Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkoholisti

Vierailija
08.05.2013 |

Viimeisen 45 vuoden ajan olen keskimäärin nauttinut 12 alkoholiannosta joka ilta kello 9 jälkeen (lukuunottamatta raskausaikoja ja imetysvuosia) ellei ole ollut jokin juhla jolloin olen juonut aiemmin ja enemmän.

Milloinkahan "korttitaloni" romahtaa?

Avioliitto voi hyvin. Mies palvoo minua "täydellisenä", mitä en todellakaan ole. Lapset ja lapsenlapset arvostavat ja ilmeisesti myös rakastavat.

Viettävät paljon aikaa luonani.

Olen nyt 59.

Olen 9 vuotta vanhempi kuin, mihin absolutistiäitini ja isoäitini elivät.

(Syöpään molemmat.)

Alkoholistiisomummoni sen sijaan eli 98-vuotiaaksi. Enemmänkin siis häneen tullut? (Toivottavasti en. 98 vuotta kuulostaa turhan pitkälle elinajalle...)

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 00:43"]

Missä kaikki kukkahattutädit?

Ap:n elämäntarina kiinnostaa minua, vaikka en uskokaan sitä tavalliseksi.

Monella Suurella Nimellä on silti tainnut olla sama juttu? Esim. Isabella Duncan tuskin olisi kuollut suhteellisen nuorena ellei huivinsa olisi takertunut renkaisiin? Joi kuitenkin lapsesta asti liikaa, eikä se estänyt maailman kuuluksi tanssitähdeksi nousemista...

[/quote]

No voi että, emme ymmärtäneet, että ap haluat olla Suuri Nimi :D. Muuten kuulostaa taas Hertta-sarjalta.

Vierailija
102/116 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällä palstalla oikeesti näin paljon juntteja jotka ei tajua että hieman tavallisesta poikkeva käytös voi tosiaan olla toiselle ihan normalia vaikkei se teidän normaalinaisten (?) nupiin uppoa samantien?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 00:31"]

No voi että, emme ymmärtäneet, että ap haluat olla Suuri Nimi :D. Muuten kuulostaa taas Hertta-sarjalta.

[/quote]

En mitenkään halua olla "Suuri Nimi".

Jos tahtoisin niin tokihan olisin tullut poikkeavuuteni ja potentiaalisenine onglemnineni esille esille jollain muulla forumilla kuin tällä, nimettömyyden tarjoavalla, 

Vierailija
104/116 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linjoilla jälleen. Jollain jotain kysyttävää?

Vierailija
105/116 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 19:07"]

Kaippa tuo mahdollista on. Eikö perheesi kiinnitä koskaan huomiota juomaasi määrään? Eikö miehesi huomaa kuinka paljon alkoholia taloudessa menee jatkuvasti ostettujen ja kohta tyhjien pullojen muodossa. Meillä ainakin mies huomaa allaskaapin sisällöstä heti jos on tullut tissuteltua viiniä, mikä on ihan hyväkin että osaa sitten itsekin katsoa miten juo.

Toiseksi ihmetyttää myös nuo kalorit, mulla näkyy ihan muutama lasi ruuan kanssa jo vyötäröllä nopeasti. Mihin se energia häviää mikä viinistä tulee, vai onko alkoholistin keho jotenkin tottunut käsittelemään alkoholia niin ettei keho reagoi siihen kuin muilla? Nämä olisi ihan mieleenkiintoisia aiheta ihan jo tutkimus mielessäkin.

[/quote]

Kyllä perheeni on tietoinen jumistani määäristä, mutta kukaan ei ole koskaan kyseeanalaistanut kykyäni itse päättää miten paljon maittaa. Joskus ääriharvoin olen esim. yllättävän kuskauspyynnön tullessa joutunut sanomaan, että nyt ei käy koska olen juonut eikä siitäkään ole tullut ongelmaa. Voisivan vastaava sattuma tulla sellaisellekin jo joka joisi vain kerran kuussa tai vuodessa.

Vierailija
106/116 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen, mikä on ongelma? Terveys väitetysti kestää, perhe ei puutu eikä kärsi, työt sujuu. Anna mennä!

Vierailija
107/116 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap palstalla taas pitkästä aikaa.

Syntyykö lisää keskustelua?

Vierailija
108/116 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:48"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:42"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:40"]

Ap jälleen linjoilla - ja tietenkin myös humalassa.

Hyvää keskustelua kaivaten...

[/quote]

Ja lisäten aiheeseen liittyen, että pohjilla tällä hetkellä 18 annosta eikä aikomustakaan lopettaa vielä toviin...

[/quote]

Mitä sun maksa tykkää?

[/quote]

Edellisessä mittauksessa normaalirajoilla mentiin. Ainoa ehdotus tuli magnesiumin määrän suhteen. Sen annosta lisättiin. (Olisin osannut itsekin sen ennustaa , koska on ollut ajoittaisia suonenvetoja, etenkin aamuöisin).

Sitäkään en tajua. Miksei labratulokset hälytä punaista maksan kohdalla?

[/quote]

Jännä juttu, mullakin nimittäin on ollut jonkinlainen alkoholiongelma jo yli 10 vuotta ja juon miltei päivittäin. Kerran oli työpaikan terveystarkastus ja olin juonut muutaman kuukauden sitä ennen erityisen paljon, niin että aloin jo olemaan aika vakavastikin huolissani itsestäni. Kuitenkin kun tulokset tulivat, niin maksa-arvot olivat jees. Huvittaa kun silmät pyöreinä katsoin tuloksia ja yritin vaivihkaa terveydenhoitajalta kysellä lisätietoja erilaisiin arvoihin liittyen, terkkari hymyili kertoessaan maksa-arvosta, "Se on sellainen, ett jos esimerkiksi joisit liikaa niin se voi kohota".  Oli pokassa pitämistä... :D

Vierailija
109/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, luin jostain Historia-aikakauslehdestä, että 'alkoholisteiksi' alettiin 2. maailmansodan aikaan nimitellä Ranskassa sellaisia ihmisiä, joilla oli viiniä. Tämä nimitys siksi, että heille joille viiniä ei poikkeustilan vuoksi alentuneesta tuotannosta johtuen riittänyt, ei tulisi paha mieli. Hmh, mielenkiintoinen näkökulma.

Vierailija
110/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ap siltä, että Sinulla on täysi ja monipuolinen elämä. Onnittelut. Siihen kuuluu Sinulla omat herkut, toiset syö vaikka sipsejä tai juo kokista. Jokainen tavallaan!

Vierailija
111/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hieman samassa tilanteessa. Olen erittäin tyytyväinen elämääni, on perhe, sama ihana mies ollut jo yli 20v, mutta olen omasta mielestäni alkoholisti ainakin suurkuluttaja ja tunnen siitä huonoa omaatuntoa. Minun määräni ovat kuitenkin paljon pienemmät. Juon viikolla ma-to korkeintaan kaksi siideriä illassa (max 3annosta), 1-2 iltaa saattaa olla etten juo yhtään, mutta pe-la yleensä 1- 1.5 pulloa viiniä ja sunnuntaisinkin usein 3-5 annosta. Eli viikkokulutus  menee suurkulutuksen yli ja usein viionloppuisin tuntuu, että oisi tehdä jotain ärkevää, mutta on niin väsynyt ja apaattinen aamun, sitten illalla äkkiä salille tekemään päivän hyvä työ.

Mieheni tykkää kun olen hieman hiprakassa, koska olen estottomampi ja hänen alkoholin kulutus on kanssa sen verran suurta (juo tosin vain olutta) että häneltä en tule koskaan saamaan sen kaltaista palautetta, että ollaanpa yksi iikonloppu juomatta jakun toinen juo, ei itseltäkään läydy itsekuria. Ja toisaalta, ei kukaan tästä kärsikään. Emme oikeastaan koskaan riitele ja kaikki ulospäin hyvin. Hyvä duuni minullakin, josta nautin ja jossa viihdyn loistavasti. Minäkin aina ajattelen, että kaikki täältä kuitenkin joskus lähdetään, ollaanhan ainakin eletty niinkuin itse on haluttu.

Vierailija
112/116 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ehkä olekaan alkoholisti vaan ainoastaan alkoholin suurkuluttaja. Sekään ei ole terveellistä, mutta yksilölliset erot ovat tietenkin suuria ja kun olet siedättänyt itsesi kestämään hyvin alkoholia, ei tuollaisesta määrästä välttämättä ole sitten haittaa. Tuollainen kulutus kuitenkin kasvattaa myös alkoholismin riskiä, ja jos (huom.jos) sairastut siihen, niin tilanne muuttuu. Alkoholismi on etenevä sairaus, Se siisväistämättä pahenee, toisilla nopeammin ja toisilla hitaammin. Tarkoittaa siis sitä, että jossain vaiheessa et pystyisi enää hallitsemaan juomistasi kuten nyt pystyt, tulisi aamuja kun et pääsisi töihin, päiviä jolloin et voisikaan odottaa iltaan kunnes aloitat juomaan, monen päivän putkia.noloja kännimokia jne. JOS siis menet sen rajan yli, jonka jälkeen olet alkoholisti etkä enää "vain" suurkuluttaja. Välttämättä niin ei tule koskaan,käymään, mutta mitä enemmän juo, sen suurempi on riski. Ja Se voi tapahtua vasta esim.eläkeiässä, vaikka oisi jo vuosia juonut ongelmitta, joillakin Se tapahtuu parissa vuodessa tai jopa viikossa. Etukäteen on vaikea tietää.

Vierailija
113/116 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 19:34"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:48"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:42"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:40"]

Ap jälleen linjoilla - ja tietenkin myös humalassa.

Hyvää keskustelua kaivaten...

[/quote]

Ja lisäten aiheeseen liittyen, että pohjilla tällä hetkellä 18 annosta eikä aikomustakaan lopettaa vielä toviin...

[/quote]

Mitä sun maksa tykkää?

[/quote]

Edellisessä mittauksessa normaalirajoilla mentiin. Ainoa ehdotus tuli magnesiumin määrän suhteen. Sen annosta lisättiin. (Olisin osannut itsekin sen ennustaa , koska on ollut ajoittaisia suonenvetoja, etenkin aamuöisin).

Sitäkään en tajua. Miksei labratulokset hälytä punaista maksan kohdalla?

[/quote]

Jännä juttu, mullakin nimittäin on ollut jonkinlainen alkoholiongelma jo yli 10 vuotta ja juon miltei päivittäin. Kerran oli työpaikan terveystarkastus ja olin juonut muutaman kuukauden sitä ennen erityisen paljon, niin että aloin jo olemaan aika vakavastikin huolissani itsestäni. Kuitenkin kun tulokset tulivat, niin maksa-arvot olivat jees. Huvittaa kun silmät pyöreinä katsoin tuloksia ja yritin vaivihkaa terveydenhoitajalta kysellä lisätietoja erilaisiin arvoihin liittyen, terkkari hymyili kertoessaan maksa-arvosta, "Se on sellainen, ett jos esimerkiksi joisit liikaa niin se voi kohota".  Oli pokassa pitämistä... :D

[/quote]

ennen kuin maksa-arvot heilahtaa on kuitenkin saattanut tehdä pahoja tuhoja aivoilleen. Eli ei kannata kytätä niitä maksa-arvoja, ne on usein viimeiset jotka pamahtaa

Vierailija
114/116 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 23:30"]

Useimmiten juon annokseni pitkin päivää. Mutta jos erityistilanteessa klo 9 jälkeen juon 12 annosta olen alkoholin vaikutuksen alainen kello yhdeksään seuraavana aamuna. Lähtö töihin on minulla  6.30-8.00  (riippuen muiden kimppakyydissä olevien aikatauluista) ja ensimmäisen asiakkaan tapaan pääsääntöisesti kymmenen maissa  eli en todellakaan ole noilla lukemilla humalassa töissä.

[/quote]

Siinä tapauksessa joko painat 120 kiloa tai et edes tajua olevasi noin 1,7 promilen humalassa. Että kuinka on?

Vierailija
115/116 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 20:27"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 23:30"]

Useimmiten juon annokseni pitkin päivää. Mutta jos erityistilanteessa klo 9 jälkeen juon 12 annosta olen alkoholin vaikutuksen alainen kello yhdeksään seuraavana aamuna. Lähtö töihin on minulla  6.30-8.00  (riippuen muiden kimppakyydissä olevien aikatauluista) ja ensimmäisen asiakkaan tapaan pääsääntöisesti kymmenen maissa  eli en todellakaan ole noilla lukemilla humalassa töissä.

[/quote]

Siinä tapauksessa joko painat 120 kiloa tai et edes tajua olevasi noin 1,7 promilen humalassa. Että kuinka on?

[/quote]

toleranssi kasvaa mitä enemmän juo, sitä ei välttämättä edes tajua olevansa humalassa. Promilleja kuitenkin on, olo,vaan ei ole humalainen vaan normaali. Jotkut voivat olla jopa 5-6 promillen humalassa, mutta tuntevet olevansa tarpeeksi selviä rattiin. Lehdistä saa joskus lukea tällaisen rattijuopon jääneen kiinni. Normaali ihminen olisi kuollut tuollaisilla lukemilla. Mutta alkoholi on myrkky, johon voi siedättää itsensä, ihan kuten esim. arsenikkiin tms.

Vierailija
116/116 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 20:27"]

[/quote]

Kävin vaa'alla äsken saunasta tullessani ja se näytti 60,2 kiloa.

Humalassa sen sijaan epäilemättä olen. Sitä en ole missään vaiheessa kiistänytkään.