Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvitellaan tilanne: kaikki pakotetaan aloittamaan oma yritystoiminta

Vierailija
08.07.2020 |

Minkälaisen yrityksen sinä perustaisit?

Kommentit (374)

Vierailija
201/374 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin kuten Exitissä. Sijoittaisin ja pesisin rahaa veroparatiiseissa. En kuitenkaan alkaisi huumeita käyttämään ja juopottelemaan. Kurjasti kävi äijien.

Vierailija
202/374 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lääkäri joten kai se jonkinlainen lääkäriasema olisi sitten perustettava. Toivottavasti byrokratiaa vähennettäisiin samalla kun tuo lakimuutos tulisi. Voisin tarjota yleislääkäri- ja diabeteslääkäripalveluita. Saman toiminimen alle voisin perustaa kyllä myös kissahoitolan ja rotukissakasvattamon, jos tilaa olisi riittävästi. No kai sitä olisi sitten luontevaa tarjota myös jotain kissaterapiaa potilaille. Itse asiassa potilashuoneet voisivat olla osa kissojen oleskelutiloja, ja potilaat saisivat silitellä kissoja vastaanoton aikana. Kissa-allergiset voisivat suunnata jollekin toiselle lääkäriasemalle. 

Mukava ajatus. Samaan syssyyn sinne voisi perustaa myös japanilaistyylisen kissakahvilan, jossa on kirjasto ja oleskelutilaa. Takuulla olisi tulijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/374 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustaisin pankin. Saisin luvan luoda rahaa tyhjästä ja täyttää niillä taskuni.

Vierailija
204/374 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään EI voi pakottaa Pakottaminen on rikollista toimintaa!

Vierailija
205/374 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaisin auttaa ihmisiä työnhaussa. Ironista on, että avullani moni myös pitkäaikaistyötön tuttava on saanut töitä, mutta itse posotan vaan työttömänä. Osaan neuvoa muita mutten itseäni.

No onhan sulla duuni, et vaan ole tajunnut rahastaa palveluksistasi. Nyt nettisivu pystyyn ja kaverien suositukset sinne ja tadaa - sulla on bisnes! Hae jotain starttirahaa heti.

Vierailija
206/374 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisin huumekauppiaaksi.

Vierailija
207/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustaisin verovälttelytoimiston,kaikki verot mitä voi vältellä laillisin keinoin.

Vierailija
208/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin nykyisiä hommia toiminimellä, kun nyt teen ilman toiminimeä. Voi tehdä toiminimellä tai ilman. Voisin perustaa myös palvelualan yrityksiä, jos olisi resursseja. 

Vierailija
209/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tmi Kusetus & Keinottelu

Vierailija
210/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät luonteenlaadultaan sovi yrittäjiksi.

On valtavasti ihmisiä, jotka eivät hallitse taloutta, heillä on heikko impulssikontrolli ja omantoiminnanohjaus.

Palkansaajina työnantajan antama toimenkuva ja säännöllinen paikka pitävät heidän elämänsä raiteillaan.

Ja näitä on ihan koulutetuissakin ihmisissä, ei pelkkä heikkolahjaisten vaiva.

Vierailija
211/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on tietysti kangastus, tai näköharha. Hallitusohjelmaan on tietysti kirjattu yleviä ja maailmoja syleileviä "tavoitteita" mutta todellisuus on tyystin toinen.

Kun avataan silmät ja tarkastellaan, nähdään valtava kuilu todellisuuden ja tavoitteitten välillä.

Uskottavuutta ei kasvata myöskään se, että ohjelman laatijat ovat lähtökohtaisesti aivan jotain muuta, kuin mitä haluavat tavallisten kansalaisten olevan. Ovat siis jo varhain tehneet päätöksen tulla elätetyksi verovaroin ja tulevansa puuttumaan ihmisten arkeen kaikin mahdollisin tavoin, joka mahdollistaa tuon nuoruuden valinnan.

Suuret puheet yrittäjyydestä ym. yhteiskunnan kantokyvyn parantamisesta ovat tyhjää sanahelinää, sillä, jos olisivat tosissaan, olisivat yksityissektorilla tienaamassa ja kartuttamassa verokertymää.

Eivät siis missään nimessä notkuisi Arkadianmäellä verovaroin elätettävinä.

Vierailija
212/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjäksi vaan ja monenlaista lystiäkin saa kaupan päälle. Jossain päin on jopa vakituisia yrittäjien hauskuuttajia, joiden palkat maksetaan veromarkoista. 

Vierailija
213/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antikvariaatti, jossa myydään laatukirjallisuutta, sarjakuvia ja vinyylejä. 

Vain kivijalka, ei verkkokauppaa. 

Olisin toki välittömästi konkassa.

Vierailija
214/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On valtavasti ihmisiä, jotka eivät hallitse taloutta, heillä on heikko impulssikontrolli ja omantoiminnanohjaus.

Palkansaajina työnantajan antama toimenkuva ja säännöllinen paikka pitävät heidän elämänsä raiteillaan.

Kuvasit juuri minut. 12 vuosi yrittäjänä käynnistyi juuri...

Vierailija
215/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorin tai IT konsulttitoiston.

Vierailija
216/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Särähti itellekin sama! Just nämä luovat hullut pärjäävät monesti huonosti palkansaajana, mutta ovat loistavia tekemään omaa juttuaan, omilla säännöillään! Olen samanlainen ja vastaan nyt ketjun aiheeseen, että perustaisin avustajayrityksen, kaikkea muutto/ asiointiapua, kodin järjestelyä, lemmikin hoitoa jne. Toivottavasti tulisi saumat ja uskallusta tähän vielä joskus!

Vierailija
217/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustaisin virtuaalisen huvipuiston.

Vierailija
218/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Särähti itellekin sama! Just nämä luovat hullut pärjäävät monesti huonosti palkansaajana, mutta ovat loistavia tekemään omaa juttuaan, omilla säännöillään! Olen samanlainen ja vastaan nyt ketjun aiheeseen, että perustaisin avustajayrityksen, kaikkea muutto/ asiointiapua, kodin järjestelyä, lemmikin hoitoa jne. Toivottavasti tulisi saumat ja uskallusta tähän vielä joskus!

Mä olen aivan huithapeli ja tulen mukavasti toimeen toiminimiyrittäjänä, jo yli 10 vuotta. En tajua mitään asiakashankinnasta, onneksi asiakkaat hankkii mut! Surkea matikassa, mutta ei ole tähän asti verottaja natissut ilmoituksistani.

Alkuun oli toki niukkaa ja ilman puolison tukea (hänkin oli silloin opiskelija mutta halpa opiskelijakämppä ja kaksi jakamassa makaronit ja tonnikalat oli iso etu) olisin varmaan pidempään joutunut tekemään ns. p-duunia rinnalla enkä pystynyt jäämään niin pian täysipäiväisesti tekemään omaa bisnestä.

En pysty edes kuvittelemaan, että sopeutuisin enää palkkatyöläiseksi...

Vierailija
219/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisiko silloin perustaa yrityksen mille tahansa alalle vaikkei olisi pätevyyttä? Mä voisin siinä tapauksessa avata psykiatrin vastaanoton. Olisi mukava kuunnella ihmisten hulluja juttuja ja saada siitä rahaa.

Siis toki saa, mutta elättäisitkö itsesi yrittäjänä jos tarjoaisit epäpätevän psykiatrin palveluita?

Tästä ketjustakin hyvin huomaa että ihmiset eivät kertakaikkiaan tajua yrittäjyydestä mitään.

Toki jaksetaan haukkua niitä itsensä ja mahdollisesti palkkaamalla monia muitakin elättäviä yrittäjiä riistäjiksi 😅

Vierailija
220/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaisin auttaa ihmisiä työnhaussa. Ironista on, että avullani moni myös pitkäaikaistyötön tuttava on saanut töitä, mutta itse posotan vaan työttömänä. Osaan neuvoa muita mutten itseäni.

Sama. Mutta sen takia tiedänkin niin paljon työttömiin liittyvistä asioista kun olen itse kokenut kaiken. Olen opiskellut monta kertaa uuden ammatin, olen ollut töissä monissa ammateissa jne. mutta olen myös monesti ollut pitkäaikaistyötön. Kyllä minä parempia uravalmennuskursseja vetäisin kuin Spring House.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä