Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tajusin miksei minusta pidetä....

Vierailija
05.05.2013 |

..mulla on omia mielipiteitä. Siksi mulla ei ilmeisesti ole naispuolisia ystäviä. Ei ole miespuolisiakaan, mutta miehistä ei niin moni näytä inhoavan. Olen kyllä joskus aikaisemminkin sen huomannut, että jos en lähde massan mukana ihkuttamaan jotain, jään heti joukosta ulkopuolelle. Onko siis pakko valehdella ystäyvyäkseen? Muuten olen aika kiltti ja hiljainen, mutta vähän kärkevä ja uskallan sanoa silti, jos en ole samaa mieltä kaikkien muiden kanssa. Otetaan pari neutraalia esimerkkiä, jotka eivät loukkaa ketään: : "Minusta Taru Sormusten Herrasta on tylsä" "Minusta talvi on parempi kuin kesä", "tykkään enemmän matkailla Suomessa kuin aurinkorannoilla".  Nämä eivät ole hyviä esimerkkejä, mutta kuvaa sitä, että mielestäni näin viattomia ajatukseni ovat. Huomasin sen täällä, kun kerroin oman mielipiteeni, niin niihin tuli riitaisia vastakommentteja. Olin vähän että WTF? En halua sanoa mitkä ketjut, mutta parissakin ketjussa kävi näin. Minusta mielipiteeni ei ollut mitenkään erikoinen tai loukkaava. Täytyy nyt työstää tätä, että miksi ihmiset suuttuvat niin herkästi tai eivät pidä ajatuksistani. 

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen ettei kyse ole siitä että sinulla on mielipiteitä vaan siitä miten ne esität. Kärkevyys on miinusta.

Kyllähän nyt monilla ihmisillä, myös niillä pidetyillä, on valtavirrasta poikkeavia mielipiteitä.

Vierailija
2/44 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetä missä? Nettikeskusteluissa, erityisesti tällä foorumilla vai IRL? Nämä ovat aivan eri asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 16:48"]

Pidetä missä? Nettikeskusteluissa, erityisesti tällä foorumilla vai IRL? Nämä ovat aivan eri asioita.

[/quote]

Sekä että. Juu ja tämmöisistä valittajista ei pidetä, tiedän. Koetan sitä valittamista IRL välttääkin. 

Vierailija
4/44 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikka on samanlainen, kenties sinä. Hän ei ikinä tilaa lounasta, jossa on pastaa. Pasta on niin halpaa ettei sitä kannata tilata. Esim riisi ja peruna ovat raaka-aineina yhtä halpoja mutta niitä voi tilata.

Mielipiteitä voi olla, mutta älyttömät mielipiteet ovat ihan typeriä. Viime talvi oli oikeesti aika kamala. Työpaikalta myöhästyi jatkuvasti henkilökuntaa, vaikka joskus lähdin tuntia aikaisemmin myöhästyin. Pakkasta oli paljon ja lunta vielä enemmän. Jos joku olis siinä tilanteessa sanonut talvi on kivempi kuin kesä, olisin minäkin lähtenyt sun luota pois.

Olen huomannut lukemattomia kertoja, olen siis yli 40 v ettei Suomessa ole mahdollista matkustaa edullisesti. Kesämökin ylläpitäminen on aivan liian kallista kaikkine maksuineen ja jokavuotisine korjauslistoineen. Majoitus missä tahansa tuppukylässä maksaa vähintään 60 euroa ja tekemistä ei juurikaan ole pk-seudun ulkopuolella. Ei ainakaan kuukaudeksi. Kun joku jaksaa vuodesta toiseen arvostella minun ulkomaan matkojani ja kehua kun hän tuo Suomeen työpaikkoja ja työllistää näin suomalaisia ajattelen onpa oikeesti ihminen yksinkertainen.

Ystäviä voi olla paljonkin jos on tilanneälyä, tietää miten esimerkit sanoo ja missä.

Tätä sinulla näemmä ei ole ja siksi sinulla ei ole ystäviä.

Vierailija
5/44 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, että kyse on niinkään niistä mielipiteistä sinänsä. En tiedä, miten niitä esität, mutta mainitsit kärkevyyden. Voi olla, että esitystapaasi pidetään riidan haastamisena. Toinen juttu voi olla se, että ihmisten voi olla vaikea löytää mitään yhteistä kanssasi. Ei se vielä tarkoita, että susta ei pidettäisi, mutta sen takia ehkä ei ole niin kovin paljon syytä hakeutua seuraasi. Silloin ei tule niitä ystävyyssuhteita, mikä voi sulle näyttää siltä, että susta ei pidetä. Sua vain... ei tarvita, jos ymmärrät, mitä ajan takaa.

Täällä riitaisat vastakommentit.. No, ne nyt on. Mä olen seurannut ihmeissäni sivusta tänäänkin muutamaa ketjua, joissa on saatu täysi rähinä päälle aika pienestä ja offtopicista. Ihmiset helposti tulkitsevat toisiaan väärin ja ehkä jopa etsivät tapoja virhetulkintoihin tarkoituksella. SIitä, että täällä saa jonkun silmilleen, ei kannata vetää kovin paljon johtopäätöksiä. Mä saan usein tyyppejä silmilleni, asiapitoinen esitystapani kai ärsyttää monia.

Usein muuten ihmiset kokevat jotenkin uhkaavana sen, jos heidän kanssaan on eri mieltä. Etenkin, jos erimielisyys koskee jotain tärkeänä pidettyä asiaa, kuten arvomaailmaa, lasten kasvattamista tms. Sitä ilmeisesti pidetään jollain tavoin oman valinnan dissaamisena. Toki, jos kyse on lomamieltymyksistä tai leffamausta, se tuskin on ongelma.

t. 3

Vierailija
6/44 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljonkin omia mielipiteitä, mutta osaan esittää ne niin mielipiteinä, en absoluuttisena totuutena. Olen myös valmis muuttamaan mielipidettäni jos siihen on järkevä peruste. Minulla on paljon kavereita, ystäviä ja hyvän päivän tuttuja. En siis oikein ymmärrä väitettäsi vaan epäilen että syy on joku muu juttu sinussa.

Vierailija
7/44 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 16:55"]

Olen huomannut lukemattomia kertoja, olen siis yli 40 v ettei Suomessa ole mahdollista matkustaa edullisesti. Kesämökin ylläpitäminen on aivan liian kallista kaikkine maksuineen ja jokavuotisine korjauslistoineen. Majoitus missä tahansa tuppukylässä maksaa vähintään 60 euroa ja tekemistä ei juurikaan ole pk-seudun ulkopuolella. Ei ainakaan kuukaudeksi. Kun joku jaksaa vuodesta toiseen arvostella minun ulkomaan matkojani ja kehua kun hän tuo Suomeen työpaikkoja ja työllistää näin suomalaisia ajattelen onpa oikeesti ihminen yksinkertainen.

[/quote]

:D Niin, siitä toisin tekemisen näkemisestä omien valintojen dissaamisena... . MOT. 

3 eli 6

Vierailija
8/44 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikka on samanlainen, kenties sinä. Hän ei ikinä tilaa lounasta, jossa on pastaa. Pasta on niin halpaa ettei sitä kannata tilata. Esim riisi ja peruna ovat raaka-aineina yhtä halpoja mutta niitä voi tilata.

Mielipiteitä voi olla, mutta älyttömät mielipiteet ovat ihan typeriä. Viime talvi oli oikeesti aika kamala. Työpaikalta myöhästyi jatkuvasti henkilökuntaa, vaikka joskus lähdin tuntia aikaisemmin myöhästyin. Pakkasta oli paljon ja lunta vielä enemmän. Jos joku olis siinä tilanteessa sanonut talvi on kivempi kuin kesä, olisin minäkin lähtenyt sun luota pois.

Ystäviä voi olla paljonkin jos on tilanneälyä, tietää miten esimerkit sanoo ja missä.

[/quote]

PIkkuohiksena, en tiedä missä asut mut täällä Helsingissä ei ole ollut pakkasta juuri ollenkaan moneen vuoteen. 

Vierailija
9/44 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse kärkevä. Itse asiassa todella kärkevä. Lisäksi harrastan myös paasaamista ja kiihdyn ihan tyhmistäkin asioista.

Kaikesta tästä huolimatta mulla on kavereita, tuttuja ja ystäviä. Tai ehkä juuri siksi, vaikka moni ei pidäkään, niin moni pitää.

Tämä alustus sen takia, että jo tuo Ap:n aloitusviesti oli kirjoitettu siinä muodossa etten ihmettele jos ei kukaan tykkää. Sitä saa olla monenmoinen, mutta ylimielisyys on piirre, jota ei taida arvostaa kukaan, ei nekään, joiden mielestä se kärkevyys on piristävää.

Vierailija
10/44 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei nyt kohdallani ole kyse tästä, mutta tämä vastaus kertoo kaiken. Ihmiset tulkitsevat asiat kovin voimakkaasti. En ole sinun työpaikallasi. Sinä tulkitsit esimerkkini juuri siten, kuten arvelin ihmisten ne ehkä tulkitsevan. Kun sanon, että tykkään talvesta ja kotimaan matkailusta olen outo ja snobi, eikä niitä saisi sanoa ääneen. Kertokaa nyt hyvät ihmiset oikea tapa esittää asia vai pitääkö vain olla hiljaa tai samaa mieltä kuin kaikki muutkin? 

Vierailija
11/44 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 17:03"]

PIkkuohiksena, en tiedä missä asut mut täällä Helsingissä ei ole ollut pakkasta juuri ollenkaan moneen vuoteen. 

[/quote]

Missä Helsingissä sä asut? Et ainakaan Suomen pääkaupungissa.

Pakkasia on riittänyt hulluna ja lunta vielä enemmän. 

Viime talvi nyt ei ollut superjäätävä, mutta sen verran kylmä ja viileä, että kevätkin tuli n. viikon myöhemmin kuin esim. 100km:n päässä Varsinais-Suomessa.

Vierailija
12/44 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko joku kasvitieteellisessä puutarhassa kun ei ole huomannut että Helsingissä on ollut pakkasta useampana talvena putkeen. Tai on todellla syrjäytynyt työtön eikä poistu kotoa.

Vierailija
13/44 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 17:08"]

Mä olen itse kärkevä. Itse asiassa todella kärkevä. Lisäksi harrastan myös paasaamista ja kiihdyn ihan tyhmistäkin asioista.

Kaikesta tästä huolimatta mulla on kavereita, tuttuja ja ystäviä. Tai ehkä juuri siksi, vaikka moni ei pidäkään, niin moni pitää.

Tämä alustus sen takia, että jo tuo Ap:n aloitusviesti oli kirjoitettu siinä muodossa etten ihmettele jos ei kukaan tykkää. Sitä saa olla monenmoinen, mutta ylimielisyys on piirre, jota ei taida arvostaa kukaan, ei nekään, joiden mielestä se kärkevyys on piristävää.

[/quote]

Kiva saada näitä vastauksia. Eli saan itseni vaikuttamaan ylimieliseltä? Miksi tämä ongelma on lähinnä naisten kanssa? En ole mikään miesten ihannoija, mutta miehet eivät ärsyynny minusta selvästikään noin paljon. Haluan vain analysoidan käytöstäni - kun jotkut suorastaan välttävät seuraani. Jos saisin vielä selvyyden, miten tuo ylimielisyys tulee? Veljeni sanoi, että minun ongelma on, että puhun suoraan, en ole hienotunteinen, mutta en minä naisihmisille niitä asioita sano suoraan mitä hänelle ja koetan välttää negatiivista ajattelua. 

Koetan vain analysoida ystävystymisisen vaikeutta, en saada kehuja tai lohdutusta ja siksi toivon rehellisiä vastauksia. Tässä oli ainakin yksi, kiitos siitä. 

Vierailija
14/44 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 17:13"]

Asuuko joku kasvitieteellisessä puutarhassa kun ei ole huomannut että Helsingissä on ollut pakkasta useampana talvena putkeen. Tai on todellla syrjäytynyt työtön eikä poistu kotoa.

[/quote]

En asu Helsingissä, vaan nykyään Länsirannikolla, sitä ennen sisämaassa lähempänä itää. Täällä ei ollut kovin kylmä ja idässä oli kylmä. Mutta talvi on silti kiva, vaikka olisi kylmäkin. 

Vierailija
15/44 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mielipide vähän kaikesta ja usein olen eri mieltä kuin ns valtaväestö, en seuraa tositv:tä, en urheilua, en tykkää shoppailla, olen miesvaltaisella alalla töissä...

tästä huolimatta mun hyvät ystävät on pelkästään naisia, löytyy hevaria, uskovaista, rokkaria, Vuittonia ostavaa solariuminkäyttäjää.... Ei kyse ole oikeasti niistä mielipiteistä kuin joskus todella harvoin, kun liikaa tyrkyttää jotain omaa kantaansa (Raamatulla päähän- tyyppistä) vaan siitä, miten ne mielipiteensä ilmaisee.

Mä esim. kerron mielipteeni itselleni nauraen, tipauttaen itseni jo suoraan oudoksi ja omituiseksi enkä suinkaan pyörittele silmiäni ja nosta itseäni jalustalle. Ja se toimii, harvemmin ihmiset pahastuvat mulle vaikka olenkin eri mieltä.

Kyllä mä tiedän, että iso osa tykkää katsoa nytkin jääkiekkoa, se, että se ei kiinnosta mua, ei tee musta parempaa, ennemminkin vain vähän omituisen. Eikä se ainakaan ole mikään ylpeilyn ja tärkeilyn aihe ja olisi lähinnä typerää korostaa itsessään poikkeamaa. Ellei sitten haluakin juuri sillä huomiota ja kenties vielä syytä vetää esiin marttyyrikorttia "minua ei ymmärretä". 

Niin ja tietyissä jtuissa toki sitten heitän sitä kärkevää kommmenttia ja harrastan myös rankkaa piilovittuilua, kun tarpeeksi ärsyttää tms, oli vastassa sitten ystävä tai vieras. Ja taas, toiset tykkää, toiset ei.

-se kärkevä-

Vierailija
16/44 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, oletko ap kovin ehdottoman kuuloinen mielipiteissäsi. Se voi näet tosiaan tappaa keskustelun, erityisesti, jos ei sitten selitä eikä perustele mielipiteitään mitenkään.

Esimerkki: työpaikallani on vanhempi nainen, jolla on hyvin vahvat mielipiteet ja hän ilmaisee ne julistaen kuin ehdottomina totuuksina. Mielestäni hän on hankala, yksinkertaisesti. Jos joku sanoo menevänsä katsomaan komediaa, hän paukauttaa "mä olen aina inhonnut komedioita!" Kerran hän julisti, että laktoosi-intoleranssi on oikeasti psyykkinen vaiva ja että kaikki, jotka luulevat olevansa laktoosi-intoleranssista kärsiviä, sairastavat oikeasti masennusta tai muuta korvien välissä olevaa vaivaa. Noin käyttäytyvän ihmisen kanssa ei ole kovin hauska keskustella ja itse asiassa moni pahoittaa mielensä hänen kanssaan, vaikka hän ei tarkoitakaan mitään pahaa.

Vierailija
17/44 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 17:51"]

Minä olen myös niitä, joita kukaan ei oikeastaan tarvitse mihinkään. En ole koskaan ollut osa mitään porukkaa, vaan harvat ystäväni ovat olleet toisistaan erillisiä, ja heillä sitten taas on olleet ne ihmiset, joita he ovat konkreettisesti tarvinneet johonkin enemmän kuin minua koskaan. 

En tiedä tarkalleen miksi näin, mutta olen kyllä pohtinut asiaa varmaan liikaakin. Minä tiedostan olevani hauska, mutta kuitenkin asiallinen. Minulla on omat mielipiteeni joita tuon julki kysyttäessä tai todella varovasti keskusteluissa, ja mielipiteeni joskus ovat samaa tyyliä kuin ap:n, että en esim. seuraa mitään tositv-ohjelmaa enkä osannut keskustella Putouksesta mitään. Sen sijaan minua itseäni huvittanut väittely mieheni kanssa fysiikanlaista ei saanut mitään kommenttia aikaiseksi ei Facebookissa eikä irl. Sanottiin vain, että "minä en noista jaksa mitään ymmärtää" tai että "miten jotkut vielä jaksaa väitellä". Huoh. 

Minä pitäisin pitkistä keskusteluista, miehen kanssa joskus niitä käynkin mutta muita keskustelukumppaneita ei oikein enää ole. Olen myös tarjonnut apuani joskus, mutta sitä ei ole tarvittu. Olen ehdotellut kahveja, kyläilyjä, leikki-treffejä mutta ne aina jää. Jotenkin tuntuu, että ihmiset silti on tosi paljon yksin, eivät vaan ota tarjouksia vastaan. Joskus myös tuntuu, ettei minua ymmärretä. Ihan kuin olisin liian korkealentoinen tai liian analyyttinen. Joskus olen jopa miettinyt, että liian fiksu.

[/quote]

Voi olla, ettei ihmiset halua keskustella fysiikan laeista. Minusta niitä tosin on hauska pohtia, siis sillä lailla entäs jos olisikin näin -tyyppisesti. Itse yritin saada aikaiseksi joskus keskustelua siitä, voisiko kasvaimen siirtää ihmisestä toiseen. Asiasta tietämättömille: kun kirurgi leikkaa pois syöpää, pitää varoa ettei jätä mitään irronnutta palasta syövästä minnekään, koska se voi kiinnittyä uuteen kohtaan ja alkaa kasvamaan siinä. Eli voisko sitä syöpää siirtää jollekulle toiselle. Ja jos siinä tulisi ongelmaksi sama kuin elinten siirrossa eli uusi elimistö hylkisi, ehkäpä syövän voisi siirtää identtiselle kaksoselle tai jollekulle muulle, joka mätsää. Tarkoitus ei siis olisi kukkoilla tiedoissa, vaan ihan miettiä mitä kaikkea sillä leikatulla hullusti lisääntyvällä kudoksella voisi tehdä.

Ehkäpä se eniten ihmetyttää, että tiedän joidenkin olevan yksin, ja mun seura ei silti kelpaa. Voin mä keskustella muodistakin tai ihmissuhteista, jos syövät ei kiinnosta. Tv-ohjelmia tulee katsottua sen verran vähän, etten niistä keksisi sanomista, mutta ei kai sen takia ihmisiä voi sulkea kaveripiirin ulkopuolelle ettei tiedä millainen ohjelma on Putous. (eikä ne edes tiedä sitä etten ole koskaan katsonut sitä, koska siihen ei ole ikinä annettu mahdollisuuttakaan).

Joku kirjotti, että miehistä saa helpommin seuraa. Mä olen samaa mieltä. Tuntuu, että miehet hyväksyvät porukkaan helpommin, vaikka olisi vähän outo. Tai siis että sen oudon kanssa voi edes tervehtiä kun näkee muussa ympäristössä, ei tarvitse alkaa tutkimaan omia kynsinauhojaan jos erehtyy samaan hissiin. Ystäväksi ei tarvitse ruveta, mutta voisi sentään suhtautua vähän kuin naapuriin, jota moikkaa nähdessään ja jos joutuu sen nörtti-inhotuksen kanssa tekemään parityötä, voisi vaikka kokeilla omien sosiaalisten kykyjen rajoja, onnistuuko tekemään mielenkiintoisen keskustelun. Minusta kaikkein mielenkiintoisimmat keskustelut käydään juuri sellaisten puoli tuntemattomien kanssa, joista ei oikeastaan tiedä mitään.

Vierailija
18/44 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Heh, tarkistin menneen talven sään. Suomen Helsingissä ei ole ollut viime talvena  kahdenkymmenen asteen pakkasia siitä yli puhumattakaan joten te taidatte olla varsinaisia vinkuiitoja jos pidätte miinus kymmentä kovana pakkasena. =D =D =D"

Valheella on lyhyet jäljet: 

http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/pakkasennatys_meni_rajusti_rikki/ 

Vierailija
19/44 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aina on kaikesta eri mieltä, se on suht ärsyttävää. Tiedän ihmisiä jotka tuntuvat väkisinkin keksivän joka asiaan jotain vastaan sanomista, jotta eivät vain olisi ainakaan samaa mieltä mistään. Ei sellaisten kanssa jaksa puhua.Ei aina tarvii olla samaamieltä ja saa ollapoikkeaviakin mielipiteitä tietysti,mutta jos väkisin pitää aina olla jotenkin erilainen ja eri mieltä asioista, se on rasittavaa... Ei kukaan jaksa jatkuvasti olla omia mielipiteitään perustelemassa, vaan on helpompi jutella sellaisten kanssa, jotka ovat ainakin osittain samoilla linjoilla asioista.

Vierailija
20/44 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 18:33"]

En tiedä, oletko ap kovin ehdottoman kuuloinen mielipiteissäsi. Se voi näet tosiaan tappaa keskustelun, erityisesti, jos ei sitten selitä eikä perustele mielipiteitään mitenkään.

Esimerkki: työpaikallani on vanhempi nainen, jolla on hyvin vahvat mielipiteet ja hän ilmaisee ne julistaen kuin ehdottomina totuuksina. Mielestäni hän on hankala, yksinkertaisesti. Jos joku sanoo menevänsä katsomaan komediaa, hän paukauttaa "mä olen aina inhonnut komedioita!" Kerran hän julisti, että laktoosi-intoleranssi on oikeasti psyykkinen vaiva ja että kaikki, jotka luulevat olevansa laktoosi-intoleranssista kärsiviä, sairastavat oikeasti masennusta tai muuta korvien välissä olevaa vaivaa. Noin käyttäytyvän ihmisen kanssa ei ole kovin hauska keskustella ja itse asiassa moni pahoittaa mielensä hänen kanssaan, vaikka hän ei tarkoitakaan mitään pahaa.

[/quote]

Ei. En missään tapauksessa ole tällainen ehkä ehdoton! Se on varma! 

No asiaan, luulen, että pitäisi joskus nauhoittaa itseään ja kuulostella, kuulostanko ehdottomammalta kuin tarkoitan. Minusta on kiva kyllä väitellä joskus. Kiitän kaikkia vastanneita, lopetan nyt osaltani tähän. Osa antoi hyvinkin pohtimisen aihetta.

Ap.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi