Olen kateellinen kavereille jotka ovat suosittuja instagramissa, kuinka päästä kateudesta ja alemmuudentunteesta?
Rohkeasti jakavat julkaisuja elämästään ja saavat paljon tykkäyksiä ja seuraajia. Olen niin kateellinen, tuntuu että olen näkymätön kaikille kun en ole suosittu instagramissa.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Tajusin ihan hiljattain vasta kuinka stressaavaa on menestyvän instaajan elämä. Olin puistossa kun kukinta oli kauneimmillaan. Siellä oli joku viimeisen päälle laittautunut tyrkky, jolla oli kassikaupalla rekvisiittaa sekä valokuvaaja mukanaan. Siinä sitten mallailivat pitkään ja hartaasti kuvakulmia niin ettei ohi meinannut päästä. Jäin itse penkille lukemaan kirjaa, ja kun olin lähdössä pois 1½ tuntia myöhemmin, kyseinen bimbo oli edelleen siinä kireänä kuin viulunkieli tiuskimassa ihmisille jotka vahingossa kulkivat kameran edesä.
Sääliksi kävi tämäkin nätti nuori nainen. Ei hän päässyt ollenkaan nauttimaan puistossa oleilusta ja kukkien kukinnasta. Varmaan joutui myös maksamaan kuvaajalle palkkaa, en ainakaan osaa kuvitella että kukaan suostuisi noin pitkäksi aikaa kiukkuisen diivan komenneltavaksi ilman rahallista korvausta.
Sun ajatusmaailma ei ainakaan kirjoja lukemalla ole nätiksi muuttunut, kun bimbo ja tyrkky kuuluvat sanavarastoosi vieraita ihmisiä kuvaillessasi.
Mun mielestä olis kauheen ahdistavaa jos olis paljon seuraajia. Yleensä nuo elää somen kautta ja kauhea paine päivittää kokoajan jotain ja se mikä somessa on ei sieltä enää koskaan lähde. Elä oikee omaa elämääsi, turha ottaa stressiä jostain somesta
Tajuamalla, että ihmissuhteiden taloudellinen arvo on 0e ja loppupeleissä niillä ei tee mitään.
Tykkäykset eivät ole minkään arvoisia. Terveisin instasetä.
No kun se ei oikeasti ole mikään saavutus. Valtaosa on ostanut itselleen seuraajia noista joilla valtavat määrät seuraajia ja kuvista tykkää parisataa ihmistä 😂
Vain julkkiksilla ymmärtää isot seuraajaluvut, mutta tavallisilla talliaisilla ei mitään valtavia määriä ole ilman että niistä on maksettu, ja varmasti moni julkkiskin kyllä ostaa seuraajia.
Siitä vaan instaan selfieitä ja belfieitä ja 50 hashtagia joka kuvaan niin kyllä alkaa seuraajia tulemaan. Kuka sitten haluaa tehdä noin niin se on asia erikseen 😂
Tykkäykset ei merkitse mitään. Jengi vaan selaa instaa ja tykkäilee kuvista, parin minuutin päästä eivät enää edes muista kuvaasi. Insta on täynnä valokuvia, yksi kuva ei ihan oikeasti ole siellä minkään arvoinen. Lopeta stressaaminen.
Siis kuka ihan oikeasti tarvii jotain seuraajia ja tykkäyksiä? Mihin niitä tarvitaan? Ymmärrän tuollaisen ainoastaan yrityksillä/brändeillä ja ihmisillä jotka haluavat hyötyä somesta taloudellisesti. Heillä sen ymmärrän hyvinkin, mutta miksi jollain perus naapurin Ellalla täytyy olla tuhansia seuraajia ja tykkäyksiä? Mitä se niillä tekee?
Vierailija kirjoitti:
No kun se ei oikeasti ole mikään saavutus. Valtaosa on ostanut itselleen seuraajia noista joilla valtavat määrät seuraajia ja kuvista tykkää parisataa ihmistä 😂
Vain julkkiksilla ymmärtää isot seuraajaluvut, mutta tavallisilla talliaisilla ei mitään valtavia määriä ole ilman että niistä on maksettu, ja varmasti moni julkkiskin kyllä ostaa seuraajia.Siitä vaan instaan selfieitä ja belfieitä ja 50 hashtagia joka kuvaan niin kyllä alkaa seuraajia tulemaan. Kuka sitten haluaa tehdä noin niin se on asia erikseen 😂
Tosi asia että niitä osaa ostettua mutta kyllä sen laskee tykkäyksistä kuka on ostanut.. sitten on kourallinen ihmisiä meillä Suomessa, jotka tekee kovaa tiliä tällä itsensä myymisellä. Se aiheuttaa sen, että yhä useammat nuoret tavoittelevat tällaista ” helppoa” rahaa. Kohta kukaan ei halua tehdä normaalia duunia, kun sillä omalla instatilillä voi itseään myymällä tienata.
Mulla lähti toi huoli heti kun laitoin instan yksityiseksi. Päätin vaan, että mulla on yksityinen tili, päivitän ainoastaan seuraajilleni, en muille maailmalle. Julkisen tilin aikaan ahdisti enemmän ja roikuin jatkuvasti instassa. Yksityisen tilin jälkeen tiedän ketkä näkevät kuvani ja storyni sekä olen oikeasti instassa päivän aikana alle tunnin. Suosittelen todellakin 😊
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka ihan oikeasti tarvii jotain seuraajia ja tykkäyksiä? Mihin niitä tarvitaan? Ymmärrän tuollaisen ainoastaan yrityksillä/brändeillä ja ihmisillä jotka haluavat hyötyä somesta taloudellisesti. Heillä sen ymmärrän hyvinkin, mutta miksi jollain perus naapurin Ellalla täytyy olla tuhansia seuraajia ja tykkäyksiä? Mitä se niillä tekee?
Eihän niitä periaatteessa mihinkään tarvii jos et sitten halua olla instabebe.. mutta some ja tykkäykset/seuraajat koukuttaa. Se tuo tutkitusti nopeaa mielihyvää ihmiselle mitä enemmän niitä saa. Toki kun sinne someen jotain julkaisee, niin se tarkoittaa sitä monelle, että haluttaisi et ne omat kaverit edes huomioi siellä. Kuitenkin kun julkaisee, niin aina siinä takana on halu tulla kuulluksi ihan jokaisella.
Vai väitätkö että ihan vaan omaksi iloksi sinne postaat lomakuvia tai takapihalla hyvin kasvavasta ruusupuskasta, jonka olet saanut vaivalla menestymään.?
Eikös monilla noilla ole todellisuudessa huono itsetunto? Ja mieti sitä hirveiden viestien määrää mitä ne saa itselleen yksityisen... Todella rumia kommentteja, et voi olla kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä periaatteessa mihinkään tarvii jos et sitten halua olla instabebe.. mutta some ja tykkäykset/seuraajat koukuttaa. Se tuo tutkitusti nopeaa mielihyvää ihmiselle mitä enemmän niitä saa. Toki kun sinne someen jotain julkaisee, niin se tarkoittaa sitä monelle, että haluttaisi et ne omat kaverit edes huomioi siellä. Kuitenkin kun julkaisee, niin aina siinä takana on halu tulla kuulluksi ihan jokaisella.
Vai väitätkö että ihan vaan omaksi iloksi sinne postaat lomakuvia tai takapihalla hyvin kasvavasta ruusupuskasta, jonka olet saanut vaivalla menestymään.?
No juu toki niitä haluaa, mutta mietin vaan miksi niihin on niin kova pakkomielle, että täytyy jopa ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin yllätyin huomattuani olevani jollakin tasolla pinnallinen, kun ikätoverini (25-v) postaavat instaan pyllybikinikuvia ulkomaanmatkoilta, kuvia osakekirjoista merkiksi ensiasunnon ostosta, babyshowerkuvia juhlista (joihin ei kutsuttu lapsettomia), kuvia työpaikan terassibileistä, merkkivaateostoksista ja uusista vesiskoottereista.
Sitten tajusin, etten itse haluaisi missään nimessä julkisesti näin paljon itsestäni muulle maailmalle kertoa (missä hotellissa majoitun, minkä asunto-osakeyhtiön osakkeita omistan, olenko tuleva äiti, missä työpaikassa työskentelen, kuinka paljon käytän ylimääräistä rahaa kuluttamiseen).
No, mutta jos et näistä asioista hehkuta, olet instapiirisi nobody.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juu toki niitä haluaa, mutta mietin vaan miksi niihin on niin kova pakkomielle, että täytyy jopa ostaa?
Varmasti se vertailu muihin ja halu näyttää, että minunkin per seestä joku on kiinnostunut. Emt, se nopea mielihyvä kun saa näyttää kaverille, että mun persekuva kerää enemmän tykkäyksii ku sun:D
Heh, ja minusta ei näy naaman alapuolelta yhtään paljasta ihoa, ja silti miekkoset pommittavat kuin hullut konsanaan XDDDDD.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähti toi huoli heti kun laitoin instan yksityiseksi. Päätin vaan, että mulla on yksityinen tili, päivitän ainoastaan seuraajilleni, en muille maailmalle. Julkisen tilin aikaan ahdisti enemmän ja roikuin jatkuvasti instassa. Yksityisen tilin jälkeen tiedän ketkä näkevät kuvani ja storyni sekä olen oikeasti instassa päivän aikana alle tunnin. Suosittelen todellakin 😊
Jos haluaa verkostoitua samanhenkisten ihmisten kanssa, kukaan ei rupea seuraamaan sinua jollei tilisi ole kaikille avoin. Vähän kuin ostaisi sian säkissä kun ei näe millaista kamaa toinen postailee. Mielenkiinto ei useinkaan herää pelkän profiilikuvan perusteella.
Mä oon joskus käynyt tuollla instagramissa katsomassa suosittujen naisten profiileja siellä kommentit ovat hyvin lyhyitä tyyyliin "your are so gorgeous, really beautyfull". Onko nämä nyt sitten osa markkinointia tai mitä muttta yleensäkin ihan hemmetin tylsää touhua.
Instassa voi olla ilman, että asiat pyörii ulkonäön tai muiden pinnallisten aiheiden ympärillä. Kateellinen ei kannata olla. Ne kuvat on vain sitä, mitä ihmiset haluavat näyttää. Paljon jää ulkopuolelle.
Huh huh, joo tiedän ihmistyypin! Olen ollut itse tällaisen sometyrkyn kuvaajana aikoinaan. Halusi muka olla ensin niin kaveria, mutta kun alkoi tulla tunnetuksi, niin lemppasi elämästään kun en enää kelvannut piireihin. Halusi kerrankin jonnekin cocktail tilaisuuteensa vain kauniita ihmisiä, jotta saadaan mahdollisimman hyvät kuvat.