Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ette halua miestänne, mies kysyy

Vierailija
09.07.2020 |

Hei!

Tätä aihetta pohditaan taas tuolla laudan puolella ja se on suht yleinen aihe. Eli kun ollaan oltu liitossa vuosia, tehty lapsia, niin jossain kohtaa yleensä seksielämä kuolee naisen osalta. Tiedän, että voi toki näin käydä miehenkin osalta.

Nyt taas yhdessä langassa pohditaan hyvin tyypillistä esimerkkiä:

"M41 pohtii avioeroa. Eli elän sinänsä "ihan kivassa" avioliitossa. Kaksi suloista alakouluikäistä lasta. Ei taloudellisia huolia. Ei fyysistä tai henkistä väkivaltaa. Ei päihteitä merkittävissä määrin. Mutta. Avioliitto on rakkaudeltaan kuollut. Olemme kuin sisarukset. On yritetty parisuhdelomia, ei vaimo oikein innostu. Terapia-ajatuksesta ynähtelee. Seksiä kerran kuussa minun aloitteestani, vaimo passiivinen.

Haluaisin vielä kokea rakkautta ja intohimoa. Samalla mietin, eroaisinko liian helpolla?"

Eli onko se jotain kehohäpeää, hormonaalisia muutoksia, vai mistä on kyse? Olen itsekin kuullut vanhemmilta kavereilta, että näin siinä yleensä käy.

Kommentit (151)

Vierailija
41/151 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen huono käytös. Agressiivisuus. Huutaminen. Turvattomuus. Ailahtelevaisuus. Mökötys. Mielenosoitus. Syyttely. Riidan haastaminen.

Jo se, että seksistä alettiin tappelemaan alkoi laimentaa haluja. Sitten sitä seksiä harrastettiin riitelyn jälkeen, ettei mies olisi seuraavana päivänä kamalan vihainen. Ajattelin lapsia, en niinkään enää itseäni. Tai seksin sisältöä tai tarkoitusta.

Jossain vaiheessa aloin pelkäämään, että entä jos tämän jatkuvan seksistä tappelun seurauksena menetän haluni kokonaan. Eikä se kovin turha pelko ollutkaan. Nyt 39.v en tiedä enää mitä tunnen, lähinnä halua paeta.

Haluaisin monistaa itsestäni osan miehelle jota saisi panna sielunsa kyllyydestä kun itse nauttisin elämän muusta puolesta ilman jatkuvia riitoja ja kenties löytäisin itseni uudelleen, kaiken rauhan ja lämmön keskellä jota tuo yksi raivohullu ei ikimaailmassa pysty minulle tarjoamaan.

Ratkaisua odotellessa. Ero on jossain vaiheessa takuulla edessä. Tunnen sen sydämessäni.

Vierailija
42/151 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle on tärkeää tuntea olevansa haluttu ja seksikäs miehensä silmissä. Lisäksi mies, joka välittää myös naisen nautinnosta, sytyttää. Haukkumalla, syyllistämällä ja laiskuudelle mies tappaa takuuvarmasti naisensa halut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/151 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni liitto toimisi paremmin, jos molemmilla puolisoilla olisi ns. panosuhde johonkin toiseen omilla tahoillaan. Kun molemmat vaan oikeasti osaisivat päästää toisesta sen verran irti ja hyväksyä että kyse on vaan biologisesta tarpeesta eikä rakkaudella ole sen kanssa mitään tekemistä.

Ihmisen tulisi olla kompersiivinen (compersive) - https://en.wiktionary.org/wiki/compersion. Eli olla oikeasti iloinen siitä, että partneri saa seksuaalisen tyydytyksen muualta kuin omalta puolisoltaan. Ja samalla lakata ajatteleasta asiaa pettämisenä.

Vierailija
44/151 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex arvosteli minua jatkuvasti. Välillä se oli suoraa aukomista ja välillä sellaista hienovaraista vihjailua. Miehen puheissa kaikki muut naiset hoitivat kodin ja lapset paremmin kuin minä. Mies ei kuitenkaan tajunnut, että koska tukiverkkomme ovat kaukana, hänenkin pitäisi osallistua. Ei käynyt. Lisäksi varomattomat kommentit (esim seksin jälkeen "eihän se edes tuntunut missään") tappoivat halut täysin. Saattoi siis päästellä suustaan milloin mitäkin, mutta mistään ei olisi saanut loukkaantua. Seksi oli pelkkä yhdyntä. Avioliittomme viimeisten seksikertojen jälkeen itkin, koska tuntui niin pahalta. Koska seksiä ei juuri ollut, mies alkoi valittaa, että avioliittomme ongelmat johtuivat seksin puutteesta. Ongelmat olisivat miehen mielestä kadonneet, jos seksiä olisi ollut enemmän. Mitään muuta ei olisi tarvinnut muuttaa hänen mielestään. Kun erosimme ja muutin pois, mies valitti kaikille, että erosimme, koska minä en viitsinyt tehdä liittomme eteen mitään. En kuulema hoitanut lapsia, enkä kotia, enkä seksivelvoitteita, enkä käynyt riittävästi töissä...

Vierailija
45/151 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden sukupuolitaudin jälkeen ilmestyi lappu luukulle.

Vierailija
46/151 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa vaimolla ei mitään intohimoa asiaan liittyen. Seksiä on n. kerran viikossa, aina minun aloitteesta.

Samat horinat on kuultu, enemmän läheisyyttä ja koskettelua jne.. No eipä siinä, vuoden päivät annoin läheisyyttä ja koskettelua, sekä ostelin lahjoja ja muita yllätyksiä. Kas kummaa, tilanne ei seksin osalta muuttunut yhtään mihinkään.

Vierailija
47/151 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksistä on tullut tylsä rutiini. Siinä kai se. Mies ei flirttaa tai rakenna tilannetta mitenkään, tulee sänkyyn, riisu kalsarit, käy perseeseen kiinni, hyväilee sormill sisältä minuutin tai kaksi, tulee sisään. Siinä sitten se muutama minuutti ja suihkuun. Tämä koko touhu ei oikein ruoki mieltäni mitenkään.

Vierailija
48/151 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkin ketjua lukiessa voi todeta, ettei palstalla ole lainkaan miesvihaa. Kaikki ongelmat ovat miesten tahallaan aiheuttamia, ja koska tämä on ehdottoman objektiivinen totuus, niin...

Yhdessäkään tapauksessa vika ei ole naisen alhaisissa hormonitasoissa, sairaudessa tai rinnakkaissuhteen löytymisessä.

Vierailija
49/151 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi ei kiinnosta koska siitä ei ole ikinä ollut muuta iloa kuin lasten saanti. Lapsiluku on täynnä.

Tämä taisi olla rehellinen vastaus.

Vierailija
50/151 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan seksia, mutta en puolisoni kanssa. Toisin kuin monilla kirjoittaneella, hän on todella todella hyvä mies ja kumppani. Mutta hän on myös todella passiivinen ja alistuva, enkä ollenkaan syty sellaisesta. Seksuaalísesti pidän keskimääräistä huomattavasti dominoivammista miehistä, lähes bdms-tyyliin saakka. Sellainen "kulta voisiko tänään olla vähän seksia" -tyyli on aivan super turnoff, eikä mulla edes mielikuvitus riitä paikkaamaan eroa todellisuuden ja halutun välillä.

Vierailija
51/151 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa ei oe enää muuta yhteistä kuin seksi. Menemme omia menojamme. En ole koskaan kokenut, että mies pitäisi minusta huolta ja olen alkanut kaivata sitä. Seksi on muuttunut suorituksesi, jossa teen kaikki temput, että miehellä olisi hyvä. Sitten vetäydymme omiin päätyihimme ja odotan, että kutsu hommiin taas käy. En saa tästä mitään irti. Hyvä seksikerta on vain keino turvata suhteen jatkumista. Seksi on vähentynyt sellaiseksi 1-2 viikon välein, eli ei mikään katastrofi. Se on kuitenkin muttunut, että minua ei todellisuudessa kiinnosta yhtään. En halua myöskään uutta miestä tai parempaa seksiä. Toivon vain, että voisin päästä koko asiasta rauhaan ja ehkä jossakin vaiheessa elämää taas löytää sen halun ja aloittaa seksielämän taas. Olen ollut intohimoinen ja halukas monissa elämänvaiheissa, myös vuosien ajan tämän suhteen aikana.

Vierailija
52/151 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätäkin ketjua lukiessa voi todeta, ettei palstalla ole lainkaan miesvihaa. Kaikki ongelmat ovat miesten tahallaan aiheuttamia, ja koska tämä on ehdottoman objektiivinen totuus, niin...

Yhdessäkään tapauksessa vika ei ole naisen alhaisissa hormonitasoissa, sairaudessa tai rinnakkaissuhteen löytymisessä.

Voi nuo hormonitasot vaikuttaa siten, että jos ne olisi kuin teininä niin kriteerit seksille olisi alhaisemmat, mutta ei ne tee tylsästä seksistä parempaa. Sairaus kai nyt ei ole kenenkään syy varsinaisesti? Rinnakkaissuhde voi vaikka lisätä haluja, ei tiedä.

Ja haluaisin omalta osaltani tarkentaa että mitä toivoisin mieheltäni, että syttyisin. En esimerkiksi tiskikoneen tyhjäämistä tai kurahousujen putsaamista, vaikka toki niitäkin toivon, mutta ei liity tähän. Toivon että mieheni katsoo minua niin kuin katsoi nuorena, silmissään sellainen saalistava ilme. Haluan että hän hyväilee minua ohikulkiessaan, ja nostaa hiuksiani ja suutelee kaulaani ja kuiskaa että odottaa iltaa. Haluan että hän painaa minut seinää vasten ja suutelee kunnolla ja työntää kätensä hiuksiini. Tämän tyyppisiä kotitöitä.

Vierailija
53/151 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta syytä:

-Ällöttää miehen kaljamaha, kaljalta haiseva hengitys ja vanhan miehen takamus.

