Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen (väki)vallankäyttö

Vierailija
03.05.2013 |

Törmään välillä siihen että nainen käyttää väkivaltaa huutamalla, nalkuttamalla ja heittämällä irtaimistoa ja jatkaa näin kunnes saa asiansa läpi. Minä en ole koskaan moista katsonut vaan käynyt naiseen käsiksi, paininut lattialle ja istunut päällä kunnes rauhoittuu. Toisten, varsinkin miesten mielestä, tämä on pahoinpitelyä ja yrittää kostaa minulle.

Kertokaa. Miten tällaisessa tilanteessa sitten kuuluu tehdä?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 21:55"]

ei se ole perääntymistä. ilmoitat vain että keskustelette kun nainen on rauhoittunut ja lähdet tilanteesta. fyysisesti ei saa koskea kehenkään.

[/quote]

Tämä on sitä naisten tasa-arvoa. Jos täällä kirjoittaisi nainen että mies raivoaa ja heittelee tavaroita seinille, niin täällä sanottaisiin että soita poliisille koska mies on väkivaltainen.

Jos mies raivoaa niin se on heti väkivaltaa. Mutta jos nainen sitä tekee niin se on miehen syytä ja se on vaan kestettävä

Tämä kuulostaa niin epätasa-arvoiselta. Naisella on oikeus huutaa ja mekastaa. Miehellä ei ole mitään oikeuksia, pitää vain kärsiä.

[/quote]

Vierailija
42/59 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdään jos joku meuhkaa asunnossasi? Minä 60-kiloinen nainen lähtisin lapsineni rappuun, naapuriin tai ulos ja kutsuisin poliisin poistamaan riehujan. Kyllä niin voi tehdä järeä uroskin, kannattaa kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa riehujan riehua niin. Sinulla ei varmasti ole muuta vaihtoehtoa kun et paina kun 60 kiloa, mutta minä voin aivan hyvin ottaa itse tilanteen hallintaan. Poliisit tulee paikalle jokatapauksessa, myös minulle.

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 23:02"]

Mitä tehdään jos joku meuhkaa asunnossasi? Minä 60-kiloinen nainen lähtisin lapsineni rappuun, naapuriin tai ulos ja kutsuisin poliisin poistamaan riehujan. Kyllä niin voi tehdä järeä uroskin, kannattaa kokeilla.

[/quote]

Vierailija
44/59 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 21:55"]

ei se ole perääntymistä. ilmoitat vain että keskustelette kun nainen on rauhoittunut ja lähdet tilanteesta. fyysisesti ei saa koskea kehenkään.

[/quote]

Tämä kuulostaa niin epätasa-arvoiselta. Naisella on oikeus huutaa ja mekastaa. Miehellä ei ole mitään oikeuksia, pitää vain kärsiä.

[/quote]

Miten niin "miehellä ei ole mitään oikeuksia"? Lause on täysin oma keksintösi. Voit lähteä pois suhteesta joka ei toimi, sulla on siihen tasan samanlainen oikeus kuin kenellä tahansa muullakin täysivaltaisella aikuisella.

Mä olin suhteessa miehen kanssa joka osoittautui täysin aiheettomasti sairaalloisen mustasukkaiseksi sen jälkeen kun muutettiin yhteen. Tonki tavaroitani, luki tekstarit puhelimestani, ei halunnut päästää mua yksin edes lähikauppaan kun pelkäsi että joku katselee mua siellä kiinnostuneena ja halusi että lakkaan tapaamasta kavereitani, sukuani, olen vaan kaiket ajat hänen kanssaan. Mies sai vainoharhaisina hetkinään hulluja raivareita, paiskoi ja heitteli tavaroita ja nalkutti joka asiasta, aamusta iltaan. 

Lähdin suhteesta. Mies jäi vainoamaan ja jouduin lopulta hankkimaan lähestymiskiellon. Olin kuitenkin jokapäiväisestä kanssakäymisestä vapaa.

Vierailija
45/59 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En salli väkivaltaa minun seurassa. Jos joku siihen turvautuu niin kyllä, otan tilanteen hallintaan keinolla millä hyvänsä, ja kyllä, lopetan sen suhteen heti kun se on turvallisesti mahdollista. Tähän asti (4 kertaa 9 vuoden aikana) olen kantanut naisen ulos niskaperse-periaatteen mukaan ja pakannut sen jälkeen kamat jätesäkkeihin tai muovipusseihin ja vienyt oven ulko-oven eteen.

Saman kohtelun saa jokainen joka käyttää väkivaltaa. En salli enkä tule koskaan sallimaan sitä.

Vierailija
46/59 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14; sinä sallit väkivallan siis vain itsellesi? Näinkö? Jos sinulla on ollut tähän asti jokaisessa naissuhteessasi väkivaltaa, kannattaa katsoa peiliin. Silloin hakeudut väkivaltaisten naisten seuraan, ja heissä viehättää nimenomaan jokin, joka on yhteydessä aggressiiviseen käytökseen. Karu totuus on, että sinä olet tämän ongelman ydin, mikä on hyvä uutinen, koska silloin sinä itse voit myös ratkaista ongelmasi, muuttamalla itseäsi ja hakeutumalla terveiden, normaalien ja tasapainoisten ihmisten seuraan.

Vierailija
47/59 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan sut. Kerroit pitkään täällä jostain treffeistä kun kutsuit ulkopaikkakuntalaisen? naisen luoksesikin tarkoituksena hänen jäädä yöksi ja sit se veti sellaset kännit ettet jaksanut katella.

Olit istunut senkin päällä ja ja menikö se niin et nainen löi päänsä siinä sun Cesar Millan selätyksessä ja olisi tekemässä rikosilmoitusta?

Vierailija
48/59 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu jotenkin niin hullulta lukea tällaisia aloituksia, joissa ei oteta mitään vastuuta omasta käytöksestä, vaan aloittaja aivan oikeasti kuvittelee, että hänen käytöksensä on jonkun toisen ihmisen syy.

Oletko sinä, aloittaja, käynyt koskaan puhumassa käytöksestäsi kenellekään? Jos olet ihan rehellinen, niin voiko olla, että koska suurin piirtein kaikkien muiden ihmisten mielestä sinä olet väkivaltainen ihminen, niin se voikin olla totuus, ja ainoa, joka sitä ei halua myöntää, olet sinä itse?

Vierailija
49/59 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä alennut itse samaan käytökseen, poistu hiljaa paikalta. Itse kyllä suosittelen terapiaa tai ehkä ero olisi paras vaihtoehto. Osaatteko keskustella ylipäätään?

Vierailija
50/59 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä tätä porukkaa sikiää. Itse olen 44v. nainen ja en ole koskaan moiseen törmännyt. En omissa suhteissa, en sukulaisten enkä ystäväpiirien. Toki riidellään, ollan erimieltä, sovitaan, PUHUTAAN (siis joskus kovaakin) paljon.

Väsyneenä, stressisenä, sairaana jne. saattaa joskus kiehua yli, mutta ei ole tarvinnut tavaroita heitellä eikä ainkaan väkivaltaan sortua. Mun miessuhteet on kyllä olleet tosi hyviä ja äijät äijiä, siis täysipäisiä ilman uhoa.

Itse en sietäisi moista kummaltakaan osapuolelata. Jos huomaisin itsessäni noita piirteitä, hakeutuisin avun piiriin tai poistuisin suhteesta. Jos mies käyttäytyisi noin, niin hepat vaan. Vaikka olisi lasteni isä.

Vierailija
51/59 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 13:13"]

En salli väkivaltaa minun seurassa. Jos joku siihen turvautuu niin kyllä, otan tilanteen hallintaan keinolla millä hyvänsä, ja kyllä, lopetan sen suhteen heti kun se on turvallisesti mahdollista. Tähän asti (4 kertaa 9 vuoden aikana) olen kantanut naisen ulos niskaperse-periaatteen mukaan ja pakannut sen jälkeen kamat jätesäkkeihin tai muovipusseihin ja vienyt oven ulko-oven eteen.

Saman kohtelun saa jokainen joka käyttää väkivaltaa. En salli enkä tule koskaan sallimaan sitä.

[/quote]

Mistä sä löydät noita sekopäitä. Oletko myös itse katsonut välillä peiliin. Ei ymmärrä ei...

Vierailija
52/59 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu tuskin noissa tilanteissa auttaa. Rajat on laitettava konkreettisemmin (esim. pois lahtemalla). Mita tulee salatallennukseen, niin kasittaakseni aanitteen saa valmistaa, jos itse on samassa tilassa. Niin ainakin ennen on ollut ja nain olen itse usein toiminut.

Vierailija
53/59 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko alkoholi ollut missään tekmisissä näissä jutuissa. Jos on, niin se on se suurin ongelma (apua siihenkin saatavilla). Jos ei, kuten oletan, niin keskustelkaa, hakeutukaa avun piiriin tai erotkaa!

Vierailija
54/59 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Poistu paikalta" --> perässä tullaan ja lujaa. Ja jos ei tulla perään niin kyllä kippo, kappo, puhelin ja kukkaruukku lentävät pitkänkin matkan päähän. Painotan, etten hyväksy väkivaltaa, en kummaltakaan osapuolelta. Mutta jos toinen on siinä mielentilassa ja raivossa että käy kimppuun, heittelee tavaroita ja uhittelee, niin enpä usko että siinä mitkään vetäytymiset auttavat. "Takaisin samalla mitalla" ei tietenkään ole mikään ratkaisu, mutta jos ei pääse vetäytymään tai jos on oikeasti tosi pinteessä (esim. puhelimella osuma hyvään kohtaan ei ole mikään pikku juttu), niin kyllä minä pitäisin tiukasti kiinni käsistä tai "sylissä" niin kauan että rauhoittuu. (Ja ei: kurkusta tai hiuksista pitäminen ei aja samaa asiaa!).

Jos kohta mies on tässä tapauksessa tosi heikoilla joka tapauksessa: lukaiskaapa huviksenne vaikka: http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/liitto/haetko-tietoa/perhevakivalta/naiset_vakivallan_tekijoina/miehet_naisten_tekeman_vakivalla/
Miestä ei välttämättä edes uskota, jos hän sanoo että nainen käy käsiksi. Ja jos uskotaan, se on lähinnä naureskelun arvoinen asia. 

Yhtään vähättelemättä naisten kokemaa väkivaltaa, mutta tässä hyvä osoitus siitä että koskemattomuus pitää olla jokaisella perheenjäsenellä. Minä en anna kenenkään miehen lyödä minua, mutta yhtä lailla minun pitää olla tässä asiassa luottamuksen arvoinen miestäni kohtaan. 

Terv: nuori nainen

Vierailija
55/59 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 puhuu asiaa. Useimmilla muilla meni alkuperäinen sanoma ohi. Kyse ei ole riitelystä vaan nimenomaan siitä että nainen riehuu niin kauan kun saa asiansa läpi ja minun tahdon murrettua. Minä käytän fyysistä voimaa painimalla lattialle ei ole vielä väkivaltaa, vaikka naiseen sattuukin.

Pysyn kannassani. En salli väkivaltaa, ja tulen puuttumaan siihen joka ikinen kerta kun sitä esiintyy minun taloudessa.

Vierailija
56/59 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 13:13"]

[/quote]

Huutaminen, nalkuttaminen ja irtaimiston heitteleminenhän (ellei sitä heitetä päin toista ihmistä) ei ole väkivaltaa. Mutta tän kaikki jo tiesikin. Ei tällaseen provoon muuten hirveesti innostaisi tarttua, mutta huvittaa toi toisen heittäminen ulos, ja tavarat perässä. Noinhan ei tietenkään oikeasti voi tehdä. Jos jollakin on jätesäkkikaupalla tavaraa asunnossa, niin hän varmaan asuu siellä, eikä toinen tietenkään silloin ole oikeutettu heittämään ulos.

Ja eiköhän se yleisin perheväkivalta ole just sitä, että nainen huutaa ja "nalkuttaa", jolloin mies kokee olevansa oikeutettu käymään kimppuun.

Vierailija
57/59 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sanoit että käytät itse väkivaltaa, jos nainen huutaa ja nalkuttaa tai heittelee tavaroita. Noista kolmesta vain viimeinen on fyysistä väkivaltaa, jos sinä olet heittelyn kohteena. Sun aloituksesta saa käsityksen, että kun tulee ristiriitatilanne ihmissuhteessa, sinä vedät akan solmuun lattialle "rauhoittaaksesi" tämän ja jotta saat oman tahtosi läpi. 

On olemassa väkivaltaisia naisia, mutta ei tuo sinunkaan suhtautumisesi kovin normaalilta vaikuta.

Vierailija
58/59 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 15:26"]

23 puhuu asiaa. Useimmilla muilla meni alkuperäinen sanoma ohi. Kyse ei ole riitelystä vaan nimenomaan siitä että nainen riehuu niin kauan kun saa asiansa läpi ja minun tahdon murrettua. Minä käytän fyysistä voimaa painimalla lattialle ei ole vielä väkivaltaa, vaikka naiseen sattuukin.

Pysyn kannassani. En salli väkivaltaa, ja tulen puuttumaan siihen joka ikinen kerta kun sitä esiintyy minun taloudessa.

[/quote]

Ihan tällainen pieni tietoisku tähän väliin, että toisen satuttaminen on just sitä väkivaltaa. Luulis, että nää sanat olis käsitelty jo joskus ala-asteella, mut ei kai sitten. Se huutaminen, nalkuttaminen ja "riehuminen" taas ei ole väkivaltaa, jos se ei satuta sua fyysisesti.

Vierailija
59/59 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mustasukkaisuus tähän liittyy ei oikein ole selvää mutta...