"Kyllä sinäkin sitten ____ kun tulet vähän vanhemmaksi ;)" Onko teille sanottu näin ja pitikö se paikkansa?
Minulle sanottiin muun muassa, että:
"Kyllä sinäkin sitten alat tykkäämään tavaroista ja designer jutuista kun tulet vähän vanhemmaksi"
Edelleenkään 10 v myöhemmin en tykkää haalia tavaraa, päin vastoin hankkiudun kaikesta mahdollisesta eroon enkä osta muuta kuin ruokaa ja hygieniatarvikkeita. Ei myöskään voisi edelleenkään vähempää kiinnostaa jotkut kalliit design huonekalut tai astiastot.
Miksi jotkut ihmiset luulee, että vanhemmiten kaikista tulee samanlaisia ja alkaa tykkäämään samoista asioista?
Kommentit (30)
alat viljelemään perunoita
Zinc
Nykyisin viljelen perunoita. Kyllä ne vaan tietää !
Kyllä sinäkin haluat vielä joskus lapsia.
Ajaton klassikko. Kuulee vieläkin, vaikka yli 40 mittarissa.
On minulle sanottu vaikka mitä jo lapsesta saakka. Noh, ei se sitten toteutunut, ja ikä alkaa nelosella, että onhan tässä vielä aikaa tietty.
On sanottu, vaikka mistä asiasta ja vähätelty sanomisiani. Ei pidä paikkaansa. Olen oman tien kulkija.
Puhetta lapsista. Sanoin 13vuotiaana äidille kesken automatkan että ikinä en halua lapsia. Muistan sen tilanteen kun eilisen, hän nauroi. Olen nyt pian 40vuotta, ei edelleenkään lapsia. Eikä tule!!
Se tuntui niin pahalle kun ei arvosteta eikä kunnioiteta toisen ajatuksia vaikka ikää olikin ihan kesken teini-iän. Silti voisi ottaa asioihin paremmin otteen eikä alkaa mollaamaan toista. Ei lapsia. Ikinä.
Veljeni vaimo on minua 10 vuotta vanhempi ja oli 35-vuotiaaksi asti sitä mieltä, ettei halua lapsia. Sitten jotain naksahti, mieli muuttui ja vuoden päästä heillä olikin jo vauva. Minäkään en ole koskaan halunnut lapsia, mutta veljen vaimo oli sitä mieltä, että kyllä minunkin mieli muuttuu. Koska hänelläkin muuttui. Loogista. Sain osakseni tietävää hymähtelyä ja viittauksia nuoreen ikääni.
Nyt olen 38 ja ei ole enää kuulunut "kun oot vanhempi" -päläpälää.
Kadun kuulemma koulutustani, lapsettomuuttani, kirkosta eroamista ja ties mitä muuta. Olen nyt viisikymppinen ja odottelen, että milloin alkaa kaduttamaan.
Keskivertoihminen on pelokas laumasielu ja tuntee itse olonsa turvallisemmaksi, jos kaikki elävät kuten tämä tavis.
Mulle on sanottu että kyllä sinä viimeistään sitten kun on lapsia haluat muuttaa omakotitaloon jonnekin Espooseen... No lapset muuttavat varmaan parin vuoden sisällä omilleen ja minä täytin just 50 eikä vieläkään ole koskaan tullut sellaista tunneta että haluaisin asua jossain muualla kuin kerrostalossa keskustassa.
-opit juomaan kahvia
-haluat turkin
Ikää lähes 50, kahvista en tykkää vieläkään enkä ikinä pukisi turkkia ylleni.
On sanottu monesti, liittyen esim. erilaisiin sääntöihin ja kurinpitämisee kotona, kuten
"kyllä sinä sitten vanhempana ymmärrät, miksi et saa olla siihen ja siihen asti keskustassa" tai vaikkapa että ymmärrät isompana, miksi ei ole hyvä juttu kun sen ja sen kaverisi vanhemmat eivät pidä sääntöjä (no, vanhempana kuulin, että alkkiksia ne oli ja lapsi sai sen takia mennä ja tulla miten halusi). Kaikki vanhempien sanomat ovat pitäneet paikkaansa.
Omat vanhemmat ei oo sanoneet että kyllä sinä vanhempana haluat lapsia, joku muu on. Kolmekymppiseksi asti ei pitänyt paikkaansa, sitten ei varsinaisesti alkanut biologinen kello tikittää mutta joku tyhjyyden tunne ja perheen kaipuu alkoi.
Mun yksi opettaja sanoi kerran miten sääli siitä on että kaikki nuoret kokee itsensä niin rumiksi, ja että sitten kun olette vanhempia ja katsotte nuoruuden valokuvia, niin vasta tajuatte miten viehättäviä ja suloisia olitte kaikki. Siis tuommoisenhan voisi sanoa creepysti, mutta kyseisen hyvin viattoman open sanomana se oli vain herttaista (ja itse asiassa myös totta).
Saman olen sanonut omille teineille aina kun ne huokailevat milloin mitäkin näppyä tai tuskailevat jonkun kasvojenpiirteen kanssa joka sillä hetkellä heistä tuntuu ihan ylitsepääsemättömän kauhealta. Että sitten vasta kun olette vanhempia tajuatte miten nättejä olette nyt. :)
Ala-asteikäisenä hevostyttönä minulle sanottiin (en muista enää kuka, ehkä joku sukulainen), että kyllä sinua kohta alkaa ne pojat kiinnostaa ja hevoset jää. Pojat kyllä kiinnosti jo silloinkin ja hevosetkin pysyi mukana vielä muutaman vuoden.
Lihot. No oon lihonut kymmenisen kiloa alipainoisesta joten ei haittaa.
Minulla on ollut ongelmana huono itsetunto teinistä asti. Yhtenään on saanut kuulla että kyllä sitten kun ikää tulee menet kuitenkin bikineissä uimarannalle ja et välitä mitä muut ajattelevat ja blaablaa. No 40 tulee kohta täyteen ja mikään ei ole tämän suhteen muuttunut (vaikka olisi kyllä mukava jos olisi...).
Kaksi asiaa tulee heti mieleen: "kyllä sinäkin vielä alat haluta lapsia" ja "ei se ympäristöystävällisyys sitten enää kiinnosta kun vähän vanhenet". Molemmat aika totaalisesti pieleen, ainakin tähän mennessä. Olen 43-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on sanottu että kyllä sinä viimeistään sitten kun on lapsia haluat muuttaa omakotitaloon jonnekin Espooseen... No lapset muuttavat varmaan parin vuoden sisällä omilleen ja minä täytin just 50 eikä vieläkään ole koskaan tullut sellaista tunneta että haluaisin asua jossain muualla kuin kerrostalossa keskustassa.
Helsingin kantakaupungin kerrostaloasunnon hinnalla saa aina omakotitalon Espoosta.
Vierailija kirjoitti:
Mun yksi opettaja sanoi kerran miten sääli siitä on että kaikki nuortaet kokee itsensä niin rumiksi, ja että sitten kun olette vanhempia ja katsotte nuoruuden valokuvia, niin vasta tajuatte miten viehättäviä ja suloisia olitte kaikki. Siis tuommoisenhan voisi sanoa creepysti, mutta kyseisen hyvin viattoman open sanomana se oli vain herttaista (ja itse asiassa myös totta).
Saman olen sanonut omille teineille aina kun ne huokailevat milloin mitäkin näppyä tai tuskailevat jonkun kasvojenpiirteen kanssa joka sillä hetkellä heistä tuntuu ihan ylitsepääsemättömän kauhealta. Että sitten vasta kun olette vanhempia tajuatte miten nättejä olette nyt. :)
Minä olen jo yli 40 vuotta, mutta silti olen sitä mieltä, että näytän nykyään paljon paremmalta kuin joskus 16-vuotiaana! Enkä nyt puhu mistään hassusta hiustyylistä tai kummallisesta vaatetuksesta!
Kyllä sinäkin haluat alkaa pukeutumaan kauniisti mekkoihin ja käyttämään korkokenkiä kun tulet vähän kypsemmäksi ja vanhemmaksi.
En käytä vieläkään enkä usko että tulen ikinä käyttämään. Korkokengät sattuu, mekkoa saattaisin ehkä käyttää jos on tosi kuuma mutten omista yhtäkään.
Nuoret ovat idiootteja eikä heillä ole perspektiiviä elämään.