Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kateellinen kavereille jotka ovat suosittuja instagramissa, kuinka päästä kateudesta ja alemmuudentunteesta?

Vierailija
08.07.2020 |

Rohkeasti jakavat julkaisuja elämästään ja saavat paljon tykkäyksiä ja seuraajia. Olen niin kateellinen, tuntuu että olen näkymätön kaikille kun en ole suosittu instagramissa.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule pois sieltä. Kukaan ei pakota olemaan siellä.

Vierailija
62/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi roikutte jossain somessa jos se aiheuttaa niin paljon mielipahaa?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän instagramista, mutta harrastan valokuvausta ja kuvat ovat pääasiassa luonnosta, maisemista, lemmikeistäni ja joistakin rakennuksista. Minusta itsestäni ei ole kuin muutama kuva, vaikka olen ihan ok näköinen ja harrastan liikuntaa. Voisin aivan hyvin laittaa jotain tyrkkykuvia, mutta se ei olisi silloin minua enkä edes seuraa ketään tällaista, joilla ei muita kuvia ole kuin naamastaan tai kropastaan. Minusta ne ovat tylsiä.

Ihan mukavasti tullut seuraajia ja järkeviä sellaisia, joiden kanssa on vaihdettu ajatuksia valokuvauksesta tai sitten kuvan aiheesta.

Seuraisin siis sellaisia tilejä, jotka kiinnostavat ja kommentoisin ja tykkäisin niistä. Jos jotkut tilit ahdistavat niin en seuraisi tai ainakin mykistäisin ne, etten näkisi niitä. 🤔 Ja jos todella kovasti silti ahdistaa, niin ehkä lähtisin koko instagramista.

Jos en olisi valokuvausharrastaja, niin en välttämättä olisi siellä, koska tuskin ketään kiinnostaisi minun tylsä arkeni. 😂

Vierailija
64/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n vaihtoehdot:

- vaihda yksityiseen profiiliin, jos ei jo ole

- estä tuntemattomat

- estä puolitutut ja ne, jotka eivät pidä sinuun mitään yhteyttä tai koskaan tykkää kuvistasi

- julkaise kuvia harvemmin

- pidä some-taukoa, ja tunnustele, onko parempi fiilis!

Ajattele myös siltä kannalta, että 30 tykkäystä on paljon siihen nähden, jos sinulla on 60 seuraajaa, mutta 100 tykkäystä ei ole mitään, jos sinulla on 700 seuraajaa. Monella on täysin tuntemattomia seuraajia vain, koska ylläpitävät "tykkäyspiiriä". Harvaa oikeasti kiinnostaa tuntemattomien kuvat, ellei ne liity johonkin mielenkiinnon kohteeseen kuten harrastukseen.

Vierailija
65/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- estä tuntemattomat

- estä puolitutut ja ne, jotka eivät pidä sinuun mitään yhteyttä tai koskaan tykkää kuvistasi

Ajattele myös siltä kannalta, että 30 tykkäystä on paljon siihen nähden, jos sinulla on 60 seuraajaa, mutta 100 tykkäystä ei ole mitään, jos sinulla on 700 seuraajaa. Monella on täysin tuntemattomia seuraajia vain, koska ylläpitävät "tykkäyspiiriä". Harvaa oikeasti kiinnostaa tuntemattomien kuvat, ellei ne liity johonkin mielenkiinnon kohteeseen kuten harrastukseen.

Tämä! Jos jollain on esim. 6000 seuraajaa, mutta 500 tykkäystä, niin se ei ole paljon. Se on oikeastaan aika huonosti jos on suositun maineessa.

Vierailija
66/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insta- ja some-elämä on näyttämöelämää. Kulissit rakennetaan ja näyttelijä asettuu niihin. Sen ei ole tarkoituskaan olla oikeata elämää. Se rakentuu pienelle tarinalle, joka sitten näytellään. On pääosan esittäjä ja usein myös taustanäyttelijät. Seuraajat ovat kuin katsomossa olevaa yleisöä. Näytelmän tarkoitus on mm. tuoda elämyksiä katselijoille. Sen verran pitää olla esityksellä vetovoimaa, että katselija on valmis palaamaan uudelleen katsomoon, mahdollisesti jopa maksamaan esityksestä.

Kun näytelmä on ohi, kulissit puretaan, näyttelijä riisuu maskinsa ja menee kotiin elämään arkea.

Hän palaa taas seuraavana päivänä näyttämölle.

Erinomaisesti ilmaistu. Harmi, että 12 vee pikkutyttö ei tätä välttämättä ymmärrä. Kiitos yrityksestä kuitenkin.

Vierailija
67/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden harrastusporukan, jotka on perustaneet jonkinnäköisen ringin, eli sopineet keskenään että tykkäävät ja kommentoivat toistensa kuvia. Ringissä pysymisen edellytyksenä on siis, että painelet sydämiä ja kommentoit  ''oi kun ihana'' muiden rinkiläisten kuviin. Vaikka joku olisi piirtänyt tikku-ukon ja ottanut siitä kuvan keskellä yötä, kuvaan tulee monet kymmenet tykkäykset ja liuta kehuvia kommentteja, ''oot niin taitava'' ''vau, voi kun minäkin osaisin'' sydänemoji sydänemoji sydänemoji. Falskia? Kyllä. Yllättävän moni välittää vain numeroista, miltä näyttää ulospäin. Hehkutetaan 200 seuraajaa jne.

Vierailija
68/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- estä tuntemattomat

Tämä! Jos jollain on esim. 6000 seuraajaa, mutta 500 tykkäystä, niin se ei ole paljon. Se on oikeastaan aika huonosti jos on suositun maineessa.

Tutkimusten mukaan instassa tykkäysmäärä on yleensä n. 10-15 prosenttia seuraajamäärästä. Eli olipa sulla 60, 600 tai 6000 seuraajaa, niin suunnilleen prosentuaalisesti tuon verran tulee tykkäyksiä.

Vierailija
69/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron työstäni instassa ja muissa somekanavista, seuraajia on ammattialani edustajaksi paljon. En tunne suurinta osaa seuraajistani. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että tätä kannattaisi jotenkin kadehtia. Työpäivän päätteeksi joudun miettimään julkaisuja ja sitä, miten kerron työstäni mielenkiintoisella tavalla. Työhöni kuuluu sosiaalisen median julkaisut ja työnantaja seuraa niiden tavoitettavuutta. Ulkopuoliset eivät tiedä, millainen paine julkaisuihin liittyy.

Se, että sometilejäni seurataan työni vuoksi ei tarkoita, että olisin mielenkiintoinen ihmisenä tai olisin tosielämässä suosittu. "Suosio" somessa ei tarkoita, että elämäni olisi erikoista tai hienoa. Elän ihan tavallista arkea.

Vierailija
70/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä varsinkin selfieiden ja belfieiden postailu kielii huonosta itsetunnosta, jonka juuret ovat syvällä lapsuudessa. Eli ts. narsismista. Entinen esimieheni, puljun pitäjä, postaa yhä firmansa instatilille sefieitä itsestään. Huvittavimpia ovat olleet nämä vuodenvaihteen kuvakollaasit, kaikki tämän muijan naamoja 😂😂

Vierailija
71/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- estä tuntemattomat

Tutkimusten mukaan instassa tykkäysmäärä on yleensä n. 10-15 prosenttia seuraajamäärästä. Eli olipa sulla 60, 600 tai 6000 seuraajaa, niin suunnilleen prosentuaalisesti tuon verran tulee tykkäyksiä.

Minun ystäväpiirissäni tykkääjiä on seuraajamäärästä riippumatta 40-60 %, mutta olemmekin normaaleja ihmisiä, emmekä postaa kuvia kuin ehkä kerran kuussa tai harvemmin.

Vierailija
72/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellekin tullut mieleen että en enää julkaise mitään. Saan tykkäyksiä vain johonkin ulkomaanlomakuviin. Jos postaan arkijuttuja, puutarhaa, lemmikkiä tms. ei se kiinnosta ketään. Kun joku muu saa ihan samantyyppisille kuville kymmeniä tykkäyksiä.

Tykkään silti instasta kauheasti, seuraan mielenkiinnon kohteitani ja onhan kavereidenkin menoista ja elämästä kiva kuulla. Oma postailu vaan masentaa joten sen aion lopettaa.

Kyse on näkyvyydestä. Avainsanoista, joita kuvissasi käytät. Mulla ei ole instatiliä, mutta kissallani on :D. Olen yllättynyt, että kissallani on jo 90 seuraajaa. Näistä vain muutama on ihminen, jonka tunnen. Suurin osa seuraajista ei ole edes Suomesta. 

Sun kissalla on enemmän seuraajia kun mulla!

Auts! Mä uskon, että suurin syy on just ne avainsanat. Niiden perusteella ihmiset löytävät mun kissani instasta. En edes postaa kuin 1-2 kertaa viikossa kissani kuvia sinne, mutta joka viikko tulee ainakin muutama uusi seuraaja. 

Kuinka paljon tykkäyksiä kissasi saa? Monet "seuraajista" eivät oikeasti ole kiinnostuneita sinusta (tai tässä tapauksessa kissastasi) vaan toivovat vain sinun alkavan seuraajakseen.

Vierailija
73/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän. Lopeta some. Ei sitä tarvitse mihinkään. Paitsi whatsapp.

Vierailija
74/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ymmärrä miksi jotkut saavat kuviinsa tykkäyksiä niin paljon. Jos itse julkaisen samasta aiheesta kuvan, ketään ei kiinnosta."

Tähän vaikuttaa moni asia:

1. Tykkäys somessa ei oikeastaan kerro, että tykkään juuri tästä kuvasta, vaan tykkään tästä ihmisestä/arvostan häntä. Joku voi julkaista huonolaatuisen kuvan ja kuvalle satelee tykkäyksiä siksi, että sen julkaisi juuri tämä henkilö. Tykkäämisen syyt voivat olla moninaiset: toinen on julkkis, arvostetussa asemassa, ystävällinen tyyppi, suosittu työpaikalla jne. Tämä ei kerro sinusta, vaan siitä, mitä toiset arvostavat.

2. Onko kuvasi aidosti hyvälaatuinen ja mielenkiintoinen? Tätä näkee paljon, että kuvan idea on kiva, mutta kuva on pikainen ja huonolaatuinen räpsy. Tärähtänyt kuva aamukahvista on erilainen kuin kuva, jossa kahvikuppi on terassilla ja taustalla avautuu kaunis maisema jne. Kuvien laadun ja mielenkiintoisuuden parantaminen tekee jo paljon.

3. Kuvatekstit kuntoon. Lukeeko aamukahvikuppikuvassasi "aamukahvilla Penan kanssa" vai "Juotiin tänään Penan kanssa aamukahvit terassilla, olipa kaunis aamu jne." Tekstiinkin voi satsata.

4. Kuviinsa paljon tykkäyksiä saava voi itse olla somessa hyvin aktiivinen. Hän voi tykätä toisten kuvista, käydä tykkäämässä tuntemattomienkin kuvista jne. Kannattaa kokeilla instasta hakutoiminnolla kuvien etsimistä samalla häsällä, kuin itse olet käyttänyt ja tykätä tuntemattomien kuvista. Voit saada tykkäyksiä tai seuraajia tuota kautta takaisin.

Vierailija
75/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt tutkimusta perustuen saamiini tykkäyksiin:

- kuva, jossa olen itse > 50 % seuraajista

- kaverikuva < 40 % seuraajista

- luontokuva < 25 % seuraajista

- kotipaikkakuntakuva > 40 % seuraajista

- kuva tekemästäni maalauksesta < 25 % seuraajista.

No, en silti aio postata jatkossa lärvikuvia, jääköön nuo pari vanhaa.

Vierailija
76/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset helposti kateudesta, kun poistat Instagramin puhelimestasi. Keskity omaan elämään ja siitä nauttimiseen.

Vierailija
77/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron työstäni instassa ja muissa somekanavista, seuraajia on ammattialani edustajaksi paljon. En tunne suurinta osaa seuraajistani. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että tätä kannattaisi jotenkin kadehtia. Työpäivän päätteeksi joudun miettimään julkaisuja ja sitä, miten kerron työstäni mielenkiintoisella tavalla. Työhöni kuuluu sosiaalisen median julkaisut ja työnantaja seuraa niiden tavoitettavuutta. Ulkopuoliset eivät tiedä, millainen paine julkaisuihin liittyy.

Se, että sometilejäni seurataan työni vuoksi ei tarkoita, että olisin mielenkiintoinen ihmisenä tai olisin tosielämässä suosittu. "Suosio" somessa ei tarkoita, että elämäni olisi erikoista tai hienoa. Elän ihan tavallista arkea.

Tämä. Mulla on Instagramissa toista tuhatta seuraajaa ja live-elämässä mulla on pari kaveria ja vietän usein illat yksin. Instagramissa elämäni näyttää työn vuoksi sosiaaliselta ja kivalta, mutta olisi vähän erilaista, jos kertoisin muusta elämästäni. "Tänään tulin töistä kotiin ja hengasin taas koko illan kotona kissan kanssa. Luin romaania, tein poppareita ja ulkona satoi kaatamalla. Yritin soittaa äidille, mutta äiti ei vastannut puhelimeen." :D

Vierailija
78/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän instagramista, mutta harrastan valokuvausta ja kuvat ovat pääasiassa luonnosta, maisemista, lemmikeistäni ja joistakin rakennuksista. Minusta itsestäni ei ole kuin muutama kuva, vaikka olen ihan ok näköinen ja harrastan liikuntaa. Voisin aivan hyvin laittaa jotain tyrkkykuvia, mutta se ei olisi silloin minua enkä edes seuraa ketään tällaista, joilla ei muita kuvia ole kuin naamastaan tai kropastaan. Minusta ne ovat tylsiä.

Ihan mukavasti tullut seuraajia ja järkeviä sellaisia, joiden kanssa on vaihdettu ajatuksia valokuvauksesta tai sitten kuvan aiheesta.

Seuraisin siis sellaisia tilejä, jotka kiinnostavat ja kommentoisin ja tykkäisin niistä. Jos jotkut tilit ahdistavat niin en seuraisi tai ainakin mykistäisin ne, etten näkisi niitä. 🤔 Ja jos todella kovasti silti ahdistaa, niin ehkä lähtisin koko instagramista.

Jos en olisi valokuvausharrastaja, niin en välttämättä olisi siellä, koska tuskin ketään kiinnostaisi minun tylsä arkeni. 😂

Voisitko harrastaa tuota samaa jollakin keskustelufoorumilla tai sivustolla, jossa voisi jakaa kuvia, vaihtaa ajatuksia, mutta siellä ei olisi "seuraajia", eikä tykkäysnappuloita?

Suuri osa "tervejärkisistä aikuisista". eli niillä, joilla on itsetunto kohdallaan. eivät välitä tykkäysten määristä julkaisuilleen vaan ottavat tilanteen normaalina kanssakäymisenä.

Mutta lapsilla ja sellaisilla, jotka ovat epävarmoja, on tilanne toinen. tykkäysten määrällä he rakentavat itsetuntonsa tai tuhoavat ne loputkin. Jos ei ole seuraajia, ei tykkäyksiä ("kun kaverilla on niitä miljoona") on varmaan aika epämieluisa olotila.

Kuinkahan paljon instan tilanne muuttuisi, jos siellä ei olisi mahdollista "tykätä".

Myös se, joka mainittiin täällä aiemmin, että painetaan tykkäysnappulaa, koska se on tapa.

Vierailija
79/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostat niitä seuraajia kuten muutkin tekee, maksaahan se mutta saa  näkyvyyttä samantien.

Vierailija
80/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instassa on lukuisia ryhmiä, joissa muodostetaan kommentoiti- ja tykkäysrinkejä.

Osallistumalla tykkäysrinkiin, saat 49 tykkäystä ja käyt itse tykkäämässä 49 kuvasta. Samat tyypit osallistuu useaan ryhmään ja jokaiseen rinkiin, silloin saa "helposti" monta sataa tykkäystä ja tallennusta ihmisiltä jotka ei muuten seuraisi tai tykkäisi, jolloin saa lisää näkyvyyttä.

Lisäksi näiden ryhmien ylläpitäjien tilejä pitää seurata joten se selittää joidenkin turhanpäiväisten instaäitien seuraajamäärät.

Ei kannata olla kateellinen siitä että joku "ostaa" tykkäyksiä tykkäämällä hullunlailla muiden kuvista, joista ei oikeasti piittaa yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi