Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi uimahallissa on niin paljon isiä lasten kanssa?

Vierailija
05.05.2013 |

Missä äidit ovat sillä aikaa?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta lapsuudesta muistan, että uimahalleissa isän kanssa käyminen oli Se juttu. Nyt kun alkaa asiaa miettimään, oli siinä varmaan monta syytä, miksi siellä käytiin isän kanssa, eikä äidin.

a) äiti oli ylipainoinen, eikä halunnut näyttäytyä uimapuvussa

b)uiminen olikin se ainut juttu, jota isän kanssa harrastettiin, kaikki muu tehtiin äidin kanssa

c) uimahallit olivat helppo ja silloin vielä edullinenkin tapa saada aika kulumaan. Eronkin jälkeen,kun nähtiin isää harvemmin, oli "sopivan pituinen" reissu, kun isä haki, käytti uimahallissa ja hampparilla, ja toi kotiin. Sen ajan juuri ja juuri kykeni olemaan selvinpäin.

Silleen. Oli meillä kivaa. Jos äiti saa sen harvinaisen oman rauhan sillä aikaa, kun isä menee lapsen/lapsien kanssa pulikoimaan, ja lapset saa helposti kulutettua energiaa?

Vierailija
22/51 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua. Mun isä ei ikinä vienyt meitä uimahalliin, vaan aina äiti :) ite tykkään käydä uimassa ja lasten kanssa se on vielä hauskempaa :) ehkä en sovi tilastoihin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syynä ihan se, että Marko on parempi uimaan ja tykkää enemmän uimisesta kuin minä. Pysyy paremmin lapsukaisten perässä, jos lähteävät liian kauaksi uimaan, varsinkin tuo nuorimmainen. :D

Vierailija
24/51 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi on 11 on luontevaa olla oman sukupuolen puolella - ajattele nyt tyttöä jolla on jo menkat alkaneet ja muutenkin kehittynyt. Kyllä yksitoista vuotias jo haluaa itse päättää.

Kuulin just kylpylässä miten pieni tyttö ei halunnut saunaan jossa on paljon miehiä, kannatas varmaan vähän ajatella.

Vierailija
25/51 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän akka ei lähde mihinkään halleihin katsomaan puolialastomia miehiä!

T. Jorma

Vierailija
26/51 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen usein töissä, kun mies lähtee lasten kanssa uimahalliin. Ja joo, sopii paremmin, että hän käyttää, koska minun kanssa käydessä tulisi niitä keskusteluja, että miksi äiti vie pojat naisten puolelle.

Vierailija
27/51 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käyään aina perheenä, kun kaikki meistä tykkää uida.

Vierailija
28/51 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsevät tirkkimään äitien suloja lähietäisyydeltä ja vähän koittelemaankin.

Vierailija
29/51 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin treffeillä uimahallissa, kerran oltiin nähty kahvilla tätä ennen :) Toisen ero (naisen) ei  ollut vielä ihan ”selvä” ja mietittiin että missä voitaisiin tavata että meillä on myös lapset mukana, no uimahalli!  Meni hienosti ja lapsetkaan eivät tajunneet mitään, vaan leikkivät siellä keskenään tietämättä minkä takia sinne tulivat, meillä oli tietysti aikaa siellä jutella ja tutustua. Jos joku tuttu vaikka olisi sinne tullut niin ”tilanteesta” pääsee hyvin erilleen kiinnittämättä huomiota.

t.isi

ps. kannattaa myös miettiä miksi mies saattaa viihtyä siellä uimahallissa ;)

Vierailija
30/51 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät ole niin epävarmoja vartaloistaan kuin naiset, joten vähän suuremmankin mahan kanssa kehdataan mennä uikkareissa julkiselle paikalle.

Suuri osa näistä isistä voi myös olla etävanhempia, kotona on ehkä vähän ahtaat tilat, tai siellä on hieman närkästynyt uusi puoliso, joten parasta mennä uimahalliin. Umahalli on siitäkin kätevä että voi myllätä aika vapaasti, ei mene vaatteet rikki tai likaisiksi.

