Harmittaa, kun rakensimme taloomme vain yhden vessan
Jos joutuu joskus myymään niin onkohan se iiiihan ylitsepääsemätön juttu myynnin kannalta? :/ Itse emme tarvitse kahta vessaa, joku muu voi tarvita...
Kommentit (62)
no kyllä 2 vessaa on aika perusjuttu ja myydessä iso miinus,
Luonnollisesti joku yksiö/kaksio/muu pieni kämppä on yhdellä vessalla, mutta isompi asunto tai omakotitalo yhdellä vessalla on naurettavaa. Ja hankaloittaa tosiaan myyntiä, koska tuollaiset remontit maksavat aina.
No riippuu. Nyt kun meitä on viisi perheessä, en kyllä yhden vessan kämppää ostaisi. Kauhee ajatuskin, et jonotettaisiin aamupaskalle koko perhe.
Ihan ensimmäinen uudistus isoon vanhaan taloomme oli toinen wc. Tärkeä juttu jo 4 hengen perheessä.
Ihan ensimmäinen uudistus isoon vanhaan taloomme oli toinen wc. Tärkeä juttu jo 4 hengen perheessä.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 22:08"]
no kyllä 2 vessaa on aika perusjuttu ja myydessä iso miinus,
Luonnollisesti joku yksiö/kaksio/muu pieni kämppä on yhdellä vessalla, mutta isompi asunto tai omakotitalo yhdellä vessalla on naurettavaa. Ja hankaloittaa tosiaan myyntiä, koska tuollaiset remontit maksavat aina.
[/quote]
Pakko kysyä, että miksi se on naurettava? Me ei olla kertaakaan vielä tarvittu kahta vessaa, vaikka on mahatautikin sairastettu. Pieni omakotitalo.
ap
Ei kyllä tulisi mieleenkään ostaa yhden vessan taloa. Meitä on vaan neljä, mutta tuppaa aamulla olemaaan yhtä aikaa tarvetta vessaa ja nuorimmmainnen istuu aamulla vartin pytyllä..
Meitä on viisi ja vessoja kolme. Eikä yhtään liikaa! Edellisessä talossa oli kaksi vessaa ja se ei aina tahtonut riittää... Kaksi vähintään tarvitaan meidän perheessä!
Kyllä minäkin hylkään talon/asunnon heti jos vessoja on vain yksi vaikka muuten olisi kivakin. Aivan järjetöntä rakentaa omakotitalo, jossa vain yksi wc.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 22:20"]
Kyllä minäkin hylkään talon/asunnon heti jos vessoja on vain yksi vaikka muuten olisi kivakin. Aivan järjetöntä rakentaa omakotitalo, jossa vain yksi wc.
[/quote]
Ööh, miksi se on järjetöntä? Ollaanko me jotenkin poikkeusperhe, kun pärjätään yhdellä? Olemme asuneet asunnossa, jossa oli 2 vessaa, mutta toista ei juurikaan käytetty.
Jos makuuhuoneita on kolme tai enemmän, on merkki huonosta rakentamisen laadusta, jos vessoja on vain yksi. LVI-suunnittelun perusperiaate on, että jokaisessa rakennuksessa on oltava kaksi vessaa, jos makkareita on kolme tai enemmän.
Jos taasen asutte kolmiossa, niin asia ei ole niin ratkaiseva.
Ap
Rakenna ulkovessa pihan perälle, niin siinä olis av-mammoille vessaa ihan tarpeeksi.
Naurettavaa tällainen keskustelu, "en tule toimeen ilman kahta vessaa, mieluimmin kolme"
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 22:17"]
Pakko kysyä, että miksi se on naurettava?
ap
[/quote]
Ap, miksi tätä kyselet? Itsehän teit aloituksen otsikolla "Harmittaa...", koska jo tiedät, ettei ollut hyvä idea rakentaa vain yhtä.
Ei onnistu kommentin lainaaminen. Me emme koe lainkaan ongelmaksi yhtä vessaa, emme halunneet tinkiä yhtään muista neliöistä mutta niin kuin sanoin, harmittaa nimenomaan myynnin kannalta.
Me ollaan itse suunniteltu talon pohja, että hassua jos se kertoo LVI-suunnittelusta, johon emme ole puuttuneet :)
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 22:32"]
Me ollaan itse suunniteltu talon pohja, että hassua jos se kertoo LVI-suunnittelusta, johon emme ole puuttuneet :)
[/quote]
No olette kuitenkin puuttuneet tuohon lvi-suunnitteluun vaatimalla vain yhtä vessaa. Eli olette itse vastuussa huonosta lvi-suunnittelusta.
Ettekö ajatelleet taloa suunnitellessa että vaikka te ette toista vessaa tarvitsekaan, myytäessä 1 vessa voi olla ISO miinus? Tämänkin ketjun perusteella moni ostajaehdokas kääntyy kannoillaan huomatessaan puutteen.
Kerrotko minkäkokoinen talo on kyseessä? Montako makuuhuonetta?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 22:32"]
[/quote]
No olette kuitenkin puuttuneet tuohon lvi-suunnitteluun vaatimalla vain yhtä vessaa. Eli olette itse vastuussa huonosta lvi-suunnittelusta.
[/quote]
Tietenkin ollaan, mutta ei me olla mihinkään puututtu, koska ei ole valmistalo vaan itse suunniteltu :)
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 22:41"]
Ettekö ajatelleet taloa suunnitellessa että vaikka te ette toista vessaa tarvitsekaan, myytäessä 1 vessa voi olla ISO miinus? Tämänkin ketjun perusteella moni ostajaehdokas kääntyy kannoillaan huomatessaan puutteen.
[/quote]
Kävi se mielessä :) Mutta ei haluttu tinkiä yhtään neliöistä ja toisaalta mä luulen, että talon pohja miellyttää muutenkin vain harvoja :D
110 neliötä, 3 makkaria.
Riippuu talon koosta..Meitä asuu viisi ja en osta yhden vessan asuntoa! Etsitty puolitosissaan uutta kotia ja se on heti No!