Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi tuli eksältä taas nälkäisenä sunnuntaina

Vierailija
24.04.2013 |

Joka kerta on väsynyt ja nälkäinen kun sieltä tulee mutta nyt mulla kiehui. Olivat olleet ulkona syömässä ja mitä oli lapselle ostettu; yksi pulla ja aikuiset söi ruokaa.Kysyin mitä sinä sitten söit, niin hän vastasi että sai aikuisten lautaselta sitä sun tätä... jumakauta ei voida 8 vuotiaalle ostaa omaa annosta!

Miten voin olla ottamatta tätä asiaa esiin kun näen eksän tänään? tiedän et show siitä syntyy jos siitä aletaan keskustelemaan.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten sano mitään. Antaa lapsen olla nälissään. Ikävä se on ottaa ikäviä asioita esille. Hys hys.

Vierailija
2/24 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tyyppi, miksi ei osta omaa annosta lapselle? Meillä ostetaan ravintolassa oma annos 2-vuotiaalle. Kyllähän 8 vuotias nyt ruokaa tarvii enemmän kuin muutaman anskalaisen vanhempien lautaselta.

SANO ex:lle että jos haluaa mennä ulos syömään niin valitsee sellaisen ravintolan mistä saa myös lapselle ruokaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 09:07"]

Ihme tyyppi, miksi ei osta omaa annosta lapselle? Meillä ostetaan ravintolassa oma annos 2-vuotiaalle. Kyllähän 8 vuotias nyt ruokaa tarvii enemmän kuin muutaman anskalaisen vanhempien lautaselta.

SANO ex:lle että jos haluaa mennä ulos syömään niin valitsee sellaisen ravintolan mistä saa myös lapselle ruokaa!

Joo, kyllä tää on oikea asenne. Jos tietää, että voi tulla skismaa, niin huutamalla kannattaa avata peli, niin ne asiat hoidetaan.

Jos tietää, että arka paikka, voisi myös sanoa että lapsi tuli nälkäisenä kotiin, vaikka oli ollut ravintolassa syömässä? mitä oli mahtanut syödä? Ehkä se mies/nainen tajuaa itsekin asian, tai ainakin normaalilla keskustelulla asia saadaan tuotua "tyhmän" osapuolen tietoon.

Kiva kun etä pitää lasta myös, eikä kyse ole kovinkaan vakavasta asiasta. Oletko itse "täydellinen"?...vai voisiko exällä olla myös jotain naputuksen aihetta, jota ei ehkä halua kovin vahvasti tuoda esille?

Vierailija
4/24 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettele ystävällisesti, että miksi lapsi söi vain yhden pullan muiden syödessä kunnon aterian. Kerrot myös, että lapsi oli todella nälkäinen tullessaan kotiin. Älä haasta riitaa, vaan yritä selvitä tilanteesta asiallisesti.

Vierailija
5/24 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tämä ei ole ollut ensimmäinen kerta. He ovat pihejä ja lapselle syötetään kotona einestä jälkeenpäin kun itse käyvät ravintolassa. Tällä kertaa ei antaneet edes einestä.. Poika on kaikkiruokainen ja syö hyvin mitä vain. Taas saa miettiä kesällä kun on siellä pari viikkoa et onko päivän karjalanpiirakalla vai saako sitäkään. No, poika on alkanut miettiä jo itsekin ja valittaa siitä. Syyttäköön eksä napaansa kun lapsi ei halua mennä hänen luokse.

t.ap

Vierailija
6/24 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pakkaisin seuraavan kerran, kun menee exälle, lapselle eväät mukaan. Mukaan selitys, että lapsi tulee aina niin nälkäisenä takaisin, että ilmeisesti ei saa riittävästi ruokaa viikonlopun aikana. "Voisiko nämä ruoat laittaa lasta varten jääkaappiin?" Jos ex ja nykypuolisonsa eivät ole ihan totaalisia urveloita, ottaisivat vihjeestä vaarin.

Vierailija
7/24 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika söi 8v. ihan aikuisen annoksen, jos ruoka muuten maistui. Inhoan aikuisia, jotka tyydyttää oman nälkänsä ja janonsa, mutta lapsesta viis väliä. Bussissa oli janoinen lapsi kesä kuumall ja kurotteli isänsä limupulloa. Ei saanut mitään ja lapsi oli aivan kuumissaan. Jos lapsi ei saa ruokaa isällään niin en antaisi lasta isän kotiin ollenkaan

Vierailija
8/24 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetkin osaa aika hyvin manipuloida vanhempia.Lapsi on saattanut sanoa ravintolassa ettei ota mitään.

Tiedän yhden 8 vuotiaan pilanneen parisuhteen,kun kertonut ettei äitipuoli ruoki ja se lyö...vaikkei ole totta.Äitipuoli sitten jätti pikku prinsessan ihan keskenään isänsä kanssa.

Vierailija
9/24 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neloselle vastaisin et en ole täydellinen MUTTA kyllä lapsi niin oma kuin puolisoni lapsi saa ruokaa ja ravintolassa tilataan heille omat annokset. Ai se on sulle pointti et "kiva kun etä pitää lasta" viis siitä mitä siellä tapahtuu kunhan itse saat omaa aikaa.. Mä taas toivon ja odotan sitä päivää kun lapsi ei halua mennä eksälle ja todellakaan en pakota häntä ;)

Noo mut toi oli hyvä vinkki laittaa eväät mukaan. Ainoa vaan et eksä saattaa syödä ne:D

.

Vierailija
10/24 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua. Tuollaista se meilläkin oli. Eksä piti lasta nälissään. Joskus annoin jopa rahaa tai ruokaa mukaan. Nälissään tuli lapsi kotiin, Nälkäinen, väsynyt ja kiukkuinen, Eksä kehtasi sossuun ilmoittaa, että se olen minä, joka pitää lasta nälissään. Aikansa sitä kesti ja loppui kokonaan. Lapsi ei enää mennyt isälleen. Eksällä oli uusi puoliso, joka ei voinut sietää lastani. Hän oli itsekin entuudestaan eronnut ja oli lapsia edellisestä. Eksän uusi käytti väkivaltaa lastani kohtaan. Hankala tilanne oli muinoin, mutta minä tein tilanteelle stopin. Se tapaaminen loppui väkivaltaan.

Vierailija
11/24 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 10:31"]

Neloselle vastaisin et en ole täydellinen MUTTA kyllä lapsi niin oma kuin puolisoni lapsi saa ruokaa ja ravintolassa tilataan heille omat annokset. Ai se on sulle pointti et "kiva kun etä pitää lasta" viis siitä mitä siellä tapahtuu kunhan itse saat omaa aikaa.. Mä taas toivon ja odotan sitä päivää kun lapsi ei halua mennä eksälle ja todellakaan en pakota häntä ;)

Noo mut toi oli hyvä vinkki laittaa eväät mukaan. Ainoa vaan et eksä saattaa syödä ne:D

.

Nelonen täällä

Jep, edelleen sitä mieltä, että kiva kun etä pitää lasta, jos kohtelee muuten hyvin? Itse tukisin lapsen etän tykönä käymistä kaikin tavoin. Etä voi olla Urpo, tyhmä, ajattelematon ,nuuka, mitä hyvänsä, mutta tulevaisuudessa tosi tärkeää, että on lapsella hyvät välit sinne. Kunhan ei kaltoin kohdella!...nälkä voi olla joskus kotonakin, laita vaan vaikka eväät mukaan, makaroonilaatikkoa, mistä poika tykkää! Veikkaan ettei etä viitsi itse sitä nuukuuksissaan syödä, jos kerran tykkää ravintolassa käydä? Toivottavasti saat sen "nätisti" tajuamaan asian.

Ei tee täydelliseksi, että osaa ruokkia omat ja puolison lapset. Tarkoitin, että etäsi voi myös joissain asioissa olla eri mieltä sinun tavastasi hoitaa asioita!

Toivottavasti saatte asian hoidettua ja Pojasta kasvaa pitkä, hyvin ravittu mies, jolla tulevaisuudessa kaksi vanhempaa.

Vierailija
12/24 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sano mitään. Seuraavalla kerrralla kun menee exän tykö niin pakkaa lapselle kassi täyteen ruokaa ja lappu mukaan että jos menette ulos syömään niin tässä lapselle ruokaa tai sitten lapselle rahaa mukaan ja sanot lapselle että seuraavan kerran ku menette ulos syömään niin ostaa itse itselle ruoan. Jos ei sitä vihjettä tajua niin sitten se on ls-ilmoitus. Tuo on lapsen syrjimistä.

Vierailija
13/24 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro eksälle rauhallisesti ja asiallisesti että lapsi kertoi käyneensä ravintolassa ja tulleensa nälkäisenä kotiin, ja kysy puhuuko lapsi totta. Jos eksä vahvistaa lapsen tarinan, kerro että yksi pulla ei riitä pitämään tuon ikäisen nälkää poissa, ja lapselle on jatkossa tilattava oma annos.

Kerro rauhallisesti myös että tuon ikäinen lapsi tarvitsee ruokaa viisi kertaa päivässä joista kolmen olisi oltava lämpimiä aterioita. Jätä keskustelu siihen ja kirjaa itsellesi keskustelun päivämäärä ylös.

Sitten jos sama toistuu - eli lapsi kertoo olevansa eksäsi luona nälkäinen, ota yhteyttä sosiaaliviranomaisiin ja kysy heiltä miten menetellä.

Yritä - oi yritä! Pysyä rauhallisena. Teet itsellesi ja lapsellesi hallaa riehumalla ja riitelemällä. Minusta tämä asia on sen verran vakava että se ansaitsee tulla selvitetyksi kunnolla ja perinpohjin. Lapsi ei saa olla nälkäisenä, mutta ansaitsee silti molemmat vanhempansa, jos vain nämä pystyvät täyttämään lapsen perustarpeet.

Vierailija
14/24 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, lastenteko pitäisi olla luvan varaista. kaikkien EI tarvitsisi lisääntyä.

Vierailija
15/24 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 09:03"]

Joka kerta on väsynyt ja nälkäinen kun sieltä tulee mutta nyt mulla kiehui. Olivat olleet ulkona syömässä ja mitä oli lapselle ostettu; yksi pulla ja aikuiset söi ruokaa.Kysyin mitä sinä sitten söit, niin hän vastasi että sai aikuisten lautaselta sitä sun tätä... jumakauta ei voida 8 vuotiaalle ostaa omaa annosta!

Miten voin olla ottamatta tätä asiaa esiin kun näen eksän tänään? tiedän et show siitä syntyy jos siitä aletaan keskustelemaan.

[/quote]

Voi kiitos, että jaoit tämänkin meidän kanssamme. En tiedä miten olisin jaksanut tämän päivän ilman tätä purkaustasi.

Vierailija
16/24 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo joo, on näitä urputuksia nähty. Exät soittelee, kun lapsi oli heti nälissään. Vaikka ahtanut just lähtiessään 10 lettua poskiinsa, ja matkassa mennyt 10 minuuttia.. Arvaan, et sunkin muksulla ylipainoa??

Vierailija
17/24 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi valittaa nälkäänsä kun tulee isältään. Samoin valittaa isälle nälkäänsä kun tulee minun luota. Molemmat annamme kunnon ruokaa ja usein lapsi syö juuri ennenkuin menee toisen luokse. Olemme yhdessä eksän kanssa puolin ja toisin kummasteltu kun lapsi on aina nälkäisenä tulossa toisen luota. Päädytty siihen, että nälkä on jokin siirtymä juttu.

8-vuotias osaa "pelata" jo aika hyvin ja juksatakin asioissa (mitä ap:n lapsi ei välttämättä tee). Ap, asiallisesti laitat vaikka viestiä ja kysy eksältä että  miten asia on?

Vierailija
18/24 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 11:20"]

Kerro eksälle rauhallisesti ja asiallisesti että lapsi kertoi käyneensä ravintolassa ja tulleensa nälkäisenä kotiin, ja kysy puhuuko lapsi totta. Jos eksä vahvistaa lapsen tarinan, kerro että yksi pulla ei riitä pitämään tuon ikäisen nälkää poissa, ja lapselle on jatkossa tilattava oma annos.

Kerro rauhallisesti myös että tuon ikäinen lapsi tarvitsee ruokaa viisi kertaa päivässä joista kolmen olisi oltava lämpimiä aterioita. Jätä keskustelu siihen ja kirjaa itsellesi keskustelun päivämäärä ylös.

Sitten jos sama toistuu - eli lapsi kertoo olevansa eksäsi luona nälkäinen, ota yhteyttä sosiaaliviranomaisiin ja kysy heiltä miten menetellä.

Yritä - oi yritä! Pysyä rauhallisena. Teet itsellesi ja lapsellesi hallaa riehumalla ja riitelemällä. Minusta tämä asia on sen verran vakava että se ansaitsee tulla selvitetyksi kunnolla ja perinpohjin. Lapsi ei saa olla nälkäisenä, mutta ansaitsee silti molemmat vanhempansa, jos vain nämä pystyvät täyttämään lapsen perustarpeet.

[/quote]

Ihan off topic, mutta miten niin lapsi tarvitsee kolme lämmintä ruokaa päivässä? Meillä on joskus vain 1 lämmin ateria, jos satutaan syömään esimerkiksi jotain ruokaisaa salaattia päivälliseksi. Puuroa ei ole tehty aamu- tai iltapalaksi aikoihin. Ja meillä on 8-vuotias lapsi.

Vierailija
19/24 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on joskus käynyt niin, että tilattu annos ei ole maistunutkaan? Tai onko mahdollista jopa, että lapsesi on HALUNNUT sen pullan mieluummin kuin ruokaa, ja nälkä tullut vasta jälkeenpäin? 8-vuotias ei ole vielä kovin taitava arvioimaan nälkäänsä.

Äkkiseltään kuulostaa erikoiselta toiminnalta, mutta en nyt ihan noilla tiedoilla vielä täysin kivittäisi exääsi. Täytyy todeta, että on monesti omienkin lasten kanssa v*tuttanut tilata jokaiselle omaa annosta, kun tietää jo etukäteen että niistä nyrsitään vain parhaat palat.

Ja ovat omatkin lapseni tulleet nälästä kiljuen mm. mummolasta, jossa tasan tarkkaan ruokaa on tarjolla niin paljon kuin tarvis on. Ei nämä niin yksinkertaisia asioita välttämättä ole... Se kyllä vähän ihmetyttää, että miksi ylipäätään mennä ravintolaan, jos ei lapsikin syö sitten siellä ruokaa???

Kolme lämmintä ateriaa? Mitähän tuon kirjoittaja tarkoitti? Eiköhän ne kaksi lämmintä eli lounas ja päivällinen riitä, ja lisäksi 2-3 "kylmää" ateriaa.

Ap:llä nyt ehdottomasti paras lähestymistapa olisi ottaa asia asialliseen sävyyn esille, kysyen exältä hänen näkemystään asiasta. Tosin välien ollessa tulehtuneet pienekin asian käsittely voi olla mahdotonta. Tapella nyt tuosta tuskin kannattaa. Ja tuon ikäinen kersa osaa kyllä sanoa itsekin iskälle, että on nälkä ja kysyä voiko ottaa vaikka voileivän!

Vierailija
20/24 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 10:55"]

Älä sano mitään. Seuraavalla kerrralla kun menee exän tykö niin pakkaa lapselle kassi täyteen ruokaa ja lappu mukaan että jos menette ulos syömään niin tässä lapselle ruokaa tai sitten lapselle rahaa mukaan ja sanot lapselle että seuraavan kerran ku menette ulos syömään niin ostaa itse itselle ruoan. Jos ei sitä vihjettä tajua niin sitten se on ls-ilmoitus. Tuo on lapsen syrjimistä.

LS ilmoitus? Idiootti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi