Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä yhteiskunta ei auta ydinperheellisiä, yh:t vie kaiken

Vierailija
02.05.2013 |

Ei pääse lapsi edes kesäleirille, paikat varattu niille jotka "oikeasti" tarvitsee. 

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Saman oon huomannut. Tuetaan ihmisiä jotka on rikkoneet lastensa perheen...

Vierailija
22/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä vittua sä vikiset? Jos ette pysty edes yhdessä ukkos kans räkänokkianne hoitaan niin kannattaa pitää jalat ristissä tai antaa lapset adoptioon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinperheessä on se 2 vanhempaa. Valitettavan usein yksinhuoltaja on oikeasti yksin. Toinen huoltajista se etä yleensä katoaa.  Ja siinä sitten todella on yksin, Ydinperheessä voi jaotella ja on laajermin apua tarjolla ja saatavilla. Erotessa se ero on valitettavan usein myös ero siitä toisesta suvusta kokonaan.  Suotakoon se heille.

Vierailija
24/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän yh:n lapset eivät myöskään pääse leireille, kun paikat täys. Minä rikoin lasteni ydinperheen ja samalla annoin heille paremman elämän.

Vierailija
25/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan ole mitään vienyt keneltäkään. Ainoa, mitä saan "enemmän" kuin muut on 50 euroa kuussa lapsilisään korotusta. Ja sen pitäisi varmaan kompensoida sitä tuloeroa perheisiin, joissa on kaksi tienaavaa aikuista? Mitään tukia en nosta, elatusapua en saa, töissä käyn ja lapseni kasvatan ja maksan hänen harrastuksensa (noin 2000 euroa vuodessa + tarvikkeet)

Yhdellekään leirille ei täällä ole mitään yh-lasten kiintiöitä,

NIin ja en ole perhettäni rikkonut, mies läksi, kun ei kestänyt sitä, ettemme saaneet toista lasta, joten hän perusti perheen sellaisen kanssa, joka siihen pystyi. 

Vierailija
26/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan ole mitään vienyt keneltäkään. Ainoa, mitä saan "enemmän" kuin muut on 50 euroa kuussa lapsilisään korotusta. Ja sen pitäisi varmaan kompensoida sitä tuloeroa perheisiin, joissa on kaksi tienaavaa aikuista? Mitään tukia en nosta, elatusapua en saa, töissä käyn ja lapseni kasvatan ja maksan hänen harrastuksensa (noin 2000 euroa vuodessa + tarvikkeet)

Yhdellekään leirille ei täällä ole mitään yh-lasten kiintiöitä,

NIin ja en ole perhettäni rikkonut, mies läksi, kun ei kestänyt sitä, ettemme saaneet toista lasta, joten hän perusti perheen sellaisen kanssa, joka siihen pystyi. 

Vierailija
27/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä... Olen yh eikä ole lapset olllet yhdelläkään kesäleirillä, ei ole sellaisille edes haettu. Tuloni ovat myös sen verran suuret että ei minulle tipu mitään ylimääräistä sossusta tai muilta luukuilta.. En valita, tulemme hyvin toimeen, mutta ihmetyttää että jotkut valittaa meistä ja kaltaisistamme.

Vierailija
28/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää palsta on täynnä moniongelmaisia ihmisiä, oikeesti kenellä on aikaa miettiä toisten raha-asioita yms.

Syy miksi mä käyn täällä: kun tuntuu että oma elämä on niin tylsää ja potkii päähän.. tuun tänne ni heti huomaa että mulla onkin kaikki kotona!

Vierailija
29/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vaihtaa mieluusti yh elämän kanssasi! lähetä se ukkosi tänne :D

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 20:12"]

Ei pääse lapsi edes kesäleirille, paikat varattu niille jotka "oikeasti" tarvitsee. 

[/quote]

Vierailija
30/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä joku normaalin perheen vanhempi edes haluaisi laittaa lapsensa leirille? Nehän juuri heikommalle ainekselle tarkoitettuja.

Vierailija
31/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kolmen totaaliyh, joka ei ole lapsiaan edes laittamassa minnekään kesäleirille. Ihan vietetään kesä nelistään. Ihan koko kesä, koska näin opettajana on kiva loma itselläkin :)

En ole huomannut missään mitään yh-kiintiöitä. Enkä ole parilta yh-kaveriltanikaan kuullut mitään yh-kiintiöistä :)

Toisaalta luulisi, että kahden aikuisen perheessä asiat on helpompi järjestää ilman kesäleirejäkin. Ainahan se ei tietysti näin ole.

Oliko ap:n perheellä sitten jotain eritysisyytä kesäleiritarpeelle? Olisihan semmoisen kai voinut hakuvaiheessa ilmoittaa jos olisi otettu huomioon?

Vierailija
32/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen samaa mieltä. Minusta on outoa, että yh ystäväni voi olla kotona 3v lapsen kanssa ja asua omistus asunnossa. Minulla avioliitossa elävällä ei ole siihen mitään taloudellista mahdollisuutta ja meillä on tosiaan kaksi aikuista maksamassa laskut. Ilmeisemmin yh tuet on niin kovat, että asunnot ja menot saa maksettua vaikka onkin lapsen kanssa kotona noin pitkään. olisin minäkin mielelläni ollut. 

Vierailija
33/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ainoa YH-korotus, jonka töissäkäyvä (pienipalkkainenkin) saa, on tosiaan 50 euroa enemmän lapsilisää kuussa... tuskin sillä mitään asuntoja maksellaan...

Vierailija
34/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette kai te lähetä lapsianne leireille? Mä luulin et niistä luovuttiin jo 20 vuotta sitten kun tuli ilmi se hirveä pedofilia ja seksuaalinen hyväksikäyttö jupakka.

Mä en lapsiani päästä niihin vaik mulle maksettais siitä.

Vierailija
35/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Minun lapseni menevät tänä kesänä harrastusleirille, ilmoitin heidät ajoissa ja  sinne mahtuu, hintakin on toki aika huima joten ihan varattomat eivät voi sinne lapsian laittaa. Lisäksi heillä on toinen viiden päivän leiri joka maksaa vain 75 euroa/lapsi mutta se onkin Nuorisoasiainkeskuksen järjestämä. Hakemuksissa ei muuten kysytty onko vanhempi yh vai ei vaan ilmottautumisajankohta merkitsee. Muuten lapset ovat kanssani kolme viiikkoa mökillä ja kolme viikkoa isänsä kanssa.

t.yh

Vierailija
36/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 21:15"]

se ainoa YH-korotus, jonka töissäkäyvä (pienipalkkainenkin) saa, on tosiaan 50 euroa enemmän lapsilisää kuussa... tuskin sillä mitään asuntoja maksellaan...

[/quote]

ystäväni saa ainakin asumistukea ja elatusmaksuja tuon korotuksen lisäksi. Elatusmaksut mieheltä yli 300 euroa kuukaudessa ja asumistuki kattaa kulemma ison osan asunnon kuukausimenoista. 

Vierailija
37/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii kokeilla yh:na oloa. Mä sain ei-ydinperheen tukena vain lapsilisiin sen pienen korotuksen, en muuta. Ja taatusti olen maksanut osuuteni verorahoina takaisin....

Ei saatu leirejä, ei muutakaan ekstraa lapsille. Pienestä palkasta säästin sitten reissurahat meille 4:lle.

Vierailija
38/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus, kateus, kateus. Mikään ei myrkytä ihmisen mieltä niinkuin kateus. Sumentuu se oma elämä ja sen etuudet kun oikein ryhtyy muita kyttäämään. Tokihan kaikkien ydinperheellisten ei-perheenrikkojien kannattaisi käyttää aikansa jalkautumalla yh-perheisiin- noihin omituisiin, väärin käyttäytyviin homogeenisiin epäperheisiin kyyläämään jääkaapin sisältökin, laskemaan yh:n syömät suupalat ja ruuan kilohinta, pestyt koneelliset pyykkiä, lasten vaatemerkit ja niiden alkuperä yms. Ja sitten vain yleisönosastoille ja av:lle huutamaan totuus julki kuinka kunnon ihmiset joutuvat perikatoon kun kammottavat, ahneet kaikennielevät yh:t lähes yhtä hirveine lapsineen vie kaiken, EIKÄ KUKAAN TEE MITÄÄN!!!

Unohtakaa ihmeessä sekin asia että yh on vain lapsen huoltomuoto, sen takana on ihan tavallisia ja erilaisia ihmisiä ihan niinkuin ydinperheissäkin, joissa lasten vanhemmat nimetään avioliitto-olettaman perusteella. (joka ei tietenkään ole aina totuus, kuten ei se avioliiton yksiavioisuuskaan) Oikeasti, pitää mennä todella huonosti että riittää energiaa katkeroitua ihmisille joiden harteilla o yksin koko arki ja vastuu lapsesta.

Vierailija
39/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minä olen saanut lapseni leireille, yh-korotuksen, asumistukia, toimeentulotukeakin, ilmaista päivähoitoa lapselle, lapsi on saanut hiihtää ja luistella koulun välineillä, harrastaa ilmaisia harrastuksia, saanut vaatelahjoituksia.... Kiitos!

Vierailija
40/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 21:10"]

olen samaa mieltä. Minusta on outoa, että yh ystäväni voi olla kotona 3v lapsen kanssa ja asua omistus asunnossa. Minulla avioliitossa elävällä ei ole siihen mitään taloudellista mahdollisuutta ja meillä on tosiaan kaksi aikuista maksamassa laskut. Ilmeisemmin yh tuet on niin kovat, että asunnot ja menot saa maksettua vaikka onkin lapsen kanssa kotona noin pitkään. olisin minäkin mielelläni ollut. 

[/quote]

Siis mitkä hiton yh-tuet? En ole koskaan moisista kuullutkaan. Yh ei saa kuin sen 50 euron korotuksen lapsilisään. 

Kaverisi on osannut vain suhteuttaa menot tuloihinsa ja ehkäpä hän tinkii jostain muusta asiasta, jotta voi olla lapsen kanssa mahdollisimman pitkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme