Miksi ette halua miestänne, mies kysyy
Hei!
Tätä aihetta pohditaan taas tuolla laudan puolella ja se on suht yleinen aihe. Eli kun ollaan oltu liitossa vuosia, tehty lapsia, niin jossain kohtaa yleensä seksielämä kuolee naisen osalta. Tiedän, että voi toki näin käydä miehenkin osalta.
Nyt taas yhdessä langassa pohditaan hyvin tyypillistä esimerkkiä:
"M41 pohtii avioeroa. Eli elän sinänsä "ihan kivassa" avioliitossa. Kaksi suloista alakouluikäistä lasta. Ei taloudellisia huolia. Ei fyysistä tai henkistä väkivaltaa. Ei päihteitä merkittävissä määrin. Mutta. Avioliitto on rakkaudeltaan kuollut. Olemme kuin sisarukset. On yritetty parisuhdelomia, ei vaimo oikein innostu. Terapia-ajatuksesta ynähtelee. Seksiä kerran kuussa minun aloitteestani, vaimo passiivinen.
Haluaisin vielä kokea rakkautta ja intohimoa. Samalla mietin, eroaisinko liian helpolla?"
Eli onko se jotain kehohäpeää, hormonaalisia muutoksia, vai mistä on kyse? Olen itsekin kuullut vanhemmilta kavereilta, että näin siinä yleensä käy.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Käy kuuntelemassa se Yle areenan juttu tästä...
Et linkkiä viittis laittaa?
Onko tuollaisessa tilanteessa mahdollista ottaa puheeksi esim "avoin suhde", vaikka eivät sitäkään tietenkään kaikki miehet ylipäätään halua
Täällä oli hyvä ketju aiheesta vähän aikaa sitten. Muistaako joku otsikkoa ja voisi nostaa?
Mies ei halua minua. Työ stressaa yrittäjää ilmeisesti liikaa. Lapsi valvoo kesälomalla myöhään ja sitä myötä seksielämää ei juurikaan ole.
Eksääni en halunnut, koska hän ei koskettanut minua. Minut herättää se, että pitää rinnoistani ja muutenkin suuteleeja hyvääilee. Eksä vain hyökkäsi suoraan alapäähän. Toki sekin toimii, mutta intohimovaihe jäi väliin.
Mulla ainakin johtuu vain ja ainoastaan siitä, että mies on käynyt NIIN tutuksi, etten enää koe mitään intohimoa. Mulle on käynyt näin jokaisessa parisuhteessani.
Tää on oikeasti itsellenikin todella hankala asia, koska en keksi mitään ratkaisua. Rakastan miestäni, hän on komea ja osaava ja kokeilunhaluinen, mutta mikään niistä ei auta kun en kertakaikkiaan syty, koska hän on vaan niin tuttu.
Miehelle en ole kehdannut sanoa syytä. Valitan väsymystä, hormoneja, mitä milloinkin. Olen kyllä sanonut, ettei hänessä ole mitään vikaa, vika on minussa.
Mutta mitäpä tälle voi tehdä? Ei kertakaikkiaan yhtään mitään. Kaikki fantasioinnit, lelut ja roolileikit ja eri paikat on kokeiltu. Ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli hyvä ketju aiheesta vähän aikaa sitten. Muistaako joku otsikkoa ja voisi nostaa?
tää ois kiva, niin voisin laittaa talteen ja antaa aina kysyjille
ap
Miestä ei tunnu kiinnostavan minun nautintoni yhtään. Liukuvoidepurkki ei käy esileikistä.
Ero tulossa.
En ole vuosiin saanut minkäänlaista hellyyttä. Ei haleja, ei pusuja tai muuta kosketusta (paitsi seksin yhteydessä). Kyllä siinä halut katoavat.
Puuttuu intohimo. En tiedä, oliko sitä kunnolla koskaan. Sellaista räjähtävää himoa. Tyydyin liian vähään seksin saralla ja nyt en halua sitä miehen kanssa yhtään. Hyvä ihminen ja isä. Lasten takia täss pysyn.
Mun eksä ei kohdellut muutenkaan hyvin, joten en halunnut lopuksi myöskään seksiä hänen kanssaan. Tietysti sekin oli minun vika, kun en syttynyt enää.
Miestä ei enää kiinnosta henkilökohtainen hygienia. Lisäksi on muuttunut passiiviseksi. En minä jaksaisi aina tehdä kaikkea. Minulla ei ole yhtään haluttu olo.
Minullepa näin ei käynyt, jos jokin asia liitossamme sujuu niin tuo, 3-7 kertaa viikossa. Sytymme toisistamme ihan aina. Monia muita ongelmia kyllä on mutta tuo se sitten sujuu. Aivan ihanaa, pakko sanoa kyllä,
Ei ole mitään läheisyyttä tai hellyyttä, ei pusuja tai lähekkäin oloa, pelkkää pökkimistä, Mieluummin ilman vaikka ero tulisi.
Mieheni ei jaksa nähdä mitään vaivaa. Ei esileikkiä ja seksi kestää kolme minuuttia. Ja ei myöskään huolehdi hygieniastaan eikä ulkonäöstään. Muuten hyvä mies ja paras ystäväni.
areena.yle.fi/audio/1-50572695
Haluton vaimo on terve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et linkkiä viittis laittaa?
Onko tuollaisessa tilanteessa mahdollista ottaa puheeksi esim "avoin suhde", vaikka eivät sitäkään tietenkään kaikki miehet ylipäätään halua
Noi Areenan keskustelijat olivat tätä ehdottaneet. Ihan jees jos molemmille sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tää ois kiva, niin voisin laittaa talteen ja antaa aina kysyjille
ap
Tänään oli ainakin päivällä juuri tuo sama M41:n kirjoitus täälläkin, onkohan ketju poistunut?
En enää arvosta häntä sen jälkeen millaiseksi hän on osoittautunut ihmisenä ja isänä. Haluttomuuteni alkoi jo melko aikaisessa vaiheessa. Luulin pitkään että liittyi pikkulapsiaikaan mutta oikeasti suhde vain on ollut surkea ensihuuman jälkeen. Siis oikeasti häneltä niin ikävää käytöstä että olen menettänyt arvostukseni.
Ero edessä täälläkin.
Tuon hellyyden puuttumisen lisäksi, saan kuulla välillä todella lapsellista käytöstä tai silkkaa ilkeilyä. Onneksi harvemmin.
Joskus oikeasti tuntuu, että minulla kahden sijaan kolme teiniä talossa.