Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Open lahja

Vierailija
09.05.2013 |

tämä edessä taas.. eli vinkkejä kaivattaisiin mitä opelle lahjaksi. Naisopettajalle ajattelin kukkia, mutta mitäpä miesopelle?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukkia. Mun äiti on opettaja ja koti näyttää keväisin kukkakaupalta. Pari viikkoa myöhemmin satoja euroja on biossa. Kahvipaketti erikoiskahvia on mun mielestä paras. Säilyy, on hyvää ja ei jää nurkkaan pyörimään

Vierailija
2/12 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orvokki. Se on halpa ja sen voi tällätä kukkapenkkiin tuomaan iloa koko kesäksi. Sille löytyy aina tilaa jostain, vaikka parvekeruukusta...Sopii sekä miehelle että naiselle.

Viinaa ei kannata antaa (vai onko lapsesi ollut niin hirveä, että uskot opettajan vetävän päätöspäivänä perskännit ihan vain siitä ilosta, ettei tarvitse muutamaan viikkoon nähdä kakaraasi?), kaikki kun eivät juo. Moni on jopa allerginen alkoholille, varsinkin punaviinille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä opettaja kielsi ostamasta lahjoja, sanoi ettei ota vastaan mitään. Ihan fiksu päätös.

Vierailija
4/12 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 00:05"]

viinaa

[/quote]

Meidän koulussa todella harva opettaja haluaa viinaa/viiniä/minkäänlaista alkoholia. Yleensä pullot kerätään opettajanhuoneessa juhlan jälkeen ja lahjoitetaan könttänä sille opettajalle, jolla on sinä kesänä edessä esim. lapsen ylppärijuhlat, häät tai muut isot juhlat, joissa on tarkoitus tarjota alkoholia.

Vierailija
5/12 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 11:04"]

Ei kukkia. Mun äiti on opettaja ja koti näyttää keväisin kukkakaupalta. Pari viikkoa myöhemmin satoja euroja on biossa. Kahvipaketti erikoiskahvia on mun mielestä paras. Säilyy, on hyvää ja ei jää nurkkaan pyörimään

[/quote]

Nimenomaan säilyy tuo kahvipaketti. Meillä esimerkikis kun ei juoda kahvia lainkaan, niin kahvit jää kaapin perukoille vieraita odottamaan, kunnes heitä niitä välillä pois. Kukat on ihania!

T. yksi ope

ps. viinastakaan en viehäty, kun emme juo

Vierailija
6/12 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se, että antaa alkoholia lapsen kuljettavaksi, ole laitonta? Oli tarkoitus mikä tahansa. Meidän pojan ope oli uskovainen, mutta en tiennyt sitä, sillä ei tuonut mitenkään esille. Kuulin asian toiselta muuten tutulta opettajalta tyyliin "ei ne jotkut vanhemmat paljon ajattele kun opettajille laittavat lapset tuomaan viinipulloja". Loppujen lopuksi valtaosa opeista taitaa tykätä eniten siitä lapsen itse tekemästä kortista...

Vierailija
7/12 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta parhaita lahjoja on ollu kukat, kynttilät ja karkit :) No minä olen pitänyt myös muumimukeista, kun satun keräilemään niitä. Hyviä saamiani lahjoja ovat myös olleet luontoarvat ja kuvallinen kirje Afrikasta, jossa kerrotaan afrikkalaiselle lapselle lahjoitetuista muistaakseni koulutarvikkeista.Räikeitä sisustusesineitä kannattaa ainakin välttää, kun ei voi tietää henkilön sisustusmakua, näitä olen pyörittänyt aikansa kaapissa ja laittanut sitten myyntiin kirppiksellä :( Teet ja kahvit ja alkoholi eivät ole hyviä ideoita, jos et ole varma, että henkilö näitä käyttää. Terv. päiväkodin opettaja

Vierailija
8/12 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukalla ostettu lahjakortti on paras, helppo ja halpa ja varmasti sopiva. Esim. 3-5€/opp

Vierailija
9/12 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen lahja koko luokalta on paras. Joko lahjakortti tai jotain mistä tietää opettajan pitävän. Mun mielestä varsinaiset lahjat voisi hyvin jättää niihin tilanteisiin kun opettajan ja luokan tiet eroavat, siis esim. kuudennen ja yhdeksännen luokan keväisiin, tai opettajan eläkkeelle tai äitiyslomalle tmv. lähtöön, muulloin sitten vaikka yhteiset kukat ja yhteinen kortti.

Meillä opettaja jäi sopivasti eläkkeelle kuudennen luokan lopussa. Kun tiedettiin että opettaja tykkää puutarhan hoidosta, annettiin koko porukalla "työkaluja" ja lahjakortti kauppapuutarhalle.

Vierailija
10/12 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvi, tee, herkkukori yms.

miksi ihmeessä mies- ja naisopettajalle eri lahjat? eivät kaikki naiset pidä kukista.

Vierailija
11/12 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viinaa

Vierailija
12/12 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmille kukkia, tai molemmille kakkosen ehdottamaa viinaa... :) Miksi pitäis olla erilaiset muistamiset (jos opettajaa haluaa huomioida lahjalla) opettajan sukupuolen mukaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi