Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

83 % 18-29-vuotiaista suomalaisnaisista ei syö kasviksia useita kertoja päivässä

Vierailija
07.07.2020 |

Miten näin voi olla? Minä luulin palstamammojen kirjoitusten perusteella, että suurimmalla osalla naisista on terveelliset elämäntavat.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon syönyt tänään vasta yhden kerran. Söin 300 grammaa lohta ja 250 grammaa parsakaalia. Katotaan jos iltapalaksi eksyisi taas rehuja naamariin.

Vierailija
22/94 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette syö kasviksia? Mitä sitten syötte? Minua ihan tosissaan ihmetyttää.

N26

Aika mielikuvituksetonta, jos ei keksi mitä muuta voisi syödä jos ei kasviksia syö.

Esimerkiksi aamupalaksi leipää leikkeleellä ja juustolla, päiväruuaksi pastaa ja vaikka kalaa, iltapalaksi jogurttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N26

Aika mielikuvituksetonta, jos ei keksi mitä muuta voisi syödä jos ei kasviksia syö.

Esimerkiksi aamupalaksi leipää leikkeleellä ja juustolla, päiväruuaksi pastaa ja vaikka kalaa, iltapalaksi jogurttia.

Ja tämä ei ollut se miten minä päivän aikana syön, vaan esimerkki kysymyksen esittäjälle.

Vierailija
24/94 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne ituhipit sitten syö???

Vierailija
25/94 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niihin kasviksiin on laskettu? Minä syön marjoja aamuisin joka päivä ympäri vuoden (eivät ehkä ole kasviksia) ja välipalalla hedelmän. Kasviksia en syö kuin kerran päivässä, lounaalla. Jos siis marjat ja hedelmät ei ole kasviksia tuossa lajittelussa. Iltapalalla syön usein jukurttia tai kaurapuuroa, joskus ruisvoileivän tai marjasoppaa psylliumilla.

Vierailija
26/94 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu on hurjassa vauhdissa eikä kukaan ole älynnyt, että eihän aloittaja laittanut mitään linkkiä. Eikä edes yrittänyt väittää, että kyseessä olisi jokin tutkimus.

Ei ole mitään syytä olettaa, että ap ei olisi vetänyt lukuja hatusta.

Vierailija
27/94 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä luetaan kasvikseksi? Esim peruna ja marjathan ovat kasvien osia. Leipä on prosessoitua kasvista.

Vierailija
28/94 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä niihin kasviksiin on laskettu?

Vihannekset ja juurekset (ei peruna) sellaisenaan tai tuoresalaattina + hedelmät ja marjat.

Vierailija
29/94 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu on hurjassa vauhdissa eikä kukaan ole älynnyt, että eihän aloittaja laittanut mitään linkkiä. Eikä edes yrittänyt väittää, että kyseessä olisi jokin tutkimus.

Lähde on FinTerveys 2017. THL:n väestötutkimus.

Ap

Vierailija
30/94 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuan kanssa harvemmin jaksaa mitään salaattia väsätä tai kasviksia keittää. Sen sijaan välipaloina syön hedelmiä ja leivän päällä esim. juustoa. Pitäisi kyllä syödä enemmän, mutta tuppaa aina unohtumaan. Ja olen ihan normaalipainoinen.

Juustoa?

Varmistettiinko kyselyssä, että vastaajat tietävät, mikä on kasvis?

Vierailija
31/94 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Laitapa linkki. Ja miksi ihmeessä et laittanut sitä heti!!?

Vierailija
32/94 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä luetaan kasvikseksi? Esim peruna ja marjathan ovat kasvien osia. Leipä on prosessoitua kasvista.

No voi haloo, riisi ei ole kasvis, sämpylä ei ole kasvis, makaroni tai puuro ei ole kasvis. 

Perunaa ei lasketa kasvikseksi tässä tapauksessa tai maksimissaan kaksi perunaa/pv lasketaan joissain malleissa. 

Vierailija
33/94 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli kun lähde on mainittu, niin sä edelleen jatkat vinkumista sen sijaan, että googlaisit itse ja tarkistaisit itse lähteen? Yllätys! 😂👌

Ole hyvä.

https://thl.fi/fi/tutkimus-ja-kehittaminen/tutkimukset-ja-hankkeet/kans…

Vierailija
34/94 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N26

Olen allerginen suurimmalle osalle, enkä tykkää syödä näitä kasviksia, kun siitä tulee paha olo, kurkku turpoaa ja kutisee pitkään, vaikka hengenvaarallista se ei olekaan. Kurkku, pinaatti, salaatti ja kesäkurpitsa ovat ainoat, jotka eivät aiheuta oireita, niistäkin kesäkurpitsa on pahaa raakana. Kypsänä pystyn syömään kaikkea paitsi pähkinää, mutta se karsii pois kasvikset, joita ei oikein voi kypsentää ruokien sekaan tai se maistuisi oudolta, esim. omena, viinirypäle, päärynä, sitrukset.

En syö edes joka päivä kasviksia. Johtuu osin siitäkin, että emme tee salaattia ikinä ruoan kanssa. Syön esimerkiksi kalaa ja perunaa, lihaa ja pastaa, maitotuotteita ja viljatuotteita. Joitakin kasvisruokia minulla on, kuten kesäkurpitsalasagne ja avokadopasta. Lisäksi pastakastikkeeseen lisäilen joskus minitomaatteja tai paprikaa. Nuo ovatkin sitten about ainoat tavat, joilla kasviksia syön. Sama puolison kanssa, mutta hän ei ole nainen. Jos joku tekee kasvisruokaa, syön kyllä mielelläni, itse en vain oikein osaa tehdä hyviä kasvissafkoja.

N21.

Vierailija
35/94 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko Kariniemen liekki siivet kasvisruoaksi? Yleensähän salaatti annoksessakin on kanoja seassa.

Vierailija
36/94 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli kun lähde on mainittu, niin sä edelleen jatkat vinkumista sen sijaan, että googlaisit itse ja tarkistaisit itse lähteen? Yllätys! 😂👌

Ole hyvä.

Jaa vinkumista? Sinä et kykene edes linkkiä pistämään aloitukseen ja sitten näin normaalin asian vaatiminen on sinusta "vinkumista". Just. Pilasit itse keskustelusi heti kättelyssä.

Miten meni noin omasta mielestä?

Vierailija
37/94 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ole hyvä.

Jaa vinkumista? Sinä et kykene edes linkkiä pistämään aloitukseen ja sitten näin normaalin asian vaatiminen on sinusta "vinkumista". Just. Pilasit itse keskustelusi heti kättelyssä.

Lähde on jo mainittu ja linkkikin laitettu, mutta edelleen sä vaan vingut tyhjää. Oliko sulla jotain sanottavaa itse ketjun aiheeseen, vai aiotko jäädä nyt ketjuun vain jankuttamaan ja vinkumaan?

Vierailija
38/94 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ole hyvä.

Lähde on jo mainittu ja linkkikin laitettu, mutta edelleen sä vaan vingut tyhjää. Oliko sulla jotain sanottavaa itse ketjun aiheeseen, vai aiotko jäädä nyt ketjuun vain jankuttamaan ja vinkumaan?

Trollilla meni tunteisiin :D

Vierailija
39/94 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ole hyvä.

Trollilla meni tunteisiin :D

Arvasin, ettet osaa keskustella aiheesta. 😁

Vierailija
40/94 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites samanikäiset miehet?

Heistä vielä pienempi osuus syö kasviksia monta kertaa päivässä, mutta eipä miesten kuule kasvisten tärkeydestä paljon paasaavan.

"Ne rehut on pupujen ruokaa ne" << tuollaisen lauseen todennäköisesti saa vastaukseksi mieheltä jolta kysytään tästä kasvishommasta.