Mitä mieltä tästä työpaikkailmoituksesta?
https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/10382061?locations=Laihia&&announced=…
Kelpaisiko sinulle tuo työ?
Kommentit (810)
Jukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Jos tilanteeni olisi niin paha että tarvitsisin kipeästi työtä, kyllä kelpaisi. Ooen senverran kunnon kansalaisen, että mieluummin elätän itseni kaikissa tapauksissa omilla rahoillani (omalla työnteolla tienatulla rahalla) kuin yhteiskunnan tuilla. Olen itseasiassa kerran ollutkin hetken kodittomana, kun yrittäjyyteni seurauksena sain monenkympintonnin ulosottovelat, mutta niin vaan ihan itse pärjäsin silloinkin ilman yhteiskunnan apua.
Arvaanko oikein, että sinä kovin mieluusti ottaisit myös tuollaisilla ehdoilla firmaasi työntekijöitä jos se vaan suinkin olisi mahdollista? Arvaan myös että kannatat Kokoomusta ja paikallista sopimista (lue: paikallista sanelua) ja näet märkiä päiväunia maailmasta, jossa saat ihan itse määritellä työntekijöidesi työehdot ja palkat ilman että kellään olisi oikeutta puuttua niihin mitenkään.
Ay-liikkeet, TESit, minimipalkat vain rapauttavat työmarkkinat, koska niiden takia on mahdotonta työllistää etenkin pitkäaikaistyöttömiä tms vajaasti työkykyisiä, jotka haluaisivat kovasti edes osa-aikatöitä.
Toki mahdollisimman halpa ja hyvä työntekijä on kullanarvoinen, mmutta kyllä kuka tahansa itseään kunnioittava työnantaja maksaa rutkasti yli kaikkien tessien osaaville, tuottaville ja hyville työntekijöille.
Taisitpa puhua itsesi pussiin.
Jos itseään kunnoittava työntekijä maksaa rutkasti yli tessien osaaville ja hyville työntekijöille, miksei sitten olisi varaa edes sillä tes-palkalla ottaa se pitkäaikaistyötön koeajaksi, jotta näet, onko hänestä mihinkään? Jos ei ole, niin voi päättää työsuhteen koeajan jälkeen.
Tai ehkä et olekaan itseäsi kunnioittava?
Tiedoksi sinulle, monella etenkin naisvaltaisella alalla maksetaan ihan tes-minimin mukaista palkkaa. Etenkin kunnissa. Työpaikkailmoituksessa voidaan runoilla kaikkea nättiä henkilökohtaiseen suoriutumiseen perustuvista palkanlisistä, mutta ei niitä makseta. Ehkä naiset vain ovat niin osaamattomia työntekijöitä?
Vierailija kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Jos tilanteeni olisi niin paha että tarvitsisin kipeästi työtä, kyllä kelpaisi. Ooen senverran kunnon kansalaisen, että mieluummin elätän itseni kaikissa tapauksissa omilla rahoillani (omalla työnteolla tienatulla rahalla) kuin yhteiskunnan tuilla. Olen itseasiassa kerran ollutkin hetken kodittomana, kun yrittäjyyteni seurauksena sain monenkympintonnin ulosottovelat, mutta niin vaan ihan itse pärjäsin silloinkin ilman yhteiskunnan apua.
Haluaisin selityksiä noille saamalleni kahdelle alapeukulle. Minulla on käsittääkseni työmoraali kunnossa, ja olen tunnollinen kansalainen. Miksi siis saan vihaa osakseni?
Suostumalla tuollaiseen työhön annat työnantajalle kuvan, että orjuuttaminen on ok.
Onko se sitten mielestäsi parempi, että ihmiset pysyvät työttöminä muiden veronmaksajien rahoilla eivätkä edes yritä tehdä mitään itsensä hyväksi? Eikö ole parempi, että ihminen edes yrittää tehdä jotain pärjätäkseen itsenäisesti kuin ettö päivästä toiseen elelee muiden almuilla? Sinäkään et varmasti tykkää sellaisista ihmisistä, jotka eivät edes yritä hakeutua töihin vaan mieluusti sekoilevat rahoilla, joita sinäkin olet palkastasi maksanut?
Olen työssäkäyvä veronmaksaja ja haluan, että meillä Suomessa säilyy reilu meininki. Tehdystä työstä maksetaan asiallinen palkka.
Tuon reilun meiningin takia työpaikoilla saavat olla lusmut nauttimassa palkkaa, joihin heidän työpanos (sen puute) ei tosiaan oikeuta. Se vie mahdollisuudet muilta paremmilta työntekijöiltä pois. Ay-liike pitää huolen, että ne lusmut saavat pitää työpaikkansa. Onko tämä sinun mielestäsi oikein?
