Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kateellinen kavereille jotka ovat suosittuja instagramissa, kuinka päästä kateudesta ja alemmuudentunteesta?

Vierailija
08.07.2020 |

Rohkeasti jakavat julkaisuja elämästään ja saavat paljon tykkäyksiä ja seuraajia. Olen niin kateellinen, tuntuu että olen näkymätön kaikille kun en ole suosittu instagramissa.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä varsinkin selfieiden ja belfieiden postailu kielii huonosta itsetunnosta, jonka juuret ovat syvällä lapsuudessa. Eli ts. narsismista. Entinen esimieheni, puljun pitäjä, postaa yhä firmansa instatilille sefieitä itsestään. Huvittavimpia ovat olleet nämä vuodenvaihteen kuvakollaasit, kaikki tämän muijan naamoja 😂😂

Sanna P? :D 

Vierailija
82/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instassa on lukuisia ryhmiä, joissa muodostetaan kommentoiti- ja tykkäysrinkejä.

Osallistumalla tykkäysrinkiin, saat 49 tykkäystä ja käyt itse tykkäämässä 49 kuvasta. Samat tyypit osallistuu useaan ryhmään ja jokaiseen rinkiin, silloin saa "helposti" monta sataa tykkäystä ja tallennusta ihmisiltä jotka ei muuten seuraisi tai tykkäisi, jolloin saa lisää näkyvyyttä.

Lisäksi näiden ryhmien ylläpitäjien tilejä pitää seurata joten se selittää joidenkin turhanpäiväisten instaäitien seuraajamäärät.

Ei kannata olla kateellinen siitä että joku "ostaa" tykkäyksiä tykkäämällä hullunlailla muiden kuvista, joista ei oikeasti piittaa yhtään.

Asiaa! Tämä herättää itsessäni lähinnä myötähäpeää. Jossakin tutkimuksessa heitettiin arvio, että ihminen kykenee muistamaan keskimäärin 150 tuttavansa nimen. Minun elämääni ei ainakaan hetkauta tykkäys joltain ihmiseltä, jonka nimeä en edes muista tai parhaimmassa tapauksessa tiedä. Erikseen harrastuspiirit, joissa saa myös kehittävää kritiikkiä, mutta noissa harvemmin saa ainakaan turhia tykkäyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tehnyt tutkimusta perustuen saamiini tykkäyksiin:

- kuva, jossa olen itse > 50 % seuraajista

- kaverikuva < 40 % seuraajista

- luontokuva < 25 % seuraajista

- kotipaikkakuntakuva > 40 % seuraajista

- kuva tekemästäni maalauksesta < 25 % seuraajista.

No, en silti aio postata jatkossa lärvikuvia, jääköön nuo pari vanhaa.

Mikä siinä on, että naamakuvat saavat usein eniten tykkäyksiä, vaikka kyselytutkimusten mukaan ne myös eniten ärsyttävät ihmisiä? Sen sijaan jotkut oikeasti hienot kuvat saavat vähemmän tykkäyksiä. Vai tykkäileekö niin moni myötähäpeästä?

Vierailija
84/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tehnyt tutkimusta perustuen saamiini tykkäyksiin:

- kuva, jossa olen itse > 50 % seuraajista

- kaverikuva < 40 % seuraajista

- luontokuva < 25 % seuraajista

- kotipaikkakuntakuva > 40 % seuraajista

- kuva tekemästäni maalauksesta < 25 % seuraajista.

No, en silti aio postata jatkossa lärvikuvia, jääköön nuo pari vanhaa.

Mikä siinä on, että naamakuvat saavat usein eniten tykkäyksiä, vaikka kyselytutkimusten mukaan ne myös eniten ärsyttävät ihmisiä? Sen sijaan jotkut oikeasti hienot kuvat saavat vähemmän tykkäyksiä. Vai tykkäileekö niin moni myötähäpeästä?

Sille on joku tieteellinen selitys, jota en nyt muista. Ihmiset vaan haluaa nähdä lajinsa edustajia :D

Vierailija
85/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän instagramista, mutta harrastan valokuvausta ja kuvat ovat pääasiassa luonnosta, maisemista, lemmikeistäni ja joistakin rakennuksista. Minusta itsestäni ei ole kuin muutama kuva, vaikka olen ihan ok näköinen ja harrastan liikuntaa. Voisin aivan hyvin laittaa jotain tyrkkykuvia, mutta se ei olisi silloin minua enkä edes seuraa ketään tällaista, joilla ei muita kuvia ole kuin naamastaan tai kropastaan. Minusta ne ovat tylsiä.

Ihan mukavasti tullut seuraajia ja järkeviä sellaisia, joiden kanssa on vaihdettu ajatuksia valokuvauksesta tai sitten kuvan aiheesta.

Seuraisin siis sellaisia tilejä, jotka kiinnostavat ja kommentoisin ja tykkäisin niistä. Jos jotkut tilit ahdistavat niin en seuraisi tai ainakin mykistäisin ne, etten näkisi niitä. 🤔 Ja jos todella kovasti silti ahdistaa, niin ehkä lähtisin koko instagramista.

Jos en olisi valokuvausharrastaja, niin en välttämättä olisi siellä, koska tuskin ketään kiinnostaisi minun tylsä arkeni. 😂

Voisitko harrastaa tuota samaa jollakin keskustelufoorumilla tai sivustolla, jossa voisi jakaa kuvia, vaihtaa ajatuksia, mutta siellä ei olisi "seuraajia", eikä tykkäysnappuloita?

Suuri osa "tervejärkisistä aikuisista". eli niillä, joilla on itsetunto kohdallaan. eivät välitä tykkäysten määristä julkaisuilleen vaan ottavat tilanteen normaalina kanssakäymisenä.

Mutta lapsilla ja sellaisilla, jotka ovat epävarmoja, on tilanne toinen. tykkäysten määrällä he rakentavat itsetuntonsa tai tuhoavat ne loputkin. Jos ei ole seuraajia, ei tykkäyksiä ("kun kaverilla on niitä miljoona") on varmaan aika epämieluisa olotila.

Kuinkahan paljon instan tilanne muuttuisi, jos siellä ei olisi mahdollista "tykätä".

Myös se, joka mainittiin täällä aiemmin, että painetaan tykkäysnappulaa, koska se on tapa.

Kyllä varmaan ja tätä olen joskus tehnytkin, kun keskustelupalstat vielä olivat hengissä. Nykypäivänä paras alusta tuohon on kuitenkin instagram. En minä tähän itsetuntoani perusta, vaikka onhan se mukavaa saada tykkäyksiä ja kommentteja.

Vierailija
86/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska seurata kuvista miten ihmiset vanhenee. Tuiskua kattelen kuvista ja voi miten hän on muuttunut siloposkesta aikuiseksi, ei se vielä, vaan nyt hän on jo pian keski-ikäinen ja tukkaraja alkaa nousta. silti käyttäytyy kuin parikymppinen. kyllä se kohta alkaa naurattaa kun tossa iässä jo pitäisi lapsiakin olla, eikä yksin matkustella ja somettaa.

Vierailija
87/90 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kadehdi ketään kenen suruja et tiedä.

Vierailija
88/90 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kadehdit ihmisiä joidenka täytyy lähes alasti kekkuloida kuvissa.Sitte he vielä vuodattavat koko elämäntarinansa ja kaikki traumansa julkisesti,siis ihan tavalliset ihmiset.Katsoppa näitten tavisten joilla on suuri seuraaja määrä seuraajia.Samat miehet tykkäilee näit kaikkia.Vaikka sulla olisi kuinka vähän seuraajia niin älä kadehdi noita edellä mainittuja ne joutuu kokoajan paljastamaan itsestään entistä enemmän tai sitten seuraajien mielenkiinto loppuu,tuskin itse haluaisit sellaista.Mieluumin maisema,kissa tai koirakuvalla vaikka 20 tykkäystä kuin että joutusit lähes alasti keikistelee ja saisit 1000 tykkäystä tai 10000 ei noin halvalla kannata itsestään jakaa kaikille kaikkea.Seki parempi jos joku ihminen sanoo sulle aidosti jotain kivaa.Some on some eletään oikeaa elämää.Ollaan aitoja.Mielenrauhaa sinulle.

Vierailija
89/90 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap minä olen kateellinen sinulle. Lähdin typeränä aikanaan tekemän uraa vaikuttajamarkkinnoinnin pariin ja sillä nyt elänkin. Seuraajia kymmeniä tuhansia.

Mutta jos voisin kääntää aikaratasta taaksepäin, en lähtisi.

Insta on pelkkää kiiltokuvaa. Moni siellä menestyvä jopa keksii juttuja että saa tykkäyksiä. Myydään omat lapset ja parisuhde ja yksityisyys kunhan on seuraajia ja tykkäyksiä ja kaupallisia yhteistöitä.

Veikkaan että tulevaisuudessa tullaan näkemään monta katkera ihmistä joiden Äidit on myynyt heidät somelle heiltä kysymättä.

Vierailija
90/90 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48v mies ja minusta ei ole yhtään naamakuvaa eikä todellista nimeäni missään "somessa", mutta esim. Instassa on kyllä kuvia keräilyharrastuksestani, niistä keräilytavaroista. Edelleenkin omaa naamaa ei siellä näy missään ja tilin nimi on pelkkä nimimerkki, ei liity henkilöllisyyteeni millään tavalla.

110 seuraajaa ja kuvat saaneet muutamasta - muutamaan kymmeneen tykkäystä, joskus tulee jopa kommenttejakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi