Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkettää, näytän aivan hirveältä passikuvassani

Vierailija
07.07.2020 |

En nyt mikään kukkanen ole vuosiin enää ollutkaan, mutta että ihan tuoltako näytän. :( Voikohan passin uusia heti vaikka on just hankittu? Menisin uuteen kuvaan kokeilemaan jos tulisi siedettävämpi tulos.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuvan pitää olla ohjeiden mukainen mutta hyvä valokuvaaja saa kohteestaan onnistuneen kuvan niissäkin rajoissa.

Passikuvan ottaminen inhottaa monia, kun kaikki ovat valmistautuneet siihen, että kuva on epäonnistunut. Kameran eteen istahdetaan jo valmiiksi kireänä ja ärsyyntyneenä.

Ennen kuvattiin filmikameralla ja jokainen räpsäys maksoi. Monellakaan ei ollut varaa otattaa useita kuvia siltä varalta, ettei ensimmäinen ollut hyvä. Tältä ajalta periytyy käsitys siitä, ettei passikuvassa ole itsensä näköinen.

Nykyään on kuitenkin tilanne toinen, kun kuvaaja voi digikamerallaan napsia kohteestaan helposti vaikka kymmenen kuvaa, ja niistä voi valita parhaan. Silti valokuvaamoissa kuvaaja ottaa sen yhden kuvan ja that’s it.

Meidän pitäisi osata vaatia kuvaajalta parempaa työtä. Ja kuvaamojen pitäisi aina ottaa kohteestaan useita kuvia, mistä hän voi valita parhaan.

Vierailija
42/64 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä kuvalla on? Joku vilkaisee sitä 2 sekuntia, se siitä. Itsekin kuin joku mielipuoli, kiiluvasilmäinen massamurhaaja kuvassa. 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi someprofiileihin voi laittaa paremman kuvan. Aivan kauheaa, jos joutuisin olemaan Tinderissä passikuvallani.

Ehkä kannattaisi se passikuva laittaa, voisi tutustua miehiin joilla ei ole kovia ulkonäkövaatimuksia. Naiset laittaa ylipäätään ihan liian epärealistisia kuvia itsestään ja sitten ihmetellään kun livenä se deittimies ei sitten jostain kumman syystä sitten kiinnostukaan tai kehu kauniiksi. Veljeni kanssa ollaan puhuttu tästä aiheesta ja hän tinderin käyttäjänä on törmännyt juuri näihin naisiin joilla on niin kauniita kuvia, mutta luonnossa ovatkin ihan muuta.

Vierailija
44/64 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä muiden passikuvissa näen juuri sen ihmisen, joka niissä on. Eivät tuttuni ole sen kummoisempia livenä kuin ovat passikuvassaan. Tällä uskomuksella, että passikuva vääristää yritetään vain lievittää sitä omaa ahdistusta, joka tulee "epärealistisesta passikuvasta". Ihmisillä on vain harhainen käsitys omasta ulkonäöstään. Luullaan olevamme paremmannäköisiä kuin ollaankaan.

Mulla on kapeat kasvot, mutta passikuvassa ja muutenkin kuvissa kasvoni näyttävät paljon leveämmältä. Kuva oikein lätistää naamaani. Videoissa näytä ihan erinäköiseltä. Kaverini oli kuolla nauruun, kun näki passikuvani. 

Vierailija
45/64 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä olisi hyvä, jos jokainen meistä voisi nähdä itsensä ammattilaisen ottamassa videokuvassa. Ne eivät valehtele. Ihmisillä on oikeasti todella vääristynyt kuva omasta ulkonäöstään peilien ja itseottamien kuvien vuoksi.

Aina kun ihminen näkee itsestään huonon kuvan, niin iskee defenssimekanismit päälle eli kielletään jyrkästi näyttävänsä siltä oikeasti ja että kuva valehtelee. Mutta oletteko oikeasti sitä mieltä, että suurin osa ihmisistä tuolla kaduilla olisi yhtä hyvännäköisiä kuin mitä näette kuvina instagramissa? Minä olen niitä kuvissa parhaimman näköisiä nähnyt ja yksikään ei ole ollut yhtä kaunis luonnossa. Ei edes valokuvamallit! Eli jos ammatikseen kaunis ei ole luonnossa yhtä kaunis, miksi kuvittelette näyttävänne muiden silmiin luonnossa siltä kuin mitä näette itse peilistä tai selfieistä?

Jos ihmiset näkisivät itsensä ammattilaisen videokuvassa, niin varmaan silloinkin iskisi ihan samat defenssimekanismit kuin kaikissa muissakin tilanteissa, joista tulee ilmi, ettei me ollakaan filmitähtiä vaan ihan tavallisen näköisiä pulliaisia.

Itse näytän videolla yleensä selvästi paremmalta kuin valokuvissa, mutta eri videoissakin voin näyttää varsin erilaiselta. 

Valokuvat eivät tosiaan ole vääristämättömiä. Näytän omiin silmiini monissa valokuvissa aivan kammottavalta, en edes normaalilta ihmiseltä, vaan lähinnä auton alle jääneeltä rotalta. Kuitenkin mua on miehet lähestyneet kiinnostuneina, en tiedä miten se olisi mahdollista jos näyttäisin siltä kuin mitä näen kuvissa. Eri valokuvissa näytän muidenkin mielestä ihan eri ihmiseltä, en siis edes samaksi ihmiseksi tunnistettavalta. Myös mun muistisairas läheinen ei ollut millään tunnistaa mua sen valokuvan pohjalta joka hänellä oli ollut näytillä. Käytti melkein koko edellisen vierailun sen ihmettelyyn, olenko mä oikeasti siinä kuvassa eikä ollut uskoa. Siinä kuvassa kuulemma oli "joku paljon vanhempi" ja "oikeasti tulikin nätti nainen käymään". En oikein tiedä mitä muuta todistusaineistoa voisin saada siitä, että kuvat eivät välttämättä näytä mun ulkonäköä ihan sellaisena kuin se oikeasti näyttäytyy. (Huomaan myös omista läheisistä, että etenkin joistain on vaikeaa saada kuvia, jotka näyttäisivät heidät sellaisina kuin he ovat.) Malli enkä filmitähti en ole, se on selvää, mutta ehkä jokseenkin normaalin näköinen ihminen kuitenkin.

Näissä "kyllä oikeasti olette just niin rumia kuin kuvissakin näyttää"-jutuissa on se ikävä puoli, että joku joka näkee kuvassa auton alle jääneen rotan/klonkun/möykkykalan luulee näyttävänsä sitten just siltä, muita vaihtoehtoja ei ole. Kaikki muuhan olisi harhaisuutta, eihän valokuva voi vääristää. Monet eivät varmasti tiedäkään kuinka järkyttävän pahalta valokuva voi oikeasti tuntua.

Vierailija
46/64 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuviin mulla on vinkki: neutraali ilme ei tarkoita sitä että pitää päästää koko naama roikkumaan aivan rentona kuvan oton ajaksi. Jos noin menee tekemään, näyttää taatusti 100-vuotiaalta massamurhaajalta. Sen sijaan kannattaa tietoisesti ensin hymyillä ja sitten päästää siitä suupielet vain vähän neutraalimpaan asentoon mutta pitää lihakset edelleen kontrollissa. Sama pätee silmiin, niillä voi tavallaan hymyillä mutta ilme näyttää kuvassa silti neutraalilta. Se mikä itsestä vielä tuntuu hymyltä, näyttää kuvassa vain neutraalilta mutta naama ei roiku rinnuksille saakka.

Tällä tavoin toimittuna mun pari viimeistä passikuvaa ovat olleet jopa suhteellisen ok.

Vierailija
47/64 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy toisella kuvaajalla.

Kannattaa. Jotkut kuvaajat ottaa huonoja kuvia aina. Ei passikuvan ole pakko olla huono.

Mutta se voi olla myös totuus. Nykyään ihan liikaa muokataan kuvia ja eikä enää tajuta miltä oikeasti näyttää. 

Totuuskin voidaan esittää kauniimmin. Valoilla ja yms. on väliä.

Vierailija
48/64 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun luullaan aina käyttävän vääriä henkkareita koska näytän kuvassa mieheltä...Ja olen siis nainen :( 

Vierailija
49/64 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näytän passikuvassani siltä, että olen jetlagissa ja ryypännyt kaksi viikkoa. Olen ihan järkyttynyt, että olen päässyt jokaiseen maahan sillä kuvalla, eli todennäköisesti näytän aina siltä.

Vuonna 2022 saan uusia passini ja aion panostaa kuvaan vähän enemmän. Eli en ryyppää kahta viikkoa ennen kuvaan menoa ja kampaan hiukseni.

Vierailija
50/64 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, miltä passikuvassa näyttää? Eihän sen kuvan näe kuin joku ihan random tullivirkailija, jota et tapaa enää toista kertaa.

Niin ja se on vaan kuva. Virkailijahan näkee sen matkustajan siinä edessä myös luonnossa. Jos on huolissaan ulkonäöstä, niin enemmän ajattelisin miltä näytän siinä virkailijan edessä kuin jossain passikuvassa. Vai halutaanko näyttää passikuvassa hyvältä, kun matkustaessa kuitenkin näytetään rähjäiseltä. Valehdellaan itselle, etten minä yleensä tällaiselta näytä kuin vain nyt matkustaessa. 

Vierailija
51/64 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passikuviin mulla on vinkki: neutraali ilme ei tarkoita sitä että pitää päästää koko naama roikkumaan aivan rentona kuvan oton ajaksi. Jos noin menee tekemään, näyttää taatusti 100-vuotiaalta massamurhaajalta. Sen sijaan kannattaa tietoisesti ensin hymyillä ja sitten päästää siitä suupielet vain vähän neutraalimpaan asentoon mutta pitää lihakset edelleen kontrollissa. Sama pätee silmiin, niillä voi tavallaan hymyillä mutta ilme näyttää kuvassa silti neutraalilta. Se mikä itsestä vielä tuntuu hymyltä, näyttää kuvassa vain neutraalilta mutta naama ei roiku rinnuksille saakka.

Tällä tavoin toimittuna mun pari viimeistä passikuvaa ovat olleet jopa suhteellisen ok.

Tämä on erinomainen vinkki, mikä pitäisi kuulla valokuvaamossa.

Vierailija
52/64 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on? Kelle sitä kuvaa naytetaan? Ainoastaan kaupan kassalla, matkustaessa tms vilautat sitä nopeasti that's it.

Vierailija
53/64 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain eilen henkilökortin, jota varten kävin passikuvissa. Ensin katsoessani kuvaa räjähdin nauruun, siis aivan kamala kuva! :D Sitten katsoin uudestaan ja vähän ahdistuin, että hyvänen aika, tuoltako näytän. Laitoin lompakkoon, mutta oli vielä pakko kerran kattoa. Taas nauroin vedet silmissä. Itkeäkin kyllä teki mieli :D Mutta ajattelen, ettenhän sitä kuvaa kenellekään esittele ja toden totta se on vain kuva ja erittäin huono sellainen :D 

Vierailija
54/64 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä sure, sä et näytä oikeasti yhtään siltä kuin passikuvassasi. Näytät oikeasti filmitähdeltä.

Vierailija
55/64 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näytän passikuvassani siltä, että olen jetlagissa ja ryypännyt kaksi viikkoa. Olen ihan järkyttynyt, että olen päässyt jokaiseen maahan sillä kuvalla, eli todennäköisesti näytän aina siltä.

Vuonna 2022 saan uusia passini ja aion panostaa kuvaan vähän enemmän. Eli en ryyppää kahta viikkoa ennen kuvaan menoa ja kampaan hiukseni.

Mulla sattuu olemaan passeissa yleensä pitkä rivi viisumeita ja yhden kerran piti uusia viisumi kahden suht lähekkäin olevan reissun välillä. Päätin sitten käydä passikuvassa heti matkan jälkeen kaupassa käydessäni. Olin siis oikeasti vaan käynyt jättämässä matkalaukun kotiin siinä välillä. No, siinä yhdessä viisumissa oli sitten kuva, josta näki, että oli 5 päivän rankan työmatkan jälkeen lievästi krapulaisena käyty passikuvassa. Sen jälkeen ne huonotkin passikuvat on näyttänyt omaan silmään edes jokseenkin siedettäviltä. En oikein vieläkään ymmärrä, mitä päässä liikkui silloin, kun piti samana päivänä mennä reissanneen näköisenä passikuvaan! :D

Vierailija
56/64 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil Raumal pyysin valokuvaajalt hyvää passikuvaa. Hän anto ohjeet tarkkaan, miten kuvas pitää olla ja ne neuvot oli nii hyvii! Piti katsoo kaukaisuuteen, työntää päätä ettipäi ettei tul tuplaklikkaamalla ja ottaa ihan pien hymynpoikane, positiivine ilme. Passikuvas ei tarvi ol nii vakava ko olis just tappanu yhde ja suunnittelis toisen lahtaamist.

Jos kuvaajal o ammattitaito ja ylppeyt, nii hän ottaa vain hyvii kuvii. Älkkä menkö huonoil kuvaajil!!

Vierailija
57/64 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näyttää samalta kuin passikuvassa, on loman tarpeessa.

Vierailija
58/64 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meil Raumal pyysin valokuvaajalt hyvää passikuvaa. Hän anto ohjeet tarkkaan, miten kuvas pitää olla ja ne neuvot oli nii hyvii! Piti katsoo kaukaisuuteen, työntää päätä ettipäi ettei tul tuplaklikkaamalla ja ottaa ihan pien hymynpoikane, positiivine ilme. Passikuvas ei tarvi ol nii vakava ko olis just tappanu yhde ja suunnittelis toisen lahtaamist.

Jos kuvaajal o ammattitaito ja ylppeyt, nii hän ottaa vain hyvii kuvii. Älkkä menkö huonoil kuvaajil!!

Seuraavalla kerralla mä tulen Raumalle valokuvaan. Haluan kuvaajan, joka haluaa, että passikuvasta tulee mieluinen myös minulle eikä vain viranomaiselle.

Vierailija
59/64 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä väliä sillä on, mikä suomursu passin kuvasta kurkistaa. Joku Alkon kassa tai lentokentän passintarkastaja vilkaisee sitä ja siinä se. Tuntuu ihan uskomattomalta, että tällainen asia voi itkettää.

Vierailija
60/64 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosalla on sama tilanne.

Niin on, mitä moista murehtimaan.

Oma passikuva on niinkuin olisi jostain Alcatrazin umpeenmuuratusta kellarikomerosta 30 vuoden jälkeen päässyt vapauteen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä