Mikä on vanhin käytössä oleva vaatteesi?
Itsellä taitaa olla Rukan sadetakki, joka oli jo kotona asuessani, eli yli 20 vuotta vanha.
Kommentit (965)
Varmaan t-paita joka on ostettu n. 15v. sitten. On siistissä kunnossa. Mä heitän välillä vanhoja vaatteita pois.
N50
Mulla kauimmin käytössä olleet vaatteet ovat pari senttikokoista paitaa, jotka tosin ovat vain kotipaitakäytössä. Olen siis 30v ja nuo lienevät peräisin jostain ala-asteajoilta, mutta sillä tavalla venyneet että edelleen mahtuvat päälle (normaalisti olen noin kokoa 40 nykyään). Lisäksi on iällisesti vanhempia vaatteita, jotka ovat jonkun muun vanhoja. Kaikkien kirpparilöytöjen ikää en edes tiedä.
Vanhin itseostamani vaate on varmaan flanellipaita noin vuodelta 1967. Olin silloin lukiossa. Hihat on poikkaistu ja jokunen palkeenkieli on, mutta mökkivaatteena menee hyvin. Mökillä on käytössä myös edesmenneitten sukupolvien pellavaisia saunatakkeja, olisivatko 1930- tai 1940-luvuilta. Ja täysin käyttämättömiä käsipyyhkeitä 1950-luvulta, ja lakanoita 1800/1900-lukujen vaihteesta.
Kohta 13 vuotta vanha Henkkamaukan takki. Ensimmäistä kertaa ikinä se on mulle juuri nyt liian pieni (kolmas lapsi syntyi muutama kuukausi sitten), mutta luopua en raaski. Malli on mun mielestä ajaton ja takki on mun tyylinen. ❤️
Mulla piha- ja metsähommissa edelleen käytössä 80 -luvun lopulla ostettu ulkoilupuku. Ei niillä kyllä ihmisten ilmoilla kehtaa liikkua, mutta rönssöhommissa palvelevat hyvin.
Muoti on ollut silloin tosi väljää, puku mahtuu vieläkin vaikka painoa on tullut lisää + 20 kg. Takki on jopa väljä.
Turnaus t-paita vuodelta -91. Käytän edelleen välillä treeneissä. Mökillä vieläkin vanhempia, varsinkin ulkovaatteita, esim. isoäidin vanha takki 50-luvulta.
1990-luvulla ostettu farkkujakku, jota silloin tällöin värjäilen uudestaan.
Isoäitini hame, vähän on tuunattu välillä. Varmaan siis 60 v. Vanha.
Mulla on käytössä yli 20 vuotta vanhoja H&M trikoopaitoja ja Marimekon hame
Norjalainen villapaita -60 luvun lopulta. Hyvässä kunnossa ja käytän edelleen silloin tällöin muutoin paitsi kesällä vähemmän sadepäiviä lukuunottamatta. On yksi minun mielivaatteista kotona.
Vierailija kirjoitti:
50-luvulta peräisin oleva mekko. Ei onneksi usein ole käytössä, hautajaisissa vain.
Monet väittävät tälläkin palstalla olleensa hautajaisissa, joissa tuntuu kalmon haju. Onkohan se sittenkin ollut hautajaismekkosi?
Äidinäitini lammasturkki 40-luvulta. Käytän edelleen talven kylmimpinä päivinä.
Isiltä perityt alushousut. Ovat punaiset ja äiti sanoi että isällä kävi aina flaksi kun veti ne jalkaansa.
Lahden mm-kisojen villapaita vm1978.
Isältä sain.
Mökkivaatteina on jopa isovanhempien vanhoja takkeja. Omista vaatteistani vanhin on pieni poncho jonka sain ehkä 6-vuotiaana ja t-paita jonka ostin varhaisteininä. Olen 49 v. :D
Oversize farkkutakki, jonka olen ostanut kirpparilta. On ilmeisesti peräisin 80-luvulta.
Itse ostamistani vaatteista ehkä vanhin on lukioaikana hankituista verkkareista tehdyt shortsit. Käytän niitä usein. Lukiosta pääsin vuonna 1995.
Sitten minulla on äidiltä peritty Marimekon paitamekko vuodelta 1967, jota käytän yhä koska se on niin hyvässä kunnossa ja taas muodikaskin, sekä isoäidin vanha minkkiturkki (käytössä vain jos on jokin iltapukujuhla).
Espritin fleece, 7 vuotta vanha, käytetty paljon joka talvi ja syksy, nyt vasta vetoketjun vedin lähti irti (50 €).En ole yhtä hyvää, sopivan ohutta, lämmittävää ja hengittävää löytänyt mistään, vaikka etsinyt olen. Ratian aamutakki 7 vuotta (50 €) sama juttu, perushyvä, ei vastaavaa ole löytynyt.
Rakkaan siskon neuloma villapaita 70-luvulta. Ollut jopa elokuvassa rekvisiittana kun on niin hieno.
Vanhin minkä muistan on toppahousut. Ostin ne alennusmyynnistä 20 markalla hyvinkin 2000-luvun vaihteessa ennen euron tuloa. Hyvät on edelleen.