"Taianomaisia" nimiä tytölle
Etsinnässä siis olisi nimi, jossa on jotain "taikaa"/keijukaismaista. Ongelmana on se, että useimmat tällaiset nimet ovat kaksitavuisia, kun meillä etsinnässä olisi kolmi- tai nelitavuinen nimi. Illusia on ainoa, jonka olen keksinyt täyttämään nämä kriteerit. Muita saman tyylisiä nimiä mm. Taika, Saaga, Keiju ja Usva. Nimestä Helinä en pidä. Kyselenkin siis täältä, jos joku olisi kekseliäämpi! Myös erilaiset yhdysnimet käyvät ja hieman överit ehdotukset, sillä nimi ei ole tulossa kutsumanimeksi.
Kommentit (75)
Näitä tulee niin vauhdilla etten ehdi kommentoida kaikkea! Vaikuttaa muuten hyvältä, että tuollaisiakin kuin Kuunsäde on hyväksytty. Ei siis tarvi olla niin rajoittunut :) Olen mm. nimeä Lintu miettinyt erilaisiin yhdistelmiin, mutta olen pelännyt että sitä ei kuitenkaan hyväksytä.. Ja tuo Iridessa, vau! Jotenkin säväyttävä!
Kesäpäivä
Taika-aamu
Säde-Aurora
Usvapilvi
Suvisumu
Vilja-Aalto
Taika-Säde
Suvitaika
Kehräpilvi
Taikapähkinä
Sade-Aamu
Aamu-Säde
Taika Aurealia
Mä kuolen nauruun! Utusiipi Virtanen..
Etsisin ehkä kasvistosta nimeä. Yleensä kukkaset kuulostavat keijumaisilta. Myös perhosista saattaa löytyä kauniita nimiä :)
Minun pojalla on hyvin sievä suloinen unohtumaton nimi.
T: 11cm mies
Kiitos sinulle 25. Nimi ei siis ole tulossa kutsumanimeksi, eikä sukunimikään ole Virtanen. Pyysin nimenomaan ehdotuksia, en turhaa vittuilua :) t.aloittaja
Lintu on annettu alle 5 miehelle ja alle 10 naiselle.
Kun me mietittiin tytölle nimeä, mun yhdeksi suosikiksi nousi Halla. Halla Aurora oli yksi yhdistelmä. Eipä sitten tullut kuitenkaan Hallaa eikä Auroraa meidän tytöstä, mutta kauniita nimiä ne kuitenkin on. Aurelia on myös ihana. Noi Utusiivet sun muut on vähintään outoja.
Entäs Tinka?
Kuunlilja
Tähtimö
Tähdetär
Tähdikki
Kuutar
Kuunsäde
Säde
Tähtitomu
illansini
Kaste
Autere
Purjo-Ulpu
Sadevesi
Taikasumu
Suo-Orvokki
Mehi-Aalto/Mätäs/Ulpu
Suosirkka
Aalto-Uni, Uni-Aalto, Taika-Aalto
Aurora-Borealis
Aamuyö
Univaje
Lepopäivä
Kukka-Taika
Alma Aurora
Aaltolaina
Sumu-Eskimo
Taika-Vanilja
Suo-Pursu
Halla on kyllä kaunis, mutta arveluttaa sen negatiivinen kaiku.. Ja kieltämättä Utusiipi on niin keijumainen että saattaa jäädä antamatta. t. aloittaja
Tuuletar
Rosapilvi
Vanamo
Valotar
Suvikki
Taikalilja
Merihelmi
Tähtitalvikki
Sinikeiju
Kevätaamu
Minun mielestäni nimellä Halla on vain negatiivinen. vrt. Hallan vaara tai jokin tekee hallaa jollekin.
Halla on hyvin negatiivinen kylmyys, tappava väärään aikaan tuleva kylmä. Sitä en antaisi ikinä nimeksi.
Illansini ja Sinikeiju viimeisimmistä suosikkeja! t. aloittaja
Kevätyö/päivä
Suvi-Ansa
Suvi-Saaga
Tähkäpää
Vilja-tähkä
Aamurusko
Usva-Aamu
Kaneli Taika
Taikakehrä
Talvikki
Tuulikki
Taika-Elina
Inari
Aalto
Mitä mietitte ensimmäiseksi nimeksi? Jos voisit paljastaa vaikka ensimmäisen kirjaimen, olisi helmpompi keksiä siihen sointuvia toisia nimiä.
Jos etunimi olisi vaikkapa Tea niin toinen nimi voisi olla
Taikapähkinä
Tuuliviiri
Tuiskutukka
Tuulenvire
Tiipii
Taianlumo
Tiinuliinu
Tetruliini
Tiukuliina.
Jos etunimi vaikkapa Kia niin
Kastanja
Kimppulilja
Kuunvalo
Kauravilja
Kippuravarvas
Katseenloiste
Kulkunen.
Jos etunimi vaikka Essi
Etäpeikko
Erimäärä
Etupuska
Emäslilja.
Jos Satu niin
Sateenkaari
Sulosaari
Silmäliina
Sulotar
Sipuliina.
Näitähän riittää! Ihan yllätyin miten helppo näitä on keksiä :)
Muodossa Suvisaaga voisi olla ihan kiva :) Aamu-Usva olisi myös, mutta siihen on pakko laittaa tuo yhdysmerkki, josta en ulkonäöllisesti pidä.. t.aloittaja
Millamagia, Matamimimmi, Anelma-Unelma, Harriina Potteriina