Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auta mua ajattelemaan! Mut on teininä raiskattu

Vierailija
03.05.2013 |

huumattuna. Muisti meni silloin vähäksi aikaa, mutta palasi hyvin kirkkaana. Tapauksella oli myös silminnäkijä. Ennen muistin palaamista mä olin sen saman miehen kanssa, vapaaehtoisesti. Huono maku siitäkin jäi silloin. Onko mulla nyt lupa ajatella, että mut on raiskattu ja vihata sitä miestä, vai vesittyikö rikos sillä vapaaehtoisella kerralla? Tapahtumasta on kauan, enkä aio tehdä sille mitään, mutta olen syyttänyt itseäni koko ajan ja pitänyt huonona ihmisenä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä uhrin toipumisen vaiheista: http://www.healingeagle.net/Fin/Irene/victim_recovery.html Itse olisin kaivannut jotain tällaista silloin, kun itse vihasin syvästi yhtä ihmistä. Jumituin aina tuohon vihan vaiheeseen. Nykyään olen jo päässyt yli.

Minustakin on hyvä luoda jotain mielikuvia asioista, kuten #8 kirjoittaja ehdottaa. Voisitko kuvitella esimerkiksi, että miten tilanne olisi voinut mennä toisin? Voisitko kuvitella itsesi vahingoittumattomaksi?

Vierailija
22/23 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on ollut hänessä,joka on tehnyt väärin sinua kohtaan. Eikä hän ole ottanut vastuuta teostaan. Monesti asiat nousevat uudelleen pintaan, niin kuin nyt kun olet nähnyt hänet uudelleen, jotta asiaa voisi tunnetasolla läpikäydä. Asian "purkaminen" on kuin sipulin kuorimista, kerros kerrokselta, koska ei se tunnetasolla hoidu kuin nappia painamalla. Nyt asiaa voi käsitellä jollakin tasolla ja tulevaisuudessa siitä taas vähän syvemmältä. On hyvä tiedostaa, että sinä otat vastuuta toisen teosta. Vastuun, mikä kuuluisi toisen ottaa. Vastuunottaminen voi olla käytöstä, mikä ei ole uutta. Voi olla, että olet ehkä jo aiemminkin elämässä ottanut vastuuta jossain tilanteessa esim. jos oma äiti on ollut masentunut ja lapsi on alkanut ottamaan vastuuta kodinhoidosta. Ottamalla vastuun, ottaa myös syyllisyyden teosta niskoilleen, jolloin omat ajatukset leimaavat vielä huonoksi ihmiseksi. Tätä voi vielä lisätä se, että pitää tapahtuman salassa, jolloin omat ajatukset pääsevät myllertämään lisää ja vastuuta tapahtuneesta ottaa vielä lisää, pitää itseään syyllisenä ja haluaa salata sen. Kannattaa mennä keskustelemaan asiasta ammattilaiselle, koska jos se huonon ihmisen "syytös" jää sisällesi, se voi jatkossa hankaloittaa elämääsi.

Rakasta itseäsi, anna itsesi tuntea kaikki tunteet, joita asiaan liittyy. Pidä huomio siinä, että sinulla on hyvä olla ja anna kaikki rakkaus itseäsi kohtaan. Arvosta itseäsi, pidä itsestäsi huolta, ole armollinen itseäsi kohtaan.

Silti suosittelen, että käy juttelemassa asiasta sellaisen ammattilaisen luona, joka ymmärtää sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää uusi koodi pyydä