Jos teillä on raskaana olevia ystäviä, voisitteko pitää heihin yhteyttä..
Todella ahdistavaa, kun kaikki unohtivat ainakin minut, olo ihan syvältä muutenkin, perheessä menee huonosti, asiasta kun mainitsin.. "voi koita kestää".. eikä nyt kuulu kenestäkään mitään, voin käydä vaikka leffassa tai kahvilla, en ole vammautunut!!! No kai tästä näkee kuka on ystävä ja kuka ei? Harmi, että ne vähäisetkin sitten tipahti matkalta :(
Tai sitten vaan neuvotaan ottamaan neuvolaan yhteyttä, koska kuulostan niiiiiin masentuneelta... Yksi ei vaan ollenkaan muuten vaan soittele..
Kommentit (11)
No minulla toinen raskaus ja ystävillä jotka nyt on jossain, on jo kaksi lasta... inhottavaa!! Kyllä olen jo vihainenkin..
ap
Mitä jos ottaisit itse yhteyttä kavereihisi. Ja ole valittamatta sitten kun tapaatte. Kukaan ei jaksa sitä raskaana olevien ainaista valitusta. Sun tilasi ei ole sen ihmeellisempi kuin muidenkaan raskaana olevien tai olleiden. Keskustele yleisistä asioista niinkuin ihmisten kuuluu, älä jauha vaivoistasi tai valita miehesi käytöksestä kun ei huomioi sinua tarpeeksi kun kuitenkin olet siunatussa tilassa ja ansainnut tällä ainutlaatuisella tilallasi täyden huomion kaikilta muilta ihmisiltä.
No, mulla on 3 lasta, kaikki jo koulussa. Olen töissä ja harrastan aktiivisesti liikuntaa. Aikaa on todella vähän ystäville, ja raskausjutut ja valitus ei kiinnosta. Olen itse jo ohi tuosta ajasta. Joten myönnän , en jaksa kuunnella raskaanaolevien tai vauvakuumeilevien tuttujen loputonta höpinää oman navan ympäriltä.
niinkuin sanoin, siinä näkee kuka on ystävä ja kuka ei, miksi minun sitten pitää kuunnella valituksia joita olen aina kuunnellut ja auttanut ja ollut läsnä..? Ja olen yhteydessä (en enää, kun ei vastakaikua saa) Kyllä tilani on erilainen kuin muiden, joten älä auo päätäsi jos et edes koko tarinaa tiedä 4!!
ap
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 18:04"]
niinkuin sanoin, siinä näkee kuka on ystävä ja kuka ei, miksi minun sitten pitää kuunnella valituksia joita olen aina kuunnellut ja auttanut ja ollut läsnä..? Ja olen yhteydessä (en enää, kun ei vastakaikua saa) Kyllä tilani on erilainen kuin muiden, joten älä auo päätäsi jos et edes koko tarinaa tiedä 4!!
ap
[/quote]
MOT. -4-
Kyllä, olen pitänyt yhteyttä ystäviini vaikka he ovat olleet raskaana (tänä tiedoksi teille, jotka olette liian hyviä enää kuuntelemaan muiden juttuja, kun omat raskaudet on jo koettu). Olen myös kutsunut raskaana olevia ystäviäni kylään, illanviettoon, elokuviin ja kaupungille.
Jos joku on käynyt rasittavaksi, olen pitänyt hengähdystauon. Mutta yleensä ymmärrykseni on riittänyt myös raskaanaoleville :)
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 17:40"]
Mitä jos ottaisit itse yhteyttä kavereihisi. Ja ole valittamatta sitten kun tapaatte. Kukaan ei jaksa sitä raskaana olevien ainaista valitusta. Sun tilasi ei ole sen ihmeellisempi kuin muidenkaan raskaana olevien tai olleiden. Keskustele yleisistä asioista niinkuin ihmisten kuuluu, älä jauha vaivoistasi tai valita miehesi käytöksestä kun ei huomioi sinua tarpeeksi kun kuitenkin olet siunatussa tilassa ja ansainnut tällä ainutlaatuisella tilallasi täyden huomion kaikilta muilta ihmisiltä.
[/quote]
Miksi ihmeessä tässä viestissä on yksi p-kirjain punaisena ja siitä on linkki wikipedian artikkeliin, joka käsittelee lukua 6???
Ei tämä ilmiö koske pelkästään raskautta. Jotkut vaan on sellaisia "ystäviä", että ne ottaa muttei anna. Entinen ystäväni pyysi minut pari kertaa itku kurkussa yöksi valvomaan hänen luokseen että hän saa nukuttua kun ei uskalla yksin nukkua, ja mulla oli töihin meno seitsemältä aamulla. Toki menin koska hän oli tosi ahdistunut, ja kuitenkin hyvä ystäväni (tai niin silloin luulin).
Sitten kun ei kokenut enää tarvitsevansa minua, haukkui minut itsekkääksi ihmiseksi joka ottaa muttei anna. Ja että mulla on persoonallisuushäiriö ja mitä lie. No, kävi ilmi että sillä ihmisellä on skitsoaffektia, mikä varmaankin selittää kaiken tuon.
Joillekin ystävät ovat käyttötavaraa. Ei niitä tarvi muistaa silloin kun itsellä menee hyvin ja sillä ystävällä ei välttämättä.
Ap vaikuttaa luotaantyöntävältä ihmiseltä. En olisi hänen ystävänsä ilman raskauttakaan.
Tottakai voin pitää yhteyttä :) Yleensä olenkin kovin innokas yhteydenpitäjä kun raskaus kiinnostaa ja toki muutenkin :) Minusta on mukavaa jos joku ystävistäni/tutuistani on raskaana :) Tänään olin viimeksi mukana ostelemassa kaikenmaailman tavaraa isyyspakkaukseen yhden tutun kanssa joka on raskaana :)
Todella kurjaa, että sulle on käynyt noin :(
Joudun kuitenkin sanomaan, että on tapauksia joissa raskaana oleva ystävä ei enää ota yhteyttä ja kun itse hänelle soitan, on hänen elämänsä niiin kiireistä ettei minulle ole aikaa. Ja kun lopulta nähdään niin puhumme vain hänen raskaudestaan (itse opiskelen, joten raskaus on suunnitelmissa vasta parin vuoden päästä) enkä minä tietenkään voi ymmärtää puoliakaan siitä mitä hän käy läpi, koska en ole itse kokenut samaa. Muutaman tällaisen kahvihetken jälkeen olen itse itsekkäästi todennut, ettei mua tarvitse kiinnostaa.