Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sähköpotkulautoja pitää alkaa verottaa, kuten autoja, saastuttavat enemmänn kuin ajatellaan, esim joka ainoa potkulauta haetaan lataukseen kerran päöivässä pakettiautolla. Aiheuttaa onnettomuuksia, eikä potkulautafiermat niistä maksa, vaan me veronmaksaja

Vierailija
14.06.2022 |

Aika laittaa KAIKKI liikkumismuodot samalle viivalle, eikä näin, että suositaan Helsinkiläisiä.

PS Helsingissä asuu noin miljoona ja muualla Suomessa 4,5 miljoonaa, joten ketä tässä pitäisi kuunnelma, olemme olevinan demokratia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu tuottaa valtiolle 8 miljardia YLIMÄÄRÄISTÄ rahaa joka vuosi.

-Näin ollen autoilun maksuja pitää pienentää.

Vierailija
2/14 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinki noi sairaalamaksut pitäisi verottaa potkulautailijoilta, maksakaa omat kulunne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelle tuli ulisemaan.

Vierailija
4/14 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saastuttavat enemmänn kuin ajatellaan, esim joka ainoa potkulauta haetaan lataukseen kerran päöivässä pakettiautolla."

😂😂😂😂😂 mestariloogikko työnsä äärellä

Vierailija
5/14 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelle tuli ulisemaan.

Pelle olet sinä, kerro nyt, miksi sinun liikkumista ei pidä verottaa, mutta kaikkien muiden kyllä?

PS Toivottavasti olet tiellä, kun tulen stadiin niin kannattaa ajaa tien reunassa, mulla on leveä auto.

Terveisiä muille ja hyvää päivän jatkoa!

Vierailija
6/14 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrahinnat on niin törkeät, että niissä on jo kaikki kulut maksettu.

Hyvän potkulaudan saa suunnilleen 700 eurolla Suomesta. Vuokralaudalla noin 1000 km ajaminen maksaa saman verran.

Vierailija
7/14 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokrahinnat on niin törkeät, että niissä on jo kaikki kulut maksettu.

Hyvän potkulaudan saa suunnilleen 700 eurolla Suomesta. Vuokralaudalla noin 1000 km ajaminen maksaa saman verran.

Valtioko niitä vuokraa?

-Aivan ei ja kaikki tuotot menee potkulautayrityksille, jotka maksavat vain pienen veron, vaikka käytätte tietä ihan samlla tavalla kuin autoilijat, niinhän ne liikennesäännöt menee.

-Toisekseen YKSI vakava loukkaantuminen maksaa valtiolle enemmän, mitä näistä tulee tuottoa, eli ei todellakaan ole maksettu kaikkia kuluja, piste.

Vierailija
8/14 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpotkulaudat ja niiden käyttö julkisilla paikoilla pitäisi kieltää. Miksi kannattaa kiinalaisissa hikipajoissa tuotettuja vaarallisia leluja, joista tulee nopeasti ongelmajätettä? Joku vetää tästäkin bisneksestä suunnattomat voitot muka "vihreiden arvojen" edesauttamisella. Huijausta.

Vierailija
9/14 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä niillä autoilua korvata... kukaanhan ei Helsingissä pidä autoa miutenkaan kaupunkialueen työmatkavälineenä. Sähköskuuteilla korvataan julkisten kåyttöä. Ja täällä vähän sivummalla lapset siirtyy kåvelystä ja pyöräilystä sähköskuuttailuun. Ja nuoret ja aikuiset yöllä taksikyydistä känniseen sähköskuuttailuun ja tuleepa kalliiksi...veronmaksajille. Tiesittekö myös, että jos sähköskuutilla vetää kolmeakymppiä auton eteen vastoin sääntöjä (kuten usein käy), autonkuljettaja maksaa autonsa vahingot omasta vakuutuksestaan. Skuuteissa ei ole vakuutusta.

Vierailija
10/14 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelle tuli ulisemaan.

Pelle olet sinä, kerro nyt, miksi sinun liikkumista ei pidä verottaa, mutta kaikkien muiden kyllä?

PS Toivottavasti olet tiellä, kun tulen stadiin niin kannattaa ajaa tien reunassa, mulla on leveä auto.

Oikeinko leveä auto? Kutkuttaako prinssinakkia moottorin mörinä? Alkaako alahuuli väpättämään kalliita maksuja tehdessä?

PS Voisi tehdä nettivinkin uhkailusta.

Vierailija
11/14 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelle tuli ulisemaan.

Oikeinko leveä auto? Kutkuttaako prinssinakkia moottorin mörinä? Alkaako alahuuli väpättämään kalliita maksuja tehdessä?

Tuo ylläkirjoittanut on oikein mallikappale toimettomasta ja vetelästä kaupunkilaisesta autoilunvihaajasta: edellinen esitti kysymyksen, miksi tämä autoilunvihaajahörhö ei itse osallistu mitenkään julkisen talouden rahoittamiseen eikä liioin luonnonsuojeluun, ja sitten tämä sähköskuutti-eyynyykki ei osannutkaan mitään muuta kuin langeta vähä-älyiseen räkimiseen.

Koko Eurooppa ja Pohjois-Amerikka on rakennettu ja vauraat yhteiskunnat ylläpidetty autoilun (liikkuvuuden) avulla, mutta nyt meillä kasvaa tämä tällainen yllä kirjoittaneen kaltainen avuton sukupolvi, joka ei kykene läpäisemään autokoulun kirjallisia kokeita eivätkä insinööriajoa, joka "pelkää" (mitähän se tarkoittaneekaan?) ajamista ja liikennettä, ja joka lisäksi on lapsesta lähtien tullut indoktrinoiduksi tuohon yksipuoliseen autoilun vihaamiseen ja kommunismiin, ja joka kuitenkin itse tilaa kaiken tarvitsemansa kotiovelle AUTOLLA, mutta palkatun kuljettajan toimittamana; ja ostelee huolettomasti kaikista epäeettisistä verkkokaupoista kehitysmaitten lasten tekemiä (tietenkin nälkäpalkalla) halpavaatteita ja rutkuttimia jotka sitten lennätetään suihkukoneella tuolla yläilmakehässä näille itujen pureksijoille.

Ja nyt sitten tämä fanaattinen autoilunvastustaja - ”jäteväki” haluaa hävittää koko länsimaisen vapaan ja liberaalin elämäntavan sekä kulttuurin.

Älkää hyvät ihmiset - ketkään vähänkään terveet - äänestäkö enää milloinkaan tulevaisuudessa Vihreitä: tuossa edellä näette millaista sakkia se edustaa ja millaiseksi ihminen itse tulee kun kuuntelee Vihreitten opinkappaleita.

Ja vielä Sinulle edellä kirjoittaneelle: Sinun nettivinkkejäsi ei kukaan pelkää kun tuossa - jonka kirjoittajaa yrität ponnettomasti pelotella - ei mitään uhkailua edes ole. Hän neuvoi Sinua pysymään hengissä: "Toivottavasti olet tiellä, kun tulen stadiin niin kannattaa ajaa tien reunassa, mulla on leveä auto." Hän ei sikstoiseen edes voi uhkailla Sinua, koska tämä on anonyymi palsta jolla kuka tahansa, Sinunkinlaisesi höppänät, voivat (ikävä kyllä) kirjoittaa vapaasti, eikä tuon leveän auton omistaja mitenkään voi tietää milloin Sinä sohellat sillä riistokapitalisti- ja ympäristötuholaudallasi äkkiarvaamattomasti eteen: teitä aivottomia ja itsetuhoisia lautailijoita seilaa tuolla kaduilla ja toreilla ja jalankulkuväylillä paljon: Sinä et suinkaan ole ainut niin että Sinut voisi muista tikapuuhermostollisista lajitovereistasi tunnistaa.

Mutta kun nyt alkuun pääsit, niin värkkää toki niitä ilmoituksiasi yksintein enemmänkin: minä nimittäin ilmaisen nyt myös - kun noin kauniisti pyydetään - omana hartaana toivomuksenani, että jäät laudallasi bussin tai raitiovaunun alle, niin saat siinä sitten ilmastonsuojelua omalle kohdallesi oikein toiseen potenssiin, ja samalla yksi sekä perusoikeuksille että ympäristölle vaarallinen, eri tavalla elävä kuin saarnaava, tekopyhä haittayksilö poistuu luonnollista tietä muuta väestöä rasittamasta.

Vierailija
12/14 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johnnie Walker drinking man kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelle tuli ulisemaan.

Tuo ylläkirjoittanut on oikein mallikappale toimettomasta ja vetelästä kaupunkilaisesta autoilunvihaajasta: edellinen esitti kysymyksen, miksi tämä autoilunvihaajahörhö ei itse osallistu mitenkään julkisen talouden rahoittamiseen eikä liioin luonnonsuojeluun, ja sitten tämä sähköskuutti-eyynyykki ei osannutkaan mitään muuta kuin langeta vähä-älyiseen räkimiseen.

Koko Eurooppa ja Pohjois-Amerikka on rakennettu ja vauraat yhteiskunnat ylläpidetty autoilun (liikkuvuuden) avulla, mutta nyt meillä kasvaa tämä tällainen yllä kirjoittaneen kaltainen avuton sukupolvi, joka ei kykene läpäisemään autokoulun kirjallisia kokeita eivätkä insinööriajoa, joka "pelkää" (mitähän se tarkoittaneekaan?) ajamista ja liikennettä, ja joka lisäksi on lapsesta lähtien tullut indoktrinoiduksi tuohon yksipuoliseen autoilun vihaamiseen ja kommunismiin, ja joka kuitenkin itse tilaa kaiken tarvitsemansa kotiovelle AUTOLLA, mutta palkatun kuljettajan toimittamana; ja ostelee huolettomasti kaikista epäeettisistä verkkokaupoista kehitysmaitten lasten tekemiä (tietenkin nälkäpalkalla) halpavaatteita ja rutkuttimia jotka sitten lennätetään suihkukoneella tuolla yläilmakehässä näille itujen pureksijoille.

Ja nyt sitten tämä fanaattinen autoilunvastustaja - ”jäteväki” haluaa hävittää koko länsimaisen vapaan ja liberaalin elämäntavan sekä kulttuurin.

Älkää hyvät ihmiset - ketkään vähänkään terveet - äänestäkö enää milloinkaan tulevaisuudessa Vihreitä: tuossa edellä näette millaista sakkia se edustaa ja millaiseksi ihminen itse tulee kun kuuntelee Vihreitten opinkappaleita.

Ja vielä Sinulle edellä kirjoittaneelle: Sinun nettivinkkejäsi ei kukaan pelkää kun tuossa - jonka kirjoittajaa yrität ponnettomasti pelotella - ei mitään uhkailua edes ole. Hän neuvoi Sinua pysymään hengissä: "Toivottavasti olet tiellä, kun tulen stadiin niin kannattaa ajaa tien reunassa, mulla on leveä auto." Hän ei sikstoiseen edes voi uhkailla Sinua, koska tämä on anonyymi palsta jolla kuka tahansa, Sinunkinlaisesi höppänät, voivat (ikävä kyllä) kirjoittaa vapaasti, eikä tuon leveän auton omistaja mitenkään voi tietää milloin Sinä sohellat sillä riistokapitalisti- ja ympäristötuholaudallasi äkkiarvaamattomasti eteen: teitä aivottomia ja itsetuhoisia lautailijoita seilaa tuolla kaduilla ja toreilla ja jalankulkuväylillä paljon: Sinä et suinkaan ole ainut niin että Sinut voisi muista tikapuuhermostollisista lajitovereistasi tunnistaa.

Mutta kun nyt alkuun pääsit, niin värkkää toki niitä ilmoituksiasi yksintein enemmänkin: minä nimittäin ilmaisen nyt myös - kun noin kauniisti pyydetään - omana hartaana toivomuksenani, että jäät laudallasi bussin tai raitiovaunun alle, niin saat siinä sitten ilmastonsuojelua omalle kohdallesi oikein toiseen potenssiin, ja samalla yksi sekä perusoikeuksille että ympäristölle vaarallinen, eri tavalla elävä kuin saarnaava, tekopyhä haittayksilö poistuu luonnollista tietä muuta väestöä rasittamasta.

Oivoi, taidat olla oikeasti aika tyhmä. 

"Hän ei sikstoiseen edes voi uhkailla Sinua, koska tämä on anonyymi palsta"

Yritäppä tehdä "anonyymillä palstalla" uhkaus t3rrori-iskusta, niin voit olla varma siitä, että Karhukopla tulee moikkaamaan ja vääntämään sinut sellaiseen pakettiin, että et pääse rakkaan peltilehmäsi kyytiin pitkäksi aikaa. Vaikka netissä et esiinny omalla naurettavalla pärställäsi ja nimelläsi, niin kaikki kirjoittajat voidaan tarpeen vaatiessa paikantaa IP-osoitteen avulla. Luulet ehkä olevasi turvassa mutta et kyllä ole.