-Eri päivärytmit. Minulle kelpaisi viikonloppuisin aamulla, alkuillasta (esim. saunassa) tai nukkumaanmennessäni (klo22). Mies elää omasta halustaan eri rytmissä. Ei suostu kanssani makuuhuoneeseen klo 22, vaan katsoo mieluummin telkkaa (kaljapullon kanssa). Tulee nukkumaan ehkä 03, jolloin olen sikeässä unessa. Silloin "minulle ei kelpaa'.

-Mies ärsyttää kaikin tavoin. Ei osallistu perheen elämään tai kotitöihin.

-Teini-ikäiset lapset ovat "aina" kotona ja hereillä.

-Mies ehdottaa joskus matkaa mutta ei muka tajua, että eläinten hoidot ja lapset pitää huomioida (no nyt voivat olla yksin kotona, mutta ennen). Maku miehestä todellakin menee, kun tajuaa, että hän ei muista, että meidän perheessä on lapsia ja lemmikkejä. Sitten mies mököttää, mun minä pilaan matkan sanomalla, että mites lasten ja koirien hoito.

-Miehellä ei seiso kunnolla, eikä suostu asiasta lääkäriin.

-Jatkuvista neuvoista huolimatta ei usko millaisesta kosketuksesta pidän, vaan vemputtaa kuin hieomakone.

Vierailija
54/151 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kanssa vaimolla ei mitään intohimoa asiaan liittyen. Seksiä on n. kerran viikossa, aina minun aloitteesta.

Samat horinat on kuultu, enemmän läheisyyttä ja koskettelua jne.. No eipä siinä, vuoden päivät annoin läheisyyttä ja koskettelua, sekä ostelin lahjoja ja muita yllätyksiä. Kas kummaa, tilanne ei seksin osalta muuttunut yhtään mihinkään.

Just, jos nuo luettelemasi asiat olet tehnyt vain "velvollisuudesta" etkä aidosta hellyydestä ja rakkaudesta kumppaniin. Siinä on vaan pirun iso ero! Aika vastenmielistä suorastaan. (sivusta)

Vierailija
55/151 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies painosti seksiin. Kaiken koskettelun olisi pitänyt johtaa seksiin, alkuaikojen hellimiset oli muisto vain. Lisäksi sanoi haluavansa seksiä, jotta saisi tarpeensa tyydytettyä.

Kerroin usein ja monta kertaa, että toivoisin hänen haluavan ja himoitsevan juuri minua, ei pelkkää seksiä. Lopulta tunsin itseni pelkäksi panopuuksi ja aloin inhota koko miestä. Väistelin kosketusta, jotten taas joutuisi "antamaan". Lopulta erosimme ja se oli suunnaton helpotus.

Vierailija
56/151 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi mies petti monen naisen kanssa, myös silloin kun olin raskaana ja sitten raiskasi minut muutamaan kertaan. Siihen kuoli seksihalut lopullisesti.

Vierailija
57/151 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just, jos nuo luettelemasi asiat olet tehnyt vain "velvollisuudesta" etkä aidosta hellyydestä ja rakkaudesta kumppaniin. Siinä on vaan pirun iso ero! Aika vastenmielistä suorastaan. (sivusta)

Lähinnä tässä on vastenmielistä se että minä olin valmis muuttumaan, mutta toinen ei kuitenkaan. Kommenttisi oli alatyylinen.

Vierailija
58/151 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karua luettavaa koko ketju. Suomalaisten äitien kasvattamat miehet eivät osaa tunteitaan näyttää, kamalan kömpelöä jotenkin tuntuu olevan tuo tunnepuoli monilla ja kumpanin rakastaminen, arvostus. En ihmettele yhtään miten moni eroaa.

Vierailija
59/151 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun toista ei jaksa huomioida juuri mitenkään, rakkaus ja intohimo näivettyy. Joka päivä olisi hyvä suudella, koskettaa edes ohimennen ja kysyä, miten päivä meni. Seksissä pidetään huoli siitä, että se on molemmille tyydyttävää. Monesti miehelle nainen on vain väline oman orgasmin saavuttamiseen, mikä tappaa naisen halut aika äkkiä.

Vierailija
60/151 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä tässä on vastenmielistä se että minä olin valmis muuttumaan, mutta toinen ei kuitenkaan. Kommenttisi oli alatyylinen.

Eihän kyse ole siitä että pitäisi muuttua. Ellet sitten ole muuttunut toisenlaiseksi siitä mitä olit kun menitte yhteen. Sinuthan se vaimo on valinnut. Kyse on siitä että pariskunnan välillä pitää olla jotain jännitettä. En itse syty yleensä mistään lahjoista. Tykkään kyllä saada lahjoja, mutta ei ne lisää seksuaalista jännitettä välillämme. Mutta turhaan sinä nyt itseäsi tuosta enää ruoskit, tai naistakaan, joskus se jännite vaan katoaa. Eihän se kenenkään vika ole jos sitä ei osata palauttaa. Ilman sitä seksi on kuitenkin aika lähellä jotain vessassa käyntiä, helpottavaa, mutta ei nyt mitään sellaista että odottaisi seuraavaa kertaa.