Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä joillakin on varaa jäädä vanhempainvapaan jälkeen kotiin??

Vierailija
03.05.2013 |

Siis kyllähän mä ymmärrän, että ainakin suurin osa kahden vanhemman perheistä pärjää sen verran kivasti, että ainakin täällä Viikissä on suuri lauma hiekkalaatikolla takapuoliaan kasvattavia mammoja juoruamassa päivät pitkät, ja lapset juoksee merkkivaatteissaan ja leikkii huippukalliilla leluillaan. Mutta entä te yksinhuoltajat, työttömät perheet, somalit (joiden puoliso ei ole töissä) jne? Miten te voitte olla kotona? Ja tämä koskee nyt lähinnä pääkaupungin vanhempia, koska täällä on helvetilliset asuinkustannukset. 

T. Kahden isomman lapsen ja vuoden vanhan pojan yksinhuoltajamamma, jonka on mentävä töihin ja laitettava lapsi vuorohoitoon.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein lapset aika vanhana (38v.) eli oli ollut aikaa olla töissä jo 15 vuotta ja säästää vaikka tulot olivat suht pienet. Asumme vuokralla, emme omista autoa, ostamme vaateet kirppareilta ja välillä mummi on auttanut esim. lasten ulkovaatteiden ostossa jos kirpparilla ei tullut kokoja vastaan. Näin meillä. Kotona 5v. vuotta vaikka mieskin on vasta opiskelija.

Vierailija
42/44 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästimme useamman vuoden ennen kuin hankimme lapsia. Laskimme, että säästössä pitäisi olla n. 27.000 euroa per lapsi jos jään kotiin kahdeksi tai kolmeksi vuodeksi. Lopulta kävi kuitenkin niin, että mies oli kotona lasten kanssa ja minä lähdin takaisin töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaako pankki oikeasti laittaa asuntolainan pelkille koroille? Meillä on oikeus käyttää lyhennysvapaata kuukautta olikohan se pari kertaa vuodessa, mutta pelkille koroille jatkuvasti ei. Silloin kun minulla ei ollut töitä, käytettiin lyhennysvapaa kuukausi kerran vuodessa, että saatiin joku pieni kotimaan lomareissu tehtyä. 

Vierailija
44/44 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 07:24"]

Antaako pankki oikeasti laittaa asuntolainan pelkille koroille? Meillä on oikeus käyttää lyhennysvapaata kuukautta olikohan se pari kertaa vuodessa, mutta pelkille koroille jatkuvasti ei. Silloin kun minulla ei ollut töitä, käytettiin lyhennysvapaa kuukausi kerran vuodessa, että saatiin joku pieni kotimaan lomareissu tehtyä. 

[/quote]

Meillä ei ole asuntolainaa, mutta veljeni kertoi että hänellä on niin että voi pitää maksimissaan 2 vuotta niin, että maksaa pelkkiä korkoja mikäli on sellainen elämäntilanne, että niin on pakko tehdä. Ystäväni piti kerralla 6kk, että sai olla vähän pidempään kotona.