkellä ja kaikki rahat menee ruokaan jne.Nyt olen jo pari kuukautta siirtänyt muutamia satasia sivuun toiselle tilille josta mies ei tiedä,ihan vaan siksi että olisi edes vähän vararahastoa..olenko ihan kamala ihminen? Mies on aina ollut sellainen ettei osaa yhtään säästää vaikka olisi varaakin,minä taas en osaa elää niin että tilillä on 5 euroa.
Kommentit (21)
Mun mies on pankille vähän tavallista suurempi asiakas. Jollain pankkikäynnillä kävi henkilökohtaisen pankkineuvojan kanssa meidän perheen tilejä läpi, ja olivat sitten yhteistuumin vaihtaneet mun henkilökohtaisen tilin toiseksi, missä on parempi korko. Tarkoitushan oli hyvä, mutta minä olin aivan raivoissani, että millä helvetin oikeudella ne sellaista tekee, kun eivät yhtään tiedä minne kaikkialle minä olen sitä tilinumeroa jakanut ja sitten yhtäkkiä sitä tiliä ei ole olemassakaan.
Ei kuitenkaan auttanut kuin raivota kotona, vaikka kyllä kovasti olisin halunnut mennä sen pankkiämmän koppiin vähän ilmoittamaan, että sillä ei todellakaan ollut oikeutta eikä valtuuksia toimia niin. Mutta koska me oltiin pian hakemassa siltä samalta ämmältä investointilainaa, niin oli pakko olla vain kiltti asiakas ja hymyillä sille nätisti seuraavassa tapaamisessa.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 10:25"]
Mun mies on pankille vähän tavallista suurempi asiakas. Jollain pankkikäynnillä kävi henkilökohtaisen pankkineuvojan kanssa meidän perheen tilejä läpi, ja olivat sitten yhteistuumin vaihtaneet mun henkilökohtaisen tilin toiseksi, missä on parempi korko. Tarkoitushan oli hyvä, mutta minä olin aivan raivoissani, että millä helvetin oikeudella ne sellaista tekee, kun eivät yhtään tiedä minne kaikkialle minä olen sitä tilinumeroa jakanut ja sitten yhtäkkiä sitä tiliä ei ole olemassakaan.
[/quote]
Voi helvetti... Olisin ainakin soittanut ja kysynyt neutraalisti että miten tiliäsi on muutettu ilman sinun suostumustasi, läsnäoloasi ja allekirjoitustasi, että onko jatkossakin tällaista odotettavissa. Teillähän olisi voinut olla vaikka minkälainen riitaisa avioero menossa, ja mies tekemässä kiusaa vaihtamalla tilinumeroa.
Minulla on samanlainen kokemus pikkupaikkakunnan pankista, joista lasten isoisälle annettiin kaikkien lasten tiliotteet hänen niitä pyytäessään kun hän meni yhden lapsen kanssa sinne säästöpossua tallettamaan.
Meillä mies teki myös sijoituksia ammattitaitoisen sijoitusneuvojan kanssa ja pari kk myöhemmin jouduttiin hakemaan lainaa jotta voitiin maksaa seuraavan kuun lainanlyhennykset.
Tällä hetkellä meillä on 3 tiliä, yhteinen taloustili, josta menee laskut ja johon meillä on kortti jolla voi ostaa perheen menot. Ja kummallakin oma tili. Omallani on tällä hetkellä tuhansia, miehellä ei juuri mitään. Mutta onneksi on sen verran järkeä päässä ettei talouskorttia käytä henk koht menoihin.
Joo, teille todellakin sopii se S-Pankin voimalla mainostama perheen yhteinene taloustili. Sinne siirrätte laskujen summan verran rahaa ja ruokamenorahat tulojenne suhteessa ja kumpikin käyttää sitten omat rahansa miten tahtoo.
Miten ap siirrät ne rahat sivuun? Jos rahat vain siirtyy tililtä automaattisesti toiselle tilille näkyy se tiliotteella ja miehesi saa tietää.
S-pankki on hyvä ratkaisu salatiliin. Siellä on myös parempi korko rahoille eikä ole palvelumaksuja. Tilille voi laittaa rahaa kätevästi vaikka kauppareissun yhteydessä, annat vain kassalle käteen vaikka pari kymppiä ja hän naputtelee ne tilille.
S-pankki näköjään sissimarkkinoi palstalla... :(
Itse vastaavassa tilanteissa vaihtaisin pankkia ja ilmoittaisin ko. tilineuvojan esimiehelle asiasta. Tuossa on valtuudet ylitetty. Ei ole mitään asiaa sinun tilillesi. Minä en hymyilisi kauniisti vaan hymyilisin viileän tyynesti, että nyt vaihtui pankki.
Minä mainitsin tuon S-tilin, kun satun olemaan töissä Prisman kassalla ja minusta se on oikeasti hyvä juttu. Ei siis ole mikään S-pankin tilaama juttu, ikävä että otit asian noin.
Meillä on yhteinen tili S-pankissa Sinne kummatkin siirtävät sovitun summan rahaa ja sieltä maksetaan kaikki talouteen liittyvät jutut.
Molemmilla on lisäksi omat tilit vieläpä suurimmaksi osaksi eri pankeissa. Meillä ei siis periaatteessa ole hajuakaan toisen rahatilanteesta, toki keskustelemme asiasta.
Molemmilla on omissa pankeisssaan tili, johon tulee palkka ja johon on maksukortt. Lisäksi molemmilla on vielä erikseen säästötili tms., johon voi säästää ihan omia menoja varten.
Joo ei ole S-pankin juttu ei :D Nämä alkaa aina samalla tavalla, ensin joku puolikiinnostava aloitus ja sitten yhtäkiiä siihen läytyy joku ratkaiau. Yhtäkkiä kaikki ehdottavatkin juuri S-tiliä... No, minä ehdotan salatiliä Osuuspankkiin, se on tietysti parempi kuin S-tili.
Miksi S-tili...me käytetään vain K-ketjua ja kerätään plussaa....
[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 10:25"]
Ei kuitenkaan auttanut kuin raivota kotona, vaikka kyllä kovasti olisin halunnut mennä sen pankkiämmän koppiin vähän ilmoittamaan, että sillä ei todellakaan ollut oikeutta eikä valtuuksia toimia niin. Mutta koska me oltiin pian hakemassa siltä samalta ämmältä investointilainaa, niin oli pakko olla vain kiltti asiakas ja hymyillä sille nätisti seuraavassa tapaamisessa.
[/quote]
Nyt kyllä keksit tämän asian tai sitten on syytä tehdä kyllä tosi iso valitus pankkitoimihenkilöstä jo ylemmälle taholle. Vaikka te olisittekin naimisissa, niin se ei tarkoita että teidän rahat tai tilit olisivat yhteisiä (ellette niitä niin yhdessä sovi) ja että niitä voisi muuttaa toisen selän takana.
[quote author="melba" time="09.05.2013 klo 12:52"]
Nyt kyllä keksit tämän asian tai sitten on syytä tehdä kyllä tosi iso valitus pankkitoimihenkilöstä jo ylemmälle taholle.
[/quote]
Normisettiä... Munkin mies voi soittaa pankkiin ja neuvotella minun henkilökohtaisen asuntolainan ehdot uudestaan. Näin pohjanmaalla.
Minä asun lapissa ja pankista soitti anopilleni kun haimme asuntolainaa ja päätimmekin ottaa lainan toisen pankista. Jep ja ihan täysi-ikäisiä oltiin, ei tarvittu takaajia eikä oltu mitenkään holhouksen alaisia.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 12:39"]
Joo ei ole S-pankin juttu ei :D Nämä alkaa aina samalla tavalla, ensin joku puolikiinnostava aloitus ja sitten yhtäkiiä siihen läytyy joku ratkaiau. Yhtäkkiä kaikki ehdottavatkin juuri S-tiliä... No, minä ehdotan salatiliä Osuuspankkiin, se on tietysti parempi kuin S-tili.
[/quote]
Tokihan sitten myös perustelet miksi osuuspankki on parempi kuin S-pankki?
Minä kerroin jo että S-pankissa ei ole palvelumaksuja ja tilin korko on parempi kuin muissa pankeissa. Lisäksi S-pankki on auki aina kuin kauppakin on auki, tilille voi laittaa rahaa ruuan oston yhteydessä, samoin rahaa voi nostaa vaikka Puutteenperän Salesta. Omassa kaupungissamme pankkipalveluja saa muista pankeista vain 10-13 välisenä aikana tai ajan varaamalla.
Itselläni on asuntolainan takia tili Nordeassa mutta jos salatilin tarvitsisin laittaisin sen S-pankkiin. S-pankin tilille säästän pahan päivän varalle, sinne menee s-bonukset.
Olet täysin oikeassa. Näi tulee toimia jos taloudenpito ei täsmää, ja muutenkin oma tili ja rahat ovat ihmisoikeus... Mutta jos miehelläsi on pääsy ja käyttöoikeus tiliisi niin miten hän ei näe tekemiäsi siirtoja?
Miksi miehelläsi on pääsy tilillesi jos hän tyhjentelee sen kysymättä? Minä estäisin käytön ensimmäisen kerran jälkeen välittömästi.
Tuollainen mies ei saa missään nimessä päästä sinun tilillesi. Käy pankissa vaihtamassa käyttäjätunnus, jos salasanojen piilottaminen mieheltä on liian vaikeaa. Ei omia rahoja tarvitse piilottaa mieheltä - ei mies niitä kuitenkaan saa käyttää. Ainut poikkeus on elatusvelvollisuus, mutta pikkuisen kuulostaa siltä, että sinun ei tule elättää miestäsi vaan toisinpäin.
Miten miehesi voi perustaa yrityksen, jos on jo tiedossa, ettei hän kykene edes säästämään? Ei tuollaisen ihmisen yrittäjyydessä ole mitään järkeä. Sun kannattaa alkaa jo suunnitella, miten elätät teidät, sillä mies ei tule teitä elättämään.