Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erotatko yliopistolla pukeutumisesta mitä kukin opiskelee?

Vierailija
03.05.2013 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 12:16"]

Tosikko :( Opiskelitko lääkäriksi?

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 10:02"]

Mun yliopistoajoista on jo aikaa. Silloin tuijotettiin ja erotettiin Liikunnan poitsut:), ehkä enemmän kropista. Sieltä löytyi sitten aviomieskin. Itse luin taloustieteitä.

Tapahtumapaikka oli Jyväskylän YO:n ruokala ja vuosi1992, ruokana oli kanapataa ja riisiä. Oi niitä ensi lieskojen aikoja... Siitä se pitkä liitto alkoi ja jatkuu onnellisena yhä edelleen.

En yleensä kiinnittänyt suurta huomiota muiden pukeutumiseen, mutta matikan ja fyssan opiskelijat olivat ehkä vähän nukkavieruja, arkoja ja pelokkaita. Ei varmaan kaikki.

Yhtä matikan opiskelijaa kutsuttiin Integraaliksi, hän latoi astiat ja sapuskat niin tarkaan tarjottimelle, että siihen meni aikas kauan. Jonoa syntyi. Sitten hän valikoi pöytiä kymmenisen minuuttia ja ei tietenkään astunut lattialaattojen saumakohtien päälle vaan vienosti hypähdellen eteni kohti ruokapöytää. Hänellä oli aika suppea garderoopi. olisi hauska tietää mitä Integraali duunaa nykyään. Tää nyt vähän ohi, mut tuli noi KAUKAISET opiskeluajat taas mieleen. Oi niitä aikoja:)

[/quote]

Pakko-oireinen häiriö saattaa olla sitä potevalle ihmiselle itselleen yhtä suurta tuskaa. Jotkut päätyvät tilanteeseen, jossa eivät pysty edes poistumaan kotoaan. Mutta kiva jos muilla on hauskaa...

[/quote]

[/quote]

En ole lääkäri enkä opiskele sellaiseksi, olen tutustunut pakko-oireiseen häiriöön muuta kautta ja tiedän miten kauheaa se voi olla. Tosikko voin hyvin olla, mutta olen myös myötätuntoinen. En kertoisi toisten ilmeisistä mielenterveyden häiriöistä hupinumeroina. Minusta se on vähän kuin koulukiusaamista. Mutta eihän koulukiusaaja tai kiusaamisen mahdollistajakaan ikinä mielestään mitään pahaa tee. Onhan se nyt suonnollista naureskella jollekulle joka kehtaa olla vähän outo ja erilainen kuin muut. 

Vierailija
2/27 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 12:16"]

Tosikko :( Opiskelitko lääkäriksi?

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 10:18"]

Mun yliopistoajoista on jo aikaa. Silloin tuijotettiin ja erotettiin Liikunnan poitsut:), ehkä enemmän kropista. Sieltä löytyi sitten aviomieskin. Itse luin taloustieteitä.

Tapahtumapaikka oli Jyväskylän YO:n ruokala ja vuosi1992, ruokana oli kanapataa ja riisiä. Oi niitä ensi lieskojen aikoja... Siitä se pitkä liitto alkoi ja jatkuu onnellisena yhä edelleen.

En yleensä kiinnittänyt suurta huomiota muiden pukeutumiseen, mutta matikan ja fyssan opiskelijat olivat ehkä vähän nukkavieruja, arkoja ja pelokkaita. Ei varmaan kaikki.

Yhtä matikan opiskelijaa kutsuttiin Integraaliksi, hän latoi astiat ja sapuskat niin tarkaan tarjottimelle, että siihen meni aikas kauan. Jonoa syntyi. Sitten hän valikoi pöytiä kymmenisen minuuttia ja ei tietenkään astunut lattialaattojen saumakohtien päälle vaan vienosti hypähdellen eteni kohti ruokapöytää. Hänellä oli aika suppea garderoopi. olisi hauska tietää mitä Integraali duunaa nykyään. Tää nyt vähän ohi, mut tuli noi KAUKAISET opiskeluajat taas mieleen. Oi niitä aikoja:)

[/quote]

Pakko-oireinen häiriö saattaa olla sitä potevalle ihmiselle itselleen yhtä suurta tuskaa. Jotkut päätyvät tilanteeseen, jossa eivät pysty edes poistumaan kotoaan. Mutta kiva jos muilla on hauskaa...

[/quote]

[/quote]

En ole lääkäri enkä opiskele sellaiseksi, olen tutustunut pakko-oireiseen häiriöön muuta kautta ja tiedän miten kauheaa se voi olla. Tosikko voin hyvin olla, mutta olen myös myötätuntoinen. En kertoisi toisten ilmeisistä mielenterveyden häiriöistä hupinumeroina. Minusta se on vähän kuin koulukiusaamista. Mutta eihän koulukiusaaja tai kiusaamisen mahdollistajakaan ikinä mielestään mitään pahaa tee. Onhan se nyt suonnollista naureskella jollekulle joka kehtaa olla vähän outo ja erilainen kuin muut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässäKIN ketjussa päädyttiin tähän... Surullista! Eikä enää kukaan uskalla sanoa mitään mistään?

En uskalla kysyä tyttäreltäni joka aloitti viime syksynä yliopistolla tästäkään asiasta, koska se voi olla kiusausta ja syrjintää, jos jonkun "erilaisen" mainitsee. Mihin tämä maailma on mennyt?

Vierailija
4/27 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toki.

Vierailija
5/27 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä

Vierailija
6/27 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten, mutta ei kukaan rastapää tai kirjaviin vaatteisiin pukeutunut opiskele kauppatieteitä.

