Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emäntiä paikalla? Mistä tietää, onko jauheliha vielä kelvollista?

Vierailija
04.05.2013 |

Yritin käyttää paistijauhelihaa, jonka viimeinen käyttöpäivä on tänään, mutta puolet suojakaasuun pakatusta jauheliharasiasta oli rusehtavaa lihaa. Tuoksu ei ehkä ollut ihan niin "raikas" kuin tavallisesti. Onko jauheliha pilalla?

Mietin kovasti, onkohan loova paistijauhelihaa vain tuollaista rusehtavaa osittain (yleensä ostan pelkkää nautaa, joka on melkein helakanpunertavaa) vai kuinka?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä-häh! Hapettuuko muka suojapakattu jauheliha?

Vierailija
2/7 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on rusehtavaa. Paistaessa pilaantunut liha haisee kammottavalta, siitä sen tietää kipata roskiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, se on vain vähän hapettunut ja voi käyttää. Ellei haise pahalle.Olen opiskellut ravitsemusta ja ruokataloudenhoitoa 315h aikanani kun kuului peruskoulutukseen. Tekisi todella hyvää monelle uusavuttomalle.

Vierailija
4/7 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jotenkin ällöttää sana emäntä.

töissäkin sain melkein oksennusreflexin kun yksi tai oikeastaan kaksi miestä puhuu omasta vaimostaa ja toinen tyttöystävästään sanalla MAMMA. Huoh..

Vierailija
5/7 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos selityksestä. Hapettunut jauheliha siis ilmeisesti kysymyksessä. Hajua mielestäni oli "ei niin raikasta", mutta viissiin nyt uskallan käyttää tuon uuniruokaan. En ole uusavuton, mutten alan ihminen.

Vierailija
6/7 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihan kuuluu mennä nopeasti vähän sellaiseksi harmaanrusehtavaksi. Jos jauheliha laatikossa on kirkkaanpunaidta, kuuluu kuluttajan miettiä, onko se värjätty ja jos niin millä.

Vierailija
7/7 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihasta..

Käytän usein sikanautajauhelihaa, ihan perushöttöä siis ja viime aikoina, toisin sanoen kuluneen vuoden aikana, olen usein huomannut että viimeisenä käyttöpäivänä liha on jo huonontunut, haisee siis. Aiempina vuosina (olen 36-vuotias) ei moista ole ollut vaan periaatteessahan kaikki ruokatavarat avaamattomissa pakkauksissaan ovat aivan ok vielä viimeisen käyttöpäivän jälkeenkin. Joka tapauksessa, koiramme siis on viime aikoina saanut huomattavia määriä jauhelihaa mutta tänään kyllä aion laittaa spaghettia jauhelihasta jonka viimeinen käyttöpäivä on huomenna. Jotta siis ei menisi koiralle, ainakaan kaikki. Sitten on kyllä noi lihasuikaleetkin jotka nekin on kyllä ihan pakko laittaa tänään koska niissä ON viimeinen käyttöpäivä..

Mutta siis olen kyllä miettinyt onkohan viimeisen käyttöpäivän määräyksissä tapahtunut jotain muutosta viime aikoina?! Nykyään olen siis jauhelihan ollessa kyseessä sitä mieltä että mainittuna viimeisenä käyttöpäivänä tuote ei ole enää ihmislapsille sopivaa ravintoa. Muut kyllä menee, maitokin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi