Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisilla ihmisillä on varaa ostaa uusi auto ilman velkaa?

Vierailija
03.05.2013 |

Tunnetko sellaisia? Ovatko tosi rikkaita vai hyvin säästeliäitä?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 13:21"]

Puolustan osamaksulla ostavia, vaikka toki paras ratkaisuhan se olisi lyödä rahat tiskiin heti kauppoja tehdessä:

Me olemme ostamassa elämämme ensimmäistä autoa nyt velaksi, koska loppupeleissä nuo toistakymmentä vuotta vanhat ruoskat tulevat maksamaan pitkän pennin. Jo toinen autoni meni romuttamolle, koska tuli niin kallis koneremontti jota ei ole mitään järkeä teetättää autolle, jonka arvo on vähemmän kuin remppa itsessään. Meillä on hyvin pitkä vikalista edessä 13 vuotiaalla autollamme, joten siinä on taas iso rahanmeno ennenkuin se menee katsastuksesta lävitse.

Haluamme luotettavan sekä turvallisen auton ja meillä ei ole muuta vaihtoehtoa ottaa kuin velaksi. Pystyisimme kyllä hakemaan velattomana muutaman tonnin auton, mutta sitten onkin taas edessä jarrurempat, pakoputket, ohjausboksit ja mitä vielä tässä vuosien varrella on tullut vastaan.

Asuntovelkaa on tällä hetkellä vain muutama kymmenen tuhatta joten taloutemme kestää autovelan ongelmitta joten emme näe siinä mitään ongelmaa. Olin itsekin ennen mustavalkoisesti vastaan velaksi ostoa, mutta nyt on alkanut jo kyllästyttämään tuo ainainen korjauttaminen.

[/quote]

No se uusi auto hajoaa ihan samoin koko ajan. Kun takuu loppuu niin sitten vituttaa kun se hajoaa jopa enemän kuin ne sinun vanhat autot

Vierailija
22/60 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla :) ostin auton, joka maksoi 260000 ja ihan kotiäiti olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 13:16"]

Miksi joku haluaisi sijoittaa käteisvaroja tai säästöjä autoon? Ap luultavasti kyseli uusista autoista, mutta monet vastanneet taitavat puhua hyvin vanhoista muutaman tonnin autoista. Hyvätuloinen tai varakaskaan ei laittaisi kymmeniä tuhansia käteistä autoon. Nykyään saa todella edullista luottoa, ja ne käteivarat kattaa mieluiten sijoittaa muuhun. Uuden auton arvo laskee todella paljon todella nopeasti.

[/quote]

Miksi ottaa turhaan autolainaa? Säästämme, joka kuukausi. Ne menee sitten matkusteluun, autoihin, remppoihin, Isompiin. Meillä autot vaihdetaan uusiin 2-3 vuoden välein. Väiraha ei ole yleensä mikään huima. Ja kerta niitä säästöjä on.  Ja meidät autot ei ole mitään niitä ihan halvimpia.

Autolaina tai luotto on aivan turha jos sitä ei kerta oikeasti tarvitse.

[/quote]

Häviätte kuitenkin koko ajan rahaa

Vierailija
24/60 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 18:56"]

Olen ostanut 4 vuoden aikana 2 kpl n. 30 k€:n autoja, toinen uusi, toinen 1 v. vanha. En asu Suomessa, joten näiden autojen hinnat olisi Suomen markkinoilla +50 k€.

[/quote]

Joo joo. Mene nyt nukkuaan tai äitisi hermostuu

Vierailija
25/60 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:38"]

No mulla :) ostin auton, joka maksoi 260000 ja ihan kotiäiti olen.

[/quote]

No ei täällä nyt kysyttykkään toisten rahoilla eläviltä vaan niiltä jotka ITSE maksavat autonsa

Vierailija
26/60 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 20:03"]

Tunnetko sellaisia? Ovatko tosi rikkaita vai hyvin säästeliäitä?

[/quote]

Hauska juttu sinänsä, koska jos on varaa hankkia auto (uusi tai vanha) lainalla, niin pitäisi olla ihan samalla tavalla varaa hankkia se auto kolmen-neljän vuoden päästä (kun laina olisi maksettu) käteisellä.

Vierailija
27/60 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varaa koska ollaan suurituloisia ja lapsettomia. Ei tulisi mieleenkään ostaa uutta autoa velaksi. Meillä on aina kaksi autoa, joita vaihdetaan uuteen max. 3 vuoden välein (kun ei viitsitä käyttää katsastuksessa). Kun tulee aika vaihtaa autoa, myydään osakkeita auton hinnan verran. Toki välirahaa ei tarvitse hirveitä määriä maksaa, kun vaihtaa auton parin vuoden välein. Autot on meille käyttötavaraa, ei kiinnosta arvon laskeminen.

Vierailija
28/60 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisia työntekijöitä ollaan, nettotulot vähän 4500- 5000e/kk yhteensä. Ostettiin 25000 maksava auto säästöistä noin neljä vuotta sitten. Nyt voisimme ostaa vaikka toisen auton jos haluaisimme. Asuntolainaa on ja voisimme maksaa sitä nopeammin jos emme säästäisi + sijoittaisi. Asuntolaina on nyt 1kk euroborilla ja pienellä marginaalilla niin halpa ettei mitään järkeä kiirehtiä. Jos korot nousee, niin maksetaan sitten vaikka kerralla paljon sitä pois. Nyt se on paljon värkevämpi laina kuin autolaina

Vierailija
29/60 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä, neljän hengen perhe ja koti pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
30/60 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä, neljä henkilöä espoosta, molemmat vanhemma töissä, asuntolainaa kyllä on. Vaihdetaan autoa 3-5 vuoden välein, ostetaan koeajokäytössä / sijaisautona ollut, hyvin vähän ajettu ja hyvillä lisävarusteilla, hintaa ollut  25 - 30 000.

Vierailija
31/60 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ostavat kerran, kun saavat perinnön tai myyvät asuntonsa ja jää ylimääräistä yms. Harva tavallinen ostaa säännöllisesti niin.

Vierailija
32/60 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tapana vaihtaa velaton auto kolmen vuoden välein. Tosin en aina osta uutta vaan esim. esittelyautona käytetyn tms. muutaman tonnin halvemman. Auto on halvempaa hintaluokkaa eli noin 20 tuhannen molemmin puolin. Olen yksinasuva nainen pääkaupunkiseudulta. 

Vierailija
33/60 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 12:56"]

Monet ostavat kerran, kun saavat perinnön tai myyvät asuntonsa ja jää ylimääräistä yms. Harva tavallinen ostaa säännöllisesti niin.

[/quote]

Mäkin olen perintörahoja käyttänyt auton vaihtoon.

Vierailija
34/60 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni. Yhtään autoa en ole velaksi ostanut. Olen yksinhuoltaja, töissä hoitoalalla. Toki en aina ole ollut yksinhuoltaja, mutta kun viimeisen auton ostin yksinhuoltaja.Edelliset autot kun ostin olin sinkku. En tuhlaa rahaa vaan käytän sitä tarpeen mukaan jolloin sitä jää reilusti säästöön. Mielestäni se on rahan tuhlausta että ottaa lainaa auto varten. Silloin siitä autosta maksaa todella paljon kovemman hinnan ei minulla mielestäni "ole varaa sellaiseen."

Vierailija
35/60 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä. 2 aikuista ja 3 lasta. Olemme yrittäjiä ja tarvitsemme molemmat paljon autoa. Molemmilla uusi auto alla, itselläni tila-auto jonka ostimme ilman lainaa. Hinta oli 47 000 ja risat. Olemme melko hyvätuloisia mutta myös järkeviä rahankäyttäjiä. Mieheni käyttämä auto on yrityksen nimissä ja sillä mieheni ajaa työajot.

Vierailija
36/60 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä on jopa järkevää ostaa uusi auto osittain osamaksulla.  Erityisesti silloin, jos ajaa paljon ja tarvitsee autoa työssään tai työmatkoihin.  Korkotaso on alle 2% ja on helppoa budjetoida kulut, kun auto on uusi.  Vanhassa autossa on samat verot, vakuutukset miltei samat. polttoainekulut jopa isommat eikä rengaskuluja, kun aihtaa 3-vuoden välein, Uudessa autossa ei ole korjauskuluja, huoltokulutkin nykyään todella pienet.  Se palvelee joka päivä, eikä sitä tarvitse hinailla, se ei ole pois käytöstä vikojen vuoksi jne.

Tietenkään perusköyhä ei pysty osmaksuja ja käsirahaa maksamaan ja vanha auto ei ole edes käsirahan arvoinen.  Näin se vain on, että elämäntilanteita on erilaisia sanoin kuin taloustilanteita.

Vierailija
37/60 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöljä ostaa auton käteisellä eli sijoittaa rahaa autoon. Just vaihdoin auton ja korko 2,9 % eli ei paljon paskaakaan ja rahat voi sijoittaa sitten järkevämmin kun eivät ole sitoutuneena autoon.

Vierailija
38/60 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästämällä. Muutama eka auto ostettu osin velaksi. Siitä vähin erin siirrytty uudempaan ja uudempaan. Ja muistaen se, että tulotasot on noussut siitä mitä ne oli meillä 20v sitten. Ja ei ole asuntolainaa enää "taakkana".

Vierailija
39/60 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku haluaisi sijoittaa käteisvaroja tai säästöjä autoon? Ap luultavasti kyseli uusista autoista, mutta monet vastanneet taitavat puhua hyvin vanhoista muutaman tonnin autoista. Hyvätuloinen tai varakaskaan ei laittaisi kymmeniä tuhansia käteistä autoon. Nykyään saa todella edullista luottoa, ja ne käteivarat kattaa mieluiten sijoittaa muuhun. Uuden auton arvo laskee todella paljon todella nopeasti.

Vierailija
40/60 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan aina auto käteisellä. Meillä onkin aina joku n.5000e maksava auto, ei uutta koskaan. Autolaina maksaa ja siihen päälle autonkulut ja jos (kun) tulee vikoja niin sitten vielä huollot ja korjaukset päälle.. jotenkin helpompi näin. 

Pääasia että auto on siisti, toimiva ja vähän ajettu. Tämä nykyinen auto ostettiin kaksi vuotta sittne ja pidetään se vielä muutama vuosi, sitten vaihdetaan uudempaan ja vähemmän ajettuun. 

Auton arvo ei nouse, toisinpäin. Siksi autoa ei kannata hankkia velaksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän