Oletko tyytyväinen kodin ja koulun väliseen yhteistyöhön?
Mitenkä teidän koulussanne pelaa yhteistyö?
Saatteko tietoa omasta lapsestanne?
Annatteko tietoa lapsestanne?
Vastataanko viesteihinne?
Jos olet opettaja, miksi et vastaa tai koetko saavasi liian vähän tietoa oppilaasi kotoa?
Itselläni ensimmäinen lapsi nyt ekalla ja olen ihmeissäni.
Kiinnostaisi tietää millainen on normaali linja.
Kommentit (4)
toisen lapsen koulussa olen ja toisen lapsen koulussa en- toinen vastaa viesteihini ja toinen ei
Mikä yhteistyö?
Hyvin passiivisia tuntuvat opettajat olevan molemmilla lapsillamme. Wilmaan vastaavat muutamassa päivässä lyhytsanaisilla viesteillä. Oma-aloitteisesti eivät ole yhteydessä.
Heikkoa on meilläkin yhteydenpito, koulun puolelta.
Oma ope ei aina vastaa viesteihin, osaan kyllä vastaa.
Enemmän toivoisin sitä paljon puhuttua "kasvatuskumppanuutta".
En odota että iltakahville tulisi, mutta pientä petrausta yhteistyöhön kaipaisin.
Olen ope, vastaan kaikkien huoltajien kaikkiin viesteihin mahdollisimman ripeästi ja otan oma-aloitteisesti yhteyttä tarvittaessa. Otan kantaa koulun ulkopuolisiin asioihin, jos huoltaja niin toivoo, mutta en siis sillä alueella leiki asiantuntijaa. Voin vinkata esim. mistä saa apua, vinkkejä, tukea nuoren kanssa, jos tuntuu että tarvitaan.
Olen siis yläkoulun ope, jolla on itsellä lapsia alakoulussa. Luulen, että alkuopetuksen opettajien aika vähäpuheinenkin linja voi johtua ihan siitä, että haluavat tehdä selvän eron päiväkotimaiseen runsaaseen kuulumisten vaihtoon. Kokemukseni mukaan yläkoulussa yhteydenpito on taas runsaampaa.