Mikä on vanhin käytössä oleva vaatteesi?
Itsellä taitaa olla Rukan sadetakki, joka oli jo kotona asuessani, eli yli 20 vuotta vanha.
Kommentit (965)
Otsikon nähtyäni olin tulossa kirjoittamaan, että Rukan sadetakki. Aloittajalla oli sama 😂
Ostin takin 15 vuotiaana. Nyt ikää itselläni 65v. Ehyt, pitää vettä ja materiaali notkeaa. Nykyiset sadeasut hapertuu ja kovettuu hajalle muutamassa vuodessa.
storyn talvi takki 22v vanha joka talvi päivä käytössä ollut veto ketju uusittu. leen farkkuja 2 kpl 32v vanhoja nyt satunnaisessa käytössä. laatua kannattaa ostaa
Jakku-toppi-hame yhdistelmä vuodelta 1994.
Vuonna 1986 neulomani viljankeltainen villapaita, jonka kuviot ovat ruskeaa lankaa.
Malli oli nimeltään kirjopaita Pirttikylästä.
Kaksi Espiritin sinistä t-paitaa noin vuodelta 1990. Molempia pesty ainakin kerran viikkoon koko ajan. Eivät ole vanuneet, venyneet ja vain aavistuksen haalistuneet.
Nyt on molempien päänaukon reunassa alkavaa rispaantumista. Vaimo tästä iloitsee, kun hän on jo vuosikymmenet motkottanut, että aina nuo samat paidat päällä. Ja minä vastannut, että ehyitä hyviä vaatteita en roskiin heitä. Joku päivä hän ne varmaan hävittää.
Vasta ostin Camelin ja Tommy Hilfigerin kalliit pikee paidat. Molemmat oli reikäisinä roskiskamaa alle vuoden käytöllä. Laadusta kestävyysmielessä ei tietoakaan.
Yks Sharkin villapaita on myös paljon pidetty vuodelta 89. Vähän on hihansuut rispautunu.
Yli 20 vuotta sitten edesmenneen sisareni kutoma villapusero.
15 vuotta sitten 15v ostamat alkkarit. Ihan parhaat menkkaalkkarit. Mukavat päällä eikä saumoja. :D
"Menkkakalsarit", eli hipsteribikinialaosa vuodelta 1999. :D Silloin tehtiin vielä laatua.
90-luvulla hankittu välikausitakki.
miksi suomeen tuodaan ja miksi ihmiset ostavat kerta käyttö krääsää.kovat tullit tälle krääsälle. vai tuliko konkurssi pandat myötäjäijsinä??
Tuo haarniska. Muista enää tarkkaan milloin sen sain, 1300 luvulla joskus. Ruosteessahan tuo on jo
Addun verkkarit vuodelta -86. Ne tuntuu olevan muotia - olin taas kerran aikaani edellä
1980-luvulta on säästynyt fuksianpunainen villapaita. Se on oikein hyväkuntoinen., koska käytän villapaitoja todella harvoin.
Sama farkkuhame kuin reilu 20v sitten ja 30kg sitten. Mut vieläkin sopii.
Varmaan 12v vanha trenssitakki, edelleen kelpo. Vanhin asuste musta krokotiilinnahkainen(?) iltalaukku, isoäitini aikoinaan hankkima, en tiedä laukun ikää mutta vanha on.
Villapaita vuodelta 1990, Lontoosta ostettu pikkumusta 1992, pitsimekko 1994, onhan näitä. Mutta vanhin asuste on isoisomummoni käsilaukku 1900- luvun alusta, tarkkaa vuotta en tiedä.
Kumiteräsaappaat 1950- luvulta, siis varret nahkaa ja jalkaosa kumia, varmaan ikuiset. Myös hirveen vanhat 1980-luvun Kontiot on hyvät vielä.
Nykyään on pakko käyttää tekijälleen ja ympäristölle myrkyttömiä valmistusaineita, ne hajoaa parissa vuodessa ja hinta on puolittunut Kontioissa.
1995 ostettu bändipaita. Pidin myös yhtä appi-vainajan 70- luvun ruskeaa kuviollista kauluspsitaa, mutta se hapertui n. vuosi sitten.
Minulla on myös 90- luvulla valmistettuja armeija ylijäämäasusteita.
20vuotta sitten teininä peruskoulussa ollessa ostettu huppari. Silloin tällöin vieläkin käytössä.
Minun vanhin vaatteeni on villapaita, joka on pian 30 vuotta vanha.