Olen alkoholisti
Viimeisen 45 vuoden ajan olen keskimäärin nauttinut 12 alkoholiannosta joka ilta kello 9 jälkeen (lukuunottamatta raskausaikoja ja imetysvuosia) ellei ole ollut jokin juhla jolloin olen juonut aiemmin ja enemmän.
Milloinkahan "korttitaloni" romahtaa?
Avioliitto voi hyvin. Mies palvoo minua "täydellisenä", mitä en todellakaan ole. Lapset ja lapsenlapset arvostavat ja ilmeisesti myös rakastavat.
Viettävät paljon aikaa luonani.
Olen nyt 59.
Olen 9 vuotta vanhempi kuin, mihin absolutistiäitini ja isoäitini elivät.
(Syöpään molemmat.)
Alkoholistiisomummoni sen sijaan eli 98-vuotiaaksi. Enemmänkin siis häneen tullut? (Toivottavasti en. 98 vuotta kuulostaa turhan pitkälle elinajalle...)
Kommentit (116)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:57"]
Mitä maksa-arvoja on otettu?
[/quote]
En tarkemmin tiedä. Normaali verenkuva ja jotain parussairauteeni ja sairastettuun syöpään liittyviä juttuja päällle.
En ole mikään terveydenhoidon ammattilainen joten luotan lääkäriini.
Siis lähes 3 pulloa viiniä tms? Oletko kertonut lääkärille nuo määrät? Saattaisit ola kiinnostava kohde lääketieteelliselle tutkimukselle?
Kyllä nyt joku on keksinyt hyvän vedätytksen. Päihdepuolella työskentelevänä sanon, että ei ole totta, keksitty tarina. Tiedän kyllä tarkalleen, millaisia noin isoja määriä juovat naiset ovat vuosikymmenten käytön jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:48"]
[/quote]
Löysin lompakosta edellisen labralapun. On otettu AFOS, ALAT, ASAT ja GT?
Eivät sano minulle mitään... sinä ehkä tiedät enemmän?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 22:09"]
Kyllä nyt joku on keksinyt hyvän vedätytksen. Päihdepuolella työskentelevänä sanon, että ei ole totta, keksitty tarina. Tiedän kyllä tarkalleen, millaisia noin isoja määriä juovat naiset ovat vuosikymmenten käytön jälkeen.
[/quote]
Ei ole vedätys. Olen ihan sitä, mitä kerronkin olevani.
Kokemuksessasi on siis minun (ja muutaman muunkin?) menevä aukko?
Eikö kukaan ole huomannut, että olet ihan jurrissa joka ikinen päivä töissä? Tanakassa humalassa. Hyi hitto mikä löyhkä. Miten kuljet töihin?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 22:15"]
Eikö kukaan ole huomannut, että olet ihan jurrissa joka ikinen päivä töissä? Tanakassa humalassa. Hyi hitto mikä löyhkä. Miten kuljet töihin?
[/quote]
En ole humalassa töissä eikä kukaan ole koskaan edes ilmeellä vihjannut, jotta löyhkäisin.
Töihin kuljen pääsääntöisesti kimppakyydillä, mutta jos työaika menee kimppaan sopimattomaksi niin käytän taksia.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 22:10"]
[/quote]
[/quote]
"Eivät sano minulle mitään... sinä ehkä tiedät enemmän?". Ap on Muru-hahmon kirjoittaja. Kirjoittaa aivan samalla tavalla, vaikka yrittääkin sitä peittää.
Mutta mielenkiintoinen aihe, ei siinä mitään.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 22:09"]
Olet aivan oikeassa: 12 annosta on n. 180 g (puoli litraa väkeviä)! Mielenkiintoista tässä on, että tämä (feikki) suurjuoppo ei saa juurikaan mitään negatiivista palautetta. Mutta jos joku kertoo MIEHENSÄ juovan kaksi pulloa olutta iltaisin, niin jo se leimataan Turmiolan Tommiksi!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 22:28"]
"Eivät sano minulle mitään... sinä ehkä tiedät enemmän?". Ap on Muru-hahmon kirjoittaja. Kirjoittaa aivan samalla tavalla, vaikka yrittääkin sitä peittää.
Mutta mielenkiintoinen aihe, ei siinä mitään.
[/quote]
En ole minkään "hahmon" kirjoittaja vaan ihan oma itseni ja avoin tästä asiasta tällä palstalla.
Huomiotako haet vai mitä jankutat, ap? Ylipäänsä en usko kenenkään elämässään erinomaisesti menestyneen ja elämästään nauttivan viihtyvän tällä palstalla. Itse en edellä mainittuihin kuulu.
Tottakai olet kännissä seuraavana päivänä, jos juot 12 annosta klo 9 jälkeen illalla. Et tiedä edes alkoholin palamisnopeutta, joten keksi ens kerralla parempi juttu.
[/quote]
[/quote]
No hienoa, kerropa mitä ne olivat, kun noin kätevästi ne taskusta kaivoit.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 22:39"]
Huomiotako haet vai mitä jankutat, ap? Ylipäänsä en usko kenenkään elämässään erinomaisesti menestyneen ja elämästään nauttivan viihtyvän tällä palstalla. Itse en edellä mainittuihin kuulu.
[/quote]
Käyn täällä ajoittaan - parin viikon ja väliin parin kuukaudenkin välein.
En ole saanut kuvaa, ettei tääällä fiksujakin ihmisiä olisi. Tietenkin suurin osa on nettiaddiktoituneita syrjäytyneitä, mutta muunkinlaisia kävijöitä on.
Joskus keskustelut ovat varsin viihdyttäviä.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 22:48"]
[/quote]
[/quote]
No hienoa, kerropa mitä ne olivat, kun noin kätevästi ne taskusta kaivoit.
[/quote]
Pahoittelen, mutta sitä vastauslappua en löydä - ainakaan noin helposti.
(Kai sekin on jossain tai viimeistään tulee epikriisin ohella aikanaan kotiin?)
Lääkäri ei kuitenkaan bongannut mitään poikkeuksellista.
Sain reseptin Thyroxinille, magnesiumille ja Obsidan Fe:lle.
Samat kuin aina ennenkin.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 22:43"]
Tottakai olet kännissä seuraavana päivänä, jos juot 12 annosta klo 9 jälkeen illalla. Et tiedä edes alkoholin palamisnopeutta, joten keksi ens kerralla parempi juttu.
[/quote]
Useimmiten juon annokseni pitkin päivää. Mutta jos erityistilanteessa klo 9 jälkeen juon 12 annosta olen alkoholin vaikutuksen alainen kello yhdeksään seuraavana aamuna. Lähtö töihin on minulla 6.30-8.00 (riippuen muiden kimppakyydissä olevien aikatauluista) ja ensimmäisen asiakkaan tapaan pääsääntöisesti kymmenen maissa eli en todellakaan ole noilla lukemilla humalassa töissä.
Minä olen alkoholisti. Luulen, että se johtuu aika pitkälle perimästä, ja toisaalta siitä, että minulla on ADHD. Koen liian voimakkaasti asiat, elämäni on vuoristorataa. Otan pettymykset liian voimakkaasti ja saan jopa fyysisiä oireita, toisaalta kun olen iloinen, katto ei riitä kun hypin onnesta. Tämä on hyvin kuluttavaa.
Ainoa, mikä tasaa oloni ja estää nuo huiput, on jokin kemiallinen, kuten alkoholi tai lääkkeet. En pysty nukkumaan tämän ominaisuuteni vuoksi. Nyt kun on suuri suru perheessä, sydän hakkaa, vatsaan sattuu, on hengitysvaikeuksia ja vaikka mitä. Otin pullolllisen viiniä ja se helpotti. Olen kokeillut meditaatiota, joogaa ja vaikka mitä, mutta mikään ei auta. Pelkään ihan oikeasti oman terveyteni puolesta, ja olenkin sairauslomalla fyysisistä syistä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 00:02"]
Minä olen alkoholisti. Luulen, että se johtuu aika pitkälle perimästä, ja toisaalta siitä, että minulla on ADHD. Koen liian voimakkaasti asiat, elämäni on vuoristorataa. Otan pettymykset liian voimakkaasti ja saan jopa fyysisiä oireita, toisaalta kun olen iloinen, katto ei riitä kun hypin onnesta. Tämä on hyvin kuluttavaa.
Ainoa, mikä tasaa oloni ja estää nuo huiput, on jokin kemiallinen, kuten alkoholi tai lääkkeet. En pysty nukkumaan tämän ominaisuuteni vuoksi. Nyt kun on suuri suru perheessä, sydän hakkaa, vatsaan sattuu, on hengitysvaikeuksia ja vaikka mitä. Otin pullolllisen viiniä ja se helpotti. Olen kokeillut meditaatiota, joogaa ja vaikka mitä, mutta mikään ei auta. Pelkään ihan oikeasti oman terveyteni puolesta, ja olenkin sairauslomalla fyysisistä syistä.
[/quote]
Olen kuullut samaa eli alkoholi "toppaa" erityisihmisillä niin huonot kuin hyvätkin hetket paremmin kuin nykyiset lääkkeet. Minullekin lapsen, lapsenlapsen ja isoäidin kuolemalle saman kuukauden aikana menettäneelle, tuttu ja sen myötä äärirehellinen lääkäri tuumi (ohi kirjojen) että miten olisi vuoden tai parin "känni"...?
Mikään nykyinen lääke ei turruta samoissa mitoissa.
Siinä siis haastetta lääkevalmistajille...
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 00:02"]
[/quote]
Lisään vielä, että olen tämän maan maksaspesialistien seurannasssa muista syistä. Ja maksa-arvoni ovat aivan huiput.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:42"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:40"]
Ap jälleen linjoilla - ja tietenkin myös humalassa.
Hyvää keskustelua kaivaten...
[/quote]
Ja lisäten aiheeseen liittyen, että pohjilla tällä hetkellä 18 annosta eikä aikomustakaan lopettaa vielä toviin...
[/quote]
Mitä sun maksa tykkää?
[/quote]
Edellisessä mittauksessa normaalirajoilla mentiin. Ainoa ehdotus tuli magnesiumin määrän suhteen. Sen annosta lisättiin. (Olisin osannut itsekin sen ennustaa , koska on ollut ajoittaisia suonenvetoja, etenkin aamuöisin).
Sitäkään en tajua. Miksei labratulokset hälytä punaista maksan kohdalla?
[/quote]