Soitin tänään onnesta ja ylpeydestä soikeana Kelaan, mieheni on saanut töitä!
Kyseessä siis kesätyö ja halusin kysyä pitääkö kotihoidontuki - hakemus täyttää kokonaan uudestaan vai riittääkö pelkkä ilmoitus työllistymisestä (liittyen siis hoitolisän määrään kun tähän mennessä olen saanut sen maksimi summa siihen kotihoidontuen päälle). No virkailija siinä kyseli hetut ja työn ajankohdan. Kysyi sitten palkka-arviota ja vastasin että 1600. "Niin nettona?" virkailija varmisteli ja vastasin että eikun bruttona. "Aaaai, no se on kyllä niin pieni palkka että ei se tähän hoitolisään vaikuta, mutta lähetä meille palkkalaskelma sitten kun sen saat niin tarkastetaan vielä".
PIKKASEN hävetti! :D
Pitää vielä lisätä että mieheni on ulkomaalainen ja töiden löytäminen ollut todella vaikeaa joten tämän työn löytyminen ja saaminen tuntui pieneltä lottovoitolta :-) Näköjään on todella pieni lottovoitto, mutta kumminkin.
Kommentit (18)
Kiitoksii kaikille, häpeäni hieman hälveni lukiessa vastauksia ;-)
Raksahommia sai :)
Ja sinä olet varmaan ylpeä tästä jättämästäsi viestistä?
Mitäs varten sinä elät? loisiaksesi toisten rahoilla?
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 09:43"]
Miksi työpaikasta pitäisi muka olla ylpeä? Ei vittu vaan ymmärrä taas ihmisiä ketkä elää tehdäkseen työtä.
[/quote]
Meilla taas mies on onnesta soikeena, ja ymmartaahan sen hyvin. Eika minua nyt kuitenkaan haveta ihan niiin paljon.
Hieno juttu, että miehesi sai töitä. Ole vaan iloinen ja onnellinen ja ylpeä.
No mutta toihan on hyvä vaan. Ette menetä hoitolisää työn takia.
Mulle ei aikanaan myönnetty sitä lisää kuin toukokuuhun asti. Ja minä soittamaan ja ihmettelemään että WTF. Virkailija kertoi ajatelleensa että me mennään kesätöihin.
Eli mä oon vastapainoksi soittanut ja kertonut, että ei mennä!
Onnea ap:n perheelle miehen työllistymisen johdosta! Tällä hetkellä on harvalla työttömällä hyvä tilanne työmarkkinoilla. Pieni palkkakin on parempi kuin ei palkkaa lainkaan, työkokemuksesta puhumattakaan. Jostainhan se uran rakentaminen on aloitettava.
Onnea ap:n miehelle. Ja vaikka tuo palkka on pieni, niin kyllä sillä elää, ja on helpompi hakea uutta työtä siinä sivussa. Ja ylipäänsä hieno juttu että saa ihan työehtosopimuksen mukaista palkkaa, kun noilla matalapalkka-aloilla tarjotaan helposti ulkomaalaistaustaisille niitä alle tonni kokopäivätyöstä-palkkoja.
Onnea miehen työllistymisestä! Omakin ulkomaalainen mieheni aloitti juuri ensimmäisessä työssään Suomeen muutettuaan. On kanssa kesätyö ja palkkakin samaa luokkaa.
mitä töitä sai?t. ihan suomalainen työtä etsivä, jolla palkka tälläkin hetkellä pienempi kuin miehelläsi
Onnea työpaikasta! :)
Meillä ihan suomalaisella miehellä, on kanssa nyt ollut vaikeuksia löytää töitä. Allergia vaikeuttaa oman alan töiden saamista, nyt pääsee sitten työkkärin kurssille, missä sitten mietitään, mitä haluaa ruveta tekemään.
Itse vielä äitiyslomalla ja hoitovapaalle jäämistä tässä pohdin.
Siis mikä sinua hävetti? Ethän sinä sille KELA:n virkailijalle ole mitään tunnereaktiota velkaa. Ethän tunne häntä mitenkään, eikä hän arvota perhettänne mitenkään: hän tekee työtänsä, sinä olet asiakas ja usko pois, KELA:n virkailija on kyllä tottunut kaikenlaisiin ihmiskohtaloihin ja -tyyppeihin. Jos olit iloinen ja ylpeä miehesi työstä ennen puhelinsoittoa, miksi häpesit sen jälkeen? Tiesithän palkan suuruuden/pienuuden jo ennen puhelua, eikä se mihinkään muuttunut puhelun aikana.
Tärkeintähän on, että olette miehesi kanssa itse onnellisia miehen työllistymisestä. Työn tekeminen kannattaa aina: nyt on CV:ssä yksi pesti lisää ja helpompi saada muita töitä jatkossa. Ja eikö ole vain hyvä asia, ettei palkka edes vaikuta kotihoidontukiisi? Sinunhan olisi pitänyt olla kaiken logiikan mukaan entistä ilahtuneempi puhelun jälkeen! Hienoa, että miehesi löysi töitä!
ap ilmeisesti tarkoitti häpeämisellä sitä että se suuren suuri palkka jonka oletti vaikuttavan hoitolisään, ei ollutkaan oikeasti niin iso että se siihen edes vaikuttaisi. ja huomasithan :D hymiön pikkasen hävetti - lauseen lopussa? onhan tuo 1600 bruttona silti iso palkka kun vrt. työttömyyskorvaukseen.
onnea ap:lle lottovoitosta ;)
Miksi työpaikasta pitäisi muka olla ylpeä? Ei vittu vaan ymmärrä taas ihmisiä ketkä elää tehdäkseen työtä.
huhuu, mitä töitä sai?