Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kyllä sinäkin sitten ____ kun tulet vähän vanhemmaksi ;)" Onko teille sanottu näin ja pitikö se paikkansa?

Vierailija
07.07.2020 |

Minulle sanottiin muun muassa, että:

"Kyllä sinäkin sitten alat tykkäämään tavaroista ja designer jutuista kun tulet vähän vanhemmaksi"

Edelleenkään 10 v myöhemmin en tykkää haalia tavaraa, päin vastoin hankkiudun kaikesta mahdollisesta eroon enkä osta muuta kuin ruokaa ja hygieniatarvikkeita. Ei myöskään voisi edelleenkään vähempää kiinnostaa jotkut kalliit design huonekalut tai astiastot.

Miksi jotkut ihmiset luulee, että vanhemmiten kaikista tulee samanlaisia ja alkaa tykkäämään samoista asioista?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin on sanottu, että ymmärrät kyllä, kun tulet vanhemmaksi, ja se on kyllä pitänyt paikkansa. Kyllähän se ymmärrys lisääntyy, kun tulee elämänkokemusta.

Vierailija
22/30 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinäkin alat kuuntelemaan iskelmiä vanhempana.

No enpä alkanut. Edelleen rock'n roll. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno elämä kirjoitti:

Kadun kuulemma koulutustani, lapsettomuuttani, kirkosta eroamista ja ties mitä muuta. Olen nyt viisikymppinen ja odottelen, että milloin alkaa kaduttamaan.

Keskivertoihminen on pelokas laumasielu ja tuntee itse olonsa turvallisemmaksi, jos kaikki elävät kuten tämä tavis.

Toisaalta ihmiset myös tykkää tuntea itsensä paremmaksi kuin toiset ja sen takia toisia on helppo kutsua vähättelevästi pelokkaiksi laumasieluiksi. Harva ihminen mitenkään erityisen uniikki on, vaikka osa valinnoista poikkeaisikin toisten valinnoista.

Mulle sukulaissetä sanoi ylppäreilläni, etten enää kymmenen vuoden kuluttua mahdu ylppärimekkooni. Pidin sitä sitten 30-vuotissynttäreilläni.

Vierailija
24/30 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sanottu ja lähes aina pitänyt paikkansa. Ihminen on siitä hassu olio, ettei se tahdo nuorempana uskoa, että elämä oikeasti opettaa, ja vanhempana ja kokeneempana oikeasti monesta asiasta ymmärtää enemmän ja ne asiat osaa paremmin pistää tärkeysjärjestykseen. Tämän saman ilmiön on kohdannut jokainen sukupolvi kaiken ikäisenä, eikä se tule muuttumaan. Nuoremmat kuvittelevat tietävänsä kaiken ja ovat vakaasti sitä mieltä, että vahnat kääkät on jämähtäneitä jääriä, jotka eivät vain tajua. Kunnes itse ovat vanhoja ja tajuavat, että niin vaan ne vanhat jäärät olivat oikeassa ja nykynuoret tajuavat asioista ihan yhtä vähän kuin itse sen ikäisenä, kun vielä kuvitteli tietovansä ja tajuavansa kaiken parhaiten.

Vierailija
25/30 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinäkin haluat vielä joskus lapsia.

Ajaton klassikko. Kuulee vieläkin, vaikka yli 40 mittarissa.

Minulla päinvastoin. Hoin aina lapsena ja nuorena, etten ikinä halua lapsia.

Menin sitten naimisiin nuorella iällä, mutta lapsi syntyi vasta monta vuotta myöhemmin.

Sain kuulla äidiltäni, että sinähän sanoit, ettet ikinä hanki lapsia! Joo äiti, lapsihan tietää mitä aikuisena haluaa. Tutut taas ihmettelivät, että miten te menitte vielä lapsen hankkimaan, kun  olitte niin monta vuotta ilman. 

Vierailija
26/30 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että joskus ala-asteella terveydenhoitaja kysyi että joko on tyttöystävä ja kun vastasin että ei ole niin hän sanoi että "kyllä ne sitten myöhemmin alkavat kiinnostaa". Mikä oli mielestäni aika typerästi sanottu, kyllähän tytöt kiinnosti jo silloin mutta minkäs teet jos tytöt ei kiinnostu susta.

Vierailija
27/30 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kertoivat että minulle tulee läskiä vanhempana. Eipä ole tullut. Ärsyttää se että ikää pidetään pätevänä syynä lihomiseen...

Vierailija
28/30 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiinmeno, lastenteko, naiselliset (epäkäytännölliset) hepeneet.

En edelleenkään 39-vuotiaana halua naimisiin, en halua edes seurustella, en todellakaan halua lapsia, omistan yhdet korolliset sandaalit ja muutaman mekon joita en käytä kuin pahimmilla helteillä.

Lisäksi on uhottu että tulen katumaan mm. tukkani värjäämistä, meikkaamista, ystävistä luopumista, parisuhteesta lähtemistä, opiskelun lopettamista.

Tukkani on oikeasti maantien harmaa ja roikkuu pitkin päätä. Ei kaduta yhtään muotoilla sitä kuohkeammaksi ja värjätä jonkin väriseksi. Ei kaduta myöskään laittaa piiloon ihoni näppyjä, huokosia ja rumaa, punaista sävyä. Ei kaduta yhtään, etten käytä enää aikaani ihmisiin joita ei voisi vähempää kiinnostaa tuntea minua tai tehdä asioita joista olisin kiinnostunut. En jaksa enää taipua muiden juttuihin, mieluummin teen asioita jotka minua kiinnostavat. Ja ne opiskelut eivät olisi siitä edenneet vaikka kuinka olisin roikkunut koulussa kirjoilla, paljon enemmän minua on kannatellut elämässä se, että hankin työpaikan ja sain rahan avulla alkaa toteuttaa unelmiani, esim. matkustelu.

Vierailija
29/30 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuulunut kirkkoon. 15-vuotiaana sain sukulaisilta kuulla, että kyllä se ripari kannattaa käydä, tapaat vielä miehen, jonka kanssa haluat kirkkohäät. Sitä odotellessa, N 45 v.

Vierailija
30/30 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle puhuttiin lapsena aina että "sitten kun sulla on lapsia..."

Miksi niin tulisi olettaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi