Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkoholisti

Vierailija
08.05.2013 |

Viimeisen 45 vuoden ajan olen keskimäärin nauttinut 12 alkoholiannosta joka ilta kello 9 jälkeen (lukuunottamatta raskausaikoja ja imetysvuosia) ellei ole ollut jokin juhla jolloin olen juonut aiemmin ja enemmän.

Milloinkahan "korttitaloni" romahtaa?

Avioliitto voi hyvin. Mies palvoo minua "täydellisenä", mitä en todellakaan ole. Lapset ja lapsenlapset arvostavat ja ilmeisesti myös rakastavat.

Viettävät paljon aikaa luonani.

Olen nyt 59.

Olen 9 vuotta vanhempi kuin, mihin absolutistiäitini ja isoäitini elivät.

(Syöpään molemmat.)

Alkoholistiisomummoni sen sijaan eli 98-vuotiaaksi. Enemmänkin siis häneen tullut? (Toivottavasti en. 98 vuotta kuulostaa turhan pitkälle elinajalle...)

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 17:00"]

Ja joka päivä tämä? Hyi saatana. Oletko mittauttanut maksa-arvojasi?

[/quote]

Melkein joka päivä (kuen sanottua en esim. juo lainkaan kun hoidan satunnaisesti lapsenlasta) ja kyllä, käyn säännöllisesti lääkäruntarkastuksissa eikä arvoissa ole vikaa.

Vierailija
42/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku tässä kyllä mättää. saat kaloreitakin viinasta lähes 1000 päivässä, joka on puolet tarvitsemastasi kalorimäärästä. ja väität olevasi normaalipainoinen. täällähän ihmiset voi anonyymisti väittää ihan mitä haluavat... en kyllä usko tarinaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 17:40"]

joku tässä kyllä mättää. saat kaloreitakin viinasta lähes 1000 päivässä, joka on puolet tarvitsemastasi kalorimäärästä. ja väität olevasi normaalipainoinen. täällähän ihmiset voi anonyymisti väittää ihan mitä haluavat... en kyllä usko tarinaasi.

[/quote]

Täällä on helppoa väittää trollaukseksi kaikkea, mikä ei vastaan omaa elämää. Moni sortuu mieluummin siihen, kuin yrittää ymmärtää erilaisuutta ja erilaisia kohtaloita. Se on älylllisesti heikommille helpompi tapa.

Vierailija
44/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap: faktat pitävät paikkansa niin itse olisin hänen asemassaan pyytänyt päästä johonkin tieteelliseen tutkimukseen. Ehkä hänen avullaan opitaan ymmärtämään lisää alkoholin vaikutuksista ihmiskehoon. Normaaliltahan tuo ei tuollaisenaan kuulosta. En kyllä ymmärrä, miksi ap näitä asioita miettii. Hänelle viini tuntuu olevan sama kuin meille muille vesi. Antaa mennä vaan, mitä sitä täällä ihmettelemään?

Vierailija
45/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin suurkuluttaja mutta ap:llä on kyllä kova kunto! Uskon kuitenkin sillä perusteella että juot usein pitkin päivää ilmeisesti? Se on vähän eri asia kuin parissa tunnissa vetäistä 12-packki niin kuin mulla tulee joskus tehtyä.

Kaloreita en paljon ihmettele, en itsekään ole ylipainoinen.

Siitä olen kateellinen jos viina ei ole mielialaasi vaikuttanut. Sinulla on ilmeisesti hyvä, kestävä psyyke, onnellisen lapsuudenkin ansiota varmaan.

Vierailija
46/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi noi määrät pitää paikkansa. 1500-1700 luvuilla - siis melkein 300 vuoden ajan - normaali päiväannos oli 4 litraa olutta, ja herrasväki joi kolmisen litraa viiniä siihen päälle. Elimistö tottuu ihmeellisiin annoksiin. Ei tuollainen dokaaminen kyllä kovin terveeltä kuulosta. Itse juon annoksen tai pari päivässä ja olen suurkuluttaja. Nyt vähennän kun alkoi tuntua olo turhan etikkaiselta.

Vierailija
47/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 17:43"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 17:40"]

[/quote]

Täällä on helppoa väittää trollaukseksi kaikkea, mikä ei vastaan omaa elämää. Moni sortuu mieluummin siihen, kuin yrittää ymmärtää erilaisuutta ja erilaisia kohtaloita. Se on älylllisesti heikommille helpompi tapa.

[/quote]

Älyllisesti heikommalle my ass... En ole tuo jolle vastaat, mutta kyllä ne on älyllisesti heikompia, jotka menee jokaiseen provoon. Siihen en ota kantaa että onko tämä aloitus provo vai ei. Vaikea uskoa että joku viitsisi tällaisen provon kirjoittaa, mutta toisaalta en muutenkaan ymmärrä provoilijoiden sielunelämää.

Vierailija
48/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottumiskysymys, mutta kyllä riippuvuus on varmasti jo olemassa.

Tod.näk. syöt myös aika paljon vitamiineja, että elimistö kestää. Muuten 13 annosta päivässä (ei siis illassa, kuten ensin väitit) ei ole mikään älytön lasti tottuneelle.

Vierailija
49/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tämä on aivan älyttömän mielenkiintoinen aihe, koska olen itse samassa tilanteessa, paitsi nuorempi. Olen juonut liikaa varmaan koko aikuisikäni, ja suunnilleen noita lukemia (+/- 12 annosta per päivä) viimeiset viisi vuotta.  Olen urallani menestynyt, käyn joka päivä vaativassa hyvin palkatussa työssäni, eikä kukaan lähipiirissänikään ole tietääkseni huomannut tilannetta.

Olen itse oikeasti huolissani omasta alkoholinkulutuksestani. Toisin kuin ap, en pidä helppona olla tarvittassa selvin päin koko päivää. Raskausaikoina tietysti olin, mutta siinähän nyt on aivan valtavan kova motivaatio. En pysty sellaista motivaatiota kehittämään tällaisena keskiviikkoiltana mitenkään.  Jos joudun ajamaan autoa niin motivoidun muutamaksi tunniksi, mutta yritän kyllä sitten lopulta kotiuduttuani juoda alkoholia mahdollisuuksien mukaan. Jos tulen kotiin myöhään, en ehdi juoda paljon, mutta silti en haluaisi mennä nukkumaan juomatta mitään. Koen olevani tiukasti koukussa, vaikka korttitalo seisookin tukevasti pystyssä.

Yritän motivoitua siitä ajatuksesta että kuolen todennäköisesti nuorena jos en lopeta, mutta jokaisen yksittäisen päivän kohdalla se ajatus tuntuu kovin kaukaiselta.

Kuuntelen kiinnostuksella kaikkea mitä kaltaiseni tällaisesta ajattelevat.

Vierailija
50/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymys ap:lle: miltä sinusta tuntuu se, että naisten juominen on vähemmän hyväksyttyä, Suomessakin, kuin miesten? 

itseäni se vituttaa rankasti.

Vierailija
51/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä mielestäni naiset saa kännätä siinä kuin miehetkin. Mukavampaa baarissa on, jos siellä on myös naiset tuiterissa.

Vierailija
52/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaippa tuo mahdollista on. Eikö perheesi kiinnitä koskaan huomiota juomaasi määrään? Eikö miehesi huomaa kuinka paljon alkoholia taloudessa menee jatkuvasti ostettujen ja kohta tyhjien pullojen muodossa. Meillä ainakin mies huomaa allaskaapin sisällöstä heti jos on tullut tissuteltua viiniä, mikä on ihan hyväkin että osaa sitten itsekin katsoa miten juo.

Toiseksi ihmetyttää myös nuo kalorit, mulla näkyy ihan muutama lasi ruuan kanssa jo vyötäröllä nopeasti. Mihin se energia häviää mikä viinistä tulee, vai onko alkoholistin keho jotenkin tottunut käsittelemään alkoholia niin ettei keho reagoi siihen kuin muilla? Nämä olisi ihan mieleenkiintoisia aiheta ihan jo tutkimus mielessäkin.

Vierailija
53/116 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tajua mitä naiset joutuvat kokemaan ja miten naisia leimataan helpommin säälittäviksi. Sori vaan mies. Uskon, että susta on kivaa että naiset on kännissä baarissa. Baarissa onkin hyväksyttävää juoda. Eri asia jos vaikka lapsiperheen äiti kotona juo kalsarikännejä.

Vierailija
54/116 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen epäongelma.

Luulen kuitenkin että on paljon muitakin hyvinvoivia, menestyviä ihmisiä, jotka eivät sovi normeihin ja siksi ajoittain kokevat "huonoa omaatuntoa" tai jotain vastaavaa.

Sinuana en olisi huolissani.

Vierailija
55/116 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni juo viiniä samaan tahtiin kuin sinä. Seksielämä on loppunut, koska en enää kestä aina viinalta haisevaa miestä. Hän käy töissä , mutta kaikki vapaa-aika määräytyy sen mukaan , että saa juoda. Kaikki ruuat valitaan sen mukaan , että isi saa avata punaviininsä.

Olen täysin kyllästynyt siihen, että miehestä ei koskaan saa lenkki, ulkoilu-tai uintiseuraa. Minä hoidan kaikki lasten harrastusmenot ja vanhempainillat . Mies laittaa ruuan ja on kaikkien tuttujen mielestä äärimmäisen lappoisa ja hauska seuramies. Alkoholikäytöstä jos mainitsen , olen nipottaja. Lapset eivät enää pyydä kavereita meille, koska isä on aina pöhnässä. luulee itse, että ei ole juopuneena erilainen kuin muuten, mutta se ei pidä paikkaansa.

Avioero on kohta edessä, en jaksa enää. 

Vierailija
56/116 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 22:24"]

Minun mieheni juo viiniä samaan tahtiin kuin sinä. Seksielämä on loppunut, koska en enää kestä aina viinalta haisevaa miestä. Hän käy töissä , mutta kaikki vapaa-aika määräytyy sen mukaan , että saa juoda. Kaikki ruuat valitaan sen mukaan , että isi saa avata punaviininsä.

Olen täysin kyllästynyt siihen, että miehestä ei koskaan saa lenkki, ulkoilu-tai uintiseuraa. Minä hoidan kaikki lasten harrastusmenot ja vanhempainillat . Mies laittaa ruuan ja on kaikkien tuttujen mielestä äärimmäisen lappoisa ja hauska seuramies. Alkoholikäytöstä jos mainitsen , olen nipottaja. Lapset eivät enää pyydä kavereita meille, koska isä on aina pöhnässä. luulee itse, että ei ole juopuneena erilainen kuin muuten, mutta se ei pidä paikkaansa.

Avioero on kohta edessä, en jaksa enää. 

[/quote]

Minä hoidan kaikki lasten ja lastenlasten uinti- ja ratsastusreissut (mies hoitaa jalkkiksen ja mäkihypyn), yhden lapsen kaveri on nytkin yökylässä meillä, vanhempaninilloissa ja - varteissa käymme miehen kanssa yhdessä.

Ja seksielämämme on todellakin hyvää - mies jaksaa siiitä ajoittain antaa erityiskiitoksenikin, koska kenelläkään tuntemallamme yhtä pitkään aviossa olleela pariskunnalla ei ole samoin.

Itse koen, että kiitos tuosta kuuluisi oikeastaan miehelleni...

mutta molempien fyysisistä panosta ja etenkin molempien mielikuvitustakin siinä tarvitaan.

Tilanteemme siis taitaa erota oleellisesti teidän tilanteestanne.

Joko vaimon tai miehen osalta... tai molempien?

Vierailija
57/116 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap ja muut, mielenkiintoinen keskustelu ja toivon ap sinulle ja perheellesi kaikkea hyvää. Minä olen 167cm ja 60kg, hiukan yli 40v nainen. Juon melkein joka ilta kaksi tai kolme lasia viiniä, en kuitenkaan koskaan enempää kuin kahtena iltana peräkkäin koska kolmantena se ei enää tunnu miltään ja tulee vain 'tönkkö' olo. Olut ei sovi hiivansa takia ja väkeviä en käytä. Viikonloppuisin menee hiukan enemmän eli viinipullon verran, ehkä pari siideriä päälle. Näillä luvuilla pääsen maksimikäytön rajoille ja välillä se on harmittanut, olen ollut muutaman kuukauden juomatta. Silloin kuin lenkkeilen enemmän menee vähemmän alkoholia, tosin mikä ei olisi hienompaa kuin lasi viiniä lenkin päälle? Työni teen hyvin ja olen korkeasti koulutettu. Juon alkoholia rentoutuakseni ja 'sammuttaakseni' päivän kiireet mielestäni. Kiitos kirjoituksistasi ap, vaikutat hyvin tasapainoiselta. Tilastot ja raja-arvot ovat keskiarvoja, ääripäät kuuluvat tähän elämään nekin.

Vierailija
58/116 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 00:47"]

Uskon, että alkoholin käyttö on helpompi lopettaa kuin syöppöys, koska alkoholisti voi jättää viinan kokonaan pois, mutta syömistä ei voi lopettaa. Oletko ap koskaan käynyt terapiassa? Mikä on se tunnevamma johon tarvitset sen puudutuksen?

[/quote]

Kyllähän syöppöyden voi lopettaa ihan yhtä "helposti" kuin juoppoudenkin.

Vierailija
59/116 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että alkoholin käyttö on helpompi lopettaa kuin syöppöys, koska alkoholisti voi jättää viinan kokonaan pois, mutta syömistä ei voi lopettaa. Oletko ap koskaan käynyt terapiassa? Mikä on se tunnevamma johon tarvitset sen puudutuksen?

[/quote]

Vierailija
60/116 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]