Mikä on vanhin käytössä oleva vaatteesi?
Itsellä taitaa olla Rukan sadetakki, joka oli jo kotona asuessani, eli yli 20 vuotta vanha.
Kommentit (965)
Harvemmin ostan vaatteita. Yleensä mahdollisimman halpoja ja käytän niitä sitten sen 5-10 vuotta. Joskus kuvittelin, että pitää ostaa jotain kalliita muotimerkkejä, ja sitten huomasi, että ne kestäkään mitään pesua. Kaikki pitäisi pestä käsin jossain vadissa. Ei helvetti. Kuka jaksaa nähdä vaivaa. Jos vaate ei kestä pesua, niin roskiinhan ne menee. Ostanko 3 euron valkoisen t-paidan jota käytän 10v, vai jonkun 30e t-paidan joka kestää kesän, vain ollakseni muotitietoinen?
Ainakin takki vuodelta 1988,mut on myös vintage-mekko -60 luvulta (sain sen ehkä 1985).
Vaikea vastata, koska niin monet vaatteet ovat hyväntekeväisyyskirpputoreilta. Itse olen viimeksi ostanut uutta vielä ollessani työssä, vuonna 2012.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50-luvulta peräisin oleva mekko. Ei onneksi usein ole käytössä, hautajaisissa vain.
Oletko itse ostanut sen 50-luvulla, vai onko jostain vintage-kaupasta?
Sekä että. Vintagekaupasta 50-luvulla. Todellinen löytö!
Meidän suvussa on on ollut vain yksi vaate ja se on vuorollaan jokaisella suvun jäsenellä viikon kerrallaan ja se on noin 1892 vuotta vanha.
Minulla on vielä aika monta teini-ikäisenä saamaani vaatetta, olen nyt 42. Yläasteen liikuntaverkkareitani käytän mökillä aina, yöpaitoja on edelleen käytössä. Joitain t-paitoja ja collegepaitoja myös. Ovat hyväkuntoisia, 90-luvulla kaupasta uutena ostettuja vaatteita. Miehelläni on isoisänsä talvitakki käytössä. Viipurissa valmistettu, tosi tyylikäs musta villakangastakki, sopii hyvin laitettavaksi frakin tai puvun päälle juhliin mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän suvussa on on ollut vain yksi vaate ja se on vuorollaan jokaisella suvun jäsenellä viikon kerrallaan ja se on noin 1892 vuotta vanha.
Tämä! Kävi vähän huvittamaan nämä jutut :D
Muistaakseni Prismasta 1999 tai 2000 -ostamani Millennium -merkkiset polyestersatiinibokserit on kestäneet tänne saakka, tosin melko säästeliäästi suht harvakseltaan käytetty ja pesty koneessa muiden alkkarien seassa 60:ssä, jopa 90 asteessakin.
Nyt on saumat revenneet kahdestakin paikasta, joten nyt on aika heittää nämä roskiin yli 20v jälkeen.
Musta toppi, jonka sain lahjaksi 22 vuotta sitten!
Minulla on vieläkin tallessa abi-asu vuodelta 1991, sellainen verryttelyasu, jossa selässä isoilla kirjaimilla ABI-91. Kertaakaan en ole käyttänyt. Ajattelin että 20 vuoden päästä kun olen seitsemänkymppinen, voisin laittaa sen päälle kun menen kauppareissulle.
Kaksi skottiruutuista hametta (toinen villaa) .
Ostin molemmat joskus 2000-luvun ihan alkuvuosina kirpparilta, joten ikää niillä lienee kummallakin jo ainakin jotain 25 vuotta (ellei enemmänkin).
2 teknistä paitaa, 15 vuotta sitten ostettu ja vielä käytössä. Tekniset talvialuvaatteet ostettu 2013,edelleen käytössä
Taitaa olla tuo joskus 2003 tai 2004 ostettu kesäpusakka.
Pikkarit, jotka on ostettu 22 vuotta sitten, kun menin exän kanssa naimisiin. Ja tää on ihan totta. Tosin en ole niitä varmasti 15 vuoteen käyttänyt. Lojui alusvaatelaatikossa bielä hetki sitten. Tosin nyt tämän inspiroimana kävin heittämässä ne roskikseen. Kuvastaa sitä, että suhde ex- aviomieheen on täysin neutraali. Ei siis viha-, eikä rakkaussuhde, koska pikkarit eivät ole koskaan olemassaolollaan. Mutta nyt ne siis heitetty pois tarpeettomina. Ei edes mahtusi päälle enää...
Mulla on 80-90 luvun taitteessa ostetut silkkiset Simpsons boxerit. Pesty useita satoja kertoja (vai puhutaanko jo tuhansista), mutta ne on edelleen kuin uudet. Ennen vaatteet olivat paljon laadukkaampia. Tänä päivänä eivät kestäisi edes kahta vuotta.
V. 1988 ostin suruasun, kun isäni kuoli. Se on ns. ajatonta mallia eli ihan käyttökelpoinen edelleen. Kaapissa roikkuu myös kastemekko pula-ajalta v. 1948, jolloin sisareni oli sen eka käyttäjä.
Villapaita, tehty noin 80 vuotta sitten.
Vanhin aktiivikäytössä oleva vaate on vuonna-96 virkkaamani reikäneulepaita. Se on ihana, ei liian kuuma mutta sopivan lämmin. Mulla on sama paita päällä jokaisen koirani ensimmäisissä pentukuvissa! 😁
Pilkkihaalarit vuodelta -98 on edelleen täysin toimivat, mies on ominut ne käyttöönsä.
Näitä kun lukee, niin hiukan harmittaa että luovuin 10v. saamastani verkkatakista, joka olisi kyllä vielä mennyt päälle, mutta en jaksanut korjata hihoja. Takki olisi ollut 32v vanha.