Vierailija
31/51 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kanssa kotona.

Vierailija
32/51 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 22:11"]

Missä äidit ovat sillä aikaa?

[/quote]Itse kävin usein lasten kanssa uimahallissa, leikkipuistossa tai muumimaailmassa, kun lapset olivat pieniä. Vaimoni oli lasten kanssa kotona ja toimi perhepäivähoitajana, joten kyllä hänkin oli ansainnut muutaman tunnin viikossa aikaa itselleen, ilman että kukaan ei ollu vaatimassa mitään.

Ja minä vastaavasti sain tutustua lapisiini ja luotua heihin hyvät sekä luottamukselliset suhteet ja siitä on ollu paljon iloa ja apua nyt myöhemmin kun lapset ovat teini-ikäisiä.

-mies-

Vierailija
33/51 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tosi herkästi palelevaa sorttia, ja uimahallissa olo on aivan tuskaa kun leuat lyö loukkua heti altaaseen päästyäni ellen saa oikeasti UIDA siellä. Ja eihän 2v ja 4v lasten kanssa uida, vaan lillutaan. 

Joten ihan mukavuussyistä mies on se joka käy isomman kanssa hallilla, hän on lämminverisempi.

Vierailija
34/51 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään miehen kanssa kummatkin, 2 aikuista ja 1 lapsi. Ollaan lähes koko ajan yhdessä lastenaltaassa, joka on onneksi lämpimämpi. Siellä ollaan n 2,5 h, käydään max 2 kertaa sinä aikana saunassa.

Ja olen miettinyt ihan samaa, miksi altaalla olen ainoa äiti, paljon isejä. Harvoin tulee toinen äiti, mutta tämä on aina ulkomaalainen.

Todella harvoin, mutta joskus tulee mummo lapsenlapsiensa kanssa. Ja se näky on aivan ihanaa !

Vierailija
35/51 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä ei käydä uimahallissa lainkaan. Isä ei osaa uida kuin auttavasti ja äiti saa joka kerran siitä vedestä pissatulehduksen. Lapsen kanssa uidaan vain kesäisin järvessä. Saa se kavereiden kanssa kyllä mennä ilman isää ja äitiä uimahalliinkin.

Vierailija
36/51 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni tää kysymys oikeasti vaan kerjää juuri tätä vastausta. Täällähän on vuosikausia haukuttu, kun on liian monta kiloa/karvat ajeltu väärän muotoisesti/tai ylipäätään on karvat/vatsa sellainen ja allit tällaiset jne. niin ei saa mennä uimahalliin, kun terveiden silmiä alkaa särkeä.

Ja täältä palstalta olen oppinut, miten paljon ihmiset todellä käyttää toisten kilojen, karvojen yms. kyttäämiseen. Mä en olis voinut edes kuvitella, että se on uimahalleissa käyvien naisten ainoa motiivi. Mutta nykyään kyllä ymmärrän, ettei monikaan halua leimautua osaksi tuota kyyläävää ja arvostelevaa akkalaumaa

Vierailija
37/51 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole synnytysten jälkeen kehdannut esiintyä uima-asussa julkisella paikalla, kun jäi pysyvästi 25 kg "vauvakiloja". Siksi on miehen homma käydä lasten kanssa uimahallissa.

Vierailija
38/51 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo ei mielellään lähde uimahalliin, kun kerran on lihottanut itsensä reilu kymmenen kiloa liian painavaksi, mulla taas ei ole mitään hävettävää, koska osaan liikkua oikein, mitä suurin osa suomalaisista vaimoista ei tee.

Vierailija
39/51 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

36, ota ero.

Vierailija
40/51 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mä makasin vastasyntyneen kans laitoksel kun mies vei vanhemmat lapset uimaan.