Enpä ole työpaikoillani paljon lusmuja kohdannut. Niitä kyllä on, jotka haluavat tulla duuniin vaikka pää kainalossa, eivät malttaisi jäädä saikulle.
Hoitajissa ja siivoojissahan on sitten niitä, joilta jäävät lakisääteisetkin tauot pitämättä, kun ei muuten ehdi töitä hoitaa kunnolla. Ja tätä työnantaja häpeämättä hyödyntää.
Miksi sinun firmassasi lusmuillaan? Miten oletkin onnistunut rekrytoimaan juuri lusmuja? Oletko ehkä niin veemäinen työnantaja, ettei paljon firmasi eteen huvita ponnistella?
Kuule, kyllä työntekijästä eroon pääsee. Järkkäät vain YT-neuvottelut. Potkit vanhemmasta ja kalliimmasta päästä pois, otat nuoria halvempia tilalle. Vähän luovuutta nyt peliin, noin muutkin yritykset tekevät! Ns. "järjestät tehtävät uudelleen", jolloin firmassa yllättäen tarvitaankin erilaista asiantuntemusta kuin ennen (tämä on käytäntö IT-alalla). Tai säästöihin vedoten kiristät työtahtia ja vähennät henkilökuntaa (näin menetellään terveydenhuollossa). Voit itse valita, ketkä potkit pellolle.
"Niitä kyllä on, jotka haluavat tulla duuniin vaikka pää kainalossa, eivät malttaisi jäädä saikulle"
Heille pitäisi nostaa hattua. Jos ihminen haluaa tehdä töitä sairaana, hänelle on yksilönvapauden nimissä annettava siihen mahdollisuus. Varsinkin jos hänen on mahdollista tehdä töitä olematta kontaktissa muihin ihmisiin, jolloin hän ei sairastuta heitä.
"Hoitajissa ja siivoojissahan on sitten niitä, joilta jäävät lakisääteisetkin tauot pitämättä, kun ei muuten ehdi töitä hoitaa kunnolla. Ja tätä työnantaja häpeämättä hyödyntää."
Luuletko, että hommat voi tuosta vain jättää seisomaan lakisääteisen tauon takia= Eihän se ole edes mahdollista, sillä sitä hommaa ei välttämättä voi toinen työntekijä tulla paikkaamaan.
"Miksi sinun firmassasi lusmuillaan? Miten oletkin onnistunut rekrytoimaan juuri lusmuja? Oletko ehkä niin veemäinen työnantaja, ettei paljon firmasi eteen huvita ponnistella?"
Silloin kun minulla oli firma, minä kyllä tein kaikkeni tehdäkseni työntekijöille hyvät olot. Mutta pahimmat lusmut eivät ottaneet yhtään opiksi, ja silti vaativat sitä tessin minimiä, joskus ehkä enemmänkin. Oikeasti hyville tekijöille maksoin jopa moninkertaisesti enemmän kuin itselleni.
"Kuule, kyllä työntekijästä eroon pääsee. Järkkäät vain YT-neuvottelut"
Ja saan sitten liiton kimppuuni ja sakkoja laittomasta irtisanomisesta. Mikä johtaa firman nurin menemiseen ja minun henkilökohtaiseen konkkaan.
Mitä järkeä tällaisessa systeemissä on, jossa ei kannusteta yhtään sellaisia ihmisiä, jotka edes yrittävät tulla itsenäisesti toimeen?
Jukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Haluaisin selityksiä noille saamalleni kahdelle alapeukulle. Minulla on käsittääkseni työmoraali kunnossa, ja olen tunnollinen kansalainen. Miksi siis saan vihaa osakseni?
Suostumalla tuollaiseen työhön annat työnantajalle kuvan, että orjuuttaminen on ok.
Onko se sitten mielestäsi parempi, että ihmiset pysyvät työttöminä muiden veronmaksajien rahoilla eivätkä edes yritä tehdä mitään itsensä hyväksi? Eikö ole parempi, että ihminen edes yrittää tehdä jotain pärjätäkseen itsenäisesti kuin ettö päivästä toiseen elelee muiden almuilla? Sinäkään et varmasti tykkää sellaisista ihmisistä, jotka eivät edes yritä hakeutua töihin vaan mieluusti sekoilevat rahoilla, joita sinäkin olet palkastasi maksanut?
Olen työssäkäyvä veronmaksaja ja haluan, että meillä Suomessa säilyy reilu meininki. Tehdystä työstä maksetaan asiallinen palkka.