Vierailija
7/27 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just niin. Rastat ja kirjavat ei opiskele yleensä kauppatieteitä. Pääsääntöisesti jotain "naistutkimusta" tai "antropologiaa", mutta voi niitä matikasta ja muistakin löytyä. OKL:stä vähemmän.

Mua varmaan pidetään hompsantuuna. Olen kulkenut verkkareissa yliopistolla pian kolme vuotta. Työelämässä pidin muodollista jakkupukua ja varmaan siirryn siihen takaisin. Olen rakastanut tätä rentoutta...

Vierailija
8/27 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 21:34"]Ei muuten, mutta ei kukaan rastapää tai kirjaviin vaatteisiin pukeutunut opiskele kauppatieteitä.[/quote]

paitsi pojilla pinkit paidat ja nyt punaiset ja kirkkaansiniset housut

Vierailija
9/27 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa googlettaa "Ylioppilaslehti + tyylitarkastus". Esim. tässä muutama oikislainen kertoo tyylistään: http://ylioppilaslehti.fi/2011/09/tyylitarkastus-oikeutta-luetaan-kauluksissa/

Jos nyt ihan tosissani vastaisin, niin sanoisin, että en erota.

Vierailija
10/27 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko näin, että eri pääaineissa opiskelee stereotyyppisesti hieman erilaisia ihmisiä eli jonkin tyylisiä ihmisiä on tietyssä pääaineessa enemmän kuin toisissa. Esim. harvoin näkee täysin ulkonäköään laiminlyövää ja ulkoiselta olemukseltaan "reppanaa" kauppatieteilijää. Sosiaalitieteissä on enemmän sellaisia trikootunika-tyyppisiä ihmisiä. Sukupuolentutkimuksessa taas aika värikkään näköistä porukkaa. Mutta sitten on monia pääaineita, joihin hakeutuu pääasiassa sellaista perusmassaa josta ei voi paljoa päätellä esim. hallintotiede tai kv-politiikka.

Vierailija
11/27 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvatustueiteessä on marimekkoa

ja valtiotieteessä t-paitaa, joissa vasemmistopoliitikkojen kuvia

Vierailija
12/27 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me Porthaniassa 90-luvulla leikillisesti väitimme tietävämme, kuka jäi hissistä pois missäkin kerroksessa. Keitäs siellä nyt olikaan... meteorologeja, maantieteilijöitä, joitain humanisteja nyt ainakin. 

Vierailija
13/27 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä vuosikymmenellä valtiotieteellisessä oli vasemmistopoliitikkojen kuvia ja kasvatustieteellissä marimekkoa?

Sanoisin, että en tunnista, mutta kovin boheemi yleisvaikutelma viittaisi taiteiden tiedekuntaan, reippaan urheilullinen luokanopettajakoulutukseen ja sitten huomattavan hillitty oikeustieteelliseen - arvaa yliopisto. Tämä tosin perustuu muutamiin yksilöihin perustuvaan havainnointiin, ei päde koko yliopiston tasolla.

Vierailija
14/27 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 21:41"]

Just niin. Rastat ja kirjavat ei opiskele yleensä kauppatieteitä. Pääsääntöisesti jotain "naistutkimusta" tai "antropologiaa", mutta voi niitä matikasta ja muistakin löytyä. OKL:stä vähemmän.

Mua varmaan pidetään hompsantuuna. Olen kulkenut verkkareissa yliopistolla pian kolme vuotta. Työelämässä pidin muodollista jakkupukua ja varmaan siirryn siihen takaisin. Olen rakastanut tätä rentoutta...

[/quote]

Miksi "naistutkimus" ja "antroplogia" ovat lainausmerkeissä?

Vierailija
15/27 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/27 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntatieteilijät pukeutui Jyväskylässä n. 10 vuotta sitten niiden omaan mustaan verkkariin. Se herätti vähän hilpeyttä, että eiks niillä oo muuta vaatetta. Juu ja kyllähän humanistit ja kauppislaiset pukeutuu vähän eri tavoin ja matemaattisillakin tyypeillä on ainakin osalla sellainen collegepaitatyyli.

Vierailija
17/27 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sitä marimekkoa on ihan viime ja tällä vuosikymmenellä näkynyt kasvatustieteissä... mutta erityisesti ehkä lto ja luokanopettajilla

Vierailija
18/27 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran vieraillut kauppakorkeassa ja kyllähän ne opiskelijat näyttivät erilaiselta kuin esim. kehitysmaatutkimuksen opiskelijat rastoineen ja etnovaatteineen. Itse olen opiskellut valtsikassa ja silmiinpistävin ero oli teoreettisen filosofian miesopiskelijoiden pitkät rasvaiset liehuletit verrattuna vaikkapa poliittisen historian opiskelijoihin, jotka pääsääntöisesti olivat aika siistejä.

Vierailija
19/27 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
20/27 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hauska aamunavaus, AP!

Mä olen viime aikoina luuhannut Helsingissä eri korkeakoulukirjastoissa ja opiskelijaruokaloissa. Voin empirian perusteella sanoa, että eri kirjastoissa ja kampuksilla ulkomuoto eroaa. Kumpulan matemaattis-luonnontieteellisen kampuksen kirjaston ja ruokalan väen habitus on eri näköistä kuin Hankenin. Kauppakorkeakoulun ruokalassa on homogeenisemmän näköistä sakkia kuin yliopiston päärakennuksen. Mutta en osaisi sanoa pääainetasolla yksittäisestä ihmisestä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi