Rintojen korjaus rintojen kehityshäiriö takia
Haluaisin mielipiteitä rintojen korjaamisesta/suurentamisesta kehityshäiriön takia. Harkitsen asiaa rinnattomuuden takia.
Onko joku ollut rintojen korjauksessa rintojen kehityshäiriön takia? Miten korjaus tehtiin?Implanteilla vai rasvansiirrolla? Mielelläni kuulisin myös muiden mielipiteitä, kannattaako leikkaukseen lähteä.
Olen 29 v nainen, kaksi lasta synnyttänyt ja "imettänyt". Mulla on maitorauhaskudosta tosi vähän rinnoissa, eikä imetys juuri onnistunut. Rinnat on siis hyvin pienet, hyvä jos AA-kuppia.
Olen 168 cm ja 75 kg - ylipainokaan ei ole rintoja kasvattanut.
Ajatuksia?
Kommentit (17)
Kaksi sanaa: älä ikinä!
Älä edes harkitse mitään noin tyhmää. Jos ne kuitenkin toimii kuten pitääkin, niin silloin ei ole ongelmia.
En tiedä aiheesta kovinkaan paljon, mutta sanoisin että go for it jos susta tuntuu että ”normaalimman” näköiset rinnat parantaisi sun elämänlaatua. Kyseessä ei ole kuitenkaan pelkkä ”pinnallinen kosmeettinen” haitta vaan olet ikään kuin eri näköinen kuin suurin osa muista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä aiheesta kovinkaan paljon, mutta sanoisin että go for it jos susta tuntuu että ”normaalimman” näköiset rinnat parantaisi sun elämänlaatua. Kyseessä ei ole kuitenkaan pelkkä ”pinnallinen kosmeettinen” haitta vaan olet ikään kuin eri näköinen kuin suurin osa muista ihmisistä.
Kiitti tästä!
Näinhän se on. Imetyskykyä en rintoihini valitettavasti millään saa. Tavallaan mietin et jos sukupuolenkorjaajille laitetaan rintatäytteitä, miksei sitten "oikeille naisille" joilta puuttuu rinnat?
Minulla oli aika sama tilanne. Pituutta 168cm ja rinnat kokoa aa, siis oikeastaan rintoja ei ollut ollenkaan. Minulla oli aikanaan a-b kupin rinnat mutta imetyksien myötä ne hävisivät kokonaan. Minä kärsin rinnattomuudestani ja otin silikonit. Nyt minulla on normaali b-kuppi eli olen tavallaan lähtötilanteessa. Tätä on oikeastaan vaikea ymmärtää, jos ei ole itse kokenut. Kyse ei ole pienistä (”terhakoista”) rinnoista, vaan siitä että on roikkuvat nännit ja mitään rauhaskudosta ei ole ollenkaan, ei mitään täytettä. . En ole kertonut silikoneistani juuri kenellekään, ei näistä vaatteiden päältä kukaan osaa sanoa ettei ole aidot, kun ei ole edes isot.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli aika sama tilanne. Pituutta 168cm ja rinnat kokoa aa, siis oikeastaan rintoja ei ollut ollenkaan. Minulla oli aikanaan a-b kupin rinnat mutta imetyksien myötä ne hävisivät kokonaan. Minä kärsin rinnattomuudestani ja otin silikonit. Nyt minulla on normaali b-kuppi eli olen tavallaan lähtötilanteessa. Tätä on oikeastaan vaikea ymmärtää, jos ei ole itse kokenut. Kyse ei ole pienistä (”terhakoista”) rinnoista, vaan siitä että on roikkuvat nännit ja mitään rauhaskudosta ei ole ollenkaan, ei mitään täytettä. . En ole kertonut silikoneistani juuri kenellekään, ei näistä vaatteiden päältä kukaan osaa sanoa ettei ole aidot, kun ei ole edes isot.
Hienoa kuulla kokemuksestasi! Missä operaatiosi tehtiin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaksi sanaa: älä ikinä!
Älä edes harkitse mitään noin tyhmää. Jos ne kuitenkin toimii kuten pitääkin, niin silloin ei ole ongelmia.
Ja joka ikinen kerta näihin keskusteluihin päättää osallistua joku, joka ei ole eläessän edes nähnyt kehityshäiriöisiä rintoja.
Korjauksesta minulla ei ole omakohtaista kokemusta muuten kuin harkinnan osalta. Kärsin rintojeni ulkonäöstä, tunnottomuudesta ja kokoerosta päivittäin. Nykyään pystyn jo olemaan yläosattomissa julkisesti (esim yleisissä pukuhuoneissa) mutta en ikinä sauno ystävieni tai perheeni naisten kanssa. Joka kesä haaveilen seksikkäästä uima-asusta mutta näin C-kupin tuburinnoilla niitä on ihan mahdoton käyttää :(
Vierailija kirjoitti:
Nykyään pystyn jo olemaan yläosattomissa julkisesti (esim yleisissä pukuhuoneissa) mutta en ikinä sauno ystävieni tai perheeni naisten kanssa. Joka kesä haaveilen seksikkäästä uima-asusta mutta näin C-kupin tuburinnoilla niitä on ihan mahdoton käyttää :(
Jenkkiläperäistä plastiikkakirurgien hapatusta tuo tehdä joku "kehityshäiriö" tubulaarisista rinnoista. Tosiasiassa ne on ihan normaaliin vaihteluun kuuluvat rinnat, joideen ulkonäkö ei vaan ole tänä päivänä muodissa. Itselläni G-kupin tubut ja tykkään, liivit tai tukeva kaarituellinen uima-asu päällä oikein hyvän näköiset. Eikä ole ketään ilman liivejäkään karkottanut.
Mullakin on hyvin pienet, A-kuppi, normitilassa oikeastaan pelkät nännit. Raskaana ja imettäessä nautin kyl varustuksen kasvusta, vaikkei imetys ihan ota luonnistuakseen, todnäk vähän samaa ongelmaa mulla.. Aiemmin, nuorempana pohdin tota, olin ihan varma, et käyn korjauttamassa. Mut se meni ohi. Toki, mul ei todnäk ole tuburintoja, ne on vaan pienet. Miehen mielestä seksikkäät. Itse pidän siitä, et rinnat ei määrittele mua, niitä ei tuijoteta -ja sen kerran ku niin.on käynyt, olen ollut salaa vähän innoissani :D kätevää myös se, et ne ei haittaa urheillessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitti tästä!
Näinhän se on. Imetyskykyä en rintoihini valitettavasti millään saa. Tavallaan mietin et jos sukupuolenkorjaajille laitetaan rintatäytteitä, miksei sitten "oikeille naisille" joilta puuttuu rinnat?[/quoteEi kaikille laiteta. Yksityisellä ne muutenkin hoidetaan jos kokevat tarpeelliseksi. Itse en ole laittanut kun hormoneilla on kasvannut about b-kupin kokoon. Jos koet että tubulaariset pienet rinnat on sinulle ongelma. Niin hoida asia. Itse sinä tiedät mikä on sinulle parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään pystyn jo olemaan yläosattomissa julkisesti (esim yleisissä pukuhuoneissa) mutta en ikinä sauno ystävieni tai perheeni naisten kanssa. Joka kesä haaveilen seksikkäästä uima-asusta mutta näin C-kupin tuburinnoilla niitä on ihan mahdoton käyttää :(
Jenkkiläperäistä plastiikkakirurgien hapatusta tuo tehdä joku "kehityshäiriö" tubulaarisista rinnoista. Tosiasiassa ne on ihan normaaliin vaihteluun kuuluvat rinnat, joideen ulkonäkö ei vaan ole tänä päivänä muodissa. Itselläni G-kupin tubut ja tykkään, liivit tai tukeva kaarituellinen uima-asu päällä oikein hyvän näköiset. Eikä ole ketään ilman liivejäkään karkottanut.
Hyvä jos itse pidät rinnoistasi, mutta minä en 25v. kesäkissana aio käyttää kaarituellista kokouikkaria.
Parempi olisi 168/65/AA kuin 168/75/B/C/DD.
Rintojen suurennusleikkauksia lähes aina romantisoidaan, joten haluan myös kertoa oman kokemukseni. Suurennutin itse nuorena rintani samaisesta syystä kuin Ap. Toki sillä erotuksella, ettei itselläni ollut imettäneitä rintoja, ainoastaan lähes tasainen rintakehä ilman omaa kudosta. Ajattelin, että lopputulos olisi luonnollinen ja rinnat tuntuisivat "omalta", mutta näinhän asia ei kuitenkaan ollut.
Ilman omaa kudosta rinnat tuntuvat todella kovilta. Implantti itsessään on hyvin tiivistä massaa, joka tuntuu vielä kovemmalta rintaan asennettuna, mikäli omaa kudosta ei ole pehmentämässä. Itselläni ongelmallisinta oli kovuudesta johtuvat kivut nukkuessa (vatsallaan nukkuminen oli mahdotonta) sekä nännien jatkuva nöpöttäminen. Nännit täytyi päivittäin teipata piiloon, jollei halunnut käyttää todella topattuja rintaliivejä. Huomasin lopulta kovasti myös vältteleväni ihmisten halaamista, sillä rintakehässä tuntui ainoastaan nämä kovat pallot. Rintaimplantit ilman omaa kudosta ovat kiinteät, kovat ja liikkumattomat. Eivät suinkaan luonnolliset.
Kannattaa myös muistaa, että rintojen suurennus vaatii jossain vaiheessa aina uusintaleikkauksen, joten on syytä miettiä, haluaako sitoutua myös uuteen/ uusiin leikkauksiin. Implantit eivät ole elinikäiset. Itselläni rintojen kipu alkoi lopulta haitata aivan päivittäistä elämää, joten päädyin lopulta poistattamaan implanttini - ja SE oli paras päätös ikinä. Rintani palautuivat lähes alkuperäiseen muotoonsa ja nykyään olen myös itsevarmempi "rinnattomuuteni" suhteen.
Tärkeää siis, että pohdit Ap tarkasti kaikkia puolia, mitä leikkaus pitää sisällään. Olet aivan varmasti kaunis jo nyt omassa kehossasi. Mutta loppuviimeksi teet itse päätöksesi.
Ei täytä julkisen puolen hoidon kriteerejä. Yksityispuolelle halutessasi. Rasvansiirrosta harvoin pysyviä tuloksia, enemmin rasvansiirrolla voidaan yrittää korjata pieniä kokoeroja.
Vierailija kirjoitti:
Rintojen suurennusleikkauksia lähes aina romantisoidaan, joten haluan myös kertoa oman kokemukseni. Suurennutin itse nuorena rintani samaisesta syystä kuin Ap. Toki sillä erotuksella, ettei itselläni ollut imettäneitä rintoja, ainoastaan lähes tasainen rintakehä ilman omaa kudosta. Ajattelin, että lopputulos olisi luonnollinen ja rinnat tuntuisivat "omalta", mutta näinhän asia ei kuitenkaan ollut.
Ilman omaa kudosta rinnat tuntuvat todella kovilta. Implantti itsessään on hyvin tiivistä massaa, joka tuntuu vielä kovemmalta rintaan asennettuna, mikäli omaa kudosta ei ole pehmentämässä. Itselläni ongelmallisinta oli kovuudesta johtuvat kivut nukkuessa (vatsallaan nukkuminen oli mahdotonta) sekä nännien jatkuva nöpöttäminen. Nännit täytyi päivittäin teipata piiloon, jollei halunnut käyttää todella topattuja rintaliivejä. Huomasin lopulta kovasti myös vältteleväni ihmisten halaamista, sillä rintakehässä tuntui ainoastaan nämä kovat pallot. Rintaimplantit ilman omaa kudosta ovat kiinteät, kovat ja liikkumattomat. Eivät suinkaan luonnolliset.
Kannattaa myös muistaa, että rintojen suurennus vaatii jossain vaiheessa aina uusintaleikkauksen, joten on syytä miettiä, haluaako sitoutua myös uuteen/ uusiin leikkauksiin. Implantit eivät ole elinikäiset. Itselläni rintojen kipu alkoi lopulta haitata aivan päivittäistä elämää, joten päädyin lopulta poistattamaan implanttini - ja SE oli paras päätös ikinä. Rintani palautuivat lähes alkuperäiseen muotoonsa ja nykyään olen myös itsevarmempi "rinnattomuuteni" suhteen.
Tärkeää siis, että pohdit Ap tarkasti kaikkia puolia, mitä leikkaus pitää sisällään. Olet aivan varmasti kaunis jo nyt omassa kehossasi. Mutta loppuviimeksi teet itse päätöksesi.
Jos on imettänyt niin rinnat ovat venyneet ja silloin myös implantit ”roikkuvat” eli saattavat olla luonnollisemmat. Minulla rinnat eivät myöskään ole aivan kovat, näissäkin on eroja. Mutta eivät ne tietenkään samanlaiset ole kuin aidot, sitä en väitä. Minulla puristaessa tuntuu melko luontevalta mutta päältä painettuna kovalta. Itselläni implantit ovat olleet 6 vuotta eli olisiko tekniikka mennyt eteenpäin?
Vierailija kirjoitti:
Jos on imettänyt niin rinnat ovat venyneet ja silloin myös implantit ”roikkuvat” eli saattavat olla luonnollisemmat. Minulla rinnat eivät myöskään ole aivan kovat, näissäkin on eroja. Mutta eivät ne tietenkään samanlaiset ole kuin aidot, sitä en väitä. Minulla puristaessa tuntuu melko luontevalta mutta päältä painettuna kovalta. Itselläni implantit ovat olleet 6 vuotta eli olisiko tekniikka mennyt eteenpäin?
Tekniikka ei meidän eroissa ole mennyt eteenpäin, sillä omasta suurennusleikkauksesta aikaa ainoastaan n. 10v, olen nyt hieman yli 30-vuotias. Ylipäätään implantin asennus teknisesti toistaa aina samaa kaavaa - joko rintalihaksen alle, päälle tai puoliksi alle. Implantit toki varmasti kehittyvät, mutta nykyään käytetään yhä näitä samoja kiinteitä proteeseja. Voin toki kuitenkin uskoa, että mikäli omat rinnat ovat entuudestaan venyneet, saattaa lopputulos näyttää luonnollisemmalta, mutta tuntuma ei koskaan ole luonnollinen. Itselläni implantit olivat myös puristettaessa kovat ja nämä kehon sisässä olevat kovahkot vierasesineet tiedostaa itse jatkuvasti. Siihenkin ajatukseen on siis tärkeä varautua, mikäli leikkaukseen ryhtyy.
Itselleni sen vierasesineen tuntu oli yksi epämukavimpia asioita. Ja jatkuva uusintaleikkauksen (ja mahdollisen kapseloitumisen) pelko. Näistä riskeistä puhutaan mielestäni aivan liian vähän, ja ymmärrettävää tietenkin sen näkökulmasta, että rintojen suurennus on ollut kauan valtavan suuri bisnes.
Jos Ap olisin sinun tilanteessasi, tutustuisin ensisijaisesti rasvansiirron mahdollisuuteen, mikäli kehossa on omaa rasvaa, mistä ottaa. Rasvansiirto vaihtoehtona vaatii usein useamman hoitokerran, sillä rasvaa sulaa aina jonkin verran pois hoitokertojen jäljiltä (määrät ovat yksilöllisiä). Toki tämäkään ei ole riskitön ja aina täydelliseen lopputulokseen tähtäävä toimenpide, sillä kohdat, joista rasvaa imetään, voi osaamattomissa käsissä jäädä kuoppaiseksi. Mutta jos itse olisin nuorempana tiennyt tämän vaihtoehdon ja kaiken sen, mitä tiedän nyt, olisin kokeillut ensin rasvansiirtoa. Nykyään en kuitenkaan harkitse edes sitä, rintojen koko ei määrittele omaa arvoa tai naisellisuutta. /14
Implanteja en ainakaan ikinä laittaisi, niissä on kuitenkin paljon riskejä, eikä tulos aina ole sitä mitä pitäisi ja tuskin elimistölle täysin terveellistä.