Tuon reilun meiningin takia työpaikoilla saavat olla lusmut nauttimassa palkkaa, joihin heidän työpanos (sen puute) ei tosiaan oikeuta. Se vie mahdollisuudet muilta paremmilta työntekijöiltä pois. Ay-liike pitää huolen, että ne lusmut saavat pitää työpaikkansa. Onko tämä sinun mielestäsi oikein?
Jos minun työpaikallani on lusmuja, homma hoidetaan armeijahenkisesti: Lusmu joutuu duunikavereiden taholta sellaisen savustuksen kohteeksi, että rupeaa joko ahkeroimaan, tai sitten poistuu takavasemmalle eli irtisanoutuu. En tiedä oletko ollut armeijassa, mutta siellähän jos joukkueesta yksi mokaa niin kaikki kärsivät, ja tämä yksi saa sen kyllä tuntea nahoissaan. Pistää kummasti yrittämään.
Ay-liike on osa reilua meininkiä, ja työporukan kaverihenki on sitten toinen osa.
No joo. Ei tuo aina toimi. Niinkin on joskus käynyt, että firmassa on yksi pomon suosioon mielistelemällä päässyt kultapoika. Etenee tekemättä mitään, kaikkien halveksunnan kohde, mutta ei ovi mitään kun on pomon suojeluksessa. Siis huom. pomon, ei ay-liikkeen. Pärstäkertoimen vaikutus työelämässä voi olla uskomattoman iso.
Vierailija kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Arvaanko oikein, että sinä kovin mieluusti ottaisit myös tuollaisilla ehdoilla firmaasi työntekijöitä jos se vaan suinkin olisi mahdollista? Arvaan myös että kannatat Kokoomusta ja paikallista sopimista (lue: paikallista sanelua) ja näet märkiä päiväunia maailmasta, jossa saat ihan itse määritellä työntekijöidesi työehdot ja palkat ilman että kellään olisi oikeutta puuttua niihin mitenkään.
Ay-liikkeet, TESit, minimipalkat vain rapauttavat työmarkkinat, koska niiden takia on mahdotonta työllistää etenkin pitkäaikaistyöttömiä tms vajaasti työkykyisiä, jotka haluaisivat kovasti edes osa-aikatöitä.
Toki mahdollisimman halpa ja hyvä työntekijä on kullanarvoinen, mmutta kyllä kuka tahansa itseään kunnioittava työnantaja maksaa rutkasti yli kaikkien tessien osaaville, tuottaville ja hyville työntekijöille.
Taisitpa puhua itsesi pussiin.
Jos itseään kunnoittava työntekijä maksaa rutkasti yli tessien osaaville ja hyville työntekijöille, miksei sitten olisi varaa edes sillä tes-palkalla ottaa se pitkäaikaistyötön koeajaksi, jotta näet, onko hänestä mihinkään? Jos ei ole, niin voi päättää työsuhteen koeajan jälkeen.
Tai ehkä et olekaan itseäsi kunnioittava?
Tiedoksi sinulle, monella etenkin naisvaltaisella alalla maksetaan ihan tes-minimin mukaista palkkaa. Etenkin kunnissa. Työpaikkailmoituksessa voidaan runoilla kaikkea nättiä henkilökohtaiseen suoriutumiseen perustuvista palkanlisistä, mutta ei niitä makseta. Ehkä naiset vain ovat niin osaamattomia työntekijöitä?
Se pitkäaikaistyötön voi ihan hyvin taidottomuudellaan ja töhöilyllään aiheuttaa firmalle vielä suurempia taldouellisia tappioita. Jo pelkästään sillä, että ei ilmesty työpaikalle juuri koskaan ajoissa ja pitää ominlupineen taukoja. Työelämä ei ole mitään hyväntekeväisyyttä, jossa pitkäaikaistyöttömille voidaan tuosta vain antaa mahdollisuus.
Minun firmassani sattuikin kerran tällainen tapaus, jonka jouduin potkimaan pihalle viikon jälkeen. Kyseessä oli pitkäaikaistyötön, jolla portfoliot ja kaikki muu näytti olevan kunnossa, mutta hänellä ei sitten ollut yhtään mitään otetta työntekoon eikä työmoraalia. Hänen "työnsä" jälkien korjaamisesta aiheutui todella suuret taloudelliset tappiot.
Jukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Enpä ole työpaikoillani paljon lusmuja kohdannut. Niitä kyllä on, jotka haluavat tulla duuniin vaikka pää kainalossa, eivät malttaisi jäädä saikulle.
Hoitajissa ja siivoojissahan on sitten niitä, joilta jäävät lakisääteisetkin tauot pitämättä, kun ei muuten ehdi töitä hoitaa kunnolla. Ja tätä työnantaja häpeämättä hyödyntää.
Miksi sinun firmassasi lusmuillaan? Miten oletkin onnistunut rekrytoimaan juuri lusmuja? Oletko ehkä niin veemäinen työnantaja, ettei paljon firmasi eteen huvita ponnistella?
Kuule, kyllä työntekijästä eroon pääsee. Järkkäät vain YT-neuvottelut. Potkit vanhemmasta ja kalliimmasta päästä pois, otat nuoria halvempia tilalle. Vähän luovuutta nyt peliin, noin muutkin yritykset tekevät! Ns. "järjestät tehtävät uudelleen", jolloin firmassa yllättäen tarvitaankin erilaista asiantuntemusta kuin ennen (tämä on käytäntö IT-alalla). Tai säästöihin vedoten kiristät työtahtia ja vähennät henkilökuntaa (näin menetellään terveydenhuollossa). Voit itse valita, ketkä potkit pellolle.
"Niitä kyllä on, jotka haluavat tulla duuniin vaikka pää kainalossa, eivät malttaisi jäädä saikulle"
Heille pitäisi nostaa hattua. Jos ihminen haluaa tehdä töitä sairaana, hänelle on yksilönvapauden nimissä annettava siihen mahdollisuus. Varsinkin jos hänen on mahdollista tehdä töitä olematta kontaktissa muihin ihmisiin, jolloin hän ei sairastuta heitä.
"Hoitajissa ja siivoojissahan on sitten niitä, joilta jäävät lakisääteisetkin tauot pitämättä, kun ei muuten ehdi töitä hoitaa kunnolla. Ja tätä työnantaja häpeämättä hyödyntää."
Luuletko, että hommat voi tuosta vain jättää seisomaan lakisääteisen tauon takia= Eihän se ole edes mahdollista, sillä sitä hommaa ei välttämättä voi toinen työntekijä tulla paikkaamaan.
Jos sinä et osaa järjestää asioita firmassasi niin että lakisääteiset tauot voidaan pitää, niin toivon totisesti, että et ole yrittäjä. Olet juuri niitä, jotka laista luistamalla polkevat hintatasoa ja tekevät yrittämisen vaikeaksi rehellisille lainkuuliaisille yrittäjille (joita sentään on enemmistö).
Ja tuo sairaana töihin tuleminen. Ei, ei, ei! Oletko ihan älykääpiö? Moni sairaus pahenee, jollei heti hoidata sitä kunnolla. Siinähän sitten maksat duunarisi poissaolosta oikein kunnolla. Ja sitten on tarttuvat taudit ja niitä ei todellakaan tulla työpaikalle levittelemään. Tai ajatteles salmonella-tartunnan saanutta työntekijää elintarvikealalla. Jos epidemia leviää niin mainehaitta on koko firmalle ihan kestämätön. Työn laatu kärsii muutenkin ja aiheutuu jopa vaarallisia tilanteita. Kun minulla on migreeniaura päällä, olisi edesvastuutonta lähteä ajamaan autoa, koska en näe kunnolla. Pahin mitä olen kuullut, on kirurgi, joka käsipuolena halusi päästä tekemään leikkausta :)
Kuules "Jukka", en usko että sinulla koskaan mitään firmaa on ollut. Ainakaan sellaista joka työllistää. Kun et tuollaista itsestään selvää asiaa tajua, että sairaana ei tehdä töitä. Tai no joskus voi löytyä jokin korvaava työtehtävä joka onnistuu turvallisesti, mutta noin pääsääntöisesti ei. Se on työnanatjan etu että töissä on vain terveet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kommentoija kirjoitti:
Aiotko oikeasti boikotoida Laihian Mallasta? Peukku ylös tai alas.
Joo, eli mämmimerkki menee vaihtoon.
Mutta se huolestuttaa, kun en tiedä, myyvätkö mallasta mille panimoille ehkä. Juon kyllä olutta, joten riski on, että sitä kautta boikotti vuotaa. Pitääkö tässä nyt ruveta tiedustelemaan panimoiltakin, mistä maltaansa tilaavat?
Kyllä ja raportoi sitten tänne niin tietää itse ja ehkä muutkin kiinnostuneet boikotoida!
Niin mukana tässä. Tänne vaan kun saat vastauksia. Harvoin juon olutta, mutta olisi kiva kuulla mitä merkkiä jatkossa ostaa, niin että ei ole edes välillisesti tukemassa orjuutta.
Vierailija kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Kuten Manic Street Preachers hyvin kiteyttää asian biisissään: ”if you tolerate this then your children will be next”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti TE-keskuksen sivuilla on pakko julkaista ilmoitus myös suomeksi, koska muuten kyseinen ilmoitus olisi pomminvarmasti ollut vain englannin kielellä.
Ainakin IT-alan ilmoituksia (joita itse katselen) on pelkästään englanninkielisiä. Ei kai tämä toimialakohtaista voi olla?
Mutta joo, melkein piruuttaan tekisi mieli hakea. Lusia muutama kk Laihialla, ja sitten tehdä Aviin ilmoitus lainvastaisista työoloista. Ainoa vain että tuolla palkalla en saisi asuntoni (siis tämän oikean eikä piianhuoneen) kuluja maksettua, että sikäli huono diili.
Kyllä kai se voi. Matalapalkka-ammateihin työluvan saaminen ei ole läheskään niin helppoa kuin asiantuntijatehtäviin. Matalapalkka-alan työpaikkoihin pitää ensisijaisesti hakea kotimaista työvoimaa ennen kuin voi ottaa ulkomaisia työntekijöitä. Tätähän Kokoomus on yrittänyt purkaa jo vuosikausia kaikin mahdollisin keinoin.
Tuossa ylempänä me naisten linkissäkin kerrottiin, että vaikka oli jo filippiiniläinen kotiorja katsottuna, niin silti oli pakko laittaa työkkäriin ilmoitus myös suomalaisille hakijoille. Toki juttu oli vanha mutta lainsäädäntö ei liene muuttunut siltä osin.
Mutta joo, myös minä mietin että jos olisin työttömänä niin vois laittaa hakemuksen peliin ja mennä vaikka vuodeksi avustamaan mummelia.
Laittaisin ylös jokaikisen työajan ulkopuolella tehdyn pienenkin avustuksen. Vihjailisin mummelille joka välissä että olisi taas varmaan mukavaa olla mökillä. Mökkireissut merkkaisin erityisen tarkasti ylös, koska työreissulla palkka juoksisi 24 tuntia ja 8 tunnin jälkeen alkaisi paukkumaan ylityökorvaukset ja reilussa puolessatoista vuorokaudessa olisi viikkotunnit täynnä ja sen jälkeen alkaisi paukkumaan viikottaiset ylityötunnit.
Samalla kun irtisanoisin itseni, löysin pöytään kaikki mahdolliset saamatta jääneet ylityökorvaukset, sekä korvaukset saamatta jääneestä täysihoidosta. Olisi siinä ahnepaskoille hetkeksi nieleskelemistä :)
Ja mökkimatkoista myös päivärahat
Tänään sitä suomenkielistä ilmoitusta on korjattu. Luetellaan erikseen mitä kaikkea etuihin kuuluu ja lakia noudatetaan. Enää ei ole mainittu palkkaa eikä luontoisedun määrää. Englanninkielinen on ennallaan.
Vierailija kirjoitti:
Tänään sitä suomenkielistä ilmoitusta on korjattu. Luetellaan erikseen mitä kaikkea etuihin kuuluu ja lakia noudatetaan. Enää ei ole mainittu palkkaa eikä luontoisedun määrää. Englanninkielinen on ennallaan.
TYÖPAIKKAKUVAUS - HENKILÖKOHTAINEN AVUSTAJA
Haemme henkilökohtaista avustajaa Laihialle auttamaan äitiämme, Caritaa, joka on nuorekas 84 vuotias. Hän on tarkka tavoistaan ja hyvän rutiinin omaava seniori.
Edellytyksemme on, että muutat asumaan samaan omakotitaloon, omaan huoneeseesi. Sinulle tarjotaan siis täyshoitoetu. Meillä on tilava, siisti ja lämminhenkinen koti kaikkine mukavuuksineen.. Sinulle tarjotaan auto käyttöösi kaupassa käyntiin jne.
Carita on kolmekielinen ja ymmärtää hyvin suomea, ruotsia ja englantia. Ajatus kulkee hyvin, mutta aivoinfarktin jälkeen puheen tuottaminen on vaikeaa. Keskusteluissa asioista päästään kuitenkin useimmiten perille kysymyksiä kysymällä ja poissulkemalla eri aihepiirejä/asioita. Käsimerkitkin auttavat hyvin kommunikointia. Liikkumisen suhteen tilanne on tällä hetkellä se, että Carita liikkuu rollaattorilla itsenäisesti, mutta on hyvä varmistaa, että kaatumisia ei tule.
Oletko sinä se auttamishaluinen, sosiaalinen, rehellinen, oma-aloitteinen ja vastuullinen henkilö, joka voisi auttaa meidän äitiämme? Ennen hän on ollut se, joka auttaa muita. Hän ansaitsee hyvän, ymmärtäväisen ja lojaalin avustajan.
Työtä tehdään pääsääntöisesti Caritan kotona, mutta joskus myös matkoilla (esim mökillä). Reissussa voidaan joskus olla muutama yö tilanteen mukaan. Aviomies on aktiivinen työnsä puolesta ja liikkuu paljon.
Caritaa voit auttaa pukeutumaan, liikkumaan (rollaattorilla/rullatuolilla), treenaamisessa, ruokailussa, ulkona käynneissä ja muissa päivittäisissä kotiaskareissa. Työtehtävät sekä työn määrä vaihtelee Caritan silloisten yksilöllisten tarpeiden mukaan. Avustat Caritaa selviytymään niissä tehtävissä ja asioissa, jotka hän muuten tekisi itse, mutta ei sairautensa takia siihen pysty.
Tämä on täysaikatyö, mutta otamme myös huomioon toiveesi ja elämäntilanteesi. Työajat sovitaan ja jaetaan etukäteen, koska mukana Caritan hoidossa ovat myös omaishoitajat ja toinen täyspäiväinen hoitaja. Työtä tehdään myös viikonloppuisin, mutta yhteensä kuitenkin maksimissaan 40 tuntia viikossa. Kaikki lakisääteiset määräykset ja asetukset otetaan tietysti huomioon. Koeajan jälkeen tästä roolista tulee Sinulle kiinteä työpaikka.
Henkilökohtaisen avustajan työhön ei ole tutkintovaatimusta. Voit siis hakea tehtävää, vaikka sinulla ei vielä olisi työkokemusta vastaavista tehtävistä, mutta asenteesi ja työskentelytapasi sopivat henkilökohtaisen avustajan työhön.
Arvostamme luotettavaa ja oma-aloitteista työskentelyotetta. Aiempi kokemus hoitoalalta on kuitenkin eduksi.
Merkityksellistä työtä: työsi avulla apua ja hoitoa tarvitseva ihminen voi elää kotonaan omannäköistä, täyttä elämää.
Palkkana maksetaan työlainsäädännön mukainen palkka, josta osa on täysihoitoetua. Täysihoitoetu tarkoittaa sitä, että et maksa asumisesta, ravinnosta, sähköstä, lämmityksestä, vedestä, wifistä, jne. Lomat ja lisät maksetaan lakien mukaan.
Tule rakentamaan Caritan hyvää ja nautinnollista kotielämää yhdessä! Jätä hakemuksesi osoitteeseen: tapani.koski@laihianmallas.fi, tai soita 0400-364542
Lähde: TE-palvelujen asiakastietojärjestelmä 13.7.2020 20:12:06
Vierailija kirjoitti:
On korjailtu juu, mutta valitettavasti ei juurikaan parempaan suuntaan. Palkkatiedot on tosiaan jemmattu. Sen sijaan pakollinen työmaalla asuminen, sekä siitä veloitus on edelleen ehdoissa. Siis 24/7 päivystys pysyy, eli kotiorjaa haetaan edelleen.
Todella epämääräinen ilmoitus. Ei kerrota työtunteja eikä palkkaakaan kunnolla, jauhetaan vain jostain "täyshoitoedusta". Ihan kuin se olisi jotenkin huikeaa asua vanhan mummon nurkissa.
Älkää vain kukaan tuota hakeko!
Vierailija kirjoitti:
Todella epämääräinen ilmoitus. Ei kerrota työtunteja eikä palkkaakaan kunnolla, jauhetaan vain jostain "täyshoitoedusta". Ihan kuin se olisi jotenkin huikeaa asua vanhan mummon nurkissa.
Kukahan sen "täysihoidon" hoitelee? Vahva veikkaukseni on, että avustaja itse tekee sitä ruokaa mitä rouva haluaa ja niistä jäljelle jääneistä jätteistä saa sitten avustaja täyttää kupunsa. Aika erikoinen täyshoito, jonka joutuu itse hoitamaan.
Mutta joo, myös minä mietin että jos olisin työttömänä niin vois laittaa hakemuksen peliin ja mennä vaikka vuodeksi avustamaan mummelia.
Laittaisin ylös jokaikisen työajan ulkopuolella tehdyn pienenkin avustuksen. Vihjailisin mummelille joka välissä että olisi taas varmaan mukavaa olla mökillä. Mökkireissut merkkaisin erityisen tarkasti ylös, koska työreissulla palkka juoksisi 24 tuntia ja 8 tunnin jälkeen alkaisi paukkumaan ylityökorvaukset ja reilussa puolessatoista vuorokaudessa olisi viikkotunnit täynnä ja sen jälkeen alkaisi paukkumaan viikottaiset ylityötunnit.
Samalla kun irtisanoisin itseni, löysin pöytään kaikki mahdolliset saamatta jääneet ylityökorvaukset, sekä korvaukset saamatta jääneestä täysihoidosta. Olisi siinä ahnepaskoille hetkeksi nieleskelemistä :)[/quote]
Ja mökkimatkoista myös päivärahat[/quote]
Kai muistit viivästyskoron? Maksuihin lisätään viivästyskorko, mikäli maksu on myöhässä.
Mummolle voisi vihjailla kuinka mukava yllätys olisi lähteä tervehtimään sitä poikaa, joka ilmeisesti Dubaissa asuu. Siinä tulisi mukavasti ulkomaan päivärahaakin. Ei mummolla sattuisi asumaan muita sukulaisia tai ystäviä ulkomailla?
Minulla olisi kyllä sitten kaiken maailman allergiaa ja yliherkkyyttä, niin pesuaineiden kuin ruokien suhteen. En voi käyttää kuin hajusteettomilla pesuaineilla pestyjä vuodevaatteita. Atooppisen, herkän ihoni jatkuvan rasvaamisen vuoksi vuodevaatteet pitää vaihtaa pari kertaa viikossa. Huoneeni on siivottava huolellisesti viikottain. Pölyt pyyhittävä huolellisesti kaikilta pinnoilta viikottain. Ei turhaa krääsää tai pölyä kerääviä materiaaleja. Tyynyt ja peitot pestävä kerran kuussa, vaihdettava uusiin kerran vuodessa. Vuodevaatteet laadukasta luonnonmateriaalia ja huom! ehdottomasti mankeloituna vaatepölyn minimoimiseksi. Huone on sisustettava viihtyisäksi makuni ja henkilökohtaisten tarpeitteni mukaisesti. Minulla on oltava käytettävissäni oma wc ja kylpyhuone toiminnallisen suolistosairauteni vuoksi, josta tässä ei sen enempää.
Samassa taloudessa ei voi olla kissaa, ei koiraa tai muita lemmikkejä. Hajuveden, partaveden tai muiden voimakkaiden hajusteiden käyttö kielletty kodissani. Tupakointi luonnollisesti ei tule kuuloonkaan.
Syön vain laadukkaista raaka-aineista taidolla valmistettua ruokaa, päivittäin runsaasti tuoreita hedelmiä, marjoja ja kasviksia sisältäen, mieluummin luomua. En käytä eineksiä niiden sisältämien lisäaineiden vuoksi. Laktoositonta ruokaa tietysti intoleranssin vuoksi. Aterioilla aina tuoretta salaattia, salaateissa vaihtelua päivittäin. Leipä kokojyväviljaa, 100%ruis, mieluiten juureen leivottu. Suosin pienten leipomoiden leipiä. Juon vain vahvaa, tummapaahtoista kahvia, korkealaatuisista pavuista jauhettuna. Kahvin kanssa nautin kotitekoisia, mutta konditoriatasoisia leivonnaisia. Ei siis kaupan kääretorttua tai muuta kuraa. Ateriarytmi säännöllinen verensokeritasapainon vuoksi. Välipalaa aterioiden välillä.
Hiljaisuus alkaa klo 22 ja kestää klo 07 asti. Minulla on univaikeuksia, joten kaikenlainen metelöinti kielletty yöaikaan. Jos mummoa pissattaa yöllä, Tena on keksitty, tai vaihtoehtoisesti pidättää.
Vieraita minulla käy harvakseltaan, mitä nyt silloin tällöin omaisuus-, väkivalta- ja huumausainerikoksista tuomiota istuva velipoika aina kun saa lomaa vankilasta. Velipoika voi yöpyä lomansa ajan huoneessani.
Mihin voin lähettää hakemuksen?
Liitän siihen sitten tarkemmat ohjeet täysihoitoa varten.
Jonkun pitäisi nyt hakea ja yrittää päästä haastatteluun paikan päälle!
Laihian maltaan facebook sivulta:
"Yrityksemme ei liity kyseiseen työnhakuilmoitukseen. Henkilö, joka on ilmoituksen tehnyt on tehnyt sen yksityishenkilönä ja tulee noudattamaan työsuhteessa edellytettävää työlainsäädäntöä. Yrityksemme toimii työsuhteissa luonnollisesti täysin työehtosopimusten mukaan. Pahoittelemme työhakuilmoituksesta aiheutuneita väärinkäsityksiä." :D
Alkuperäinen ilmoitus:
Haemme henkilökohtaista avustajaa Laihialle auttamaan äitiämme, Caritaa, joka on nuorekas 84 vuotias. Hän on tarkka tavoistaan ja hyvän rutiinin omaava seniori.
Edellytyksemme on, että muutat asumaan samaan omakotitaloon, omaan huoneeseesi. Sinulle tarjotaan siis täyshoitoetu. Meillä on tilava, siisti ja lämminhenkinen koti kaikkine mukavuuksineen; 3 vierashuonetta, aina-valmis sauna, iso olohuone, lämmitetty ulkoterassi kaasugrilleineen, nopea internet yhteys, suuret nurmi-alueet kotimme ympärillä jne. Tarvittaessa sinulle tarjotaan auto käyttöösi kaupassa käyntiin jne.
Carita on kolmekielinen ja ymmärtää hyvin suomea, ruotsia ja englantia. Ajatus kulkee hyvin, mutta aivoinfarktin jälkeen puheen tuottaminen on vaikeaa. Keskusteluissa asioista päästään kuitenkin useimmiten perille kysymyksiä kysymällä ja poissulkemalla eri aihepiirejä/asioita. Käsimerkitkin auttavat hyvin kommunikointia. Liikkumisen suhteen tilanne on tällä hetkellä se, että Carita liikkuu rollaattorilla itsenäisesti, mutta on hyvä varmistaa, että kaatumisia ei tule.
Oletko sinä se auttamishaluinen, sosiaalinen, rehellinen, oma-aloitteinen ja vastuullinen henkilö, joka voisi auttaa meidän äitiämme? Ennen hän on ollut se, joka auttaa muita. Hän ansaitsee hyvän, ymmärtäväisen ja lojaalin avustajan.
Työtä tehdään pääsääntöisesti Caritan kotona, mutta joskus myös matkoilla (esim mökillä). Reissussa voidaan joskus olla muutama yö tilanteen mukaan. Aviomies on aktiivinen työnsä puolesta ja liikkuu paljon.
Caritaa voit auttaa pukeutumaan, liikkumaan (rollaattorilla/rullatuolilla), treenaamisessa, ruokailussa, ulkona käynneissä ja muissa päivittäisissä kotiaskareissa. Työtehtävät sekä työn määrä vaihtelee Caritan silloisten yksilöllisten tarpeiden mukaan. Avustat Caritaa selviytymään niissä tehtävissä ja asioissa, jotka hän muuten tekisi itse, mutta ei sairautensa takia siihen pysty.
Tämä on täysaikatyö, mutta otamme myös huomioon toiveesi ja elämäntilanteesi. Työtä tehdään kaikkina päivinä, mutta ne jakautuvat kuitenkin täysipäiväisesti (8h) työskentelevän henkilön kanssa. Koeajan jälkeen tästä roolista tulee kiinteä työpaikka Sinulle.
Henkilökohtaisen avustajan työhön ei ole tutkintovaatimusta. Voit siis hakea tehtävää, vaikka sinulla ei vielä olisi työkokemusta vastaavista tehtävistä, mutta asenteesi ja työskentelytapasi sopivat henkilökohtaisen avustajan työhön. Arvostamme luotettavaa ja oma-aloitteista työskentelyotetta. Aiempi kokemus hoitoalalta on kuitenkin eduksi.
Merkityksellistä työtä: työsi avulla apua ja hoitoa tarvitseva ihminen voi elää kotonaan omannäköistä, täyttä elämää.
Palkkio työstä on: 1250€, josta osa on täysihoitoetua. Tämän arvo on 530 €/kk. Täysihoitoetu eli asunnon, ravinnon, valon ja lämmön sisältävän edun arvo on tämä 530 € kuukaudessa yhdessä huoneessa ja loput 720 € on palkkaa. Hyvä tässä yhtälössä on se, että sinulla ei ole mitään omia merkittäviä kulueriä kuten asuminen ja aterioinnit.
Tule rakentamaan Caritan hyvää ja nautinnollista kotielämää yhdessä!
Kyllä kai se voi. Matalapalkka-ammateihin työluvan saaminen ei ole läheskään niin helppoa kuin asiantuntijatehtäviin. Matalapalkka-alan työpaikkoihin pitää ensisijaisesti hakea kotimaista työvoimaa ennen kuin voi ottaa ulkomaisia työntekijöitä. Tätähän Kokoomus on yrittänyt purkaa jo vuosikausia kaikin mahdollisin keinoin.
Tuossa ylempänä me naisten linkissäkin kerrottiin, että vaikka oli jo filippiiniläinen kotiorja katsottuna, niin silti oli pakko laittaa työkkäriin ilmoitus myös suomalaisille hakijoille. Toki juttu oli vanha mutta lainsäädäntö ei liene muuttunut siltä osin.
Samalla kun irtisanoisin itseni, löysin pöytään kaikki mahdolliset saamatta jääneet ylityökorvaukset, sekä korvaukset saamatta jääneestä täysihoidosta. Olisi siinä ahnepaskoille hetkeksi nieleskelemistä :)