Toinen asia, aikamoista porua väännät kuinka autoilijaa verotetaan mutta vaihtoehtoisia kulkuvälineitä ei. Itkupotkuparkua miksei kävelijää veroteta? Itkupotkuparkua miksei polkupyöräilijää veroteta? Itkupotkuparkua miksi tuo ei maksa mutta minä maksan? Jätä se ruosteinen romuläjäsi pihaan mätänemään niin ei tarvi äidin pikku mussukan potea pahaa mieltä maksamisesta. Ai niin mutkun minulla on oikeus ajaa kanamunapierun kyllästämällä peltilehmällä. Itke itsesi uneen, jos siitä tulisi vaikkka parempi mieli <3

Vierailija
13/14 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johnnie Walker drinking man kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelle tuli ulisemaan.

Oivoi, taidat olla oikeasti aika tyhmä. 

"Hän ei sikstoiseen edes voi uhkailla Sinua, koska tämä on anonyymi palsta"

Yritäppä tehdä "anonyymillä palstalla" uhkaus t3rrori-iskusta, niin voit olla varma siitä, että Karhukopla tulee moikkaamaan ja vääntämään sinut sellaiseen pakettiin, että et pääse rakkaan peltilehmäsi kyytiin pitkäksi aikaa. Vaikka netissä et esiinny omalla naurettavalla pärställäsi ja nimelläsi, niin kaikki kirjoittajat voidaan tarpeen vaatiessa paikantaa IP-osoitteen avulla. Luulet ehkä olevasi turvassa mutta et kyllä ole.

Toinen asia, aikamoista porua väännät kuinka autoilijaa verotetaan mutta vaihtoehtoisia kulkuvälineitä ei. Itkupotkuparkua miksei kävelijää veroteta? Itkupotkuparkua miksei polkupyöräilijää veroteta? Itkupotkuparkua miksi tuo ei maksa mutta minä maksan? Jätä se ruosteinen romuläjäsi pihaan mätänemään niin ei tarvi äidin pikku mussukan potea pahaa mieltä maksamisesta. Ai niin mutkun minulla on oikeus ajaa kanamunapierun kyllästämällä peltilehmällä. Itke itsesi uneen, jos siitä tulisi vaikkka parempi mieli <3

Tuohon ensimmäiseen kappaleeseen on mahdollista vastata.

Niin: kaikki kirjoittajat voidaan jäljittää, ja niin tehdäänkin, jos joku tekee är-rö-ri -uhkauksen, mutta tuo aiempi kirjoittaja ei ensinnäkään uhannut ketään, ja toiseksi, jos joku uhkailisikin ajaa Sinun ylitsesi kun toikkaroit sillä laudallasi missä sattuu, niin se yliajouhkailija- tai fantasioija ei saa selville kuka SINÄ olet, eikä myöskään saa nähdäkseen Sinun pärstääsi, eikä se uhkailija tai fantasioija silloin voi myöskään löytää Sinua Stadin liikenteestä, eikä hän voi tietää keneen hänen pitäisi tähdätä.

Miten voitkin olla noin yksinkertainen? Vai etkö ymmärrä lukemaasi?

Tuo toinen kappale on niin vinksahtanutta tekstiä, ettei siinä oikein pysty tarttumaan mihinkään. Ehkä enintään sen verran, että itke itse, ja niinhän Sinä jo teetkin, ja että autolla liikkuu toimelias ja yritteliäs väki, mutta noiden skuuttien päällä horjuu aikaansaamaton ja passiivinen nahjusväestö.

Etpä tosiaankaan ole hyvä Vihreitten mannekiini. Varmasti he häpeäisivät vuoksesi jos lukisivat noita pamflettejasi. Tosin, minä en ainakaan ilmoita idoleillesi edesottamuksistasi, sillä on ihan kaikkien yksityisautoilijoitten etu, että kirjoittelet mahdollisimman paljon tuollaista kamaa ja että vieroitat mahdollisimman paljon ihmisiä tuosta ilmastofuulasta, jonka motiivina on, kuten uusimmastakin kirjoituksestasi näkee, henkilökohtainen kiukku autolijoita vastaan jostain eriskummallisesta syystä, ja yleinen ihmisviha.

Siihen leveän auton omistajan alkuperäiseen kysymykseen, miksi et itse, ja teikäläiset yleisemminkin, maksa veroja ettekä suojele luontoa vaan tuhoatte sitä niillä laudoillanne ja miksi sabotoitte pyöräilyäkin jättämällä niitä lautojanne "hengenlähtöansoiksi" kevytväylille, ja miksi elätte eri tavalla kuin saarnaatte muita elämään, et ole vieläkään osannut vastata mitään asiallista.

Vierailija
14/14 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johnnie Walker on tuhonnut aivonsa viskillä, täysi viiitun idiooootti saaatana..hahhaa