22v ja rintasyöpä.. :(
tänään sain lääkäriltä puhelun että minulla on rinta syöpä.. ikää mulla on 22v.. :(
Kommentit (26)
ap toivon, että et provoile vakavalla asialla.
kellekään ei kerrota syövästä puhelimitse !
jos oikeesti kerrotas, niin on vakva vierhe, etenkin kun kyseessä erittäin nuori ihminen.
eli sairanhoitajana en usko kertomaasi.
itsekin olen syövän läpi käynnyt. Tieto kerrottiin sairaalassa, kiireetähän ei ole kertoa puhelimessa. syöpään ei kuolla päivässä välittömästi, aikaa kertomiseen on.
Kun tutkitaan, niin aina on varattuna aika lääkärille liki tutkimusten jälkeen, jolloin tulokset voidaan kertoa.
näin siis edelleen, vaikka itselläni on viimeisestä hoitokerrasta 4 vuotta.
eli ihmiset hyvät, älkää leikkikö vakavilla asioilla !!!
Olet odella nuori, kun olet saanut syöpädiagnoosin, mutta ei ole ihan harvinaista, että ikäisesi sairastuu rintasyöpään. Älä pelästy, kun sanon, että nuoren naisen rintasyöpä on aggressiivisempi kuin iäkkäämmän. Mutta jos olet ajoissa mennyt tutkimuksiin kuten nyt, niin sitä voidaan hoitaa hyvin. Kuten sanoit sun suvussa on varmaan altistava geeni rintasyövälle, joten olet voinut sen takia käydä kontrollissa näin nuorena.
Koeta kestää, voin kuvitella kuinka järkyttynyt olet, mutta voin kertoa, että työssäni olen nähnyt nuoriakin parantuneita. Se julkkis, joka näytteli pulmusissa, Christina Applegate sairastui myös rintasyöpään ja poistatti sairaan rinnan ja muistaakseni poistatti sen terveenkin rinnan kaiken varalta.
Mutta koeta nyt ensin sulatella tätä shokkiuutista ja toivottavasti sulla on mies, joka jaksaa tukea asiassa.
Tsemppiä.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 16:06"]
kellekään ei kerrota syövästä puhelimitse !jos oikeesti kerrotas, niin on vakva vierhe, etenkin kun kyseessä erittäin nuori ihminen.
itsekin olen syövän läpi käynnyt. Tieto kerrottiin sairaalassa, kiireetähän ei ole kertoa puhelimessa. syöpään ei kuolla päivässä välittömästi, aikaa kertomiseen on.
Kun tutkitaan, niin aina on varattuna aika lääkärille liki tutkimusten jälkeen, jolloin tulokset voidaan kertoa.
[/quote]
No kyllä vain kerrotaan.
Minullekin kerrottiin,. Kävin lääkärissä ja ensimmäisen karkeaneulanäytteen jälkeen soitti alkuperäinen lääkäri ja sanoi, että kyllä se karsinooma on.
Syrjäseudulla kun asutaan sanoi hän kirjoittavansa lähetteen lääninsairaalaan ja sillä tiellä vielä ollaan.
Toisen karkea- ja ohutneulanäytteen jälkeen on nyt aika lääkärille, eiköhän tästä leikkaukseen lähdetä.
Mullekin on syöpädiagnoosi kerrottu puhelimitse. Ja itsekin olen (useampaan otteeseen) avautunut omasta syövästäni täällä. Minäkään en pidä ihmisten yltiöoptimisitisesta suhtautumisesta. Syöpädiagnoosi on aina pysäyttävä asia ja luulen, että monen muunkin kuin minun ensimmäisiä ajatuksia diagnoosin jälkeen on kuolema ja sen pelko, oli syöpä mikä tahansa.
Oma syöpäni ei parane ja taistelua lisäajan voittamiseksi on käyty kaksi vuotta. Olen edelleen hyvässä kunnossa, psyykkisesti pärjään ihan hyvin, elämä on aika mukavaa. Syöpä on kuitenkin osa arkeani ja vaikuttanut päivittäiseen elämään paljon. Pelkään kuolemaa edelleen, samoin pelkään kipua, pahoinvointia, toimenpiteitä, läheisteni puolesta jne. Omalla kohdallani toivon, että saan jatkaa tätä taistelua vielä vuosia, jotta lapset ehtisivät kasvaa. Välillä tilanne on näyttänyt huonommalta ja sitten taas toiveikkaammalta, se kuuluu mun taudin kuvaan.
Toivon sydämestäni, että ap:n syöpä on täysin parannettavissa ja että jaksat hyvin käydä läpi raskaat hoidot, jos niitä tarvitaan. Toivon, että löydät tukea, rakkautta ja lohtua rankassa tilanteessasi! Älä menetä toivoasi, yritä jaksaa uskoa parempaan huomiesen.
sh minäkin.
Miksi puhut soopaa? Suomessa on ihan tavallista että syöpädiagnoosin kuulee puhelimessa. Niin minunkin kohdalla oli. Omalääkäri soitti aikaisin aamulla ja kertoi juuri saamansa tulokset. Mun mielestä paljon parempikin noin, saa omassa rauhassa käydä läpi asiaa ja sitten myöhemmin vastaanotolla on valmiimpi kysymään tarvittavat kysymykset.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 16:06"]
kellekään ei kerrota syövästä puhelimitse !
jos oikeesti kerrotas, niin on vakva vierhe, etenkin kun kyseessä erittäin nuori ihminen.
[/quote]
kiitos tuestanne valtavasti!!!