Suosittelija tohtoriopintoihin?
Oletteko pyytäneet graduohjaajaa tai jotain oman laitoksen proffaa yms.?
Kommentit (49)
---sille äidille, jonka lapsi ei halunnut silmälaseja!
Vierailija kirjoitti:
muinaismuija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole lääkäri, ei tohtoriopintoja kannata pääsääntöisesti tehdä. Maisterina saat paljon paremmin töitä.
Mä olen ajatellut, että ihmiset tekee tohtoriopintoja, koska ne haluaa tutkijoiksi. Itse ainakin tiedän, ettei oman alani tohtorina työllistyisi sen paremmin.
Sama tilanne, työllisyys ei näissä opetushommissa välttämättä paranisi. Jos taas olisin halunnut suuntautua tutkimuspuolelle opettamisen sijaan, olisi väikkärin teko ollut kannattavaa.
https://file.scirp.org/pdf/OJNeph_2014122616231991.pdf
---mihin verrattuna?
"Drug reaction with eosinophilia and systemic symptoms (DRESS) syndrome is a rare and potential fatal disease that usually follows introduction of a drug.
Antiepileptics are the predominant agents reported [1].
The reaction produces nonspecific constitutional symptoms including fever, lymphadenopathy and malaise, as well as symptoms related to organ involvement, the liver being the organ most commonly affected. 10 to 30 percent of DRESS syndromes include an acute interstitial nephritis [2].
Allopurinol is the drug most often associated with renal involvement, but cases linked to phenytoin, dapsone, penicillin, nonsteroidal anti-inflammatory drug (NSAID) "
saitko käännettyä?
Onko jokin muuttunut tässä välillä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen suosittelija?
Meillä jatkokoulutettavaksi pääsemiseen riitti että on tutkimussuunnitelma + kohtuullisessa ajassa kokoon kasattu eximian tai laudaturin gradu.
Voi olla, mutta harvassa paikassa riittää nykyään.
muinaismuija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain vajaa kaksi vuotta sitten väikkäriohjelmaan, johon tarvittiin kaksi suosittelijaa. Kysyin sekä graduohjaajaani että toista laitoksen proffaa, joka oli arvioinut graduni ja jonka kanssa olin ollut jonkun verran tekemisissä maisteriopintojen aikana.
Selitä mulle mikä on väikkäriohjelma?
Eiköhän se tarkoita tohtoriohjelmaa. Eli tämä on samanlainen kououtusohjelma, kuin kandituohjelmst js maisteriohjelmat, joihin opiskelijst valitaan, joku on suunnitellut, mitä heidån pitää tehdä tullakseen kandeiksi, maistereiksi tai tohtoreiksi, he tekevät sen ja valmistuvst aikanaan, jolloin kyseinen koulutusohjelma myöntä heille tutkinnon.
Tohtoriohjelmaan kuuluu yleensä väitöskirjan (180op) lisäksi 20-30op ”yleisiä valmiuksia” eli esimerkiksi kieliopintoja, yleisiä tieteellisiä menetelmäopintoja, etiikkaa jne), ja 30-40op oman tieteenalan jatko-opintoja, eli yleensä väitöskirjaseminaari, oman alan mentodiopintoja, oman alan konferensseihin osallistumista, yms.) tohtoriohjelma on vastuussa siitä, että näihin on tarjolla opetusta ja että kaikki väitöskirjatutkijst suorittavat näitä vaadittavan määrän.
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee väikkärin pelkällä apurahalla, ilman tutkijakoulutusta, tarvitaanko siihen suosittelijaa?
Ei väikkäriä vi tehdä ilman tutkijakoulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee väikkärin pelkällä apurahalla, ilman tutkijakoulutusta, tarvitaanko siihen suosittelijaa?
Ei väikkäriä vi tehdä ilman tutkijakoulutusta.
Missä sellainen annetaan?
"Drug reaction with eosinophilia and systemic symptoms (DRESS) syndrome is a rare and potential fatal disease that usually follows introduction of a drug.
Antiepileptics are the predominant agents reported [1].
The reaction produces nonspecific constitutional symptoms including fever, lymphadenopathy and malaise, as well as symptoms related to organ involvement, the liver being the organ most commonly affected. 10 to 30 percent of DRESS syndromes include an acute interstitial nephritis [2].
Allopurinol is the drug most often associated with renal involvement, but cases linked to phenytoin, dapsone, penicillin, nonsteroidal anti-inflammatory drug (NSAID) "