Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kateellinen kavereille jotka ovat suosittuja instagramissa, kuinka päästä kateudesta ja alemmuudentunteesta?

Vierailija
08.07.2020 |

Rohkeasti jakavat julkaisuja elämästään ja saavat paljon tykkäyksiä ja seuraajia. Olen niin kateellinen, tuntuu että olen näkymätön kaikille kun en ole suosittu instagramissa.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon joskus käynyt tuollla instagramissa katsomassa suosittujen naisten profiileja siellä kommentit ovat hyvin lyhyitä tyyyliin "your are so gorgeous, really beautyfull". Onko nämä nyt sitten osa markkinointia tai mitä muttta yleensäkin ihan hemmetin tylsää touhua.

Arrvelen että tuoo homma tysssä siihen että kun logiikka pettäää siinä kohtaa kun kulttuurit ovat erilaisia ja haluat mahdollsimman suurta hyväksyntäää niin pitäää löytää universaaleja teeemoja.

Vierailija
42/90 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajusin ihan hiljattain vasta kuinka stressaavaa on menestyvän instaajan elämä. Olin puistossa kun kukinta oli kauneimmillaan. Siellä oli joku viimeisen päälle laittautunut tyrkky, jolla oli kassikaupalla rekvisiittaa sekä valokuvaaja mukanaan. Siinä sitten mallailivat pitkään ja hartaasti kuvakulmia niin ettei ohi meinannut päästä. Jäin itse penkille lukemaan kirjaa, ja kun olin lähdössä pois 1½ tuntia myöhemmin, kyseinen bimbo oli edelleen siinä kireänä kuin viulunkieli tiuskimassa ihmisille jotka vahingossa kulkivat kameran edesä. 

Sääliksi kävi tämäkin nätti nuori nainen. Ei hän päässyt ollenkaan nauttimaan puistossa oleilusta ja kukkien kukinnasta. Varmaan joutui myös maksamaan kuvaajalle palkkaa, en ainakaan osaa kuvitella että kukaan suostuisi noin pitkäksi aikaa kiukkuisen diivan komenneltavaksi ilman rahallista korvausta. 

Sun ajatusmaailma ei ainakaan kirjoja lukemalla ole nätiksi muuttunut, kun bimbo ja tyrkky kuuluvat sanavarastoosi vieraita ihmisiä kuvaillessasi.

En ole tuo jolle vastasit, mutta kyllä ne sanat juurikin kuvaavat tuota ihmistyyppiä. Ovat itsekkäitä, itsekeskeisiä ja yksinkertaisia kerrassaan!

Asun paikassa, jossa tämmöinen porukka käy kuvaamassa itseään aika useinkin. Näen ikkunastani kaikenlaisia meikattuja poseeraajia harva se päivä. Nämä kehtaavat pyllistellä ja esiintyä toisten ihmisten ikkunoiden alla, eikä näköjään yhtään hävetä! Aika bimbo pitää olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon joskus käynyt tuollla instagramissa katsomassa suosittujen naisten profiileja siellä kommentit ovat hyvin lyhyitä tyyyliin "your are so gorgeous, really beautyfull". Onko nämä nyt sitten osa markkinointia tai mitä muttta yleensäkin ihan hemmetin tylsää touhua.

Arrvelen että tuoo homma tysssä siihen että kun logiikka pettäää siinä kohtaa kun kulttuurit ovat erilaisia ja haluat mahdollsimman suurta hyväksyntäää niin pitäää löytää universaaleja teeemoja.

ELii käytännössä tuo homma menee niin etttä jos alat mielistelemään jotakin ryhmää niin silloin joku ryhmä pahoittaa mielensä ja hylkää. Muttta se mitä ryhmää milloinkin mielistelet on varmaan luonnolllisesti se mistä revit rahasi. Itsee tykkään venäläisestä ja suomalaisesta kirjallisuudesta ja íhan rehelllisestä älystä ja huumorista.

Vierailija
44/90 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä myymistä, se kertoo kaiken.

Kuka normaali ihminen haluaa myydä itseään...?

Vierailija
45/90 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajusin ihan hiljattain vasta kuinka stressaavaa on menestyvän instaajan elämä. Olin puistossa kun kukinta oli kauneimmillaan. Siellä oli joku viimeisen päälle laittautunut tyrkky, jolla oli kassikaupalla rekvisiittaa sekä valokuvaaja mukanaan. Siinä sitten mallailivat pitkään ja hartaasti kuvakulmia niin ettei ohi meinannut päästä. Jäin itse penkille lukemaan kirjaa, ja kun olin lähdössä pois 1½ tuntia myöhemmin, kyseinen bimbo oli edelleen siinä kireänä kuin viulunkieli tiuskimassa ihmisille jotka vahingossa kulkivat kameran edesä. 

Sääliksi kävi tämäkin nätti nuori nainen. Ei hän päässyt ollenkaan nauttimaan puistossa oleilusta ja kukkien kukinnasta. Varmaan joutui myös maksamaan kuvaajalle palkkaa, en ainakaan osaa kuvitella että kukaan suostuisi noin pitkäksi aikaa kiukkuisen diivan komenneltavaksi ilman rahallista korvausta. 

Sun ajatusmaailma ei ainakaan kirjoja lukemalla ole nätiksi muuttunut, kun bimbo ja tyrkky kuuluvat sanavarastoosi vieraita ihmisiä kuvaillessasi.

Tyrkyn sanomista tyrkyksi ei minusta voi kyllä tuomita. Ihan sama kuin jos sanoo punatukkaista punatukkaiseksi.

-eri

46/90 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä kannata olla kateellinen. Monilla se on aika epäaitoa ja pinnallista. Kuvat on lavastettuja ja Instaan laitetaan vain parhaat puolet elämästä. Kauniilla Insta-suosikeilla voi olla oikeasti todella huono itsetunto ja koko elämä pyörii pakkomielteisesti uusien kuvien ja ulkonäön miettimisessä. Kaikki ei ole sitä miltä näyttää hienoissa kuvissa.

Tykkäyksiäkin on helppo jakaa kuin robotti edes miettimättä, kuka sen kuvan laittoi tai mitä siinä kuvassa oli. Minuutin päästä sitä ei edes muista.

Vierailija
47/90 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellekin tullut mieleen että en enää julkaise mitään. Saan tykkäyksiä vain johonkin ulkomaanlomakuviin. Jos postaan arkijuttuja, puutarhaa, lemmikkiä tms. ei se kiinnosta ketään. Kun joku muu saa ihan samantyyppisille kuville kymmeniä tykkäyksiä.

Tykkään silti instasta kauheasti, seuraan mielenkiinnon kohteitani ja onhan kavereidenkin menoista ja elämästä kiva kuulla. Oma postailu vaan masentaa joten sen aion lopettaa.

Kyse on näkyvyydestä. Avainsanoista, joita kuvissasi käytät. Mulla ei ole instatiliä, mutta kissallani on :D. Olen yllättynyt, että kissallani on jo 90 seuraajaa. Näistä vain muutama on ihminen, jonka tunnen. Suurin osa seuraajista ei ole edes Suomesta. 

Sun kissalla on enemmän seuraajia kun mulla!

Vierailija
48/90 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellekin tullut mieleen että en enää julkaise mitään. Saan tykkäyksiä vain johonkin ulkomaanlomakuviin. Jos postaan arkijuttuja, puutarhaa, lemmikkiä tms. ei se kiinnosta ketään. Kun joku muu saa ihan samantyyppisille kuville kymmeniä tykkäyksiä.

Tykkään silti instasta kauheasti, seuraan mielenkiinnon kohteitani ja onhan kavereidenkin menoista ja elämästä kiva kuulla. Oma postailu vaan masentaa joten sen aion lopettaa.

Kyse on näkyvyydestä. Avainsanoista, joita kuvissasi käytät. Mulla ei ole instatiliä, mutta kissallani on :D. Olen yllättynyt, että kissallani on jo 90 seuraajaa. Näistä vain muutama on ihminen, jonka tunnen. Suurin osa seuraajista ei ole edes Suomesta. 

Auts! Mä uskon, että suurin syy on just ne avainsanat. Niiden perusteella ihmiset löytävät mun kissani instasta. En edes postaa kuin 1-2 kertaa viikossa kissani kuvia sinne, mutta joka viikko tulee ainakin muutama uusi seuraaja. 

Vierailija
49/90 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne seuraamiset ja tykkäykset muuta tarkoita kuin että ystäväsi jakavat sisältöä, jota toiset arvostavat. Ei se ystävistäsi tee sinua arvokkaampia ihmisiä. Millaista sisältöä sinä jaat? Kuvailet ystäviäsi rohkeiksi, haluaisitko sinäkin siis jakaa enemmän, muttet rohkene?

Ihan ykkösasia netissä tulisi mielestäni ollakin turvallisuus. Kyse on myös persoonasta. Minäkin joskus innostuin Instasta, mutta sitten jatkuvasti ahdistuin yrittäessäni "pysytellä toisten kintereillä" kuvien ja tarinoiden jakamisessa. Lopulta tajusin, että minä vain olen sellainen ihminen, etten _halua_ jakaa asioitani "koko maailmalle". Muutin tilini yksityiseksi ja nyt kuvistani tykkää jos on tykkääkseen kourallinen ystäviä/kavereita. Näin minun on hyvä olla.

Mielenkiintoinen ja jollain tapaa surullinenkin ilmiö muuten tuo näkymättömyyden kokemus... Onko siinä pohjalla ihmisen täysin luonnollinen tarve tulla nähdyksi, joka purkautuu siten, että kunhan jotenkin on esillä ja tulisi huomatuksi. Kohdistuuko se somehuomio kuitenkaan siihen, minkä suhteen todella kaipaa nähdyksi tulemista? Jos ns. oikeassa elämässä on hätä, ei ne tuhannet someseuraajat ympäri maailman riennä apuun, vaan ratkaisevaa on se, että omassa arjessa on joku, jonka luo mennä ja pyytää apua. Tällaista ajatuksenjuoksua, kun pisti mietityttämään...

Vierailija
50/90 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insta- ja some-elämä on näyttämöelämää. Kulissit rakennetaan ja näyttelijä asettuu niihin. Sen ei ole tarkoituskaan olla oikeata elämää. Se rakentuu pienelle tarinalle, joka sitten näytellään. On pääosan esittäjä ja usein myös taustanäyttelijät. Seuraajat ovat kuin katsomossa olevaa yleisöä. Näytelmän tarkoitus on mm. tuoda elämyksiä katselijoille. Sen verran pitää olla esityksellä vetovoimaa, että katselija on valmis palaamaan uudelleen katsomoon, mahdollisesti jopa maksamaan esityksestä.

Kun näytelmä on ohi, kulissit puretaan, näyttelijä riisuu maskinsa ja menee kotiin elämään arkea.

Hän palaa taas seuraavana päivänä näyttämölle.

Vierailija
51/90 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voit itseksesi miettiä, mikä sinulle on elämässä tärkeintä. Näennäinen suosio muiden somettajien keskuudessa vai lisääntynyt vapaa-aika vailla yksityisyydensuojaan kohdistuvia uhkia. Jokainen tehköön oman valintansa.

Minulla on niin kiireinen elämäntyyli, ettei minulla ole aikaa somettaa. Tästä jotkut tutut, joilla lähemmäs tuhat seuraajaa, ovat vetäneet herneen nenäänsä, johon olen kuitannut, että eikö teillä ole jo tarpeeksi lähes tuntemattomiakin seuraajia korvaamaan tällaista rivikaveria.

Vierailija
52/90 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu: älä mene Instagramiin.

Vierailija
53/90 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala markkinoida tiliäsi tai osta tykkääjiä niin kuin kaverisikin tai lähde pois koko somesta.

Vierailija
54/90 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko normaalista yksityisestä tilistä, jossa seuraajia ja seurattavia on yhtä paljon vai tilistä, jolla on 1 000 seuraajaa, mutta vain 300 seurattavaa? Vinkki: jos kyse on jälkimmäisestä, on mukana varmasti paljon ihmisiä, joita somettaja ei edes tunne. Mitä sellaisten ihmisten tykkäyksillä on väliä?

Vierailija
55/90 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös Instagramissa ja olen blokannut kaikki tuttavat ja kaverit, ihanaa vapautta.

Vierailija
56/90 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä insta on hauska. Oma tili on yksityinen ja lisään kuvia ehkä kerran vuodessa, mutta seuraan monia ihmisiä ja selaan instaa paljon. Seuraan myös näitä ”bimboja” ja ”tyrkkyjä”, kuten heitä kuvailitte. Heillä on kivoja kuvia ja saa ideoita esimerkiksi vaatteisiin tai motivaatiota urheilla ja syödä terveellisesti.

Välillä surettaa lukea tätä palstaa kun naiset (oletan niin) puhuu toisista naisista niin rumasti:(

Vierailija
57/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä some!

Vierailija
58/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auts! Mä uskon, että suurin syy on just ne avainsanat. Niiden perusteella ihmiset löytävät mun kissani instasta. En edes postaa kuin 1-2 kertaa viikossa kissani kuvia sinne, mutta joka viikko tulee ainakin muutama uusi seuraaja. 

Kattisihan on kohta aito somejulkkis ☺️

Vierailija
59/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttuni osti seuraajia. Ihan käsittämätöntä mielestäni, miten epätoivoinen täytyy olla. Seuraajia oli muutama tuhat, ja yhtäkkiä luku pomppasi kymppitonneihin. Säälittävää.

Vierailija
60/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen ihminen siirtää kateuden johonkin muuhun. Jos luonne on kateellinen se on eikä muuksi muutu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi