Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkoholisti

Vierailija
08.05.2013 |

Viimeisen 45 vuoden ajan olen keskimäärin nauttinut 12 alkoholiannosta joka ilta kello 9 jälkeen (lukuunottamatta raskausaikoja ja imetysvuosia) ellei ole ollut jokin juhla jolloin olen juonut aiemmin ja enemmän.

Milloinkahan "korttitaloni" romahtaa?

Avioliitto voi hyvin. Mies palvoo minua "täydellisenä", mitä en todellakaan ole. Lapset ja lapsenlapset arvostavat ja ilmeisesti myös rakastavat.

Viettävät paljon aikaa luonani.

Olen nyt 59.

Olen 9 vuotta vanhempi kuin, mihin absolutistiäitini ja isoäitini elivät.

(Syöpään molemmat.)

Alkoholistiisomummoni sen sijaan eli 98-vuotiaaksi. Enemmänkin siis häneen tullut? (Toivottavasti en. 98 vuotta kuulostaa turhan pitkälle elinajalle...)

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 01:42"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 01:38"]

Mitä juot ja miten paljon?

en ihan usko tuohon 12 annokseen ja töissä käyntiin.

[/quote]

Samaa minäkin ihmettelen. Tottakai silloin tällöin voi onnistua, mutta jos olet normaalipainoinen nainen niin 6 annosta illassa ja aamulla töihin kuulostaa realistisemmalta. Minäkin olen joskus juonut paljon ja viinipullo illassa ja aamulla töihin vielä onnistuu. Mutta sinä juot tosiaan 12 annosta (kaksi viinipulloa) joka ilta???

[/quote]

Painan 62 kiloa. Olen 171 senttiä pitkä.

Luultavasti kelvannen "normaalipainoiseksi".

Joskus raskausaikoina painoin pahimmillani 89 kiloa (toinen raskaus, kaksi muuta menivät normaalipainossa), mutta toisaalta en ole koskaan juonut alkoholia raskaus-  tai imetysaikoinani, joten sitä ei taideta laskea mihinkään "keskiarvoon"?

Vierailija
22/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, lainasin väärin. 21 = 10, eli sen ex-alkoholistin vaimo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 01:33"]

Jos olisin sinä, niin ihmettelisin että miksi minun pitää juoda joka päivä? Mutta sinä et koe sitä ongelmaksi, joten ethän sinä lopeta. Kai ihminen saa elämällään tehdä mitä haluaa. Kun väität ettei kukaan siitä kärsikään. Minä en itse juo koskaan. Osaan rentoua ilman viinaa ja pitää hauskaa selvin päin. En ole uskovainen, nuorena join, mutta saan tosi helposti krapulan ja pelkään sitä niin etten juo enää lainkaan. Nyt menen nukkumaan. Mene sinäkin, että pääset huomenna töihin. Tuskinpa olosi aamuisin on kovin raikas... vaikket näin illalla humalassa osaa sitä ajatella...

[/quote]

Minulla on huomenna palkallinen vapaapäivä (työmatka ulkomaille peruuntui jotakuinkin viime tipassa  - olin jo lentokentällä -  neuvottelukumppanin sairastumisen vuoksi).

Aamulla toki herätän lapset koulutielle (aamiaisleipien taikinan tein jo aiemmin) mutta sen jälkeen huomisen ohjelmassa vain puutarhatöitä.

Tämä siksi koska VD:ni kokee huonoa omaatuntoa, kun preppasi minut reissuun tunnetusti epäluotettavan asiakkaan luokse.

Kerrotaanko sille, ettei minua oikeasti haittaa ollenkaan vai käytetäänkö päivä palkallisena isoisoäitini elämänkerran kirjoittamiseen?

Minä - moraaalittomana juoppona - äänestän jälkimmäistä?

:D

Vierailija
24/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)?

Vierailija
25/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 01:47"]

Ai anteeksi, tarkoitus ei ollut saarnata, taisin ymmärtää vähän väärin aloituksesi! Eihän kukaan sinua voi pakottaa lopettamaan, jos et sitä itse koe järkeväksi. Varsinkaan jos alkoholinkäyttösi ei häiritse kenenkään muun elämää. Ehkä kuitenkin varmuuden vuoksi kävisin ainakin kerran tarkistuttamassa maksa- ym arvot, ihan vain varmistukseksi, jos juomista jatkunut tuohon malliin jo pitkäänkin.

Jos kuitenkin etsit syytä lopettaa, lähtisin minäkin ehkä miettimään miksi sitä alkoholia ylipäätään kuluu niin paljon. Juotko sitä maun tai tavan vuoksi vai ehkä rentoutumiseen? Mihin kaipaat mahdollisesti rentoutusta? Onko elämässä kuitenkin joku, joka stressaa?

Osaatko vielä nauttia "normaaleista" asioista? Alkoholi voi käsittääkseni vaikuttaa dopamiinin tms mielihyvähormonin määriin ja niiden tuotannon laukaiseviin tekijöihin niin, että alkoholista saadaan suhteettoman suuri nautinto ja muu elämä alkaa tuntua vähän liian tasapaksulta. Lisäksi alkoholin suurkulutus altistaa masennukselle. Nämä tiedot pohjautuvat kyllä vain ja ainoastaan mieheni kertomaan, joten todenperäisyydestä en mene vannomaan. Terapia voisi myös selkiyttää ajatuksiasi jos olet sen tyyppinen ihminen, että saat siitä apua.

Hyvää jatkoa ja pidähän huoli itsestäsi! :) 

[/quote]

En huomaa noita oletettuja vaurioita itsessäni. Suurimmat elämän nautinnot tulevat yhä puolisosta, lapsista, lapsenlapsista, työstä ja harrasteista (tämä mitenkään sukua ja ystäviä väheksymättä. Heitäkin toki rakastan syvästi.) 

Vuosittaiset labratesit ovat yhä ok (Lukuunottamatta tietenkin syöpävuosiani, jolloin kaikki oli pieleen.) Sitäkään en tajua. Jos ihminen juo liikaa 45 vuotta niin eikö sen pitäisi näkyä verenkuvassa?

Vierailija
26/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin, miten määrittelet 12 annosta?

kerro esimerkki mikä on 12 annosta yhdessä illassa - vaikkapa mitä eiliset "14 annosta" sisälsi?

Vierailija
27/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en usko tähän.

niinsanottu "provo", joko 12 annosta ei pidä paikkaansa, tai sitten ap on vaan juoppo jolla ei todellakaan ole mitään uraa.

Vierailija
28/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon että tuollainen voi olla mahdollista. Minun exäni nimittäin oli aika samantapainen. Hän joi todellakin joka jumalan ilta 8-15 annosta alkoholia, ja viikonloppuna paljon enemmän. Hän oli projektipäällikkö it-alalla ja hyvä työssään, sai jonkun palkinnonkin firmassa jossa on töissä. Sellainen superenerginen ihminen. Hän oli myös taiteellinen, kirjoitti runoja ja voitti runoillaan erään pienen runokilpailunkin. Suunnitteli dekkarin kirjoittamista mutta perfektionistina aloitti aina uudestaan kun edellinen oli valmistumassa - mikään kun ei ollut tarpeeksi täydellinen hänestä julkaistavaksi, vaikka näkemäni käsikirjoitukset oli mainioita. Exälläni oli diagnoosi bipolaarisesta mielialahäiriöstä myös, ja oli siis sellainen aallonharjalta pohjalle eläjä, ja alkoholi tuntui tasaavan sitä paremmin kuin mitkään kokeillut lääkkeet.

Vierailija
29/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

WHO:n Kansainvälisen Syöpäjärjestön mukaan etanoli kuuluu luokkaan I: Tunnettu Karsinogeeni ja USA:n kansallisen toksikologiaohjelman mukaan luokkaan "Tiedetään karsinogeeniseksi".[2] Etanoli on aikaisemmin liitetty moninkertaiseen riskiin sairastua suun, nielun, kurkunpään, ruokatorven tai maksan syöpiin.[2] Vuonna 2007 julkaistun WHO:n Kansainvälinen Syöpätutkimusjärjestön tiedotteen mukaan etanoli on liitetty myös kohonneeseen rinta- ja suolistosyöpäriskiin.[2] WHO:n asiantuntijat luokittelivat etanoli-alkoholin kymmenen pahimman maailmanlaajuisen terveysriskin joukkoon. Tupakointi moninkertaistaa alkoholin aiheuttamat syöpäriskin.[2]

WHO:n Kansainvälisen Syöpäjärjestön mukaan 50 gramman alkoholiannos, eli noin neljä annosta alkoholia päivässä aiheuttaa 2-3 kertaisen riskin sairastua suun, nielun, kurkunpään tai ruokatorven syöpiin, ja noin puolitoistakertaisen riskin sairastua suoliston- tai rinta-syöpiin.[2]

Vierailija
30/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli. Nainen ooli 59v ja imettänyt 8 vuotta sitten

Vierailija
31/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 12:58"]

[/quote]

Joo, ja viimeiset 45v vuotta juonut päivittäin. Uskoo ken haluaa. Täällä oli kerran nainen joka oli juonut päivittäin 10 vuoden ajan ja valitteli, kun alkaa kroppa pettää. En usko tätä tarinaa ollenkaan.

Vierailija
32/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 09:23"]

kerro esimerkki mikä on 12 annosta yhdessä illassa - vaikkapa mitä eiliset "14 annosta" sisälsi?

[/quote]

Eilen join lounaalla 16 cl viiniä, päivällisellä 2 samanlaista annosta ja illalla puolisentoista                  pulloa viiniä. Se on yhteensä 13 annosta.

Vierailija
33/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 10:00"]

mä en usko tähän.

niinsanottu "provo", joko 12 annosta ei pidä paikkaansa, tai sitten ap on vaan juoppo jolla ei todellakaan ole mitään uraa.

[/quote]

Tietenkään et usko. Kaltaisillesi uudet asiat ovat aina vaikeita.

Vierailija
34/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35- vuotias ja haudannut lapseni kun tämä oli 9- vuotias. En tunne kuin syvää ihmetystä sinua kohtaan. Miksi et arvosta elämää tuon enempää? Turhauttaa lukea tuollaisesta "elämästä".

Vierailija
35/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 12:58"]

[/quote]

Anteeksi, mutta miten se mielestäsi tekee minusta trollin? Oletko niitä', joiden mielestä lapsia voi saada vain 25 ja 35 ikävuoden välillä ja imettää korkeintaan 6kk?

Vierailija
36/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ap tän aloituksen pointti on? Että juot viinaa eikä sillä ole mitään vaikutusta suhun? So what, senkin juot vaikka kaksin käsin, oma on asiasi. Vai ajatteletko, että kohtuukäytön rajat on väärin asetettu?

Itse en tuollaista elämää haluaisi elää vaikka kuinka koitat todistella, että sulla on kaikki hyvin. Mutta sä voit tehdä ihan niinku tykkäät. En ymmärrä, mitä sä hait tällä aloituksella?

Vierailija
37/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 16:41"]

Olen 35- vuotias ja haudannut lapseni kun tämä oli 9- vuotias. En tunne kuin syvää ihmetystä sinua kohtaan. Miksi et arvosta elämää tuon enempää? Turhauttaa lukea tuollaisesta "elämästä".

[/quote]

Minäkin olen haudannut yhden lapsistani ja yhden lapsenlapsistani. Tunnen myötätuntoa  sinua kohtaan, mutta en ymmärrä miten kommenttisi liittyy aiheeseen.

Vierailija
38/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 16:50"]

Mikä ap tän aloituksen pointti on? Että juot viinaa eikä sillä ole mitään vaikutusta suhun? So what, senkin juot vaikka kaksin käsin, oma on asiasi. Vai ajatteletko, että kohtuukäytön rajat on väärin asetettu?

Itse en tuollaista elämää haluaisi elää vaikka kuinka koitat todistella, että sulla on kaikki hyvin. Mutta sä voit tehdä ihan niinku tykkäät. En ymmärrä, mitä sä hait tällä aloituksella?

[/quote]

Hain keskustelua aiheesta. Mitä sinä hait kommentillasi?

Vierailija
39/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 16:36"]

[/quote]

Ja joka päivä tämä? Hyi saatana. Oletko mittauttanut maksa-arvojasi?

Eilen join lounaalla 16 cl viiniä, päivällisellä 2 samanlaista annosta ja illalla puolisentoista                  pulloa viiniä. Se on yhteensä 13 annosta.

[/quote]

Vierailija
40/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 16:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 16:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Lainaus meni väärin..