Mitä mieltä tästä työpaikkailmoituksesta?
https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/10382061?locations=Laihia&&announced=…
Kelpaisiko sinulle tuo työ?
Kommentit (810)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aika varma että tämä on sama työ jota tarjottiin ruotsin ja englanninkieliselle sukulaistytölle muutamia kuukausia sitten Caritan lapsen kautta muistaakseni. Silloin palkka oli 40 euroa viikko ja ylläpito koska hän ei puhunut suomea niin eivät voineet maksaa enempää. Nämä sukulaiset asuivat ulkomailla ja lomat ja vapaat työnantajan kanssa esitettiin muodossa "pääset nauttimaan luksuksesta ja matkustelemaan isäntäperheen kanssa".
Mahtavaa, nyt saatiin ensimmäinen asiaa tunteva kommentoija paikalle! Eikä yhtään paremmalta vaikuta työpaikka tai ' isäntäperhe'. Kiitos sinulle!
Jos tilanteeni olisi niin paha että tarvitsisin kipeästi työtä, kyllä kelpaisi. Ooen senverran kunnon kansalaisen, että mieluummin elätän itseni kaikissa tapauksissa omilla rahoillani (omalla työnteolla tienatulla rahalla) kuin yhteiskunnan tuilla. Olen itseasiassa kerran ollutkin hetken kodittomana, kun yrittäjyyteni seurauksena sain monenkympintonnin ulosottovelat, mutta niin vaan ihan itse pärjäsin silloinkin ilman yhteiskunnan apua.
Olen itse yleensä tälläistä some-lynkkausta vastaan, mutta tässä tapauksessa taitaa olla ansaittua. Oksettavaa käytöstä ilmoituksen laatijalta oli kyseessä sitten isä tai poika. Oikeastaan vielä oksettavampaa jos dubaissa loisiva poika on ilmoituksen laatinut ja jättänyt lähes yhdeksänkymppisen isänsä nauttimaan ahneutensa hedelmistä ja siitä syntyneestä kakka-myrskystä.
Jukka kirjoitti:
Jos tilanteeni olisi niin paha että tarvitsisin kipeästi työtä, kyllä kelpaisi. Ooen senverran kunnon kansalaisen, että mieluummin elätän itseni kaikissa tapauksissa omilla rahoillani (omalla työnteolla tienatulla rahalla) kuin yhteiskunnan tuilla. Olen itseasiassa kerran ollutkin hetken kodittomana, kun yrittäjyyteni seurauksena sain monenkympintonnin ulosottovelat, mutta niin vaan ihan itse pärjäsin silloinkin ilman yhteiskunnan apua.
Haluaisin selityksiä noille saamalleni kahdelle alapeukulle. Minulla on käsittääkseni työmoraali kunnossa, ja olen tunnollinen kansalainen. Miksi siis saan vihaa osakseni?
Jukka kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Haluaisin selityksiä noille saamalleni kahdelle alapeukulle. Minulla on käsittääkseni työmoraali kunnossa, ja olen tunnollinen kansalainen. Miksi siis saan vihaa osakseni?
Suostumalla tuollaiseen työhön annat työnantajalle kuvan, että orjuuttaminen on ok.
Tottakai "Jukka". Varmasti mieluummin antaisit mieluummin Tapanin kairata sinua a hteriin kuin ryhtyisit vaikka puhelinmyyjäksi joilla on kolmekertainen palkka Tapanin tarjoamaan verrattuna koska puhelintyö on paljon raskaampaa kuin aivovammaisen vanhuksen kakkojen siivoaminen ja vuorokauden ympäri piikominen. En ymmärrä miksi kaikki suomen "Jukat" eivät ole jonossa Caritan Tenaa vaihtamaan? Taitaa olla kansassa vika. Ai mutta Jukka! Tuossa olikin numero ja sähköpostiosoite johon voit ottaa yhteyttä jos haluat pestiin tarttua. Problem solved!
Nämä ihmiset ovat yrittäneet hakea hoitajaa jo useampia kuukausia (En tiedä kumpi on ilmoituksen takana, isä vai poika). Ymmärrätte varmaan miksi sitä ei ole löytynyt. Haussa ei ole kotimainen vaan filipino.
Palkasta siis vähennetään se että saa itse järjestää oman täyshoitonsa.
Ois se huimaa jos munkin pitäisi maksaa vuokraa työnantajalle siitä ilosta, että saan tehdä töitä työpaikalla 🤣
Liaäksi hakisin ruuat kaupasta, kokkailisin isolle katraalle 5 ateriaa päivässä, tiskaisin astiat ja maksaisin "täyshoidosta" 🤣
Olenko ainoa joka oikeasti ajattelee etten ikinä uskaltaisi ottaa apua kotiini tuolla hinnalla? Työttömyyskorvauskin on enemmän. Miksi kukaan tulisi toisen kotiin raskaihin töihin tuolla hinnalla ilman taka-ajatuksia?
Toivottavasti Caritan aivohalvaus oli vakavampaa sorttia ettei tajua miten halvalla suku on häntä myymässä.
Jukka kirjoitti:
Maksoitko myös itse ne monen kymppitonnin ulosottovelat vai bäkö yhteiskunnan piikkiin?
Jukka kirjoitti:
Arvaanko oikein, että sinä kovin mieluusti ottaisit myös tuollaisilla ehdoilla firmaasi työntekijöitä jos se vaan suinkin olisi mahdollista? Arvaan myös että kannatat Kokoomusta ja paikallista sopimista (lue: paikallista sanelua) ja näet märkiä päiväunia maailmasta, jossa saat ihan itse määritellä työntekijöidesi työehdot ja palkat ilman että kellään olisi oikeutta puuttua niihin mitenkään.
Jos työtunteja on max 40h vkossa,( eikös se ole normityöviikko noin 8h/pv), niin miksi asiakkaan luokse täytyisi muuttaa? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Jos työtunteja on max 40h vkossa,( eikös se ole normityöviikko noin 8h/pv), niin miksi asiakkaan luokse täytyisi muuttaa? 🤔
Mitäpä luulet? Oikeastihan tässä ei ole pienintäkään aikomusta palkata kotimaista avustajaa, vaan kotiorjaa etsitään ulkomailta, todennäköisesti Aasiasta, he kun eivät tunne suomalaista työaikalakia ja ovat muutenkin valmiit joustamaan vähän kaikessa, että saavat pitää työpaikkansa ja sitä kautta oleskelulupansa. Ilmeisesti TE-keskuksen sivuilla on pakko julkaista ilmoitus myös suomeksi, koska muuten kyseinen ilmoitus olisi pomminvarmasti ollut vain englannin kielellä.
Yksi kommentoija kirjoitti:
Aiotko oikeasti boikotoida Laihian Mallasta? Peukku ylös tai alas.
Joo, eli mämmimerkki menee vaihtoon.
Mutta se huolestuttaa, kun en tiedä, myyvätkö mallasta mille panimoille ehkä. Juon kyllä olutta, joten riski on, että sitä kautta boikotti vuotaa. Pitääkö tässä nyt ruveta tiedustelemaan panimoiltakin, mistä maltaansa tilaavat?
Haastaisin oikeuteen vapaudenriistosta.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ihmiset ovat niin pohjasakkaa. Koko juttu on todella vastemielinen. Ja itse tunnen tuon perheen lapsuuden perheeni kautta. Toivoisin että ihmiset eivät ajattelisi että kaikki ihmiset joilla on enemmän rahaa eivät ole tuollaisia. Se on totta että varakkaammissa ihmisissä on tuollaisia. Jotenkin se muiden ihmisten hyväksikäyttäminen,rahan säästäminen ja pihtailu on tärkeämpää kuin itsekunnioitus. Todella vastemielinen piirre.
Äitini sukulainen oli "Tapani". Kun olimme ulkomailla (aina isäni maksamalla lomalla. "Tapani" tunki aina väkisin mukaan koska halusi viettää aikaa kanssamme (loisia isän kustannuksella)opin nopeasti ettei hän jättänyt tippiä. Jätin sitten tippiä ala-aste ikäisenä omista viikkorahoista ja jouduin valvomaan koska "Tapani" nappasi ne viikkorahani joita jätin kivalle tarjoilijalle. Tapani kivahti että se tyttö tekee vain työtään ja saa jo palkkaa siitä. Kun sanoin ok ja sanoin että saanko sitten rahani takaisin niin "tapani"sanoi Löytäjä saa pitää!
Huhhuh, voiko olla tottakaan?? Pöyristyttävää!
Toivottavasti AVI tekisi tarkastuksen tuohon "työpaikkaan" sitten, kun he jonkun onnettoman sinne töihin saavat. Itsellä meni boikottiin Laihian maltaan tuotteet. Oksettavaa. Kun näitä palstan juttuja lukee niin tajuavatkohan he edes itse mikä PR katastrofi tämä on on??
Vierailija kirjoitti:
Yksi kommentoija kirjoitti:
Aiotko oikeasti boikotoida Laihian Mallasta? Peukku ylös tai alas.
Joo, eli mämmimerkki menee vaihtoon.
Mutta se huolestuttaa, kun en tiedä, myyvätkö mallasta mille panimoille ehkä. Juon kyllä olutta, joten riski on, että sitä kautta boikotti vuotaa. Pitääkö tässä nyt ruveta tiedustelemaan panimoiltakin, mistä maltaansa tilaavat?
Kyllä ja raportoi sitten tänne niin tietää itse ja ehkä muutkin kiinnostuneet boikotoida!
Lainausmerkit ovat ihan oikein, koska ilmoituksessa puhuttiin sekä palkkiosta että palkasta. Kyseessä on kuitenkin palkkatyö, joten palkkaa ei voi maksaa palkkiona.