onko lapsella mitään sanomista huostaanoottoon
ajattelin kysyä täältä, jos sattuisi löytymään joku alan ammattilainen
onko siis lapsella mitään sanomista huostaanottoon jos kotiolot ovat hyvät ja huostaanotto tapahtuu pelkästään sillä perusteella että mulla on älyttömästi poissaoloja? mä itse tiedän, että mä en pärjäis missään muualla kuin kotona. muutenkin mä rakastan mun porukoita, ne on ihania ja oon muutenkin aatellu tsempata koulun suhteen. vai tekeekö ne tän vaan siks, että huostaanotettuna tuottasin niille älyttömät summat rahaa?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 00:13"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 00:10"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 00:05"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 23:58"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 23:36"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 23:30"]
Eiköhän sulla olis ollut aikaa jo sanoa mielipiteesi ja varsinkin näyttää se tsemppaamalla koulukäynnin kanssa. On taidettu kysellä mielipidettä jo monta kertaa ja annettu niitä mahdollisuuksiakin jo useampia. Ehkä ne ei enää viitti kysellä?
[/quote] no eipä oo kyselty, lastensuojeluilmotus iskettiin vaan kouraan ja nyt kuulin et mut oltas ottamassa huostaan. tätä ennen ei oo mitään sanottu tai kyselty.
[/quote]
Kukaan ei ole kysellyt poissaoloistasik oulussa? ei vanhemmat, ei opettajat ei kukaan muukaan niinkö?
Eiköhän tuollaisessa tapauksessa ole hyvä asia, että pääset jonnekin, jossa sinusta oikeasti välitetään ja pakotetaan olematta tuhoamatta tulevaisuuttasi.
[/quote]no on kyselty poissaoloista, mut ei mistään muusta. tosta huostaanotosta kuulin ympäri kyliä ja kuulema sillä perusteella, et kotiolot on huonot... ja oon 12
[/quote]
Mistä muusta olisi pitänyt kysellä kuin niistä poissaoloista? Poissaolojahan sinulla on eikä esim. mustelmia.
Tosiasia on, että kotiolot ovat lapsen kannalta huonot, jos vanhempi ei saa lastaan kouluun ja opiskelemaan.
Mitä tarkoitat sillä, että kuulit huostaanotosta ympäri kyliä?
[/quote] mulla on tuttuja jotka työskentelee sosiaalialalla. mun mielestä mun kotiolot on hyvät, en ainakaan tupakoi ja juo räkäkännejä viikonloppuisin niinkuin useat muut mun ikäiset, joten enköhän oo saanu ihan hyvän kotikasvatuksen :)
[/quote]
Monkaan lapsi ei polta tupakkaa tai vedä viinaa. Silti lapsella voi olla suuria ongelmia, joihin ei omin perheen voimin kyetä vastaamaan.
Miten voi 12-vuotiaalla olla tuttuja, jotka työkentelee sosiaalialalla? heiltökä olit siis kuullut huostaanotostasi? Miten he sen tietävät tai ylipäätänsä miksi kertovat sinulle?
[/quote] no se nyt on monimutkanen juttu ja niitä päihteitä käyttää ihan tarpeeksi moni nuori. muutenkin mähän kysyin sitä et eikö lapsi voi vaikuttaa siihen, että otetaanko se huostaan vai ei ja mun mielestä poissaolot ei oo tarpeeks pätevä syy ottaa lasta pois vanhempien luota ja kaikki kyselee yksityiskohtia? varsinkin kun mun tapauksessa uskon, että huostaanotossa olisi enemmän huonoja kuin hyviä puolia.
Kyllä lapsi voi vaikuttaa huostaanottoonsa: ei käyttäydy holtittomasti, ei käytä päihteitä (sinä et käytä, hyvä), ei käyttäydy väkivaltaisesti (sinä et varmaan käyttäydy), ei varasta ( et taida varastaa) , ei harrasta seksiä lapsena ( et taida harrastaa) , ei lintsaa jatkuvasti ( tätä sinä teet)
Poissaolot ovat täysin pätevä syy huostaanotolle: Jotain on ilmiselvästi huonosti, kun et nuku silloin kun pitäisi. Vanhempasi eivät ole osanneet auttaa sinua tässä asiassa. Lisäksi lintsaat. Asiasta on kanssasi puhuttu, mutta muutosta ei ole tullut.
Lintsaamalla tuhoat oman tulevaisuutesi, työotteesi (opit laiskottelemaan). Et voi töissäkään olla pois töistä ihan vain silloin kuin itsellesi sopii.
Rehellisesti, pinnaaminen ei ole syy huostaanottoon, ja tämä on hallinto-oikeus todennut eli periaatteessa laitonta huostaanottoahan ovat kyhäämässä (jälleen kerran)
Ei kai pelkästä pinnaamisesta voi huostaan ottaa??? Sinun ongelmasihan on hyvin pieni ja laita nyt järki sen verran päähän että käyt sitä koulua!!!
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 00:11"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 00:06"]
No, jos ei halua tulla huostaanotetuksi, niin kannattaa käyttäytyä normaalisti. Jos et enää asialle mitään voi, niin koitahan skarpata nyt, niin ehkä pääset kotiin taas pian. Huostaanotot tulevat kunnalle kalliiksi, ei niihin huvikseen ryhdytä.
[/quote] Sehän on perhekodeille supertuottavaa bisenstä.
[/quote]
Kunnat ja kaupungit eivät omista noita perhekoteja. Kunnalle siitä on vain hyvin kalliita menoja.