Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harmittaa, kun rakensimme taloomme vain yhden vessan

Vierailija
05.05.2013 |

Jos joutuu joskus myymään niin onkohan se iiiihan ylitsepääsemätön juttu myynnin kannalta? :/ Itse emme tarvitse kahta vessaa, joku muu voi tarvita...

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 23:38"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 23:32"]

Meitä asuu meillä minä, Marko ja 4- ja 7-vuotiaat lapset. Hyvin ollaan pärjätty yhdellä vessalla, eikä se ollut taloa ostettaessa  tärkein asia. Tilava takapiha ja kolme makuuhuonetta sen ostopäätöksen sitten ratkaisi. :)

[/quote]

: ) no mikäs sinun nimesi on?

[/quote]

Mitä se tähän kuuluu?

Vierailija
42/62 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se Marko koira vai mikä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kolme makkarii, oh, keittiö, sauna, wc, kodinhoitohuone ja 110m2. Taitaa olla mahdotonta noihin tiloihin saada toinen wc sopimaan.

Vierailija
44/62 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 23:52"]

[/quote]

Kuka idiootti antaisi muka koiralleen nimeksi Marko?

Vierailija
45/62 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 150 neliöinen talo, jossa on kolme erillistä wc:tä. Eteisessä, makuuhuoneen vieressä ja kylpyhuoneen vieressä. Makkarin viereinen on minun "tälläytymispaikka", jossa kaikki purkit ja purnukat voi olla vapaasti levällään. Kylpyhuoneen viereistä käytetään saunomisen yhteydessä ja eteisen viereinen vessa on siistinä pysyvä "yleis-wc". Joku on ihmetellyt ratkaisuamme, mutta veikkaan että jos lapsia on tulevaisuudessa enemmän kuin yksi kiitellään valintaa vielä moneen kertaan.

Vierailija
46/62 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras off topic ever. Repesin :D

[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 00:16"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 23:52"]

[/quote]

Kuka idiootti antaisi muka koiralleen nimeksi Marko?

[/quote]

Vierailija
47/62 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap,

teillä on varmaan rakennusoikeutta jäljellä, tehkää erillinen puulämmitteinen sauna,kamari ja wc. Joku 25m2, itse kun rakentaa, maksaa joku 30-35th.

Vierailija
48/62 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 23:44"]

Meitä asuu meillä minä, Marko ja 4- ja 7-vuotiaat lapset. Hyvin ollaan pärjätty yhdellä vessalla, eikä se ollut taloa ostettaessa  tärkein asia. Tilava takapiha ja kolme makuuhuonetta sen ostopäätöksen sitten ratkaisi. :)

[/quote]

[/quote]

Mitä se tähän kuuluu?

[/quote]

kerroit vaan Markosta, keitä te muut olette?

Vierailija
49/62 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 01:31"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 23:44"]

[/quote]

[/quote]

Mitä se tähän kuuluu?

[/quote]

kerroit vaan Markosta, keitä te muut olette?

[/quote]

Nyt minäkin tulin uteliaaksi ja haluaisin tietää keitä muita Markon kanssa asuu?

Vierailija
50/62 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä piha? Jos on, tehkää sinne riuku.

Vierailija
51/62 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vain yksi vessa ostettaessa, mutta jo siinä vaiheessa oli selvä, että toinen tehdään kylppärirempan yhteydessä. Pitkulainen pesuhuone mahdollisti, että pienellä puoliseinällä erotettiin pytylle paikka ja lavuaarille. Eihän se nyt paras ratkaisu ole ja tila on niin pieni, että ahtaanpaikankammo tulisi, jos siinä olisi normaali seinä. Mutta hyvä näinkin. Kumpikin vessa on käytössä ja enemmän itse käytän sitä pesuhuonevessaa, kun se on lähempänä olkkaria. Lapsetkin käyttää sitä enimmäkseen, mies varmaan 50-50 ja vieraat tietty käy siellä päävessassa.

Vierailija
52/62 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 22:27"]

Ap

Rakenna ulkovessa pihan perälle, niin siinä olis av-mammoille vessaa ihan tarpeeksi.

Naurettavaa tällainen keskustelu, "en tule toimeen ilman kahta vessaa, mieluimmin kolme"

[/quote]

Toivon todella, että sisävessat kielletään ja kaikilla saa olla vain yksi ulkovessa, niin kaikki kermaperseet oppii riulla käymään.

Vierailija
53/62 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on vaan 3, mutta silti on pakko olla 2 vessaa. Mieheni tekee ruumillista työtä ja käy suihkussa vähintään 2 krt päivässä. Välillä suihkussa käymiseen menee jopa 30 min.

En edes tulisi katsomaan asuntoa jossa on 1 vessa. Minkäköhän takia ei joku asiantuntia tota teille kertonut rakennusvaiheessa ? Vessanpytty ei paljoa maksa tekovaiheessa.

Vierailija
54/62 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me (2 aikuista + 2 lasta) asuttiin pari vuotta 5h+k rivariasunnossa, jossa oli vain yksi wc-pönttö. Kun mies on mallia "puoli tuntia aamupaskalla" niin pönttöpulmalle oli pakko tehdä jotain. Mietittiin, että olisi remointoinut kylppärin ja laittanut sinne samalla wc-pöntön, mutta rakennettiinkin sitten omakotitalo ja rivariasunnon wc-tilanteesta traumatisoituneina haluttiin taloon kolme vessaa. Eipähän tartte niin paljon vuoroaan odotella, ja varsinkin silloin kun on yövieraita, se on hyvä juttu (kylppäreitäkin on kaksi).

Niin muuten kun myimme sitten sitä yhden pöntön rivariasuntoa, niin olin ihan varma, ettei sitä kukaan osta kun on vaan yksi vessa, mutta parissa viikossa meni kaupaksi :) Eli ei se ole kaikille mikään este.

Vierailija
55/62 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 vessaa ja kaikki tulevat tarpeeseen. 3 lasta, joista yksi on jo teini-ikäinen ja 2 nuorempaa esiteinejä.

Jokainen saa rauhassa laittaa itsensä vessassa eikä kenenkään tarvitse pestä hampaitaan toisen paskanhajussa. Ikinä en ottaisi taloa, jossa on vain yksi vessa.

Vierailija
56/62 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 09:57"]

Meitä on vaan 3, mutta silti on pakko olla 2 vessaa. Mieheni tekee ruumillista työtä ja käy suihkussa vähintään 2 krt päivässä. Välillä suihkussa käymiseen menee jopa 30 min.

En edes tulisi katsomaan asuntoa jossa on 1 vessa. Minkäköhän takia ei joku asiantuntia tota teille kertonut rakennusvaiheessa ? Vessanpytty ei paljoa maksa tekovaiheessa.

[/quote]

Siis mitä ei kertonut? Kyllä meille ehdotettiin toista pönttöä, mutta ei haluttu sitä :) Kun ei haluttu tinkiä yhtään neliöistä ja otimme mieluummin 2 suihkua kuin 2 pönttöä.

Vierailija
57/62 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte aloittaa myynti-ilmoituksenne 30-vuoden päästä (eikös suurinpirrtein sillon ollut ajankohtaista) sanoin YHDEN wc:n ei kaikille sopiva ok-talo... AInakin turhat katsojat karsiutuu. Meinaatteko muuten ton 30vuoden aikana mitään remppoja tehdä?

Miten ihmeessä joku miettii moista noin pitkälle, jos ei ole aikeissakaan myydä ja teille on niin käypä tuo yksi huussi vaan.

Ohis, muakin kiinostaa Markon asuinkumppanit:)

Vierailija
58/62 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme 5 hengen perhe ja omakotitalossamme on 2 vessaa. Olen itse harmitellut sitä, ettei rakennettu _kolmea_ vessaa, koska tarvetta todellakin olisi, kun lapset tuosta kasvavat (ovat vielä alle kouluikäisiä).

Aamuisin ja iltaisin vessat ovat tosi kovalla käytöllä: on suihkuttelijaa, pissaajaa, kakkaajaa, hampaiden pesijää, hiusten kampaajaa, meikkaajaa, parran ajajaa.. Ja kaikki tämä tapahtuu käytännössä saman puolen tunnin sisällä. Odotan kauhulla sitä hetkeä, kun lapsetkin alkavat viihtyä enemmän peilin edessä ja aamusuihkuissa.

Oletko ap ajatellut, miten talonne palvelee teitä muutaman vuoden päästä? Minkä ikäisiä lapsenne ovat nyt?

Vierailija
59/62 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIhinkähän mun viesti katosi?? Kyllä tuosta vessattomuudesta tulee vielä ongelma.... pikkuvessa olisi vienyt tilaa talostanne peräti 2,16 neliötä.

Meidän ensimmäisessä talossa oli neliöitä 162, asukkaita 6 ja 2 pikkuvessaa, 1 kylpyhuone jossa pytty ja erikseen sitten saunan pesutilat (ilman pyttyä). Eikä yhtään liikaa kun oli 3 teiniä ja vauva talossa....

Nykyisessä talossa (235m2) on saman verran: 2 vessaa, 1kph ja saunaosasto.  Ja vaikka meitä on enää 3 kotona kaikki vessat on ahkerassa käytössä!  Kylpyhuone on meidän vanhempien mh yhteydessä, muiden makuuhuoneiden yhteydessä on 1 vessa ja 1 vessa on lähellä oleskelutiloja "vierasvessa" vaikka itse sitä 90% käytetäänkin.

Näistä en tinkisi yhtään, onneksi on itse suunnitellut talot niin saa tehdä miten haluaa! 3. talo muutaman vuoden päähän on jo suunniteltu ja sinne tulee 2 kylpyhuonetta, 1 erillinen vessa ja saunaosasto... neliöitä 135.

Vierailija
60/62 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, nyt kyllä kerrot niitten muitten nimet jotka Markon kanssa asuu.