Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä työpaikkailmoituksesta?

Kommentit (810)

Vierailija
241/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Note: FREE travel to Finland will be provided for the selected candidate. Also, a free ticket to see family once per year, details to be discussed.--Typically you will help Carita to get dressed, to move (with a rollator / wheelchair) around the house and outside, to prepare food and in serving." 

https://avointyopaikka.fi/tyo-koski-tapani-caregiver-maid-laihia/682672…

Juu,juu. Eli ruuat saa kokkailla itse eikä tässä tosiaan suomalaista edes etsitä, vaan kolmansista maista saudityyliin kodinhoitajaa, jolta voi (pahimmassa tapauksessa) ottaa passin pois. Kerran vuodessa pääsee moikkaamaan sukulaisia. 

Vierailija
242/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Note: FREE travel to Finland will be provided for the selected candidate. Also, a free ticket to see family once per year, details to be discussed.--Typically you will help Carita to get dressed, to move (with a rollator / wheelchair) around the house and outside, to prepare food and in serving." 

Juu,juu. Eli ruuat saa kokkailla itse eikä tässä tosiaan suomalaista edes etsitä, vaan kolmansista maista saudityyliin kodinhoitajaa, jolta voi (pahimmassa tapauksessa) ottaa passin pois. Kerran vuodessa pääsee moikkaamaan sukulaisia. 

Ihan sama onko firman maineen pilaamista mutta minusta tässä on niin vakava asia kyseessä että olisi syytä poliisin tutkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti lisätä, että jos autoa joutuu lainaamaan, niin siitä varmaan peritään vuokraa, joka vähennetään palkasta tai kierrätetään autoetuna. :D

Vierailija
244/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama onko firman maineen pilaamista mutta minusta tässä on niin vakava asia kyseessä että olisi syytä poliisin tutkia.

Miksi tällaisen ilmoituksen edes saa julkaista? Mille taholle tästä voi vinkata, poliisille vai? Haiskahtaa rikolliselle toiminnalle nimittäin.

Vierailija
245/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkonen, tarkistakaa työsuojelulainsäädäntö työaikojen osalta...

Vierailija
246/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse kertakaikkiaan kehtaisi laittaa noin härskiä ilmoitusta ja vielä omalla nimellä.

Tämä on kokopäivätyötä. Jäätävää.

Oli sanottu vieläkin härskimmin. Täysaikatyötä. 

Kumma että on mennyt työkkärin seulasta läpi. Johan tulee työaikalainsäädäntökin vastaan, ei kukaan voi olla 24/7/365 töissä tai hälytysvalmiudessa (josta siitäkin pitäisi maksaa erikseen korvaus).

Ei työkkärin sivuilla ole mitään seulaa, johan se on sanottu.

Onko tosiaan niin, että ilmoituksia ei millään tavalla tarkisteta? Lainvastaiset ilmoitukset pitäisi todellakin poistaa.

247/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse kertakaikkiaan kehtaisi laittaa noin härskiä ilmoitusta ja vielä omalla nimellä.

Kumma että on mennyt työkkärin seulasta läpi. Johan tulee työaikalainsäädäntökin vastaan, ei kukaan voi olla 24/7/365 töissä tai hälytysvalmiudessa (josta siitäkin pitäisi maksaa erikseen korvaus).

Onko tosiaan niin, että ilmoituksia ei millään tavalla tarkisteta? Lainvastaiset ilmoitukset pitäisi todellakin poistaa.

Ei niitä millään seulota. Minä olen nostanut äläkän monesta ilmoituksesta, osa poistuu, osa tulee muunnettuna takaisin. Osassa ei hetkauta.

Vierailija
248/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet vanhan muorin 24/7 hoitajana. Asut hänen luonaan, sinulla ei ole vapaa-aikaa, olet jumissa jossain landella, keskellä peltoja, 24/7 hälytysvalmiudessa. Ei mitään omaa aikaa, et edes pääse pois,jos sinulla ei ole omaa autoa? Teet ruoat, siivoat, vahdit muoria, passaat hänen miestään? Teet pihahommat, siivoat, kökötät jonkun vanhan eukon seurana illat? Nukut jossain kamarissa, valmiina hyppimään,jos muori haluaa vessaan? Mikä diili, 700€ käteen. Wau. Hakijoita varmasti riittää.😂 Tämän on oltava vitsi.

Vierailija
249/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olet vanhan muorin 24/7 hoitajana. Asut hänen luonaan, sinulla ei ole vapaa-aikaa, olet jumissa jossain landella, keskellä peltoja, 24/7 hälytysvalmiudessa. Ei mitään omaa aikaa, et edes pääse pois,jos sinulla ei ole omaa autoa? Teet ruoat, siivoat, vahdit muoria, passaat hänen miestään? Teet pihahommat, siivoat, kökötät jonkun vanhan eukon seurana illat? Nukut jossain kamarissa, valmiina hyppimään,jos muori haluaa vessaan? Mikä diili, 700€ käteen. Wau. Hakijoita varmasti riittää.😂 Tämän on oltava vitsi.

720e BRUTTONA. Käteen jäävä osuus vasta verojen jälkeen.

Vierailija
250/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti muorin ukko ei tee yhtään mitään, kuulostaa todella epäilyttävältä touhulta kaiken kaikkiaan.

Vierailija
251/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veroprosentti tuolla ansiotasolla on 1,5 eli kuukaudessa 20 euroa. 

Vierailija
252/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastahan mediassa on ollut äläkkää näistä suomalaisista "orjamarkkinoista". Yleensä kyllä suomenkiinalaiset orjuuttavat maanmiehiään jne. Jo on prkl, jos samassa kuviossa on myös suomalaisia silmäätekeviä. Ei voi toivoa onnea ja menestystä tälle rekrytoinnille.

Vierailija
253/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Caritan avustaminen kaikessa mahdollisessa, kotityöt, pihatyöt, kaupassakäynti (jonne pitää mennä autolla eli ei ole ihan lähellä). Töitä joka päivä eli ei vapaapäiviä saati lomia???

Joo. Tuo 720e on kai vasta brutto, eli siitä pois verot.

Ai mikä onnenpotku tarjolla.

Miten pihatyöt liittyvät sairaan vanhuksen avustamiseen? Hoitaisivat itse pihansa, siis ne Caritan lapset.

Näissä avustajan työtehtävissä on se ansa, että avustajan kuuluu tehdä ne hommat, jotka avustettava tekisi jos pystyisi. Eli voisihan avustettava terveenä leikata nurmikot ja pensasaidat, maalata talon, huoltaa auton, rempata pesuhuoneen jne.

Muodollisesti sanotaan, että mitään ei tarvitse tehdä avustettavan puolesta, vaan häntä avustaen, mutta jos avustettava ei kykene tekemään yhtään itse, riittää että hän on mukana hommassa vain läsnäolollaan. Eli istuu vaikka pyörätuolissa kun avustaja tekee.

Jep. Olin itse nuorena avustajana ja kaikkea tuli nähtyä. Eräällä pyörätuoliasiakkaalla oli terve puoliso ja aikuiset lapset, ja minä tein kaikki kotityöt. Siivosin myös lasten huoneet, koska jos asiakas olisi ollut terve, hänhän olisi tehnyt sen itse. Sinällään reilu asiakas, että kun tein kaikki hommat rivakasti, sain lähteä aiemmin ja täyden palkan. Ihmetytti silti, miksi avustaja on ylipäätään myönnetty, kun ihan hyvin terveet aikuiset olisivat voineet huolehtia kodista... Enkä tosiaan auttanut asiakasta mitenkään muuten, hän pystyi itse peseytymään ja käymään vessassa ja kaupassa.

Esimerkki innoittaa roudaamaan jonkun avustukseen oikeutetun vähävammaisen omaan kotiin.  Jipii.

Tämä on yllättävän mielenkiintoinen ja opettavainen keskustelu. Sinun viestisi on paras! Mulla meni kauan ennen kuin tajusin sun idean koko potentiaalin: kannattaa ottaa hotelliin asumaan yksi vammainen ihminen. Sille sitten saa kunnan kustantaman henkilökohtaisen avustajan. Avustaja siivoaa vammaisen huoneen - ja 20 muutakin huonetta. Avustaja tekee hotellin keittiössä ruokaa vammaiselle - ja hotellivieraille. Jne.

Onneksi meillä on "hyvinvointiyhteiskunta" missä todella fiksulla tavalla järjestetään kaikenlaisia "välttämättömiä palveluita" hädänalaisille ihmisille. Apu menee oikeaan osoitteeseen!

Minun mielestäni olisi todella hyvä jos veroja nostettaisiin, jotta voisimme auttaa ihmisiä vielä enemmän! Koittakaa muuten arvata mitä puoluetta äänestän ;)

t. Hotellin omistaja

Vierailija
254/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aville vinkattu tämä ilmoitus.

Vierailija
255/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä uutisvinkki Iltapaskaan? Jos ilmoituksen jättäjällä on yritys, voisi kuluttajia kiinnostaa, millaisia yrityksen edustajat ovat. Härski ilmoitus.

Vierailija
256/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä ehditä syynätä. Ilmoituksethan ovat jumalattoman pitkiäkin, sieltä on kaiken kaunomaalailun seasta vaikea löytää itse asiaa, eli mitä ja missa pitäisi tehdä ja millaisin työehdoin. Niin tässäkin tapauksessa.

Vierailija
257/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veroprosentti tuolla ansiotasolla on 1,5 eli kuukaudessa 20 euroa. 

Asunto- ja ruokaedusta verotetaan myös.

Vierailija
258/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti muorin ukko ei tee yhtään mitään, kuulostaa todella epäilyttävältä touhulta kaiken kaikkiaan.

Ilmoituksesta saa käsityksen, että ukko edelleen tarmokkaana on työelämässä... liehuneeko sotkemassa perheyrityksen asioita?

Pohjanmaalla ollaan vanhoillisia. Kaikki kodinhoitoon ja lasten tai vanhusten hoitoon liittyvät tehtävät on akkojen hommia. Ei ukko niitä tee. Luultavasti palkattava piika joutuisi kokkaamaan Caritansa lisäksi myös tälle ukolle ja siivoamaan koko huushollin. Ukko ehkä leikkaa ne laajat nurmikentät päältä istuttavalla ruohonleikkurilla kun sehän on melkein kuin autolla ajaisi.

Vierailija
259/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö rakkaat av:n lukijat, että tuollaista filippiiniläistä yms. orjatyötä tapahtuu jo NYT ja on tapahtunut pidemmän aikaa ihan yksityisissä suomalaisissa kodeissa. Ja paradoksaalisesti vieläpä todella rikkaissa tai kovatuloisissa suomalaisissa kodeissa. Kiltti keskiluokka taas koittaa palkata jotain Väestöliiton lapsenvahtia hintaan noin 50 euroa tunti (arkisin, viikonloppu tuplaten), jotta pääsee kerran vuodessa teatteriin ja toisen kerran treffeille.  

Mutta rikkailla ihan eri kuviot. Eli lasten- ja kodinhoitajana ja siivoojana tai no yleisorjana on kehitysmaasta kotoisin oleva nainen, joka asuu perheen luona ja saa suomalaisittain törkeää palkkaa mutta orja on itse ainakin päällisin puolin riittävän tyytyväinen, etenkin kun ei ymmärrä mitään Suomen lainsäädännöstä. Orjalla ei ole myöskään tarvetta käydä ravintoloissa, harrastaa mitään, syödä herkkuja, ostaa uusia vaatteita jne. Kaikki käteen jäävä palkka lähtee Filippiineille. Ainakin Dubaissa ja varmaan myös tietyissä Suomen rikkaissa piireissä filippiiniläisillä on juuri maine ahkerina ja vähään tyytyvinä 25/7 työntekijöinä. 

Puhun kokemuksen äänellä, koska tietyistä piireistä olen joutunut tutustumaan näihin muqvisti-orjanomistajiin ja toisaalta olen  myös tavannut entisiä Suomessa työskenneitä orjia. Tämä homma oikeasi ällöttää minua siksi, että noilla "työnantajilla" olisi kyllä pätäkkää maksaa ihan oikeaakin palkkaa mutta halutaan saada nöyrä orja kotiin ja tarkoituksella noista tietyistä maista. Olen koronan jälkimainingeissa ollut iloinen siitä, että nyt on hyvin tullut esiin ulkomaalaisen orjatyövoiman käyttö maataloudessa ja toivon, että näiden kotiorjien tilannekin tulisi julkisuuteen. En halua Suomesta sellaista luokkayhteiskuntaa mitä esim. Lähi-idän öljyvaltioissa tai edes Yhdysvalloissa. Se ei ole myöskään kehitysmaiden etu vaan pitää ne edelleen köyhinä ja riippuvaisena lännestä tulevasta rahasta. 

Joku hyvin tuolla muisteli, että teollisuupamppu Henry Fordin ideologia oli, että työläisillä pitää olla varaa oman tehtaan tuotteisiin. Ja tuo myös toteutui. Onko ukrainalaisilla marjanpoimijoilla varaa ostaa paikallisesta k-kaupasta litra kotimaisia mansioita? Tuskin, kun monella suomalaisellakaan ei tahdo rahat riittää.

Vierailija
260/810 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kelpaisi. Tuossa tuskin työaika pysyy 8 tunnissa päivässä. Lisäksi palkka on laittoman alhainen työtunteihin nähden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi