Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkettää, näytän aivan hirveältä passikuvassani

Vierailija
07.07.2020 |

En nyt mikään kukkanen ole vuosiin enää ollutkaan, mutta että ihan tuoltako näytän. :( Voikohan passin uusia heti vaikka on just hankittu? Menisin uuteen kuvaan kokeilemaan jos tulisi siedettävämpi tulos.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä nykyistä passikuvaani ollenkaan, sillä siinä näyttää olevan ihan eri ihminen kuin ajokortissani, eikä noiden kuvien ottamisen välissä ole kuin muutama vuosi. Ajokortissa olen kapeakasvoinen, niin kuin oikeasti edelleenkin olen, mutta passikuvassani pääni on pyöreä kuin aurinko ja silmät siinä ihan keskellä niin kuin napana. Kulmia ei näy jotenkin ollenkaan ja päälle vielä typerä ilme. Näytän jotenkin ihan idarilta siinä kuvassa, mutta sillä mennään.

Vierailija
62/64 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä nykyistä passikuvaani ollenkaan, sillä siinä näyttää olevan ihan eri ihminen kuin ajokortissani, eikä noiden kuvien ottamisen välissä ole kuin muutama vuosi. Ajokortissa olen kapeakasvoinen, niin kuin oikeasti edelleenkin olen, mutta passikuvassani pääni on pyöreä kuin aurinko ja silmät siinä ihan keskellä niin kuin napana. Kulmia ei näy jotenkin ollenkaan ja päälle vielä typerä ilme. Näytän jotenkin ihan idarilta siinä kuvassa, mutta sillä mennään.

Kasvonpiirteiden keskinäiseen suhteeseen vaikuttaa kameran objektiivin polttoväli.

Laajakulmalla kasvoista tulee luonnottomat. Esim nenä näyttää "valtavalta" ja kasvot pyöreiltä.

Filmiaikaan muotokuvalinssin polttoväliksi suositeltiin 100mm molemmin puolin. nykyään, digikameroiden pienemmän kennon vuoksi 50mm -85mm taitaa olla hyvä.

Linkki, jossa esimerkki (rullaa sivua alaspäin)

https://www.dpmag.com/gear/lenses/picking-the-perfect-lens-for-portrait…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/64 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muista koskaan tavanneeni ketään, joka näyttäisi passikuvassa hyvältä. Minä itse häpeän opiskelijakorttiani, johon on vahingossa laitettu Aileen Wuornosin pidätyskuva. Ei kun ei, olen se sittenkin minä :D

Vierailija
64/64 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meil Raumal pyysin valokuvaajalt hyvää passikuvaa. Hän anto ohjeet tarkkaan, miten kuvas pitää olla ja ne neuvot oli nii hyvii! Piti katsoo kaukaisuuteen, työntää päätä ettipäi ettei tul tuplaklikkaamalla ja ottaa ihan pien hymynpoikane, positiivine ilme. Passikuvas ei tarvi ol nii vakava ko olis just tappanu yhde ja suunnittelis toisen lahtaamist.

Jos kuvaajal o ammattitaito ja ylppeyt, nii hän ottaa vain hyvii kuvii. Älkkä menkö huonoil kuvaajil!!

Minulla on samantyyppinen kokemus! Ei kyllä ollut Raumalla mutta kuvaaja oli sellainen pirtsakka nuori tyttö, joka hyvin neuvoi ja kuvasta tuli tosi hyvä, vaikka tällainen harmaa täti-ihminen olenkin. Ei tarvinnut ottaa kuin kolme otosta. Olen ihan yllättynyt! Mieskin halusi uuden kuvan heti lompakkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme