Tytöstämme tuli Rilla Ulrika. Sukulaisten
Anoppi kertoi jo nimenantojuhlassa, että "tuon voi sitten vielä perua" ja miehen siskon mielestä "lapsi tulee kärsimään".
?????
Kommentit (73)
Ihan selvä RIESKA ;)
Nytkin on leipälaatikossa Rillaa....
Rilla Ulrika on ihan asiallinen nimi. Ei mikään Delphine Hilma Myrskynhedelmä.
Muistuipa ketjun viestejä lukiessani muutaman vuoden takainen episodi mieleen. Pieni tyttäremme sai mielestämme maailman ihanimman nimen. Nimi on selkeästi suomalainen ja helppo lausua ja muistaa, ei kuitenkaan ihan niitä kaikkein tavallisimpia. Appivanhemmat eivät millään meinanneet "oppia" lapsen nimeä, sitä päiviteltiin ja kyseltiin, mikä se olikaan. Joka kerta tavatessamme nimestä jauhettiin anoppilassa. Sukulaisille nimi väännettiin miesten nimeksi ja taisi yksi soittaakin, onko vauva tosiaan sen niminen...
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 10:25"]
"Vaasan Lapin Rilla, Rieska kuin tortilla! :S
[/quote]
Tuo nyt on aivan lapsellista ja naurettavaa. Sanotko myös Sini-nimisen henkilön tavatessasi, että "Sinillä siivous sujuu"? Tai höpiset jotain voileipien tekemisestä kun tapaat Silvan? Lumia-tytölle sössötät tietysti kännyköistä ja huorista. Ja mitä näitä nyt on. Hohhoijaa.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 11:20"]
Ihan selvä RIESKA ;)
Nytkin on leipälaatikossa Rillaa....
[/quote]
Ja Pirkkaa jääkaapissa, Elisa tikussa ja tietokoneessa, Lumia taskussa, Sulo pihalla... onhan näitä, mutta silti kivoja nimiä ihmisellekin.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 11:33"]
"Vaasan Lapin Rilla, Rieska kuin tortilla! :S
[/quote]
Tuo nyt on aivan lapsellista ja naurettavaa. Sanotko myös Sini-nimisen henkilön tavatessasi, että "Sinillä siivous sujuu"? Tai höpiset jotain voileipien tekemisestä kun tapaat Silvan? Lumia-tytölle sössötät tietysti kännyköistä ja huorista. Ja mitä näitä nyt on. Hohhoijaa.
[/quote]
Ja kaikille Terhi nimisille tämä varmaan vääntää mauttomia vitsejä perämoottoreista ja entäs Jonna juuresharjat?
Hieno nimi ap!
Rilla kuulostaa siltä että se on joku virhe, ei kuulosta oikealta nimeltä. Mutta kaipa sitä voi laittaa lapselleen ihan minkä nimen vaan, oli se itse keksitty tai ei, niinhän sitä on tosiaan tehty aikojen alusta.
Onkohan tässä oikeasti aika pitkälle kyse siitä, onko niitä mongomeryjä luettu nuoruudessa vaiko ei? Jospa osalle Rilla on oikeasti ihan uppo-outo nimi?
Niin, minulle Rilla on kaunis ja runollinen, juurikin lapsuuden ja nuoruuden ihanista lukuhetkistä tuttu nimi, ja Rilla-niminen lapsi herättelee oikein ihania mielleyhtymiä.
Veikkaanpa, että sukulaiset tottuvat nimeen kahdessa viikossa ja pian jo ihastuvat siihen.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 11:26"]
Rilla Ulrika on ihan asiallinen nimi. Ei mikään Delphine Hilma Myrskynhedelmä.
[/quote]
Tai Jeffiina. :D :D
Eikö tuo Ulrika ole vain toinen nimi paperilla, eikä kutsumanimi? Niinhän suomalaisilla varmaan 99%:lla on. On Sari Susannaa, Lotta Maariaa, Tiina Tuulikkia, Petri Juhanaa jne. Meillä kaikilla. Harvoin niitä molempia tarvitsee mitenkään "lausua" missään sen kummemmin, ei minun ole ainakaan koskaan tarvinnut.
Tuo nimi on tosi nätti.
[/quote]
Ei kaikilla. Sori mutta pakko nipottaa koska olen nipo. Kaikilla ei ole kahta tai kolmea nimeä, tiedän useammankin henkilön joilla on vain yksi etunimi.
No voihan siitäkin kiusata, että eikö ollut varaa toiseen nimeen, eikö vanhemmat keksineet, niillä on niin monta lasta että eivät enää jaksa lisää nimiä jaadijaadijaa.
Rilla on mun mielestä kaunis nimi, samoin Ulrika, mutta saattaahan se olla että joku ei ole Rillaa ennen kuullut ja olettavat joksikin omakeksimäksi Rulla-väännökseksi. Ehkä ensimmäinen mielleyhtymä on että jotain Ullan tapaista se nimi on, mikä Ulla Rilriikka se nyt olikaan. Kaunis, lämmin ja veikeä nimi minusta tuo Rilla, helppo kuvitella (johtuuko sitten aiemmista lukukokemuksista) lapsen ja vanhuksenkin nimeksi. Saatanpa harkita jos itselle tyttö joskus tulee.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 16:55"]
No voihan siitäkin kiusata, että eikö ollut varaa toiseen nimeen, eikö vanhemmat keksineet, niillä on niin monta lasta että eivät enää jaksa lisää nimiä jaadijaadijaa.
[/quote]
Ai niin ja hah, tajusin taas itse että eihän mullakaan varsinaisesti ole kuin yksi nimi... Eikä mua silti kiusattu.Väliviivalla tosin mun nimi on, kutsumanimenä vain se ensimmäinen ja vähän epätavallisempi yhdistelmä (ei Anna-Kaisa tai Marja-Liisa). Mutta taisin sitten saada parhaat puolet molemmista "maailmoista", koska lapsena oletin aina että minulla on 1. ja 2. nimi, ja toisaalta eipä tullut vaikutelmaa että on lätkitty olevinaan hienoja nimiä peräkkäin... ;)
Ihana nimi kokonaisuudessaan, tykkään!
Olen Vihervaaran Anna-kirjat lukenut ja sitäkin kautta nimestä pidän kovasti. Mutta ihan kokonaisuudessaankin nimi on mielestäni naisellinen ja nostalginen ja samalla kuitenkin iloinen ja aurinkoinen.
En vain voi tajuta, että kukaan lyttää toisen ihmisen nimeä! Tai vanhempia, jotka ovat nimen rakkaudella valinneet omalle lapselleen. Sellaiset ihmiset kyllä paljastavat moukkamaisuutensa. Älä välitä. Rilla on kaunis nimi ja sopii suomalaiseen suuhun hyvin, eikä silti ole ihan tusinanimi. Kun vauva kasvaa koulutytöksi luokalla ei varmaankaan ole viittä Rillaa, sekin on kiva juttu.
Ihan samaa mieltä toisesta (ja kolmannesta) nimestä. Ei niitä käytetä kuin silloin, kun täytetään virallisia papereita, joten ihan sama, vaikka olisi haastavampi lausua. Meidän lapsen toinen nimi on Matilda ja se herätti sukulaisissa kummeksuntaa, kun "se on niin hankala lausua". Noh, kenelle on ja kenelle ei... kaikkia ei voi miellyttää.
Sinänsä ihan ok nimi. Rilla-rullaksi varmaan jossain vaiheessa väännetään, mutta kaikillahan niitä "lempinimiä" on.
Tortillamainos mullakin ekana tuli mieleen, se kun on ajankohtainen juuri nyt.
Ihana nimi! Tykkään kovasti :) Nämä valittavat ovat varmaan niitä, jotka antavat trendinimiä lapsilleen...minusta on hienoa, jos harvinaisempi nimi (kuitenkin niin, että ei mikään väkisillä keksitty "piparjuuri merituuli". Suku on pahin, se on niin nähty!
Mun entinen heppa oli Rilla nimeltään :S En osaa kuvitella sitä ihmisen nimenä tästä johtuen :D
Mutta hevonen oli mitä ihanin!
Minullakin oli nimi, joka vanhempieni mielestä oli ihanin ja kaunein mitä onkaan olemassa. Todellisuudessa nimi oli ruma ja helposti väänneltävä ja kärsin siitä nimestä aivan suunnattomasti.
Ihana nimi!
Itse tykkään vanhoista ja suomalaisista nimistä. Teidän tyttönne nimi on hienosti muodostettu ja kaunis. Itse ajattelin jossakin vaiheessa Rinnaa samaan tapaan yhdistettynä useampi tavuiseen, juhlavaan, perinteiseen naisen nimeen. Rilla on kunnon suomenkieltä, harvinaisuus vain tekee siitä yksilöllisen. Toisaalta hyvä niin. =)
Älä välitä miehesi suvusta. Sano miehellesi että ottaa sen puolen valitukset vastaan.
Kiva nimi tytöllä!